Wifi on kyl päällä joo. fuckit en osaa:-D onnistuuks jos laitan noi pdffät esim iphone browserin kautta? minne kansioon ne ujutan?marzi kirjoitti:Yhdistä Touch ja tietokone samaan wifiin (ohan se päällä?) tai luo peer to peer-verkko. Sitä avaat Filesin ja katot sen ip:n mitä se tarjoaa ja syötät Safariin tai IExploreriin. (mikä sulla sit onkaan käytössä.)
Ei pitäisi olla sen kummempaa.
iPod-kysymyksiä
-
Re: iPod-kysymyksiä
Viesti Kirjoittaja Juhho »
-
Viesti Kirjoittaja marzi »
Jos laitat ne sillä, et voi katsella niitä puhelimella?Juhho kirjoitti:Wifi on kyl päällä joo. fuckit en osaa:-D onnistuuks jos laitan noi pdffät esim iphone browserin kautta? minne kansioon ne ujutan?marzi kirjoitti:Yhdistä Touch ja tietokone samaan wifiin (ohan se päällä?) tai luo peer to peer-verkko. Sitä avaat Filesin ja katot sen ip:n mitä se tarjoaa ja syötät Safariin tai IExploreriin. (mikä sulla sit onkaan käytössä.)
Ei pitäisi olla sen kummempaa.
Voisitkohan valaista, että millä vehkeillä toimit (PC/Mac?)? Vaikea auttaa kun ei tiedä. Mut vielä: Onko sulla siis ulkoinen wlan vai yritätkö yhdistää konetta ja puhelinta suoraan? Onhan palomuuri tältä osin pois päältä ym. ym. (vaikkei sen pitäis vaikuttaa) Itellä toimi heti ilman mitään häslinkiä.
Kato et sulla on se ip oikein, kaksoisopistettä ennen EI tule väliä jne.
iPad Mini iOS 7
Magic Mouse
Airport Express
iPhone 5S 64, iOS 7 + Sonera
Logic Pro X
MainStage 3.0.3
r.i.p. iPhone 4, iPhone 3Gs & iPhone 3G & Macbook 2.16GHz/2Gt white, OS X Leopard 10.5.8
-
Viesti Kirjoittaja Hepo »
MacBook3.1 | 2.2GHz Intel Core 2 Duo | 4GB | 640GB | 12/2007
iPhone 5S 32GB + iPad2 32 GB Wi-Fi 3G + iPod Nano 3gen ja 6gen + ATV3
-
Viesti Kirjoittaja Henkali »
-
Viesti Kirjoittaja Rosie »
Olen uusi täällä ja ihan vasta olen ostanut ensimmäisen iPod Nanoni (4 gen.). Minulla ei ole MACia vaan Windows Vista (eikä siis Applen konettakaan... vielä...).
Kysymys kuuluukin, miksi joidenkin CD levyiltä lataamieni musiikkien kannet eivät näy iPodissa vaikka ne näkyvät omassa iTunes musiikkikirjastossani? Olen monesti synkronoinut Podin uudestaan, mutta siltikään muutamat kannet eivät näy kuin ainoastaan Tunesissa. Päivitykset ovat kunnossa ja aluksi kannet näkyivät ihan oikein, mutta nyt ladattuani uusia levyjä soittimeen, kannet ovat hävinneet (Podin näytöllä vain musta kohta albumin kuvituksen kohdalla, ei kysymysmerkkiä kuten silloin, kun iTunes ei löydä albumin kuvitusta). Pitäisikö minun palauttaa Podin alkuperäiset asetukset?
Samaan syssyyn haluaisin kysyä, miten voisin estää iPodin lataamasta samoja kappaleita useaan kertaan? Eli siis, kun avaan iTunesissa jonkun albumin, saattaa siellä näkyä sama kappale moneen kertaan.
Hämmentävää. Olisin tosi kiitollinen, jos joku osaisi neuvoa minua.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Xaeron »
Jos englanti taipuu, niin katso vaikka tämä googlen hakutulos.Rosie kirjoitti:Moikka!
Olen uusi täällä ja ihan vasta olen ostanut ensimmäisen iPod Nanoni (4 gen.). Minulla ei ole MACia vaan Windows Vista (eikä siis Applen konettakaan... vielä...).
Kysymys kuuluukin, miksi joidenkin CD levyiltä lataamieni musiikkien kannet eivät näy iPodissa vaikka ne näkyvät omassa iTunes musiikkikirjastossani? Olen monesti synkronoinut Podin uudestaan, mutta siltikään muutamat kannet eivät näy kuin ainoastaan Tunesissa. Päivitykset ovat kunnossa ja aluksi kannet näkyivät ihan oikein, mutta nyt ladattuani uusia levyjä soittimeen, kannet ovat hävinneet (Podin näytöllä vain musta kohta albumin kuvituksen kohdalla, ei kysymysmerkkiä kuten silloin, kun iTunes ei löydä albumin kuvitusta). Pitäisikö minun palauttaa Podin alkuperäiset asetukset?
Samaan syssyyn haluaisin kysyä, miten voisin estää iPodin lataamasta samoja kappaleita useaan kertaan? Eli siis, kun avaan iTunesissa jonkun albumin, saattaa siellä näkyä sama kappale moneen kertaan.
Hämmentävää. Olisin tosi kiitollinen, jos joku osaisi neuvoa minua.
Vaihtoehtoisesti voisit katsoa ratkaisua tuohon mustaan album arttiin nanossasi täältä ja täältä.
Eli mitä nyt noista otin irti, niin kannattaa yrittää nanon alkuperäisten asetusten palauttamista.. jollakin ainakin ratkaisi tuon nanossa näkyvien mustien album arttien näkymisen sillä.
Noita tuplakappale ongelmia on ollut aika monella, katso esim. tämä google-haku.
Yksi yleinen on, että jos siinä hakemistossa, mistä kappaleita lataat itunes-kirjaastosi, on mp3-tiedostojen lisäksi .m3u (soittolista)-tiedosto, niin kappaleet tulevat näkyviin kahteen kertaan. Eli ennen kappaleiden lataamista itunes-kirjastoon kannattaa se .m3u-tiedosto poistaa sieltä mp3-levyn hakemistosta.
Nojaa, toivottavasti joku osaa vielä auttaa paremmin

-
Viesti Kirjoittaja Rosie »
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Menenkin heti kokeilemaan tuota alkuperäisten asetusten palauttamista.
EDIT: Kävin palauttamassa alkuperäiset asetukset ja nyt albumit näkyvät kuten pitääkin. Kiitos siis vielä neuvoista.
-
Viesti Kirjoittaja harri »
Suosittelisin kyllä lämpimästi (heh, sopiva sanavalinta) iPodin roudaamista sisään. Itse en ainakaan jättäisi sitä pakkaseen. Akkuhan tuolla pakkasessa ainakin kärsii, jos ei kovalevy.Henkali kirjoitti:Pakkaskestävyydestä tässä threadissa olikin jo vähän juttua, mutta juttu oli lähinnä "housuntaskussa toimii pakkasellakin". Vaan kuinkas autossa? Virittelin autoon juuri iPodin mukavasti piiloon, enkä mielellään sitä sieltä alkaisi sisään talven tullessa roudaamaan. Vaan kestääkö kovalevyllinen vehje tuota? iPod Classic 80GB kyseessä.
-Harri
-
Viesti Kirjoittaja hazaa »
Muuten Mäkin kanssa touhuaminen on lähes ihanaa, mutta iTunes vie pian hermoni

Ja turhaa yrittää lohduttaa, että kyllä se iTunes hieno ohjelma on.
Suolesta se on...
Onko siis muuta vaihtoehtoa kunin íTunes?
-
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
On, käyttää iTunesia sen jälkeen kun olet opiskellut sen käyttöä.hazaa kirjoitti:Onko siis muuta vaihtoehtoa kunin íTunes?
-
Viesti Kirjoittaja Vekseli »
c'mon, joku varmasti tietää ratkaisun. Koulu on HSE.Vekseli kirjoitti:anyone?Vekseli kirjoitti:ongelma yliopiston langattomaan verkkoon kirjautumisessa. Verkko on "avoin", joka sitten selaimen avautuessa pyytää koulun opiskelijanumeroa ja salasanaa. Lukuisilla läppäreillä ja nokialaisilla olen ongelmitta päässyt verkkoon. Nyt iPod Touch:lla verkko löytyy, mutta painettuani linkkiä, jonka takaa kirjautuminen suoritetaan, tulee seuraava virheilmo:
Hotspot-kirjautuminen ei voi käsitellä tätä sivua, koska palvelin myönsi http-todentamishaasteen
Mistä on kyse?
Onko kukaan törmännyt vastaavaan?
Itse kun luulin, etten ihan käsi näissä ole..
-
Viesti Kirjoittaja Cathi777 »
Mikä siinä hommassa nyt niin ylivoimaisen vaikeaa on? Lyö soittimen kiinni ja kaikki tapahtuu kuin itsestään, kun hieman laittaa asetuksia kuntoon. En itse ainakaan keksi, että miten tuo helpommin pitäisi käydä.hazaa kirjoitti:Onko musiikin siirtämiseen iPodiin olemassa mitään muuta mahdollisuutta kuin iTunes???
Muuten Mäkin kanssa touhuaminen on lähes ihanaa, mutta iTunes vie pian hermoni![]()
.
Suolesta se on...
-
Viesti Kirjoittaja hazaa »
Totta puhut. Ei se siirtämine vaikeaa ole.Cathi777 kirjoitti:Mikä siinä hommassa nyt niin ylivoimaisen vaikeaa on? Lyö soittimen kiinni ja kaikki tapahtuu kuin itsestään, kun hieman laittaa asetuksia kuntoon. En itse ainakaan keksi, että miten tuo helpommin pitäisi käydä.hazaa kirjoitti:Onko musiikin siirtämiseen iPodiin olemassa mitään muuta mahdollisuutta kuin iTunes???
Muuten Mäkin kanssa touhuaminen on lähes ihanaa, mutta iTunes vie pian hermoni![]()
.
Suolesta se on...
Olisi pitänyt esittää otsikko hiukan selvemmin.
Mutta musiikin hallinnointi iTunesilla ei vaan ole oikein minun makuuni.
Se, että kaikki musiikki pitää kierrättää iTunesin kautta, jotta saan musiikin iPodiin on se ongelma.
Onko siis mitään muuta konstia siirtää musiikkia iPodiin, kuin iTunesin kautta?
-
iPodien toimivuus Windows Vistan kanssa?..
Viesti Kirjoittaja rostern »
Jos ei toimi kaikki mitkä niistä toimii.

AMA-EDIT: Yhdistin ketjut.
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
-
Re: iPodien toimivuus Windows Vistan kanssa?..
Viesti Kirjoittaja Mailia »
Classicilla en ole huomannut minkäänlaista ongelmaa Vista Home Premium 64 kanssa.rostern kirjoitti:Tyhmä kysymys, mutta toimiiko kaikki Ipodit vistalla?
Jos ei toimi kaikki mitkä niistä toimii.
-
Viesti Kirjoittaja Smuliii »
-
Viesti Kirjoittaja piuz »
Eli ongelmia on ollut vidoiden laitoissa iPodiin (5G, 30Gb video), tämä ongelma on nyt vihdoin selätetty, mutta uutta pukkaa.. Video näkyy hyvin kun katsoo itunesissa sitä, mutta kun sen vie ipodiin ja yrittää katsoa sitä siellä niin näyttö näyttää samalta kuin kuuntelisi musiikkia. Oikeassa yläkulmassa on kyllä kuvake, joka näyttäisi kuvaavan koko näyttöä?? Miten saan videot siis näkymään koko näytöllä?
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Kiitoksia jo etukäteen
Ja täytyy vielä mainita, että on mukava huomata, että vihdoinkin löytyi foorumi jolla ei heti aleta mollaamaan ihmisiä jos kysytään hiukan "tyhmempiäkin" kysymyksiä (niinkuin edellä mainittukin) tai vastaus ei ole se ainainen: "Googleta.." Kiitos ja kumarrus siitä teille
-
Viesti Kirjoittaja czerwony »
Miten Ipod classic kestää 'liikettä'? En mitään juoksulenkkejä harrasta, mutta hölkkä-, pyöräily- ja mahdollisesti hiihtolenkkejäkin tulee tehtyä välillä paljonkin, ja musiikin kuuntelu on pakollista näillä. Meinaan ei se jatkuva hytkytys varmaan hyvääkään sille tee...
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka