![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Viesti Kirjoittaja Pasteur »
Viesti Kirjoittaja juippi »
Viesti Kirjoittaja EvilPet »
Pitänee juipin erossa huumeistajuippi kirjoitti:Sama sairaus, ja ei löytynyt näyttöjä niin otettii urakalla 17 putkea ja samoin tuli pyörtyminen. Nykyisin olen alkanut karttaa kaikkia mahdollisia neuloja ja pistoksia.Pasteur kirjoitti:Joskus pienempänä pyörtynyt kun astma testeihin otettiin usean kuukauden ajan 8 putkea kerralla verta... ei oikein vain tunnu kivalta.Aika p*ska tekosyy - mutta se riittää minulle.
Viesti Kirjoittaja sinitiainen »
Viesti Kirjoittaja Anniel »
Viesti Kirjoittaja Riina »
Viesti Kirjoittaja Aperture »
Viesti Kirjoittaja Luiro »
Viesti Kirjoittaja Bashi88 »
Kehtaako kysyä miten korkeita lukuja? Mulla viimeksi 196.Bashi88 kirjoitti:Kyllä monesti on ollut tarkoitus mennä, aina vain on ollut sitten parempaa tekemistä. Koulussa terveydenhoitaja suositteli luovuttamista kun oli hemoglobiinit aivan huippulukemissa
190 oli mulla silloin muistaakseniAperture kirjoitti:Kehtaako kysyä miten korkeita lukuja? Mulla viimeksi 196.Bashi88 kirjoitti:Kyllä monesti on ollut tarkoitus mennä, aina vain on ollut sitten parempaa tekemistä. Koulussa terveydenhoitaja suositteli luovuttamista kun oli hemoglobiinit aivan huippulukemissa
Kiinnostaisi itseäkin... Sanoivat mulle aina että noin korkealla hemoglobiinilla olevaa verta annetaan tarvitsijoille "laimennettuna" eikä sellaisenaan "täysverenä".Bashi88 kirjoitti:190 oli mulla silloin muistaakseniAperture kirjoitti:Kehtaako kysyä miten korkeita lukuja? Mulla viimeksi 196.Bashi88 kirjoitti:Kyllä monesti on ollut tarkoitus mennä, aina vain on ollut sitten parempaa tekemistä. Koulussa terveydenhoitaja suositteli luovuttamista kun oli hemoglobiinit aivan huippulukemissaEipä se kai vielä tuollaisilla lukemilla mitenkään haitallista ole, mihinköhän asti ihmiset on saanu tuon kohoamaan?
Viesti Kirjoittaja InstigatoR »
Viesti Kirjoittaja darkerstill »
Viesti Kirjoittaja Paapa »
Nämä ovat vähän sellaisia periaatejuttuja - mennäkö vai ei. Sinä olet käynyt tarjoutumassa ja se on pääasia. Kiitos Sinulle siitä.darkerstill kirjoitti:Eivät huoli, kun en paina tarpeeksi. Ilahduttavan moni ilmottanut käyvänsä, hienoa!
Aperture kirjoitti:Sanoivat mulle aina että noin korkealla hemoglobiinilla olevaa verta annetaan tarvitsijoille "laimennettuna" eikä sellaisenaan "täysverenä".
Veripalvelu kirjoitti:Potilaille ei siirretä luovutettua verta sellaisenaan. Luovutettu veri jatkokäsitellään siten, että veren eri osat erotellaan toisistaan. Yli puolet luovutetusta kokoverestä on verinestettä eli plasmaa, joka sisältää vettä, erilaisia suoloja ja valkuaisaineita. Hieman alle puolet verestä on punasoluja ja noin sadasosa valkosoluja ja verihiutaleita eli trombosyyttejä.
Viesti Kirjoittaja p-veli »
Elä huoli. Kyllä meitä läskejä (yli 50kg) on varmasti tarpeeksi, jotta saadaan ne tarvittavat 365 000 (vai mtn se oli) luovutusta vuodessa. Pitäisi saada vaan ihmiset innostumaan asiasta. Radio Helsingistä verimainos tulee niin usein, ettei oikein voi olla verta luovuttamatta silloin tällöin…darkerstill kirjoitti:Eivät huoli, kun en paina tarpeeksi. Ilahduttavan moni ilmottanut käyvänsä, hienoa!
Viesti Kirjoittaja tsip »
Viesti Kirjoittaja Nessa »
Viesti Kirjoittaja p-veli »
Sun ryhmä johtaa! AB+ näyttäisi olevan tällä hetkellä ainoa veriryhmä, jonka varastotilanne on kohtuullinen…Nessa kirjoitti:En pysty. Pelkään piikkejä hirvittävän paljon ja veren näkemistä lähestulkoon saman verran. Vaikka harvinainen veriryhmä(AB) kenties siihen velvottaisikin.