Mitä teit tänään ensi kertaa elämässäsi?
-
-
-
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
http://fi.wikipedia.org/wiki/Nahkiainenweeezes kirjoitti:Osallistuin nahkiaisiin. Nekin vain kerran elämässä kuitenkin, pakkohan niihin on osallistua
Eli siis uit joen pohjassa ja tongit mutaa?

-
Viesti Kirjoittaja Lare »
Nahkiaisista tulee aina mieleen se juttu, kun nuori poika lähti mummon kanssa Kanarialle. Mummo tippui laiturilta ja hukkui. Poika sähkötti isälle: "Mummo hukkui, mitä teen?" Isä vastasi: "Nosta mummo ylos köydellä". Poika nosti, mutta mummo oli täynnä nahkiaisia. "Mummo täynnä nahkiaisia, mitä teen??" Isä vastasi: "Kalat myyntiin, mummo uudelleen pyyntiin".TheKraken kirjoitti:Eli siis uit joen pohjassa ja tongit mutaa?
-
Viesti Kirjoittaja weeezes »
Juu enTheKraken kirjoitti:http://fi.wikipedia.org/wiki/Nahkiainenweeezes kirjoitti:Osallistuin nahkiaisiin. Nekin vain kerran elämässä kuitenkin, pakkohan niihin on osallistua
Eli siis uit joen pohjassa ja tongit mutaa?

-
Viesti Kirjoittaja maxima »
"I have a rule: if you're an idiot then don't speak"
-
-
-
-
-
-
Viesti Kirjoittaja Anniel »
weeezes kirjoitti:Nahkiaiset = lukion kakkosille omistettu päivä jolloin he saavat kiusata ykkösiä, jotka ovat pukeutuneet hassusti. Itse olin valkoisissa sukkahousuissa, minihameessa ja topissa. Tietenkin ilmapallotissit kuuluivat asukokonaisuuteen.
Täh?maxima kirjoitti:Hoh, oli se päivä! Meidän nahkiaiset oli hieno tapahtuma, jota tuli seuraamaan yli 100 ihmistä muista Espoon kouluista. Sotkua, valituksia ja rikki mennyttä tavaraa oli niin paljon, ettei sen jälkeen pidetty minun lukioaikana nahkiaisia siinä koulussa.

-
Kyllä tämä ymmärtääkseni juontaa juurensa jo vanhempieni lapsuuteen. Voin olla väärässäkin. Kulkee myös nimellä orjamarkkinat yms.Anniel kirjoitti:weeezes kirjoitti:Nahkiaiset = lukion kakkosille omistettu päivä jolloin he saavat kiusata ykkösiä, jotka ovat pukeutuneet hassusti. Itse olin valkoisissa sukkahousuissa, minihameessa ja topissa. Tietenkin ilmapallotissit kuuluivat asukokonaisuuteen.Täh?maxima kirjoitti:Hoh, oli se päivä! Meidän nahkiaiset oli hieno tapahtuma, jota tuli seuraamaan yli 100 ihmistä muista Espoon kouluista. Sotkua, valituksia ja rikki mennyttä tavaraa oli niin paljon, ettei sen jälkeen pidetty minun lukioaikana nahkiaisia siinä koulussa.Onks tää joku uus juttu? Ei mun nuoruudessa vaan mitään tollasta vietetty, oli penkkarit kolmosluokkalaisille ja vanhojen päivät kakkosille.
-
Orjamarkkinat kuulostaa etäisesti tutuilta, joskus olen kuullut puhuttavan. Mutta kyllä tuolla Länsi-Suomessa (jossa minä vartuin) nahkiainen oli ihan vaan ruokaan viittaava sanamaxima kirjoitti:Kyllä tämä ymmärtääkseni juontaa juurensa jo vanhempieni lapsuuteen. Voin olla väärässäkin. Kulkee myös nimellä orjamarkkinat yms.Anniel kirjoitti:weeezes kirjoitti:Nahkiaiset = lukion kakkosille omistettu päivä jolloin he saavat kiusata ykkösiä, jotka ovat pukeutuneet hassusti. Itse olin valkoisissa sukkahousuissa, minihameessa ja topissa. Tietenkin ilmapallotissit kuuluivat asukokonaisuuteen.Täh?maxima kirjoitti:Hoh, oli se päivä! Meidän nahkiaiset oli hieno tapahtuma, jota tuli seuraamaan yli 100 ihmistä muista Espoon kouluista. Sotkua, valituksia ja rikki mennyttä tavaraa oli niin paljon, ettei sen jälkeen pidetty minun lukioaikana nahkiaisia siinä koulussa.Onks tää joku uus juttu? Ei mun nuoruudessa vaan mitään tollasta vietetty, oli penkkarit kolmosluokkalaisille ja vanhojen päivät kakkosille.

-
-
Täytyy myöntää, että kun ekaa kertaa maistoin, niin kovasti positiivisesti yllätyin.Erño kirjoitti:Joo ruokaa ne nahkiaiset on. Pahaa kalaa, tai mitä lie matoa
Olimme automatkalla Porista kohti Helsinkiä katsastamaan paria maailmanluokan Heavy metal yhtyettä ja kyydissämme oli yksi itäsuomalainen, joka juuri sopivasti vähän ennen Nakkilan Nahkiaispaistamoa (josta kuulemma tulee ne the viralliset) mainitsi, ettei edes tiedä mikä on nahkiainen. Vedettiin sitten liinat kiinni ja pussillinen lämpimäisiä mukaan.
Hyvin meni oluen kanssa alas siinä loppumatkan aikana.
-
Viesti Kirjoittaja Anniel »
Olisko joku paikallinen juttu? En oo koskaan kuullutkaan ko. tapahtumasta.maxima kirjoitti:Kyllä tämä ymmärtääkseni juontaa juurensa jo vanhempieni lapsuuteen. Voin olla väärässäkin. Kulkee myös nimellä orjamarkkinat yms.Anniel kirjoitti:weeezes kirjoitti:Nahkiaiset = lukion kakkosille omistettu päivä jolloin he saavat kiusata ykkösiä, jotka ovat pukeutuneet hassusti. Itse olin valkoisissa sukkahousuissa, minihameessa ja topissa. Tietenkin ilmapallotissit kuuluivat asukokonaisuuteen.Täh?maxima kirjoitti:Hoh, oli se päivä! Meidän nahkiaiset oli hieno tapahtuma, jota tuli seuraamaan yli 100 ihmistä muista Espoon kouluista. Sotkua, valituksia ja rikki mennyttä tavaraa oli niin paljon, ettei sen jälkeen pidetty minun lukioaikana nahkiaisia siinä koulussa.Onks tää joku uus juttu? Ei mun nuoruudessa vaan mitään tollasta vietetty, oli penkkarit kolmosluokkalaisille ja vanhojen päivät kakkosille.
-
...no jos olutta on...TheKraken kirjoitti:Täytyy myöntää, että kun ekaa kertaa maistoin, niin kovasti positiivisesti yllätyin.Erño kirjoitti:Joo ruokaa ne nahkiaiset on. Pahaa kalaa, tai mitä lie matoa
Olimme automatkalla Porista kohti Helsinkiä katsastamaan paria maailmanluokan Heavy metal yhtyettä ja kyydissämme oli yksi itäsuomalainen, joka juuri sopivasti vähän ennen Nakkilan Nahkiaispaistamoa (josta kuulemma tulee ne the viralliset) mainitsi, ettei edes tiedä mikä on nahkiainen. Vedettiin sitten liinat kiinni ja pussillinen lämpimäisiä mukaan.
-
Hmm.. Voipi olla. Espoossa ja Helsingissä tiedän niitä järjestettävän ainakin.Anniel kirjoitti:Olisko joku paikallinen juttu? En oo koskaan kuullutkaan ko. tapahtumasta.maxima kirjoitti:Kyllä tämä ymmärtääkseni juontaa juurensa jo vanhempieni lapsuuteen. Voin olla väärässäkin. Kulkee myös nimellä orjamarkkinat yms.Anniel kirjoitti:Täh?maxima kirjoitti:Hoh, oli se päivä! Meidän nahkiaiset oli hieno tapahtuma, jota tuli seuraamaan yli 100 ihmistä muista Espoon kouluista. Sotkua, valituksia ja rikki mennyttä tavaraa oli niin paljon, ettei sen jälkeen pidetty minun lukioaikana nahkiaisia siinä koulussa.Onks tää joku uus juttu? Ei mun nuoruudessa vaan mitään tollasta vietetty, oli penkkarit kolmosluokkalaisille ja vanhojen päivät kakkosille.
-
Viesti Kirjoittaja Erño »
maxima kirjoitti:...no jos olutta on...TheKraken kirjoitti:Täytyy myöntää, että kun ekaa kertaa maistoin, niin kovasti positiivisesti yllätyin.Erño kirjoitti:Joo ruokaa ne nahkiaiset on. Pahaa kalaa, tai mitä lie matoa
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
Suomalainen syö mitä tahansa kun kyytipoikana on kaljaa
-
Paitsi jos on Jouna-Erño kirjoitti:maxima kirjoitti:...no jos olutta on...TheKraken kirjoitti:Täytyy myöntää, että kun ekaa kertaa maistoin, niin kovasti positiivisesti yllätyin.Erño kirjoitti:Joo ruokaa ne nahkiaiset on. Pahaa kalaa, tai mitä lie matoa
Hyvin meni oluen kanssa alas siinä loppumatkan aikana.![]()
![]()
Suomalainen syö mitä tahansa kun kyytipoikana on kaljaa
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Maza »
Ainakaan Turussa ei tuommoisia ole järjestetty. Tai ei järjestetty silloin 1990-luvun puoliväliä lähestyttäessä.maxima kirjoitti:Hmm.. Voipi olla. Espoossa ja Helsingissä tiedän niitä järjestettävän ainakin.Anniel kirjoitti:Olisko joku paikallinen juttu? En oo koskaan kuullutkaan ko. tapahtumasta.maxima kirjoitti:Kyllä tämä ymmärtääkseni juontaa juurensa jo vanhempieni lapsuuteen. Voin olla väärässäkin. Kulkee myös nimellä orjamarkkinat yms.Anniel kirjoitti: Täh?Onks tää joku uus juttu? Ei mun nuoruudessa vaan mitään tollasta vietetty, oli penkkarit kolmosluokkalaisille ja vanhojen päivät kakkosille.
...Saakeli, onko siitä niin kauan?
-
Viesti Kirjoittaja masamainio »
Ainakin siskotyttöni muistaa orjamarkkinat tuolta ajalta... Voi tietysti olla koulukohtaista. Ja itsekin muistan orjamarkkinat omilta lukioajoiltaMaza kirjoitti:Ainakaan Turussa ei tuommoisia ole järjestetty. Tai ei järjestetty silloin 1990-luvun puoliväliä lähestyttäessä.maxima kirjoitti:Hmm.. Voipi olla. Espoossa ja Helsingissä tiedän niitä järjestettävän ainakin.Anniel kirjoitti:Olisko joku paikallinen juttu? En oo koskaan kuullutkaan ko. tapahtumasta.maxima kirjoitti: Kyllä tämä ymmärtääkseni juontaa juurensa jo vanhempieni lapsuuteen. Voin olla väärässäkin. Kulkee myös nimellä orjamarkkinat yms.
...Saakeli, onko siitä niin kauan?
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
MacBook White 2.0GHz I 2Gt
iPhone 4 16GB
-
Viesti Kirjoittaja jereme »

iPhone 12 Mini 64 Gt
Kotimaista softaa App Storesta: https://itunes.apple.com/developer/id1065243111
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka