Tätä ongelmaa minulla on ajoittain esiintynyt kesän ja syksyn aikana varsinkin Prismoissa.chid kirjoitti: ↑23.10.2024 klo 9.43 Onkohan muilla ilmennyt samaa ongelmaa kuin minulla: Walletiin on lisätty S-Bonus -kortti ja S-Pankin Debit -kortti ja kaikki on toiminut loistavasti huhtikuusta saakka. Viime viikolla kävi S-Marketin kassalla niin, että puhelimessa Walletin aktivointi ei oletuksena aktivoinutkaan bonus-korttia, vaan meni suoraan Debit-maksuun pienen säädön myötä. Poistin kotiin päästyäni bonus-kortin ja lisäsin sen uudelleen Walletiin. Nyt kävin kaupassa ja taaskaan maksupääte ei napannut bonus-korttia oletuksena (vaikka näin se on toiminut oletuksena keväästä saakka). Tällä kertaa vaihdoin Walletissa bonuskortin aktiiviseksi ennen maksupäätteelle viemistä, ja nyt maksupääte antoi virheilmoituksen ”korttia ei tunnistettu” tms. Jouduin näyttämään kassalle fyysistä bonus-korttia että sain bonukset. Vähän ihmetyttää mitä on tapahtunut. En ole ainakaan kuukauteen päivittänyt puhelimen käyttistä ja bonus-kortti tosiaan toimi viime viikkoon saakka oikein. Onko muilla ilmennyt samaa ongelmaa?
Valtaosassa maksuja pääte lukee ensin automaattisesti bonuskortin ja uudelleenaktivoimalla sitten maksukortin perään.
Prismoissa jostain syystä päätteissä on jotain hitautta tai muuta häikkää. Monesti päätteessä näkyy ostoksen loppusumma ja pääte pyytää bonuskorttia. Kun iPhonen Lompakon vie päätteelle, pääte ikäänkuin hetken lukee bonuskorttia ja sitten tulee virhe "Korttia ei tunnistettu" tai "Maksutapa hylätty". Tällöin kassahenkilön on aktivoitava maksutapahtuma uusiksi ja yleensä toisella kertaa kaikki taas toimiikin kuten kuuluu.
Toinen ongelma sähköisen bonuskortin käytössä tulee vastaan, kun maksat ostokset yrityskortilla (esim. Nordea MasterCard).
Maksan työhön liittyviä kuluja työnantajan myöntämällä kortilla, jolloin verottajan ohjeistuksen mukaan ostoksista ei saa kerryttää henkilökohtaisia bonuksia.
Sähköinen bonuskortti lukee kuitenkin itsensä väkisin maksutapahtumassa vaikka käyttäisi maksuun yrityskorttia. Tämän voi välttää ainoastaan ottamalla bonuskortin asetuksista pois päältä automaattisen valinnan. Se tosin pitää muistaa laittaa sitten taas päälle takaisin, kun bonusta haluaa taas omissa ostoissaan kerryttää.
Tämä on jo aiheuttanut jonkinmoista päänvaivaa firman puolella, kun bonukset ovat käyttäjillä sotkeutuneet firman kortilla tehtyihin ostoksiin.
Ihan hyvä systeemi tämä sähköinen bonuskortti on mutta vaatii hieman tarkkailua ja säätöä vielä...