Kaikki käyttää meseä kun vaihtoehdoista ei olla kuultukaan eikä edes haluta kuulla. Ja sen takia sitten munkin pitää käyttää meseä (on myös ICQ ja GoogleTalk). Sitten tulee ongelmia ja valitellaan. Mutta siitäkin huolimatta se mese on vain se ainoa oikea, sitä ei voi vaihtaa.
Jo pelkkä mesen arvostelu saa 90% ihmisistä peittämään korvansa ja huutamaan kovaäänisesti LALLALLAA LALLALLAA, MÄ EN EES HALUU KUULLA, LALLALLAA!.
Niimpä. Miksi? Onko se vain brändäystä ja markkinointia? Mikä on se juttu että esimerkiksi luokan mallioppilas Skype ei ole päässyt enemmän esille? Systeemi joka osaa kaiken tarpeellisen ja toimii luotettavasti kaikilla alustoilla. Eihän siinä voi pelata ristinollaa eikä piirtää toiselle, mutta who cares. Ja nuokin olisi varmasti toteutettu jos käyttäjät niitä haluisivat.
Entäs nyt kun kavereilla rupeaa olemaan maccejä, olisko iChat mitään? Ja taas täytyisi luoda jotain tunnuksia. Ei ei ei.
Ja tuo huuto ja korvien peittäminen.. vaimo tekee sitä sillon tälllöin. Onko olemassa raivostuttavampaa tapaa ihmisellä?
Täällä on käytössä Skype ja iChat Google Talk tunnuksilla. Google Talkilla voi olla potentiaalia jo ihan pelkästään siksi, että niin monella on Gmail tili jonka tunnukset toimivat siis myös Google Talkissa. Eri asia on sitten osaako Google markkinoida viestintään oikein.
Eikös Messengerin suosiokin aikanaan lähtenyt surullisen kuuluisan Hotmailin kautta kun samat sähköpostitunnukset kelpasivat pikaviestintäänkin.
Mac mini (M1, 2020) 16GB , iPhone 14 Pro, iPad Pro 10.5"
Donza kirjoitti:
Eikös Messengerin suosiokin aikanaan lähtenyt surullisen kuuluisan Hotmailin kautta kun samat sähköpostitunnukset kelpasivat pikaviestintäänkin.
Varmasti joo. Ja kun se viheliäinen softa vielä oli koneelle valmiina asennettuna.
En tunne ketään joka käyttäisi GoogleTalkkia, pari viimeistä mohikaania käyttää vielä ICQ:ta. GT:tä pitäisi markkinoida paremmin ja sen voisi vaikkapa integroida FireFox-selaimeen, muistelisin lukeneeni jutun että Google rahoittaa sitä.
Itse siirryin vähän aikaa sitten Adiumista iChattiin ja laitoin siihen toimimaan myös "mesen", jotta saan "mesettäjiinkin" yhteyden. Eniten iChatissa käytän kuitenkin GoogleTalk-tunnuksia.
Skype-tunnuksissa omasta mielestäni ongelma on, että se toimii ainoastaan Skypellä. Ei ole mitään vaihtoehtoja sen käyttämiseen. Toki itsellä se on myös käytössä, että saa halvalla "soiteltua" ulkomaille.
MacBook Pro 13"
iPhone 3GS 32GB
iPad 16GB WiFi
iPod nano 8GB (product) red 2nd Gen
jussi79 kirjoitti:Itse siirryin vähän aikaa sitten Adiumista iChattiin ja laitoin siihen toimimaan myös "mesen", jotta saan "mesettäjiinkin" yhteyden. Eniten iChatissa käytän kuitenkin GoogleTalk-tunnuksia.
Miten nuo mese-asetukset saa tuohon ja toimiiko silloin "soita tietokoneeseen"-funktio?
jussi79 kirjoitti:Itse siirryin vähän aikaa sitten Adiumista iChattiin ja laitoin siihen toimimaan myös "mesen", jotta saan "mesettäjiinkin" yhteyden. Eniten iChatissa käytän kuitenkin GoogleTalk-tunnuksia.
Miten nuo mese-asetukset saa tuohon ja toimiiko silloin "soita tietokoneeseen"-funktio?
Mä kerran yritin kanssa säätää toimimaan iChatin kanssa, mutta en saanut vaikka tein sen yhden sivun ohjeiden mukaan kuinka tarkasti. En tiedä missä kohtaan menin vipaan, mutta ei se vaan onnistunut, vaikka kokeilin useamman kerran.
Tosi hieno ominaisuus on myös, kun laittaa Address Bookiin vielä kontakteille jabber tiedot kuntoon. Sen jälkeen näkee onlinenä olevien kaverien kohdalla Mailissakin statuksen. Voi sen avulla todetakin, että ei tarvi sähköpostia kirjotella vaan voi chatillä hoitaa asian.
MacBook Pro 13"
iPhone 3GS 32GB
iPad 16GB WiFi
iPod nano 8GB (product) red 2nd Gen
Ei oikein kivaa kun poistaa henkilön Windows Live messenger listalta, niin henkilö kuitenkin jää Messenger for macin tai Adiumin listalle. Messenger for macista henkilöä ei pysty poistamaan vaan aina tulee joku virhe. Onkohan kellään tähän ratkaisua?
Miten tuon keskustelu ikkunan saisi muokattua paremman näköiseksi? Löytyykö niihinkin noita teemoja? Sain tuon ystävälistan nyt hyvän näköiseksi noilla teemoilla, mutta nyt toi keskustelu ikkuna on vielä aika karskin näköinen, kun ystävälista on vähän läpinäkyvä jne..
jeijjoo kirjoitti:Miten tuon keskustelu ikkunan saisi muokattua paremman näköiseksi? Löytyykö niihinkin noita teemoja? Sain tuon ystävälistan nyt hyvän näköiseksi noilla teemoilla, mutta nyt toi keskustelu ikkuna on vielä aika karskin näköinen, kun ystävälista on vähän läpinäkyvä jne..
En ole ennen käyttänyt juuri Messengeriä, Mäkissä lainkaan. Nyt tuli kuitenkin pakon sanelemana eteen tilanne, että pitäisi pystyä pitämään yhteyttä yhtäaikaa sekä Gmail -että MSN -ihmisiin. Milläs tämä onnistuu? Onnistuvatko kimppakeskustelut?
vle kirjoitti:En ole ennen käyttänyt juuri Messengeriä, Mäkissä lainkaan. Nyt tuli kuitenkin pakon sanelemana eteen tilanne, että pitäisi pystyä pitämään yhteyttä yhtäaikaa sekä Gmail -että MSN -ihmisiin. Milläs tämä onnistuu? Onnistuvatko kimppakeskustelut?
Adiumilla pystyt olemaan MSN, ICQ, GTAL, Jabber, .Mac, MySpace, Bonjour ja vaikkapa Facobook ihmisiin yhteydessä Ryhmäkeskustelut eivät onnistu vielä. Toivottavasti tulisi edes seuraavaan versioon.
vle kirjoitti:En ole ennen käyttänyt juuri Messengeriä, Mäkissä lainkaan. Nyt tuli kuitenkin pakon sanelemana eteen tilanne, että pitäisi pystyä pitämään yhteyttä yhtäaikaa sekä Gmail -että MSN -ihmisiin. Milläs tämä onnistuu? Onnistuvatko kimppakeskustelut?
Adiumilla pystyt olemaan MSN, ICQ, GTAL, Jabber, .Mac, MySpace, Bonjour ja vaikkapa Facobook ihmisiin yhteydessä Ryhmäkeskustelut eivät onnistu vielä. Toivottavasti tulisi edes seuraavaan versioon.
Ryhmäkeskustelut toimivat kyllä. Eri systeemien välillä ei toimi, eikä tule toimimaankaan varmaan pitkään pitkään aikaan.
Itselläni siis neuvottelutarkoitukseen pitäisi onnistua käymään ryhmäkeskusteluja OSX+Windows+Linux -järjestelmien kesken ja tileiksi riittävät MSN ja Gmail. Adium ei tue Gmailia, löytyykö yhtäkään kikkaretta joka näin tekisi ja jolla saisi yhteyden myös Windows-ihmisiin?
Kumma juttu, kun eivät saa edes kunnollista messengeriä tehtyä Macille.. Jopa Nokian puhelimenirvikuviin saa kattavamman pikaviestintäsoftan.
Tosiaan Adium, Microsoft Messenger ja aMsn on jo kokeiltu.
Niin onnellisesti on päässyt käymään että löytyi mukava nettikaveri.
Likka käyttää MS live meseä ja itse olen käyttänyt sitä kakkoskoneella jossa windows.
Haluaisin kuitenkin käyttää edelleen ja mieluimmin MacBookiani tähänkin hommaan.
Varsinkin kun tämä kulkee reissussakin mukana kätevästi.
Miten tämä mese homma onnistuu? Toimiiko MB: kamera?
stressman kirjoitti:Niin onnellisesti on päässyt käymään että löytyi mukava nettikaveri.
Likka käyttää MS live meseä ja itse olen käyttänyt sitä kakkoskoneella jossa windows.
Haluaisin kuitenkin käyttää edelleen ja mieluimmin MacBookiani tähänkin hommaan.
Varsinkin kun tämä kulkee reissussakin mukana kätevästi.
Miten tämä mese homma onnistuu? Toimiiko MB: kamera?
MS messenger toimii, itsellä on Adium tosin käytössä. Kamera ei ainakaan mesessä taida vielä toimia, onneksi.
Kamerat ei macciversioissa oikein toimi. Jossain ohjelmassa toimii jotenkin. En vaan nyt muista ohjelman nimeä, kun ei ole ollut tarvetta. Jos kuitenkin pääsette likan kanssa sellaiselle tuttavuuden asteelle, että haluatte vaihtaa liikkuvaa kuvaa keskenänne, niin silloin kannattaa ehdottomasti asennella skypet kummallekkin.
-Kannattaa jättää tosiaan Windowsien asennus osaaville tyypeille, jos ei ite osaa.
Lainemies
Palringo alpha Leopardille on ihan toimiva yhdistelmä. Vaatii kyllä tunnuksen teon, mutta sen jälkeen ei tarvitse aina kaikkia iChat, msn jne. tilejä viritellä uudestaan vaikka konetta tai iLuuria vaihtaisi. http://www.palringo.com