mulla on juuri Humac kaupasta iwork ja eikä se lykännyt.mikian kirjoitti:Äkkiseltään tulee mieleen ainakin Microsoftin Office joka lykkää ikoninsa sinne Dockiin aina asennusvaiheessa. Muistelisin johonkin muuhunkin softaan törmänneeni joka on tehnyt samoiten, mutta sitä ei ole tullut käytettyä sen enempää että vielua muistaisi moisen...bloof kirjoitti: Jooei, mutta silti tuo pisti heti silmään. Aiemmin OS X:ssä mikään ohjelma ei ole tainnut itse itseään Dockiin parkkeerata pysyvästi? Ei ainakaan tule mieleen paitsi tietysti ne, jotka ovat siellä käyttiksen puolesta valmiina.
Ja eikös iLife ja iWorkin lykkää iloisesti ikonit Dockiin väkipakolla kun ne asentaa?
Mac App Store käyttökokemukset ja kysymykset
-
Re: Mac App Store käyttökokemukset.
Viesti Kirjoittaja jpq »
-
Re: Mac App Store käyttökokemukset
Viesti Kirjoittaja jpq »
Arvio että riittäisi kaikkeen tarvittuun melkoisen hyvin (mihin minulla ei vielä ole ohjelmistoa, eli NI Komplete 7 ja Adobe Indesign CS5,tai no mitkä oston hetkellä uusimmat onkin, luultavasti eka ainakin tuo. Jos hyvin käy, selvästi alle kk menee hankintaan...) koska ei ole luottokorttia (ei mahkuja sellaiseen kuten ei kenelläkään tuntemallanikaan)...
-
Viesti Kirjoittaja jjari »
iPhone 4 16GB - 5.1
Airport Express N
Shuffle 2GB
-
Viesti Kirjoittaja Mailia »
FAQ vastaa.jjari kirjoitti:Sparrow email klienttikin tuli kypsään ikään, tuli app storeen ja muuttui maksulliseksi. Mutta kun mulla on ollut beta käytössä jo pitkään niin app store sanoo "installed" eikä päivitystä suoda.
-
Viesti Kirjoittaja kari.patila »
Vähän laiska meininki… Olisivat voineet itse hoitaa tuon App Storeen julkaisun oikein eikä tettää työtä maksavilla asiakkailla.Mailia kirjoitti:FAQ vastaa.jjari kirjoitti:Sparrow email klienttikin tuli kypsään ikään, tuli app storeen ja muuttui maksulliseksi. Mutta kun mulla on ollut beta käytössä jo pitkään niin app store sanoo "installed" eikä päivitystä suoda.
-
Joo kylhän mä tajusin että poistamalla asennus sen sais ostettua mutta tuo ei ole kauhean "mäkkimäistä".Mailia kirjoitti:FAQ vastaa.jjari kirjoitti:Sparrow email klienttikin tuli kypsään ikään, tuli app storeen ja muuttui maksulliseksi. Mutta kun mulla on ollut beta käytössä jo pitkään niin app store sanoo "installed" eikä päivitystä suoda.
iPhone 4 16GB - 5.1
Airport Express N
Shuffle 2GB
-
Viesti Kirjoittaja Mailia »
No siitä voi kai itkeä kehittäjälle.jjari kirjoitti:Joo kylhän mä tajusin että poistamalla asennus sen sais ostettua mutta tuo ei ole kauhean "mäkkimäistä".Mailia kirjoitti:FAQ vastaa.jjari kirjoitti:Sparrow email klienttikin tuli kypsään ikään, tuli app storeen ja muuttui maksulliseksi. Mutta kun mulla on ollut beta käytössä jo pitkään niin app store sanoo "installed" eikä päivitystä suoda.
-
Voi varmaan. Kunhan nyt jaoin käyttökokemuksen joita varten tämä ketju on.Mailia kirjoitti:No siitä voi kai itkeä kehittäjälle.jjari kirjoitti:Joo kylhän mä tajusin että poistamalla asennus sen sais ostettua mutta tuo ei ole kauhean "mäkkimäistä".Mailia kirjoitti:FAQ vastaa.jjari kirjoitti:Sparrow email klienttikin tuli kypsään ikään, tuli app storeen ja muuttui maksulliseksi. Mutta kun mulla on ollut beta käytössä jo pitkään niin app store sanoo "installed" eikä päivitystä suoda.
iPhone 4 16GB - 5.1
Airport Express N
Shuffle 2GB
-
Re: Mac App Store käyttökokemukset.
Viesti Kirjoittaja Ilmari123 »
MS office tekee tuotabloof kirjoitti:Jooei, mutta silti tuo pisti heti silmään. Aiemmin OS X:ssä mikään ohjelma ei ole tainnut itse itseään Dockiin parkkeerata pysyvästi? Ei ainakaan tule mieleen paitsi tietysti ne, jotka ovat siellä käyttiksen puolesta valmiina.tuomas92 kirjoitti:No ei se poistaminen onneksi kovin vaikeaa ole. Raahaa vaan tyhjän päälle.bloof kirjoitti:Onpas tyhmää kun App Storesta ladatut ohjelmat menee Dockiin suoraan "keep in Dock" -periaatteella. En kuitenkaan kaikenmaailman pikkuohjelmia sinne halua ja nyt ne pitää käydä erikseen sieltä poistamassa. Ei tuohon mitään valmista asetusta taida (vielä) olla?
-
Viesti Kirjoittaja TapsaR »
Vastauksena sain alla olevan kirjeen.
Hyvä asiakas,
Meillä on ilo ilmoittaa, että iWork -ostohyvitystä koskeva
pyyntönne ------------------- on käsitelty.
Pankkisiirtonne on käsitelty, ja saatte sen 310 päivän kuluessa.![]()
Huomioikaa, että kaikki mahdollisesti lähettämänne lisähakemukset
käsitellään erikseen. Pyyntö(je)nne tilan voi nähdä osoitteessa
http://www.apple.com/fi/promo/rebate/status.html.
Kiitämme mielenkiinnostanne Applen tuotteita kohtaan ja odotamme
innolla kestävää asiakassuhdettamme.
Ystävällisin terveisin,
Apple Promotions Team
-
Viesti Kirjoittaja ef0p »
-
Viesti Kirjoittaja Touho »
Ei mahda olla, eikä semmoisessa oikein paljon mieltä olisikaan, koska MAS:n sisällä olevat ohjelmat lasketaan kymmenien sijaan sadoissa tai tuhansissa, ja itse kunkin tarve erilaisille softille on erilainen.ef0p kirjoitti:On hiljaista keskustelu mac appstoresta... Onko threadia jossa suosituksia MAS:sta löytyvistä softista? Haulla en ainakaan löytänyt...
Lisäksi se Mac App Store on vain yksi osto-ja latauspaikka muiden joukossa. Ne samat softat, tai ainakin useimmat niistä, löytyvät kyllä muualtakin.
Jos et käytä Snow Leopardia etkä Mac App Store -ohjelmaa, löydät niitä itseäsi kiinnostavia softia muualtakin, esim. Version Trackerin (nykyisen Download.comin) kautta ja muualtakin, ja tietysti kunkin softan omilta kotisivuilta. Kannattaa siis mieluummin etsiä suosituksia niistä softista, jotka ylipäätään kiinnostavat sinua, ja unohtaa koko MAS siihen asti, että se store-softa on omalla koneellasi.
-my 2c-
-
Viesti Kirjoittaja iPadi »
Tässä mitä minä suosittelen:
Tiny Balls - Peli jossa pitää pallolla osua tähteen
Clean - Ohjelma siirtää automaattisesti työpöydän tiedostot joka päivä haluttuun kansioon
FaceTab Pro for Facebook - Epävirallinen ohjelma facebookin käyttöön
SketchBook Express - Ilmainen ja monipuolinen piirto-ohjelma
The Unarchiver - Ilmainen zip,rar yms purkaja
Fresh Feed - RRS syötteet yläpalkista
Kuvio - Peli jonka idea on tehdä kuvio
SkyEater OO Free - kiva syntikka
Burp And Fart Piano - öriöri ja pröötprööt piano
Disk LED - Sama kun PCn koteiloissa se vilkkuva valo yläpalkkiin
MiniUsage - Prosessorit prosentit yläpalkkiin
Resizeit - Kuvan resoluution rajaamiseen
VirtualDJ Home - Dj ohjelma
Evernote - Paras muistiinpano-ohjelma
-
Löytyi huippu app laskemaan eri tehtäviin kuluvaa aikaa. Esim. netissä surffailuun, siinä pystyi tekemään ryhmiä esim. juurikin laittamaan kaikki selaimet (safari, FF, Chrome) yhdeksi ryhmäksi jotka lasketiin. En millään enää löydä sitä MAS:sta tai Googlamalla. Jotain vastaavia oli, mutta ei läheskään niin hyviä esim. TimeTag ja Time track pro.
-
Viesti Kirjoittaja jomppeli »

-
Viesti Kirjoittaja jomppeli »
edit. Ratkaisin ongelman. Elikkä jos jollakin tulee eteen samanlainen ongelma niin lisätkää kovalevy spotlight asetuksissa yksityiseksi ja bootatkaa kone ja ottakaa sitten pois kovalevy yksityisyys asetuksessa, antakaa spotlightin indexoida rauhassa ja sen jälkeen pitäis antaa päivittää. Ainaskin itselläni tämä proceduuri auttoi.
-
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Avasin Lion-version MacAppStoresta ja se ilmoitti monta päivitystä olevan tulossa. Ja minä ihmettelin, että johan noi päivityksen olen asentanut. Ja sitten hoksasin, että mulla oli koneessa kiinni se varmuuskopiolevy, jossa on täys kopio LumiLeopardista ohjelmineen, mutta siinähän nämä päivitykset eivät olleet asennettuna. Aika fiksua, eikö?
-
Viesti Kirjoittaja MiCu »
Entä, jos App Storesta on hommattu ohjelmia kahdella eri tilillä, voiko toisen tilin tiedot poistaa siten, että se ei ilmoittele niistä päivitystä tai näytä niitä Purchased-sivulla?
-
Viesti Kirjoittaja MathiasRust »
Piti kokeeksi päivittää toiseen koneeseen Lion. Jäi ajatuksen tasolle melko nopeasti, päivitin ensin koneen ja koitin sitten käynnistää app storea. Ohjelma ei käynnisty enää lainkaan, ei edes kikkailemalla.
Saako ohjelmaa / päivityksiä ladattua erikseen pakettina jostain? Nopeesti googletin tietämäni paikat enkä löytänyt.
-
Viesti Kirjoittaja Cosmo »
fiMUG ry:n jäsen. KansasFest & Apple ][ forever.http://finapple.hho.fi/finapple
-
Viesti Kirjoittaja miul »
koen että hölmö kysymykseni app storesta joutaa tähän keskusteluun joten annan palaa:
Mikäli app storesta ostaa jonkin ohjelman ja käyttää sillä hetkellä konetta A, voiko sen myös asentaa koneelle B kirjautumalla tämän kautta app storeen? Yksi ja sama tili kuitenkin kyseessä.
Koitin meinaan Lionia päivittää myös toiseen macciini kirjautumalla app storeen, josta lion luonollisesti löytyy "purchased" välilehdeltä, nimikkeellä "install". Tätä näpäyttäessäni app store kuitenkin haluaa luottokorttitietoni uudelleen, sillä yritän asentaa ohjelmaa app storen kautta joka ei ole kone, jolla on alunperin app storeen kirjauduttu. Jos kirjoitan luottokorttitietoni uudelleen, niin pystynkö asentamaan lionin veloituksetta vai laskuttaako se siitä uudelleen, koska asennus tapahtuu uudelle koneelle?
Saattaa olla että pelko on taas aiheeton mutta yritän välttää tapauksia joista oli macrumoursissakin uutisoitu, että joltakulta jannulta oli lion veloitettu toistasataa kertaa.

Tänks beforehand!
-
Viesti Kirjoittaja iPadi »
Voitmiul kirjoitti:Hei,
koen että hölmö kysymykseni app storesta joutaa tähän keskusteluun joten annan palaa:
Mikäli app storesta ostaa jonkin ohjelman ja käyttää sillä hetkellä konetta A, voiko sen myös asentaa koneelle B kirjautumalla tämän kautta app storeen? Yksi ja sama tili kuitenkin kyseessä.
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
-
Viesti Kirjoittaja massmasa »
Tulipa asennettua Mac App Storesta Basketmania niminen peli. Tuli päivitys versioon 2.0 ja tietenkin asensin sen (HD grafiikat ja kaikkea). Huomasin kuitenkin välittömästi tämän jälkeen kun päivitys oli suoritettu ja klikkasin App Storesta päivitykset osastoa, oli Basketmanian 2.0 päivitys siellä taas. Poistin pelin ja koitin asentaa uudelleen, edelleen päivitys 2.0 kummittelee App Storesta, toisin sanoen en enään keksi miten saisin sen pois sieltä.
OS X 10.6.8 pyörähtelee 2,4ghz alu macbokissa.
Kiitos ja kumarrus jo mahdollisista auttavista avuista!
AW3 Nike+
MBPr
TV
Air2
TC
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka