ss kirjoitti:Nemesis kirjoitti:ss kirjoitti:
HTPC EyEtv käytössä paikkoja syö virittimet, C puolella usein yksiviritin vie yhden paikan.
Ei vie. Ainakin Elgaton kaapelivirittimien mukana tulee uros-naaras USB-kaapeli, jolla virotintikun saa eräälle koneesta, ja tuo johto ei haaskaa USB-portteja.
Miten USB jatkojohto auttaa USB kulutukseen ? vai tarkoitatko että jonkin tikun mukana tulee USB johto johon saa kaksi tikkua kiinni ?
Tarkoitin sillä sitä, että viritintikut ei blokkaa muita USB-portteja, mutta huomasin juuri, että tuostahan siinä alkuperäisessä viestissä ei puhuttu. My mistake

.
FW kama maksaa lähikaupoissa muutaman kympin enemmän, usein kyllä hintansa värttiä, nopeampi FW välyä auttaa, mutta vanhalla jos levyjä peräkkäin ei siinäkään normikäyttö haittaa, vika riksiä vähän nostaa ja omaväyläisiin verrattuna noiden välissä suuriajärjestelyjä tehdessä taitaa tuntua nopeilla levyillä, sekinehkä kyse vain ärsytyksestä, onko sillä isoissa jutuissa siltikään todellista väliä. jos FW perää pistää vielä muutakamaa...
Ei se oikeasti ole ongelma. FW-laitteet osaa puhua keskenään (eli jos kopioit ketjutetusta FW-laitteesta toiseen, data siirretään suoraan laitteesta toiseen, ilman että se kiertää tietokoneen kautta. Ja emmehän me nyt puhu mistään valtavista laiteketjuista, vaan ehkä kahdesta ketjutetusta kiintolevystä. Sen sijaan että ketjuttaa puolen tusinaa kiintolevyä, niin eikö kannattaisi ostaa isompia kiintolevyjä, mutta vähemmän?
Jos optiseslla lähdollä pärjää, niin ei tarvi (kuten sanoin), mutta jos ei ole esivahvistin tai jos on mutta siinä ei ole optista tuloa, niin onhan tuo välttämätön, vai onko uudessa otetta niin suuri harpapus eteenpäin vakio analogisella pärjää.
Kyllähän siinä analogiliitäntä on. Omat Genelecit on suoraan Minissä kiinni, enkä minä ainakaan ole havainnut mitään ongelmia.
HTPC, mediakeskus, kaikki sisältö siellä, luonnollisin paikka juurikin kytkeä nuo kamat nimenomaan sitten HTPClle. Jollakkin voi olla tietenkin pääkone myös tuossa käytössä. Jollain toisella pääkone on muuhun käyttöön ja se ensimmäinen kone entistä useammin läppri, usealla työkone, johon kytketään noista lähinnä vain se työluuri.
Tietenkin sitä dataa voidaan säilöä siellä, mutta HALLINNOIDAANKO sitä sillä HTPC:llä? Meinaan, muokkaatko sinä digikuvasi HTPC:llä? En minä ainakaan. Minä kopioin ne läppärilleni, jossa sitten Aperturella sitten muokkaan niitä. HTPC:llä voidaan sitten katsella niitä, mutta ei tuo katselu edellytä sitä, että se kamera tulisi iskea siihen HTPC:hin kiinni. Sama juttu iPodin kanssa. HTPC:ssä on mediaa jos jonkinlaista, mutta en minä iPodia sillä HTPC:llä hallinnoi. Tuohon vaadittaisiin näppis/hiiri tai remote desktop-yhteys, ja tuo olsii hankalaa. Paljon helpompaa tuo on tehdä siinä pääkoneessa.
Kuvittelen että OS X pohjaisessa HTPCssä on iTunes ja iPhoto tärkeässä roolissa, tuskin sitä ostetaan ainakaan ensisijaisesti EyeTVtä varten
Toki, mutta en minä noita sovelluksia siinä suoraan käyttäisi. Siis kuka oikeasti haluaa käyttää vaikkapa iPhotoa HTPC:llä? Miten sitä käytettäisiin? Näppis ja hiiri sohvalle? remote Desktop käyttöön?
FW siihen ulkoiset kovalevyt.
EyEtv - kaksivirtintä .> kaksi USB paikka,
Äänikortti -> kolmas USB paikka
MP3 soitin telakka -> Neljäs paikka
Yksi paikka, irrotettaville kamoille, -> Viidespaikka.
Minusta tuo kuullostaa aika minimaalistiselta[/quote]
Aika harva tarvitsee ulkoista äänikorttia, iPodia ei ole mikään pakko käyttää sen HTPC:n kautta. Ja jos OIKEASTI tarvitsee ziljoona USB-porttia, niin sitten voi aina ostaa USB-hubin. Kyllä tämä on oikeasti aika marginaalinen ongelma. Ymmärsin ongelman silloin kun minissä oli vain kaksi USB-porttia. Mutta ei neljä USB-porttia ole mikään ongelma.