Eli tosiaan on väliä

Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Viesti Kirjoittaja MrEre »
Sama on tilanne minulla. Kun yhteys kytkettiin nopeus oli 6,7 megaa, eilen soitin aspaan ja nopeus nousi hetkeksi 8/1 tasoon laskeakseen taas tänään kuuden korville. Saunalahden mukaan 5 megaa on minimi Saunavisiolle. Ja eikun taas jonottamaan aspaan.thebanzai kirjoitti:Vähän kyllä jännittää että pelaako kunnolla tuo yhteys tähän mökkiin, viimeks kun oli 8M niin nopeudet oli max tota 6.5M luokkaa...
Viesti Kirjoittaja Crimson »
Juuri näin olen itse tehnyt.Crimson kirjoitti:Kannattaako Airport Extreme kytkeä käyttämään ainoastaan N-WLANia ja hoitaa satunnaiset G-surffailut (Nokia N95, iMac G3, jne.) Wippies-boksin kautta? Nopeutuuko AE käytännössä, jos se käyttää ainoastaan N-WLANia?
Viesti Kirjoittaja Crimson »
Jes! Kiitoksia tiedosta!TheKraken kirjoitti:Juuri näin olen itse tehnyt.Crimson kirjoitti:Kannattaako Airport Extreme kytkeä käyttämään ainoastaan N-WLANia ja hoitaa satunnaiset G-surffailut (Nokia N95, iMac G3, jne.) Wippies-boksin kautta? Nopeutuuko AE käytännössä, jos se käyttää ainoastaan N-WLANia?
Eli vaihda Airport Extreme siltaavaksi n-moodiin ja laita Wippies-boksi NAT-tilaan (taitaa oletuksena olla).
Tällöin molemmat verkot ovat samassa ja molemmissa tukiasemissa kiinni olevat vehkeet toimivat yhteen nätisti.
Kuten jo sanoin tuossa mielestäni, niin siis kaikki laitteet ovat samassa verkossa. On aivan sama mihin reikään minkäkin tökkäät. Nopeuteen ei vaikuta mitenkään.Crimson kirjoitti:Jes! Kiitoksia tiedosta!TheKraken kirjoitti:Juuri näin olen itse tehnyt.Crimson kirjoitti:Kannattaako Airport Extreme kytkeä käyttämään ainoastaan N-WLANia ja hoitaa satunnaiset G-surffailut (Nokia N95, iMac G3, jne.) Wippies-boksin kautta? Nopeutuuko AE käytännössä, jos se käyttää ainoastaan N-WLANia?
Eli vaihda Airport Extreme siltaavaksi n-moodiin ja laita Wippies-boksi NAT-tilaan (taitaa oletuksena olla).
Tällöin molemmat verkot ovat samassa ja molemmissa tukiasemissa kiinni olevat vehkeet toimivat yhteen nätisti.
Pitääkö SaunaVisio-boksi olla kiinni suoraan Wippies-boksissa vai onko tuolla mitään väliä? Verkkolevy kannattanee pitää Airport Extremessä, jotta striimaus MacBookille toimisi sujuvammin? Vaikuttaako SaunaVision Viihdekeskuksen käyttö tuon verkkolevyn kytkentään?
Viesti Kirjoittaja Toivonen »
Viesti Kirjoittaja EvilPet »
No jopas olikin taas yllätysToivonen kirjoitti: No... lisättäköön tähän vielä, että ongelmat ovat vain Macilla.
VMware Windows XP:llä ja Internet Explorerilla kaikki toimii moitteetta.
Viesti Kirjoittaja Shapeworks »
1. Kun avaat sen vuokrauksen, niin siinähän on kohta jossa lukee "asetusohjeet". Katsopa auttaako ne. Itsellä ei auttanut ja jouduin säätämään ja paljon (jotain vikaa kai wippiesin boksissa). Mutta jos nuo ei auta, niin melkein suosittelen saunalahden tukeen soittamista. Siellä kyllä osataan neuvoa lapasesta pidellen.Shapeworks kirjoitti:Nyt kun tuohon Saunavisioboksiin on tullut uusia hienoja ominaisuuksia, niin kovasti tahtoisin myös päästä nauttimaan niistä. Omat kokemukseni:
Vuokrausmahdollisuus kaatuu siihen, että ruutu näyttää pelkkää mustaa, enkä tiedä mistä se johtuu ja miten sen saa korjatuksi (selkeät ohjeet tarpeen)
Toinen vielä siistimpi ominaisuus, eli omalta koneelta tallennusten katselu ei onnistu, kun se herjaa VLC:n jonkun blug inin puuttumista. Olen asentanut ihan uusimman version ohjelmasta eikä silti natsaa. (jälleen selkeitä ohjeita ongelman korjaamiseksi tarvittaisiin)
Kiitos homppulaiset!
Viesti Kirjoittaja EvilPet »
1234 on oletus. Itse heitin hatusta ja ekalla oikein.EvilPet kirjoitti:Mulla toimi se vuokraushomma muuten ihan ok, mutta arvatkaa vaan jaksoinko vääntäytyä sohvalta etsimään jotain hel*etin pin-koodeja kun olis kiinnostanu tarjontaa vilkaista. Nope...
Viesti Kirjoittaja arisel »
Tämä hätävara on kyllä käytössä melkein missä tahansa missä seinänaapureita löytyy...Salmister kirjoitti: Naapurissa on suojaamaton zyxel
Viesti Kirjoittaja Vector »
Shapeworks kirjoitti:Nyt kun tuohon Saunavisioboksiin on tullut uusia hienoja ominaisuuksia, niin kovasti tahtoisin myös päästä nauttimaan niistä. Omat kokemukseni:
Vuokrausmahdollisuus kaatuu siihen, että ruutu näyttää pelkkää mustaa, enkä tiedä mistä se johtuu ja miten sen saa korjatuksi (selkeät ohjeet tarpeen)
Itselläni tuo korjaantui uudella firmiksellä eli versio 27, joka tulee siis beta-testauksen kautta.TheKraken kirjoitti:1. Kun avaat sen vuokrauksen, niin siinähän on kohta jossa lukee "asetusohjeet". Katsopa auttaako ne. Itsellä ei auttanut ja jouduin säätämään ja paljon (jotain vikaa kai wippiesin boksissa). Mutta jos nuo ei auta, niin melkein suosittelen saunalahden tukeen soittamista. Siellä kyllä osataan neuvoa lapasesta pidellen.
Viesti Kirjoittaja Donza »
Juu tolla lähti pelaan.Vector kirjoitti:Shapeworks kirjoitti:Nyt kun tuohon Saunavisioboksiin on tullut uusia hienoja ominaisuuksia, niin kovasti tahtoisin myös päästä nauttimaan niistä. Omat kokemukseni:
Vuokrausmahdollisuus kaatuu siihen, että ruutu näyttää pelkkää mustaa, enkä tiedä mistä se johtuu ja miten sen saa korjatuksi (selkeät ohjeet tarpeen)Itselläni tuo korjaantui uudella firmiksellä eli versio 27, joka tulee siis beta-testauksen kautta.TheKraken kirjoitti:1. Kun avaat sen vuokrauksen, niin siinähän on kohta jossa lukee "asetusohjeet". Katsopa auttaako ne. Itsellä ei auttanut ja jouduin säätämään ja paljon (jotain vikaa kai wippiesin boksissa). Mutta jos nuo ei auta, niin melkein suosittelen saunalahden tukeen soittamista. Siellä kyllä osataan neuvoa lapasesta pidellen.
Viesti Kirjoittaja thebanzai »
No niin, tulin kotiin ja adsl on vaihtunut saunikseen! 1.8 megaa / sek näyttää pudottavan tänne kertaalleen kaivinkoneella katkaistun linjan päähän, joten tuo toivonmukaan riittänee saunavisioonNeliX4 kirjoitti:Sillä boksin merkilläkin on aika paljon väliä. Oma Homebox 22 mt ja A-link 17000 samassa linjassa.thebanzai kirjoitti:Uuh, vielä muutama päivä, heinäkuussa vaihtuu tämä "ihana" megan putki tohon 24M ja pääsee testailemaan tuota purkkia..
Vähän kyllä jännittää että pelaako kunnolla tuo yhteys tähän mökkiin, viimeks kun oli 8M niin nopeudet oli max tota 6.5M luokkaa...
Viesti Kirjoittaja NeliX4 »
Viesti Kirjoittaja jontteri »
MrEre kirjoitti:Sama on tilanne minulla. Kun yhteys kytkettiin nopeus oli 6,7 megaa, eilen soitin aspaan ja nopeus nousi hetkeksi 8/1 tasoon laskeakseen taas tänään kuuden korville. Saunalahden mukaan 5 megaa on minimi Saunavisiolle. Ja eikun taas jonottamaan aspaan.thebanzai kirjoitti:Vähän kyllä jännittää että pelaako kunnolla tuo yhteys tähän mökkiin, viimeks kun oli 8M niin nopeudet oli max tota 6.5M luokkaa...
No sehän luon oletuksena kolme verkkoa, eli voi hyvinkin liittyä ihan vain siihen.NeliX4 kirjoitti:Hmm. Tuli tänään avattua tuo Wippies HomeBox ja huomasin, että siinä on kaksi (2) antennia. Miätköhän se pikkuantenni siellä sisällä tekee? Voip?
Hyvin toimii.
Viesti Kirjoittaja NeliX4 »
Vois nykästä sen irti, ihan vaan varmuuden vuoksi.TheKraken kirjoitti:No sehän luon oletuksena kolme verkkoa, eli voi hyvinkin liittyä ihan vain siihen.NeliX4 kirjoitti:Hmm. Tuli tänään avattua tuo Wippies HomeBox ja huomasin, että siinä on kaksi (2) antennia. Miätköhän se pikkuantenni siellä sisällä tekee? Voip?
Hyvin toimii.
Viesti Kirjoittaja jontteri »
Viesti Kirjoittaja jannesil »
Itse ostaisin jonkun pikkukytkimen jonka laittaisin Prolle/saunavisiolle jakamaan yhteyden. Tässä etuna tulee se että Pron ei tarvitse olla käynnissä jos haluaa tallenteita katsella.jontteri kirjoitti:Onko piuhan oltava tuosta sauniksen wippiesboxista -> saunavisiodigikikiboxiin ehdottomasti? Mietin vaan että kun modeemi on yläkerrassa ja uudempi töllö alhaalla olohuoneessa samoin kuin mac pro. Eli voisko piuhan vetää pro:sta tuohon saunavision digiboxiin ja pro toimis siltaavana vai miten sen nyt oli?
Vainoharha on paras harha.NeliX4 kirjoitti:Vois nykästä sen irti, ihan vaan varmuuden vuoksi.TheKraken kirjoitti:No sehän luon oletuksena kolme verkkoa, eli voi hyvinkin liittyä ihan vain siihen.NeliX4 kirjoitti:Hmm. Tuli tänään avattua tuo Wippies HomeBox ja huomasin, että siinä on kaksi (2) antennia. Miätköhän se pikkuantenni siellä sisällä tekee? Voip?
Hyvin toimii.
Viesti Kirjoittaja strong »
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”