Safari 4 Public Beta julkaistu
-
Re: Safari4 Beta ei asennu
Viesti Kirjoittaja mercury »
Tuo on kämmi suomennoksessa. Virheilmoituksen pitäisi kertoa että tuo päivitys pitää olla asennettuna, mutta suomennoksessa on vain ERROR_SEC. Tämä muuten löytyy heti ekalta sivulta Safari 4 Public Beta -ketjusta Ohjelmat-osastolla. Modet varmaan siirtävät tämänkin siihen ketjuun.
Syy: Ketju yhdistetty
-
Re: Safari 4 Public Beta julkaistu
Viesti Kirjoittaja heikkipekka »
-
Viesti Kirjoittaja Pis »
Mailin kaataa GrowlMail.heikkipekka kirjoitti:Ja aina vaan kaikilla toimii Mail.app?
-
Viesti Kirjoittaja Castillo »
http://www.macworld.com/article/139053/ ... c=rss_main
Esimerkiksi reloadin saa takaisin laittamalla Safarin kiinni ja päätteeseen:
defaults write com.apple.safari DebugSafari4IncludeToolbarRedesign -bool FALSE
ja sitten vaan Safarin View-valikosta Customize Toolbar, josta se taas löytyy.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
iPad Air 12,9" M2 128GB
iPhone 15 plus
-
Viesti Kirjoittaja DeepDown »
Sen TopSitesin toimintaperiaatetta en vaan ole oikein sisäistänyt. Eihän se siis tosiaankaan näytä useimmiten surffattuja sivuja vaan vähän mitä sattuu. Sinne ilmestyy uusiakin vähän väliä vaikka ko. sivuilla on käyty viimeksi joskus viikko pari sitten ja tyyliin vain kerran. Hienon näköinenhän se kyllä on samoin kuin historian selaus Cover Flow -tyyliin.
Itse selain ei kyllä mielestäni ole niin tyylikäs kuin kolmonen tai ainakin mulla on ikäänkuin bookmarks bar, address bar ja se yläpalkki jossa tabit ovat erivärisiä. Näyttää jotenkin ikävästi Windows-ohjelmalta kun se on sellainen tilkkutäkki. Voiko kyse olla siitä että käytössäni on joku ohjelma (en muista nyt nimeä kun olen töissä) joka yhtenäistää ikkunoiden ulkonäön ja että se ei toimi vielä Safari 4:n kanssa?
-
Viesti Kirjoittaja spiidi78 »
-
Viesti Kirjoittaja Laiska »
heikkipekka kirjoitti:Ja aina vaan kaikilla toimii Mail.app?
Täältä http://www.safari4beta.com/ löytyi ohje millä ainakin mulla lähti tuo Mail taas toimimaan.
:L
-
Viesti Kirjoittaja Maza »
Tänks! Pitää palauttaa sivun latauspalkki osoiterivin taustalle viime tilassa.Castillo kirjoitti:Täältä komennot päätteeseen (Terminal), jos haluaa takaisin Safari 3-ominaisuuksia:
-
Viesti Kirjoittaja Pis »
-
Viesti Kirjoittaja Pis »
Ei saa! Uuden Safarin nopeuden salaisuus piilee siinä ettei latauksen edistymistä voi seurata.Maza kirjoitti:Tänks! Pitää palauttaa sivun latauspalkki osoiterivin taustalle viime tilassa.Castillo kirjoitti:Täältä komennot päätteeseen (Terminal), jos haluaa takaisin Safari 3-ominaisuuksia:
-
Viesti Kirjoittaja Macco »
Kiitos, tein saman tempun. Refresh-nappulan etsimiseen meni parin päivän käytön jälkeenkin aina joku sekunti.Maza kirjoitti:Tänks! Pitää palauttaa sivun latauspalkki osoiterivin taustalle viime tilassa.Castillo kirjoitti:Täältä komennot päätteeseen (Terminal), jos haluaa takaisin Safari 3-ominaisuuksia:
-
Re: Safari4 Beta ei asennu
Viesti Kirjoittaja eskofot »
Jaaha. No niinpä tekivät. Syy oli siinä, kiitos. Ja nopeapa on tämä.mercury kirjoitti:Asenna Security Update 2009-001.
Tuo on kämmi suomennoksessa. Virheilmoituksen pitäisi kertoa että tuo päivitys pitää olla asennettuna, mutta suomennoksessa on vain ERROR_SEC. Tämä muuten löytyy heti ekalta sivulta Safari 4 Public Beta -ketjusta Ohjelmat-osastolla. Modet varmaan siirtävät tämänkin siihen ketjuun.
-
Viesti Kirjoittaja Pis »
Safarin kaatumisen aiheutti vanha Glims (hoidettu), Mailin kaatuilun syy oli GrowlMail (hoidettu), mikä kusee Widgettien kohdalla?
Edit: Voisiko joku sitten vahvistaa että heidän Dashboard toimii normaalisti Safari 4 Beta -päivityksen kanssa?
-
Viesti Kirjoittaja Macco »
Mulla pelaa. Tosin Currency converter näyttää, että 1000 Ruotsin kruunua olis vähän alle 7 euroa. Pitäisköhän lähteä rajan taa ostoksillePis kirjoitti:Edit: Voisiko joku sitten vahvistaa että heidän Dashboard toimii normaalisti Safari 4 Beta -päivityksen kanssa?
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Pis »
Tuosta convertterin ongelmista onkin pari juttua netissä, mutta mulla on ihan kaikki widgetit sökönä. Tekstikursoria ei saa mihinkään tekstikenttään aktiiviseksi ja osa widgeteistä pysyvät blankkoina. Koskee niin Applen omia kuin 3. osapuolen widgettejä.Macco kirjoitti:Mulla pelaa. Tosin Currency converter näyttää, että 1000 Ruotsin kruunua olis vähän alle 7 euroa. Pitäisköhän lähteä rajan taa ostoksillePis kirjoitti:Edit: Voisiko joku sitten vahvistaa että heidän Dashboard toimii normaalisti Safari 4 Beta -päivityksen kanssa?
Edit: Syypää taisi löytyä. Warp. http://www.ksuther.com/warp/
Edit: Spoke too soon. Taas rupes widgetit jumittaa. Jotkut toimivat hetken normaalisti.
Edit: Dashboard toimii jos sulkee Safarin ja uudelleen käynnistää Dashboardin (killall Dock), mutta ei jos Widgettejä haluaa käyttää kun Safari on käynnistetty.
Edit: Sellaisen huomasin, että kun olen Dashboardissa ja Safari jäi taustalle, niin hiiren kursori jää jotenkin Safariin kiinni (Safarin sisältö reagoi kursorin liikkeisiin) enkä pääse klikkailemaan widgettejä.
Edit: Ja edellä mainittu ilmiö tietenkin katosi samantien kun kirjoitin siitä. Siinä tuli kyllä poistettua pari widgettiä (Wagneri ja Fingerpori). Ehkä ne oli syypäitä. Tää on kyl niin sekava tilanne etten enää osaa sanoa mistään mitään varmuudella. Pääsipähän sitä troubleshoottaamaan enemmän kuin koskaan aiemmin macin kanssa.
-
Viesti Kirjoittaja Maza »
No ei tääkään ole hyvä. Nyt se nakkasi tabin nurkkaan sen lataushyrrän väärän värisellä pohjalla. No, palautin tabit vanhaan paikkaan, nyt hyrrän taustaväri on oikein. Mutta mä taisin tottua tabeihin ylhäällä, vaikka puutteita niissäkin on. Yläreunakin on nyt brushed metal, se uusi on kivempi. Ja refresh-nappikin piti palauttaa. Ei tää ei näytä enää yhtään uudelta. On tää vaikeeta.Macco kirjoitti:Kiitos, tein saman tempun. Refresh-nappulan etsimiseen meni parin päivän käytön jälkeenkin aina joku sekunti.Maza kirjoitti:Tänks! Pitää palauttaa sivun latauspalkki osoiterivin taustalle viime tilassa.Castillo kirjoitti:Täältä komennot päätteeseen (Terminal), jos haluaa takaisin Safari 3-ominaisuuksia:
-
Viesti Kirjoittaja Pis »
-
Viesti Kirjoittaja Spyge »
MacBook Pro 15", 2,5 GHz, 4 Gt, 250 Gt
-
Viesti Kirjoittaja Anniel »
Mulla toimii kaikki ihan normaalisti.Pis kirjoitti:Nyt uskaltaisin väittää että sain Dashboard-ongelman poistettua. Kaikenlaista tuli kokeiltua. Epäilen että ratkaisu oli poistaa Fingerpori- ja Viivi&Wagner-widgetit. Vai toimiiko jollain ne?
-
Viesti Kirjoittaja Pis »
No jotain mä onnistuin tekemään että ongelma poistui. Saas nähdä kuinka pysyvästi...Anniel kirjoitti:Mulla toimii kaikki ihan normaalisti.Pis kirjoitti:Nyt uskaltaisin väittää että sain Dashboard-ongelman poistettua. Kaikenlaista tuli kokeiltua. Epäilen että ratkaisu oli poistaa Fingerpori- ja Viivi&Wagner-widgetit. Vai toimiiko jollain ne?
-
Viesti Kirjoittaja Cathi777 »
Mulla toimii ainakin.Pis kirjoitti:Nyt uskaltaisin väittää että sain Dashboard-ongelman poistettua. Kaikenlaista tuli kokeiltua. Epäilen että ratkaisu oli poistaa Fingerpori- ja Viivi&Wagner-widgetit. Vai toimiiko jollain ne?
-
Re: safari 4 beta ei toimi
Viesti Kirjoittaja Juhal79 »
Samaa tekee täällä.acric kirjoitti:Asentuu mielestäni aivan oikein, vaan käynnistäessä herjaa 'safari lopetti yllättäen toimintansa'. Ja antaa vaihtoehdoikis älä huomioi, raportoi ja avaa uudelleen. Mitä on tehtävissä?
/acric
Täytyy kokeilla asentaa uusiksi ja jos ei sittenkään toimi nii täytyy yrittää uninstalloida.
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Jep, ihan samaa itsekin olen miettinyt. Mutta tuo latauspalkki piti palauttaa.Blank^ kirjoitti:Juu, nopeasti niihin tottuu. Ja sitten sitä harmitteleekin, miksei ne tabit ole aina olleet ylhäälläTheKraken kirjoitti: Itse jaksoin sen n. 1 h sillä tahia ja nyt ei tunnu enää yhtään omituiselta.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Re: safari 4 beta ei toimi
Viesti Kirjoittaja Juhal79 »
Asensin uudestaan päälle = ei toimiJuhal79 kirjoitti:Samaa tekee täällä.acric kirjoitti:Asentuu mielestäni aivan oikein, vaan käynnistäessä herjaa 'safari lopetti yllättäen toimintansa'. Ja antaa vaihtoehdoikis älä huomioi, raportoi ja avaa uudelleen. Mitä on tehtävissä?
/acric
Täytyy kokeilla asentaa uusiksi ja jos ei sittenkään toimi nii täytyy yrittää uninstalloida.
Poistin asennuksen, nollasin safari 3:sen ja asensin uudestaan = ei toimi
Käynnistin Vistan asensin PC betan= toimii
Olisihan tuota mielellään kokeillut mäkissäkin mutta ilmeisesti Applelle on ollut tärkeämpi tu PC versio.
It´s just works
EDIT1.
Lähti toimimaan kun tosiaan uudemman Glimssin asensin, unohdin että olin edes joskus mitään glimssejä asennellut.
EDIT2
Saako tähän muuten mousegestureita, hiirieleitä, mitä lie

Tottunut tuossa Operassa niihin niin ei osaisi oikein ilman olla.
-
Viesti Kirjoittaja adjpg »
Minulla on GrowlMail kaatanut Leopardissa aina Mailin...ei ikinä toiminut. Tikrussa kylläkin.Pis kirjoitti:Mailin kaataa GrowlMail.heikkipekka kirjoitti:Ja aina vaan kaikilla toimii Mail.app?
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
RIP iMac 27" ♫ 2,66 GHz i5 → MacPro ♫ Quad-Core Intel Xeon 2,26 GHz
RIP MacBook Pro 15" ♫ 2,4Ghz Core 2 Duo → RIP MacBook Air 13" ♫ 1,7 GHz i7
RIP iPhone 4S ♫ 32gt → RIP iPhone 6S ♫ 64gt → iPhone 11 ♫ 64Gt
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka