Kain kirjoitti:
Enkä ihmisiä jotka sanovat maitokahvia kahviksi.
Se on latte
Ja minustakin ihan eri asia kuin aito, musta kahvi ilman sokeria
Se on oikeasti Café au lait. Se on kuin hunajaa ja virkistää mielen aamulla. Ilman tällaista ranskalaista keksintöä aamut olisivat paljon raskaampia. Latte taas on aivan eri asia. Se on italialaisten kehittämä kahvi ja se on mitä parhainta kesäisessä kahvilassa jääpalojen kera nautittuna. Samalla voi tarkkailla ohi soljuvia ihmisiä. Talvella normaali latte taas on hyvä vaihtoehto.
Mac mini M2, 16 Gt, MacOS Sonoma 14.3.1, Magic Mouse, Magic Trackpad ja 24" Eizo ColorEdge CG2420, iPhone SE 64G, iOS 17.0.2 sekä iPad A16 128G, iOS 18.5.
Kain kirjoitti:
Enkä ihmisiä jotka sanovat maitokahvia kahviksi.
Se on latte
Ja minustakin ihan eri asia kuin aito, musta kahvi ilman sokeria
Se on oikeasti Café au lait. Se on kuin hunajaa ja virkistää mielen aamulla. Ilman tällaista ranskalaista keksintöä aamut olisivat paljon raskaampia. Latte taas on aivan eri asia. Se on italialaisten kehittämä kahvi ja se on mitä parhainta kesäisessä kahvilassa jääpalojen kera nautittuna. Samalla voi tarkkailla ohi soljuvia ihmisiä. Talvella normaali latte taas on hyvä vaihtoehto.
Ai olen luullut että latte on ihan sama kuin Café au lait, mutta ilaliaksi. Minusta ei taitaisi tulla kovin hyvä baristaa...
Ilman ranskalaisten keksintöjä moni muukin asia olisi paljon huonommin
Citruuna kirjoitti:Ai olen luullut että latte on ihan sama kuin Café au lait, mutta ilaliaksi. Minusta ei taitaisi tulla kovin hyvä baristaa...
Citruuna kirjoitti:
Ai olen luullut että latte on ihan sama kuin Café au lait, mutta ilaliaksi. Minusta ei taitaisi tulla kovin hyvä baristaa...
Ne ovat aivan eri kahveja. Annielin kuvalinkki oli hyvät tässä suhteessa. Kahvin lisäksi ihastelen ranskalaisia ruokia ja elokuvia.
Mac mini M2, 16 Gt, MacOS Sonoma 14.3.1, Magic Mouse, Magic Trackpad ja 24" Eizo ColorEdge CG2420, iPhone SE 64G, iOS 17.0.2 sekä iPad A16 128G, iOS 18.5.
Citruuna kirjoitti:
Ne ovat aivan eri kahveja. Annielin kuvalinkki oli hyvät tässä suhteessa.
hatey kirjoitti:Mutta jos ei tykkää kahvin mausta ja haluaa sen peittää maidolla. Muuta syytä en keksi.
Tai haluaa juoda sen viileämpänä, koska musta kahvi on kuumaa. Kahvin litkijöillä on mennyt tunto kurkusta. Itse polttaisin kitani ja en muutenkaan tykkää kuumista juomista. Tee on parempaa kuin kahvi ja siihen ei maitoa laiteta.
Tallissa yksi traktori ja Borgward Isabella. Tuvan pöydällä iMac (Mid 2011) Onnellinen Japanilaisesta vaimostaan. Työpaikkoja takana +30kpl. Olin Apple-käyttäjät ry:n jäsen.
hatey kirjoitti:Mutta jos ei tykkää kahvin mausta ja haluaa sen peittää maidolla. Muuta syytä en keksi.
Tai haluaa juoda sen viileämpänä, koska musta kahvi on kuumaa. Kahvin litkijöillä on mennyt tunto kurkusta. Itse polttaisin kitani ja en muutenkaan tykkää kuumista juomista. Tee on parempaa kuin kahvi ja siihen ei maitoa laiteta.
arttula kirjoitti:Minä laitan aina teehen maitoa. Ja kahviin myös. Eihän niitä muuten voi juoda, kun suu palaa.
Teehen maitoa? Hyi olkoon. Ja jos se tee on liian kuumaa, tarkoittaako se sitä, että valmistat teen keittämällä vettä ja liottamalla siinä jotain paperipussia, missä on muutama teenlehden murunen?
Voi tätä tapojen turmelusta, voi tätä alkukantaisuutta!
Tämän foorumin Mikael K. ja häntä hännystelevä Kunkku ovat eräänlaisia nykyajan käärmeöljykauppiaita tällä "torilla". Heidän sanomisiaan on kaikilla oikeus kommentoida - Hanttapuli
arttula kirjoitti:Minä laitan aina teehen maitoa. Ja kahviin myös. Eihän niitä muuten voi juoda, kun suu palaa.
Maku muuttuu yöks. Jos on niin kiire juoda kahvi/tee, niin silloin siitä tehdään ylivahvaa, jotta sitä voi jäähdyttää kylmällä vedellä. Tai sitten normaali vahvuinen kahvi/tee jäähdytetään kahvista/teestä tehdyillä jääpaloilla.
Bass is Like Duct Tape: it Fixes Everything
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
Miltei litra juotu vahvaa kahvia ja päälle kaksi ed lemon light energia juomaa. Vieläkin väsyttää ja eipä tuo kahvikaan piristä. Monesti puhutaan, että harvoin kahvia juovat piristyisivät kahvista paremmin. Olen enemmän väsyneempi kuin tunti sitten, mutta juodaan toinen satsi seuraavalla paussilla. Sokerit on ok kun ne viimeksi testasin. Minulla ei ole sokeritautia sitten. Miten tässä jaksaa vielä 3pv töissä tämän illan lisäksi?
Tallissa yksi traktori ja Borgward Isabella. Tuvan pöydällä iMac (Mid 2011) Onnellinen Japanilaisesta vaimostaan. Työpaikkoja takana +30kpl. Olin Apple-käyttäjät ry:n jäsen.
M.P.T kirjoitti:Miltei litra juotu vahvaa kahvia ja päälle kaksi ed lemon light energia juomaa. Vieläkin väsyttää ja eipä tuo kahvikaan piristä. Monesti puhutaan, että harvoin kahvia juovat piristyisivät kahvista paremmin. Olen enemmän väsyneempi kuin tunti sitten, mutta juodaan toinen satsi seuraavalla paussilla. Sokerit on ok kun ne viimeksi testasin. Minulla ei ole sokeritautia sitten. Miten tässä jaksaa vielä 3pv töissä tämän illan lisäksi?
Raudan puutetta? Vitamiinit sun muut nautittu? Monipuolinen ruokavalio, proteiinia riittävästi? Ite oon huomannut että esim sen kuuluisan valkoisen makaronin syöminen pistää väsyttämään...
"Don't submit to stupid rules. Be yourself and not a fool. Don't accept average habits. Open your heart and push the limits." - M.Cretu
^Juksautusta. Minä söin makaroonia ja ketsuppia tänään, sekä karppasin kahvilassa pullan: Tunnen olevani henkisesti ja fyysisesti pirteämpi kuin koko HOmppu.
Bass is Like Duct Tape: it Fixes Everything
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
Minä en ole syönyt valkoista makaroonia. Ja kun vielä söin ison pojan annoksen kaalilaatikkoa puolukkasurvoksineen, ei ole raudankaan puutetta. Mutta silti olen väsynyt. Vai olisiko sillä jotain merkitystä, että nukuin viime yönä neljä tuntia, heräsin neljältä aamulla.
Mutta kahvia koneeseen! Kaksi kertaa tuplaespresso, kiitos. Tulee hassu tunne, olen samaan aikaan väsynyt, mutta mieli ja hermot vetää motarin ohituskaistalla. Tän täytyy olla terveellistä.
Meidän planeettaamme ei ole mikään symbolinen kohtu, me ollaan kaikki suuressa sinisessä limousinessa (Jarkko Laine)
Anniel kirjoitti:Monipuolinen ruokavalio, proteiinia riittävästi? Ite oon huomannut että esim sen kuuluisan valkoisen makaronin syöminen pistää väsyttämään...
Ei tuossa valkoisessa makaronissa tai muussa valkoisessa pastassa tosiaan ole ravintoa, en suostu syömään niitä kuin tosi harvoin jos ei ole mitään muuta. Paitsi että nyt alkoi ihan kauheesti tekee mieli makaronilaatikkoa - voihan senkin tosin tehdä tummasta makaronista.
Maza kirjoitti:Minä en ole syönyt valkoista makaroonia. Ja kun vielä söin ison pojan annoksen kaalilaatikkoa puolukkasurvoksineen, ei ole raudankaan puutetta. Mutta silti olen väsynyt. Vai olisiko sillä jotain merkitystä, että nukuin viime yönä neljä tuntia, heräsin neljältä aamulla.
Mutta kahvia koneeseen! Kaksi kertaa tuplaespresso, kiitos. Tulee hassu tunne, olen samaan aikaan väsynyt, mutta mieli ja hermot vetää motarin ohituskaistalla. Tän täytyy olla terveellistä.
Aika outoa - minäkin olen huomannut että jos en nuku yöllä, olen päivällä väsynyt, ja varsinkin aamu on ihan kamala . Niiden täytyy olla jotenkin yhteydessä toisiinsa.
Anniel kirjoitti:Monipuolinen ruokavalio, proteiinia riittävästi? Ite oon huomannut että esim sen kuuluisan valkoisen makaronin syöminen pistää väsyttämään...
Ei tuossa valkoisessa makaronissa tai muussa valkoisessa pastassa tosiaan ole ravintoa, en suostu syömään niitä kuin tosi harvoin jos ei ole mitään muuta. Paitsi että nyt alkoi ihan kauheesti tekee mieli makaronilaatikkoa - voihan senkin tosin tehdä tummasta makaronista.
Protskut syödään päivällä ja hiilarit illalla, juurikin sen takia et nukutkin paremmin, väittivät jossain ruoka ohjelmassa Mistä mä tiedän mutta kokeilemalla selviää....