iPhone 4:n akun kestokokemukset
-
Re: iPhone 4:n akun kestokokemukset
Viesti Kirjoittaja luke »
Nyt juuri kyllä vaihdoin vasta sähköpostin haut käsin vaihtoehdolle, en kuitenkaan ukso että se paljon virtaa vie vaikka kone niitä hakikin tähän asti itse.
-
Viesti Kirjoittaja Delli »
3G päällä, huono verkko
WiFi päällä
3 postilaatikon haku 30 min välein, ei Push
Nyt on varausta jäljellä 77%, käyttö 1h 21 min, valmiudessa 15h 20 min
Akun varaus% saat näkymään Asetukset - Yleiset - Käyttö - Akku prosentteina päälle
Kannattaa buutata puhelin koti + virtanappi 10sek pohjassa ja katsoa muuttuuko mihinkään.
iPad (2024) 64GB Wi-Fi, Apple TV 4rd 4K
MacBook Air 2024, Apple Watch 9.0 44mm
-
Viesti Kirjoittaja tmikki »
Minulla alkoi kuluttaa yön aikana 30% akusta vaikkei mitään ollut päällä, ei 3g,wifi,postien hakua. Buuttasin kanssa tuon kahden napin tavalla ja taas alkoi akku kestämään normaalisti 1-2% kuluu yössä ja päivisin tietenkin käytön mukaan.Delli kirjoitti:Kannattaa buutata puhelin koti + virtanappi 10sek pohjassa ja katsoa muuttuuko mihinkään.
iPhone 15 pro
-
No good
Viesti Kirjoittaja MacMan92 »
Olin tänään poissa toimipisteestä - eli kotoa. Pelasin hieman Angry Böördiä odotellessani eukkoa ym - ei netti yhteyksiä - muutama puhelu, ja lukemat laskivat alle puoleen.
Muistaakseni latasin sen eilen täyteen.
Jos tässä reissuun lähdetään - kuten tulevana torstaina, ainakin 20 tunnin reissu, pitää saada auto laturi.
Katselin autosarjaa - TomTom Gigantti 90 ja Sonera liike 119. Sama tavara.
TomTom OK jos hankin sen softan - en vielä tiedä - se tai Navigon.
-
Re: No good
Viesti Kirjoittaja inf »
Ihan pelkkiä autolatureita saa halvalla, ei siihen välttämättä mitään erikoista kallista telinettä tarvita.MacMan92 kirjoitti:Vasta tuoreuden hajut hälvenevät ja olen pettynyt akun kestoon.
Olin tänään poissa toimipisteestä - eli kotoa. Pelasin hieman Angry Böördiä odotellessani eukkoa ym - ei netti yhteyksiä - muutama puhelu, ja lukemat laskivat alle puoleen.
Muistaakseni latasin sen eilen täyteen.
Jos tässä reissuun lähdetään - kuten tulevana torstaina, ainakin 20 tunnin reissu, pitää saada auto laturi.
Katselin autosarjaa - TomTom Gigantti 90 ja Sonera liike 119. Sama tavara.
TomTom OK jos hankin sen softan - en vielä tiedä - se tai Navigon.
-
You(uu) - kun olin tänään siellä Mikkelin Sonera kaupassa - hinta taisi olla n. € 30 tai silleen.inf kirjoitti:Ihan pelkkiä autolatureita saa halvalla, ei siihen välttämättä mitään erikoista kallista telinettä tarvita.
Odottelen päätöstäni navigontiohjelmasta jolla korvaan nykyisen Garminini - sen softa päivitys maksaa noin €150 viimeisen katseluni mukaan.
Jos se on TomTom - heidän hilavitutin joka vahvista GPS signaalin saa kelvata - mutta ei Sonera Shopista.
-
Viesti Kirjoittaja inf »
No jos on telinettä ostamassa niin tuo tomtomin teline on loistava, jos kehtaa siihen rahat sijoittaa. Tuo teline toimii niin Navigonin kuin TomTomin kanssa. Itse pidän Navigonia parempana vaihtoehtona.MacMan92 kirjoitti:You(uu) - kun olin tänään siellä Mikkelin Sonera kaupassa - hinta taisi olla n. € 30 tai silleen.inf kirjoitti:Ihan pelkkiä autolatureita saa halvalla, ei siihen välttämättä mitään erikoista kallista telinettä tarvita.
Odottelen päätöstäni navigontiohjelmasta jolla korvaan nykyisen Garminini - sen softa päivitys maksaa noin €150 viimeisen katseluni mukaan.
Jos se on TomTom - heidän hilavitutin joka vahvista GPS signaalin saa kelvata - mutta ei Sonera Shopista.
-
KIITOSinf kirjoitti:No jos on telinettä ostamassa niin tuo tomtomin teline on loistava, jos kehtaa siihen rahat sijoittaa. Tuo teline toimii niin Navigonin kuin TomTomin kanssa. Itse pidän Navigonia parempana vaihtoehtona.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Now I feel so gooood
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Ihan totta jos tuo TomTom/Navigon pelittää samassa hilavitkuttimessa yhtä hyvin.
Se on sitten se ensimmäinen ostos ja sitten jatkuu puntarointi (pitäisikö avata ketu) kumpi iPhone neloseen. Itse olen ollut tuon Navigonin kannalla.
Minä haluan nähdä samalla näytöllä myös nopeuden ja kellon ajan.
Nykyinen Garmin kartta-ajossa ei näytä nopeutta - eikä - muistaakseni kellon aikaa.
-
Viesti Kirjoittaja luke »
Kiitos vaan ohjeesta, muutin akun näytön prosenteksi, enkä ollut niitä laskureitakaan hokannut.Delli kirjoitti:Minulla putoaa varaus yön aikana (n. 9h) 100% => 98%.
3G päällä, huono verkko
WiFi päällä
Akun varaus% saat näkymään Asetukset - Yleiset - Käyttö - Akku prosentteina päälle
Kannattaa buutata puhelin koti + virtanappi 10sek pohjassa ja katsoa muuttuuko mihinkään.
Buuttasin eilen tuon vehkeen ja latasin täyteen. Illalla kun menin nukkumaan, akkua oli 83%. Aamulla 8 tunnin unien jälkeen 46%. Mikään ei ollut päällä puhelimessa, ei edes 3G kun otin senkin pois. Koitan käyttää akun nyt tyhjäksi ja jos se eikä uusi buuttaus auta, käyn kyllä barrikadeille...
-
Viesti Kirjoittaja Psaikke »
Kumma juttu tuo joidenkin huono akkukesto... itselläni on ihan unelmayksilö, säännöllisesti menee 8h käyttöä (siis musaa näyttö päällä, 3G-surffailua, yleistä räpellystä, videonkatselua, kuvaamista ym ym..) yhdellä latauksella. Olen erittäin tyytyväinen akunkestoon, se on mielestäni resoluution ja kameran lisäksi olennaisimpia parannuksia 3GS:ään verrattuna.luke kirjoitti:Kiitos vaan ohjeesta, muutin akun näytön prosenteksi, enkä ollut niitä laskureitakaan hokannut.Delli kirjoitti:Minulla putoaa varaus yön aikana (n. 9h) 100% => 98%.
3G päällä, huono verkko
WiFi päällä
Buuttasin eilen tuon vehkeen ja latasin täyteen. Illalla kun menin nukkumaan, akkua oli 83%. Aamulla 8 tunnin unien jälkeen 46%. Mikään ei ollut päällä puhelimessa, ei edes 3G kun otin senkin pois. Koitan käyttää akun nyt tyhjäksi ja jos se eikä uusi buuttaus auta, käyn kyllä barrikadeille...
-
Viesti Kirjoittaja mikaw_ »
Sen 8 tuntia käyttöä se yleensä nykyään kestää. Aika hyvin. Akku on kyllä huomattavasti parantunut siitä mitä se alussa oli.
-
Viesti Kirjoittaja Kamek »
-
Viesti Kirjoittaja Johan Dark »
Mutta mutta... ohjelma syö todella paljon akkua. Esim. jos laittaa herätyskellon päälle illalla niin yön aikana on voinut kuluttaa 10% akkua. Onko tämä mielestänne normaalia? Muuten yön aikana akkua kuluu 1-2%, ja jos on alle 10% akkua jäljellä niin aamulla se on kyllä tyhjä.
-
Viesti Kirjoittaja jomppeli »
push mail päällä, 3g päällä aina
-
Viesti Kirjoittaja E-W »
Kuitenkin aika ajoin, mm. juuri tänään kesken päivän huomasin akun tyhjentyneen jo noin 65 %:n tasolle ja käyttötiedoissa tuolloin näkyi reilun viiden tunnin valmiusajan lisäksi lähes yhtä paljon käyttöä. Puhelin on kuitenkin ollut lähinnä taskussa. Haluaisin luottaa siihen, että ohjelmat tosiaankin sammuvat itsestään taustalta ja näin monesti tapahtuukin. En ole toisaalta keksinyt mitään selittävää tekijää, miksi käyttötunteja tulee välillä taskussakin. Mikään yksittäinen ohjelma ei tätä säännönmukaisesti tee. Esim. Spotify-soitot lakkautan vain pausea painamalla eikä tämän jälkeen akun kulutus ole mitenkään tavallisuudesta poikkeavaa.
Onko muilla vastaavia kokemuksia?
Edit: Puhelimen uudelleenkäynnistäminen korjaa säännönmukaisesti ongelman.
A13 7" Capacitive Touch Screen Android 4.0 Tablet PC w/ TF / Camera / Wi-Fi / G-Sensor - Black.
Compaq Prolinea 4/33.
-
Viesti Kirjoittaja maufarang »
Lisäksi vaikuttaa että iPhonen akku jaksaa loppuvaiheessa esm. Nokiaa sitkeämmin.
-
Viesti Kirjoittaja Panda. »
Mulla toi laskuri on seonnut kerran-pari, niin että se valmiusaika ja käyttöaika menee ihan samoissa lukemissa. Mitään akun kulumista ei siinä kuitenkaan normaalia enempää ole tapahtunut, vaan se laskuri vaan välillä saattaa seota, ja näyttää samaa aikaa molemmissa laskureissa. Näin ainakin mulla.E-W kirjoitti:Pääsääntöisesti akku kestää erittäin hyvin uusimmalla firmiksellä (ilman vankilapakoa) ja illalla käyttötietoja katsoessani saattaa olla yli 5 tuntia käyttöä ja valmiudessa 16 tuntia - akun varausta yli 30-40 prosenttia jäljellä.
Kuitenkin aika ajoin, mm. juuri tänään kesken päivän huomasin akun tyhjentyneen jo noin 65 %:n tasolle ja käyttötiedoissa tuolloin näkyi reilun viiden tunnin valmiusajan lisäksi lähes yhtä paljon käyttöä. Puhelin on kuitenkin ollut lähinnä taskussa. Haluaisin luottaa siihen, että ohjelmat tosiaankin sammuvat itsestään taustalta ja näin monesti tapahtuukin. En ole toisaalta keksinyt mitään selittävää tekijää, miksi käyttötunteja tulee välillä taskussakin. Mikään yksittäinen ohjelma ei tätä säännönmukaisesti tee. Esim. Spotify-soitot lakkautan vain pausea painamalla eikä tämän jälkeen akun kulutus ole mitenkään tavallisuudesta poikkeavaa.
Onko muilla vastaavia kokemuksia?
Edit: Puhelimen uudelleenkäynnistäminen korjaa säännönmukaisesti ongelman.
-
Viesti Kirjoittaja E-W »
Minulla laskurit pitävät kyllä valitettavasti kutinsa, sillä akku tyhjenee hurjaa vauhtia käyttöminuuttien lisääntyessä. Ja akkulaskurikin pitää paikkansa, sillä puhelin kyllä sammuu prosenttien tippuessa nollille.Panda. kirjoitti:Mulla toi laskuri on seonnut kerran-pari, niin että se valmiusaika ja käyttöaika menee ihan samoissa lukemissa. Mitään akun kulumista ei siinä kuitenkaan normaalia enempää ole tapahtunut, vaan se laskuri vaan välillä saattaa seota, ja näyttää samaa aikaa molemmissa laskureissa. Näin ainakin mulla.
Tänään kävi jälleen sama juttu, eli jokin softa ryövää käyttöminuutteja ja virtaa. Uudelleenkäynnistys korjasi ongelman.
A13 7" Capacitive Touch Screen Android 4.0 Tablet PC w/ TF / Camera / Wi-Fi / G-Sensor - Black.
Compaq Prolinea 4/33.
-
Viesti Kirjoittaja Teemuz »
kannattaa varmistaa ettei ole mitään radio/telkkari softaa joka lataa "etukäteen" tavaraa kun laittaa pauselle eikä stopille, yleensä niitten vika.E-W kirjoitti:Minulla laskurit pitävät kyllä valitettavasti kutinsa, sillä akku tyhjenee hurjaa vauhtia käyttöminuuttien lisääntyessä. Ja akkulaskurikin pitää paikkansa, sillä puhelin kyllä sammuu prosenttien tippuessa nollille.Panda. kirjoitti:Mulla toi laskuri on seonnut kerran-pari, niin että se valmiusaika ja käyttöaika menee ihan samoissa lukemissa. Mitään akun kulumista ei siinä kuitenkaan normaalia enempää ole tapahtunut, vaan se laskuri vaan välillä saattaa seota, ja näyttää samaa aikaa molemmissa laskureissa. Näin ainakin mulla.
Tänään kävi jälleen sama juttu, eli jokin softa ryövää käyttöminuutteja ja virtaa. Uudelleenkäynnistys korjasi ongelman.
-
Viesti Kirjoittaja JiiVee70 »
Joudun lataamaan puhelimen joka ilta ja selviän ehkä juuri ja juuri kaksi päivää jos en käytä puhelinta mihinkään muuhun kuin puhumiseen.
Käyttö nyt 11h 46min ja valmiudessa 17h (varausta jäljellä 8%).
Suurin osa käytöstä tänään musiikin kuuntelua, muutama puhelu ja wlanilla netin selailua.
-
Viesti Kirjoittaja Infant »
Jatkuvaa käyttöä onkin vaikeampi mitata, mutta uskoisin, että moni hiplaa iPhoneaan enemmän kuin jotain muuta puhelintaan erilaisten ajanvietesoftien ja käytön helppouden takia, josta syystä joissain paikoissa akkukestoa moititaan joitain kilpailijoita huonommaksi. Tämä loppuosa on toki vain mutua + parin saitin arviota asiasta.
-
Viesti Kirjoittaja aau »
-
Viesti Kirjoittaja jomppeli »
aau kirjoitti:hei kauanko pitäs iphone nelosta ladata ennen käyttöönottoa? kun kyllä toi näyttää, että ois akku täynnä, mutta vaatiiko silti jotain erikoispitkää latausta? Kaverille oli sanottu soneran liikkeessä, että 8h pitäis olla, mutta en mistään löydä mitään tollasta..
Täyteen ja käyttöön.
btw. Onko kukaan huomannut akun parannusta 4.2.1 myöt? Itselläni tällä hetkellä 1 tunti 10 min käyttöä ja 18h valmiudessa ja 91% akkua jäljellä.
-
Viesti Kirjoittaja Psaikke »
Mulla keskimäärin n. puoli tuntia tullut lisää käyttöaikaa 4.2.1:n myötä...jomppeli kirjoitti:aau kirjoitti:hei kauanko pitäs iphone nelosta ladata ennen käyttöönottoa? kun kyllä toi näyttää, että ois akku täynnä, mutta vaatiiko silti jotain erikoispitkää latausta? Kaverille oli sanottu soneran liikkeessä, että 8h pitäis olla, mutta en mistään löydä mitään tollasta..
Täyteen ja käyttöön.
btw. Onko kukaan huomannut akun parannusta 4.2.1 myöt? Itselläni tällä hetkellä 1 tunti 10 min käyttöä ja 18h valmiudessa ja 91% akkua jäljellä.
-
Viesti Kirjoittaja pompula »
Vastapainoksi yllätti se, että ulkomaan reissulla akku kesti yhdellä latauksella vähän yli seitsemän päivää ja käyttöä sille tuli sinä aikana viisi tuntia. Roaming oli pois päältä ja samoin 3G.
Olen ihan tyytyväinen akun kestoon. Olen asennoitunut tähän niin, että älypuhelinten toiminnot vaativat jotain veroa eikä voi olettaakaan, että akun kesto olisi samalla tasolla kuin puhelimella, jolla voi pelkästään soittaa.
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka