SamuliS kirjoitti:Jukina kirjoitti:majuho kirjoitti:Ja vielä supertyhmä kysymys, mikä tuo tethering on jota kaikki yrittää saada toimimaan? Mihin sitä tarvitsee?
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Itse tumpeloin aikani ja sitten soitin Soneralle. Eivät tienneet, mutta lupasivat ottaa selvää. Soittivat kolmen tunnin päästä ja tässä on ohjeet, millä minä sain tethering -homman pelittämään. Luuri on siis 3G ja OS 3.0, ei jailbreikattu vaan ihan normipuhelin Soneran pakasta viime syksynä ostettu.
iPhone piuhalla Macbook Pro:hon kiinni
iPhonen asetukset auki, sieltä
Yleiset, sieltä
Verkko ja sieltä
Internet-jako päälle
iTunesiin tulee uusi ikkuna auki (englanniksi)
Siitä klikkaa
Network preferenses (vai mikä se oli) auki (oikea alakulma ikkunassa, valmiiksi valittu eli paina enter)
Klikkaa Siitä Ethernet...eri(en3) (vasen lista; ei siis valita Sisäinen Ethernet))
Klikkaa Käytä
iPhoneni toimii nyt sekä usb-johdolla että BT:n kautta modeemina.
JA se verkkoon yhdistäminen sitten Bluetooht-valikosta (minulla toinen oikealta MBP:n ylävalikossa) Sieltä iPhone ja
Yhdistä verkkoon. Yhteyttä ei siis kytketä puhelinvalikosta.
Mulla ei ole iPhonen asetuksissa kohtaa internet -jako, ainoastaan matkapuhelindata ja mms -asetukset. Myöskään mulla ei tule iTunesiin Network preferences -valikkoa...
Mitä teen? Myöskään tietojen siirto bluetoothilla ei onnistu Macbookin ja iPhonen välillä. iPhonessa 3.0 fw ja Macissa iTunes 8.2. ja Leopard 10.5.7.
-Mikko