Korostan seikkaa että tulee tuntea tämän "tapauksen" taustat noista muista keskusteluista. Äläkä kehoita pitämään päätä kiinni samalla kun liputat sitä että sananvapaus kuuluu kaikille.Repe Ruutikallo kirjoitti: Nyt lanka palaa. Suosittelisin väkevästi että pidät pääs kiinni jos ei ole parempaa sanottavaa kuin se että omastasi poikkeavien mielipiteiden esittäjien pitäisi olla hiljaa. Kerro kantasi, perustele se ja puolusta sitä, mutta toisten suiden tukkimispyrkimykset pelkästään heidän mielipiteidensä takia eivät tule kuuloonkaan. Kaikki lakia ja hyviä tapoja rikkomattomat kannanotot olkoot sallittuja, ja jos se ei miellytä voi mennä vaikka Suomen Sisuun jauhamaan omanhenkisille. Kyllä, tässä on Hitler-kortin nosto lähellä, jos jotkut alkaa olla sitä mieltä että sananvapaus ei kuulukaan kaikille.![]()
Ugh.
Patriotismi
-
Viesti Kirjoittaja Jone »
-
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Kylläpäs kehotan. Sananvapaus nimittäin loppuu tasan siihen, kun tukitaan toisten suita, loukataan rumasti toisen henkilöä tai kehotetaan törkeisiin laittomuuksiin. Muitakin lopunaiheita löytyy. Täysin johdonmukaista, yleisesti hyväksyttyä ja oikein.Jone-51K kirjoitti:Korostan seikkaa että tulee tuntea tämän "tapauksen" taustat noista muista keskusteluista. Äläkä kehoita pitämään päätä kiinni samalla kun liputat sitä että sananvapaus kuuluu kaikille.Repe Ruutikallo kirjoitti: Nyt lanka palaa. Suosittelisin väkevästi että pidät pääs kiinni jos ei ole parempaa sanottavaa kuin se että omastasi poikkeavien mielipiteiden esittäjien pitäisi olla hiljaa. Kerro kantasi, perustele se ja puolusta sitä, mutta toisten suiden tukkimispyrkimykset pelkästään heidän mielipiteidensä takia eivät tule kuuloonkaan. Kaikki lakia ja hyviä tapoja rikkomattomat kannanotot olkoot sallittuja, ja jos se ei miellytä voi mennä vaikka Suomen Sisuun jauhamaan omanhenkisille. Kyllä, tässä on Hitler-kortin nosto lähellä, jos jotkut alkaa olla sitä mieltä että sananvapaus ei kuulukaan kaikille.![]()
Ugh.
Ja selvyyden vuoksi sanon oudommille että en millään tavoin allekirjoita Jonkkiksen mielipiteitä, puolustan vain hänen ja kaikkien muidenkin oikeutta olla omaa mieltään ja sanoa se.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
Vapaa isänmaa on tärkeä asia kansalaisilleen, siitä voinemme kaikki olla sama mieltä ja kiitollisia!.
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
Joo, tuplat ne tulee modellekin, triplat ei!kuriton kirjoitti:Amanita, kolmas kerta toden sanoo

Jospa jäähy olisi viilentänyt tunteet, avaan ketjun kun tuntui olevan vielä aiheesta keskusteltavaa. Henkilökohtaisuudet sopii jättää sinne jäähyaitioon ja fair play täällä!
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
-
Viesti Kirjoittaja K4 »
Isänmaa (ja isänmaallisuus) on kuin perséreikä. Kaikilla on sellainen, eikä ilman sitä ihminen ole ihan kokonainen vaikka kuinka muuta väittäisi. Hädässä siitä on suuri apu ja helpotus, kuten kaikki tiedämme. Mutta välillä kirvelee niin vietävästi, eikä verenvuodatukseltakaan voida aina välttyä.
Muille sitä ei kannata kuitenkaan väkisin tyrkyttää vaikka miten kovasti sitä itse rakastaisi. Kaikilla on sellainen, jokainen ihan samanarvoinen ja yhtä tärkeä.
Minä pidän omastani.
-
Viesti Kirjoittaja kuriton »
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
Toisaalta hirvittää, millaista on olla niin täydellinen ihminen, ettei toisen mielipiteillä ole mitään merkitystä ja tämä nähdään aina vain uhkana. Toisen nollaaminen kun voi kääntyä itseään vastaan jossain vaiheessa.
Olettaisin, että macin omistajana, olisi jo erilaisuuteen tottunut muutenkin, ja erilaisuuden sietokykyä löytyisi täälläkin.
Ja tässä asiassa kun iällä, puoluesidonnnaisuudella, sukupuolella, kaiken maailman suuntautumisillaan tms, ei pitäs olla mittään merkitystä, silloin pittää uskaltaa kattoo peiliin, ja miettiä, voisko alottaa tuon maailman parantamisen itestään, ennen kuin jakelee niitä totuuksia muille.
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
Ja ihme, mulla jeesustelustani huolimatta on ystäviä, jopa täältä hompustakin niitä uusia muutama on tullut ja yks ihan lutunen sydänystäväkin

![Salaisuus [:#]](./images/smilies/47_47.gif)
-
Ja jos ei ole seurannut aiemmpia keskusteluja ja tämä tuntuu armeijapropagandalta niin pyydän huomioimaan ettei allekirjoittanut ole suorittanut asepalvelusta.
-
Viesti Kirjoittaja kuriton »
Kas, iäkäs oma isäni on sotaveteraani, kuulonsa melkein kokonaan pommituksissa menettänyt, mutta hänelläkin tuntuu ymmärrystä riittävän erilaisuudelle enemmän kun monella nuoremmalla täällä. Vaikka aikanaan ei kysytty, haluatko sotaan lähteä. Ja sodan kokemukset olivat vielä pitkään mielessä ja unissa painajaisina tämänkin jälkeen. Ja olen todella hänelle kiitollinen, että saan elää tässä maassa.Jone-51K kirjoitti: Jos tämä ei toiselle sen enempää merkitse niin ei kai sille mitään voi mutta sen pyydän että älkää nyt sentään maatamme ja esi-isiämme halventako ja saattako tätä naurunalaiseksi jonkun erilaisuuden ja sananvapauden varjolla. .
Ja kun sanavapaus on kaikilla luullakseni, olin sitten itse mitä mieltä asioista tahansa, niin se ei anna minullekaan oikeutta loukkaavaan käytökseen mielipiteen esittäjää kohtaan.
Tiedän juureni, ja mitä esi-isäni ovat kokeneet, mutta ainahan maailmaan puhetta mahtuu ja mielipiteitä, ja tarviiko joka asiaan sitten aina kantaa ottaakaan. Mutta kuunnella voin, vaikka olisin vahvasti erimieltäkin, propagantaa en ole täällä kohdannut milloinkaan. Ja tokkopa macitarta niin vain puhumalla pyörryksiin saa.
Mutta olipa terveellistä huomata, miten sananvapaus ymmärretään.

-
Viesti Kirjoittaja Jonkkis »
Sano minulle ihminen kuka ei kunnioita Isänmaata tai veteraaneja. Itse en ainakaan kuulu tuohon joukkoon. Jone taas kuvittelee asioita joita ei osaa miettiä tarpeeksi pitkälle.Jone-51K kirjoitti:Erilaisuuttakin kun on montaa laatua. Ei mulla kaikki mene siihen laatikkoon jota kuuluu sietää siksi että kaikki vain olemme erilaisia ja hyvin kasvatettuna näin asian hyväksyisin. Minulle moinen totaalinen välinpitämättömyys, isänmaan halventaminen ja se ettei maamme puolustajia kunnioiteta on jotain sellaista mitä ei pääni hyväksy erilaisuuden verhon alle eikä minkään muunkaan. Se on kuitenkin sellainen monimuotoinen seikka joka mahdollistaa hyvin pitkälti kaiken tämän mitä täällä nyt touhutaan ja jos siitä ei osaa olla kiitollinen niin sitten on asiaa sinne peilin eteen. Tämän mekkalan kiistakapulahan suosittelee veteraaneillemme jopa eutanasiaa jos tilanne on se että sivari pesee hänen perséttään ja veteraani on elämänsä ehtoopuolella. Tämä halventava tyylisuunta jatkuu kirjoituksissa kautta linjan. Se ei ole ihan siinä linjassa kuinka minä olen tätä maailmaa oppinut elämään ja tuntemaan. Jos tämä ei toiselle sen enempää merkitse niin ei kai sille mitään voi mutta sen pyydän että älkää nyt sentään maatamme ja esi-isiämme halventako ja saattako tätä naurunalaiseksi jonkun erilaisuuden ja sananvapauden varjolla.
Ja jos ei ole seurannut aiemmpia keskusteluja ja tämä tuntuu armeijapropagandalta niin pyydän huomioimaan ettei allekirjoittanut ole suorittanut asepalvelusta.
Ei aseistakieltäytyminen ole Suomen/Suomen itsenäisyyden halveksumista! Se on ihmisen vapauden kunnioittamista ja vapaan suomen kunnioittamista.
Itse en ole suositellut kenellekään eutanasiaa. Itse pidän eutanasiaa järkevänä vaihtoehtona kuitenkin ja itse aion elää ns. "Eutanasian lain" mukaan, en aio kitua missään letkuissa sairaalassa.
Ärsyttää tuollainen suvaitsemattomuus ihmisiä kohtaan, eikö voi vain olla kaveri kaikkien kanssa. Tähän minä pyrin! Amiksessa luokallani oli eräs uusnatsi, silti yritin tulla toimeen.
Minua ärsyttää usean ihmisten mielipide tässä asevelvollisuusasiassa. Omasta mielestä ja monen muun mielestä Yhdenvertaisuus ei toteudu palvelussa vrt. Varusmiehet ja Sivarit! Varusmiespalveluksen käyneet eivät pidä tätä ongelmana, mutta jokainen totaalikieltäytymisestä lukenut/oppinut tajuaa tämän olevan suuri ongelma!
Ketään ei halvenneta! Sen sijaan sivareita ja totaaleja halvennetaan vielä tänäpäivänäkin.
E: Lisäksi moni noista kirjoituksista, tuonne toiseen keskusteluun on ihan liian kärjistyneitä. Ei pidä ottaa hernettä nenään.
-
Viesti Kirjoittaja Salamijakk »
Sotia on käyty ihmishistorian aikana 3000 vuotta ja Jone-51K väittää juuri tämän sodan ylivertaisuuden ihmeellistä tematiikkaa ylivoimaiseksi historian tapahtumaksi.
Ensinnäkin kaikki suuret historian tapahtumat eivät ole historiallisesti merkittäviä. (mielestäni kylläkin arveluttavai). Se täytyy tässä sodankäynnissä tunnustaa, että suuria keksintöjä on tehty (Sukulaiseni Albert Ainstain) Tosin hänkin vittuili keksintönsä sotilallista käyttötarkoitusta.
- Salamijakk
-
Dear Salamijakk,
En luule meidän olevan mitenkään ylivertainen muihin kansoihin nähden, mutta moneen kansaan nähden tässä maassa eläminen on silkkaa riemua ja kuningasolon saa jo siitä kun marssii pää kainalossa sairaalaan ja saa hyvän hoidon olipa sitten rikas tai köyhä. Asia ei ehken olisi näin jos itsenäisyys olisi menetetty. Tyydyn mielelläni nykyiseen saavutettuun toimintamalliin.
Ja tämä sota ei muutamaa poikkeusta lukuunottamatta ole mielestäni niin ylivertainen mutta sen seurausta on se että missä oloissa me nyt elämme elämäämme ja kuinka lapsemmekin saavat vielä vapaassa maassa elää ellei käy hullusti. Ja vaikka sotia on käyty 3000 vuotta niin en minä voi olla osana sitä kaikkea.Oppia niistä jotain voi. Voin kuitenkin olla osana sitä historian kirjan sivua jossa oma pieni elämäni tapahtuu. Ja kun sen on osaltaan mahdollistanut tässä muodossaan moinen tapahtumajakso niin en voi olla nostamatta sitä enempi pinnalle arvostuksessa tai en voi rinnastaa sitä muihin käytyihin sotiin. Ei se todellakaan ole ylivertainen historian tapahtuma mutta minulle se on tärkeää koska se välillisesti koskettaa elämääni paljon.
-
Kukaan ei oo korvaamaton onnenhyrrässä. Tottahan se on, että iso Vennää ei pystynyt meille mitään. Mutta historaa tutkimalla voidaan havita seikkoja mitkä olisivat voineet muuttaa asian. Saksan sota...Jone-51K kirjoitti:Jonkkiksen höpötykset jätän omaan arvoonsa niitä mollaamatta tai parjaamatta. Nostan kädet pystyyn niin kuin moni muukin noissa edellisissä ketjuissa. Ei päätä niin ei häntääkään, ei keskusteltavaa. Sanon vain vielä viimeisen kerran että aseetonpalvelus ja sivari ja kaikki muutkin palvelusmuodot mitkä maamme lakien puitteissa voi suorittaa on minusta ok.
Dear Salamijakk,
En luule meidän olevan mitenkään ylivertainen muihin kansoihin nähden, mutta moneen kansaan nähden tässä maassa eläminen on silkkaa riemua ja kuningasolon saa jo siitä kun marssii pää kainalossa sairaalaan ja saa hyvän hoidon olipa sitten rikas tai köyhä. Asia ei ehken olisi näin jos itsenäisyys olisi menetetty. Tyydyn mielelläni nykyiseen saavutettuun toimintamalliin.
Ja tämä sota ei muutamaa poikkeusta lukuunottamatta ole mielestäni niin ylivertainen mutta sen seurausta on se että missä oloissa me nyt elämme elämäämme ja kuinka lapsemmekin saavat vielä vapaassa maassa elää ellei käy hullusti. Ja vaikka sotia on käyty 3000 vuotta niin en minä voi olla osana sitä kaikkea.Oppia niistä jotain voi. Voin kuitenkin olla osana sitä historian kirjan sivua jossa oma pieni elämäni tapahtuu. Ja kun sen on osaltaan mahdollistanut tässä muodossaan moinen tapahtumajakso niin en voi olla nostamatta sitä enempi pinnalle arvostuksessa tai en voi rinnastaa sitä muihin käytyihin sotiin. Ei se todellakaan ole ylivertainen historian tapahtuma mutta minulle se on tärkeää koska se välillisesti koskettaa elämääni paljon.
Pistivät Neuvostoliittolaiset sotilaita etelästä tänenne pohjoiseen, siinä ei valtakuntien rajat ylpeile...
Kyllähän me ollaan saakutti sisukkaita ja siksikin kärsitään imago-ongelmista maailmanpolitiikassa. Etenkin miehet saavat vielä kasvatusperinteen, mikä ei tätäpäivää tulita. Saimme. Nykyisin ei enää saada, vaan uudet sukupolvet keskittyvät yhdessä pelastamaan hengityksen mahdollisuuden ja keksivät vielä etevämpiä keksintöjä. Ajattele , kohta korkataan...

- Salamijakk
-
Ja korkataan pois..

-
Re: Patriotismi
Viesti Kirjoittaja MacRotta »
Ei se pelkkä kiihkomielinen aggressio tai inho ole paha asia. Paljon suurempiin ongelmiin joudut, jos joku kaveripiiristäsi oikeasti opiskelee asiaa. Silloin ihmiset löytävät vastauksia. Silloin he tuovat asian esille niin, että haluavat sinulta tietää oman käsityksesi asiasta. Haluavat, että otat kantaa yksityiskohtiin tai perustelet.Salamijakk kirjoitti:Olen havainnut kaveripiirissä erityistä kiihkomielisyyttä kansallistunteeseen.
Otetaan esimerkki. Astrid Thors suunnittelee, että lähtee Pohjois-Afrikkaan tai lähi-itään rekrytoimaan Suomeen työntekijöitä. Jos hän ajattelee tällä Suomen etua, niin eikö hän voisi rekrytoida kyseisten kansojen työttömiä edustajia paljon lähempää? Esimerkiksi Ruotsista. Siellä ihmisillä on jo jonkin verran kokemusta pohjoismaisesta ympäristöstä ja elämäntyylistä. Ja kuten sanottu, heitä on runsaasti siellä työttöminä. On toki vielä parempi vaihtoehto. Koska suurin osa näiden kansallisuuksien jo Suomeen saapuneista edustajista on työttömiä, niin miksi ei menisi suoraan rekrytoimaan heitä?
Ajattele toisaalta Pariisin mellakoita. Ajattele Ruotsissa tapauksia, jossa koulua (maahanmuuttajia varten) laajentavat työmiehet tarvitsivat poliisivartion, koska muuten joukko "nuorukaisia" (Hesarin koodisana maahanmuuttajajengille) heitteli heitä kivillä. Mikä on se suuri ero, että Suomeen ei tule samanlaisia lähiöitä ja kaupunginosia, minne suomalaisilla, poliiseilla, ambulanssilla tai kenellään muullakaan (hissinkorjaajalla, lasitusmiehellä) ei ole mitään asiaa?
Nämä "rasistit" ja "huolestuttavat uusnatsikaverit" näkevät tämän. He näkevät, että kun he alkavat puhua tavallisen ihmisen kanssa asiasta, heille tarjotaan löpertelyä "tasa-arvosta" ja "ihmisten yhtäläisistä oikeuksista." Sitten voidaan kieltää joidenkin kansallisuuksien räikeä esiintyminen rikostilastoissa (ryöstöt, raiskaukset, pahoinpitelyt). Ja kun kieltäminen ei enää onnistu, niin voidaan syyttää siitä "suomalaista rasismia" tai "köyhyyttä." Inttäminen voi lähteä myös liikkeelle siitä, että maahanmuutto on "voimavara" tai "säästö." Sitten voidaan esittää todellisuus, että siitä on suuria kustannuksia ja olemattomat hyödyt. Siinä vaiheessa "eräät uusnatsikaverini" tajuavat, että "en tiedä mitään mutta oletan että kaikki ovat kunnon ihmisiä" on vain hyödytön painolasti kansakunnan tulevaisuudessa.
Huomaa, että sanoin "jotkin kansat." Miksi on toisia kansoja, joista on paljon vähemmän jos ollenkaan ongelmia? Tulevatko ihmiset tänne sopeutumaan vai muuttamaan tämän kotimaansa kaltaiseksi joutomaaksi, vai ovatko ne joidenkin ajattelussa sama asia?
Olen myös oppinut muslimien suhtautumisesta juutalaisiin (Euroopassa) ja meksikolaisten suhtautumisesta neekereihin (USA:ssa) että kaikki kansat ovat erittäin rasistisia. Suurin osa on valmis syrjintään ja väkivaltaan saadakseen olla omiensa tai samanlaistensa kanssa. Se on ihmisen etu ja itseään arvostavan kansan luonnollinen tarve ja toivomus, että tekee elinympäristöstään itsensä näköisen. Ainoa, joka on vieroitettu tästä, ainoa jota voidaan pyytää "yhteisen edun" ja "ihmiskunnan solidaarisuuden" tai yksinkertaisesti kansainvälisen sosiaalidemokratian nimessä luopumaan tästä ja sulkemaan silmänsä, on länsimainen, valkoihoinen eurooppalainen (ja hänen jälkeläisensä muilla mantereilla). Ainoa, joka voidaan aivopestä syyllistämään itseään tällaisen syrjinnän tai väkivallan kohteeksi joutumisestakin, on, kyllä arvasitte oikein, länsimainen, valkoihoinen eurooppalainen. Ainoa, jolle oman perinnön ja kulttuurin (siinä mukana kieli ja uskonto) halveksiminen, häpeäminen, anteeksi pyytäminen ja peitteleminen sujuu refleksinomaisesti, tai on yleensä mahdollista, on ...
Meksikolaiset haluavat elää ja lisääntyä. Siksi he tulvivat USA:n puolelle. Kaikki afrikkalaiset ja lähi-idän kansat haluavat elää ja lisääntyä. Siksi he tulvivat Ruotsin lähiöihin. He eivät tule tekemään reilua kauppaa ruotsalaisten kanssa. Eivätkä he ole mitään sorrettuja, jaloja villejä, jotka eivät kykene vilppiin tai valehteluun. He ovat siellä itseään varten, omaa etuaan varten. Valkoinen eurooppalainen vaan ei halua elää eikä lisääntyä. Hän ei ole olemassa mitään varten. Hänen ei ole mahdollista ottaa kantaakseen kaikkia muita kansoja, rotuja ja kulttuureita. Ainoa hyvä, minkä hän voi tehdä, on väistyä ja kadota. Jos hän haluaisi elää, hän tajuaisi, että on muidenkin kansojen, rotujen ja kulttuurien osa elää tai kuolla oman elämänhalunsa tai sen puuttumisen kautta.
Ei ihminen kykene rakastamaan ketään muuta, jos ei ensin rakasta itseään. Ei ihminen kykene arvostamaan ketään muuta, jos ei ensin arvosta itseään. Ja ihminen, joka ei arvosta itseään, kykenee ainoastaan väistymään. Eikä kukaan koe saavansa arvostusta toisen väistymisestä. Ei yhdenkään kansan tai kulttuurin masokistinen nuoleskelu ole sen arvostamista.
Sinua pelottaa se, mitä tapahtuisi jos suomalaiset (ja suomalaisten johtajat) arvostaisivat itseään ja kansaansa niin paljon kuin Afrikassa heimopäälliköt arvostavat itseään ja kansaansa. Suomalaisia pelottaa se mahdollisuus, että he haluaisivat elää. Ei vain omaa viikkoaan, jota seuraa viikonloppu ja taas uusi viikko. Vaan kansana, jolla on yhteinen perimä ja perintö. Koska joitain "heikkomielisiä" se houkuttelee, on koko sen olemassaolo kiellettävä, jos ei siitä puhumisen kielto onnistu.
Sinua pelottaa se ajatus, että mitä käy, jos suomalaiset vielä joskus haluavat elää. Minua ehkä pelottaa se todellisuus. Kaikissa konflikteissa on tappionsa. Mutta ei se ajatus. Liberalismi ei ole kuin heilurin matka sen ääriasentoon, irti todellisuudesta. Jossain vaiheessa se heilahtaa takaisin. Tässä ajatuksessa on lisämausteena se, että tiedän maahanmuuttajia, jotka ovat mukavia Suomen kansalaisia, joiden arkielämän toiminta ja ajattelu on, no, ihan kelvollista. Siksi minä, henkilönä, toivon, että he ovat turvassa. Jos kaikki heidän kotiseudultaan tulijat olisivat samanlaisia, meillä tuskin olisi suurta hätää. Mutta kun eivät ole, niin siksi en avoimia rajoja kannata. Tästä maasta ei ole tarkoitus tulla toista Irakia tai toista Albaniaa, Marokkoa tai Pakistania. Jos jokainen sanoisi tuon itselleen niin järjen valo ehkä vähän enemmän kirkastuisi.
Uskontojen - myös valtionuskontomme - funktio on, että ne antavat ihmisille mahdollisuuden uskoa itseensä. Tai tekevät sen kokolailla helpommaksi. Tämä on ollut niiden käytännön rooli pitkin historiaa ja pitkin maailmaa. Kotoisa luterilaisuus menettää relevanssinsa siksi, että se kelpaa tähän tarkoitukseen kaiken aikaa entistä huonommin. Ateismi on tämän rinnalla joutava eriskummallisuus, jota ei tarvitse edes selittää. Ehkä joskus yritän, ehkä en.
Kun joukko meksikolaisia tai mustia USA:ssa (tai joukko somalinuorukaisia Suomen kadulla) tekee rasistisen rikoksen, olen asiasta riittävästi luettuani sillä kannalla, että he tekevät sen koetun paremmuutensa nimissä. Tämä kannattaa pitää tarkkaan mielessä. Kun etelävaltioiden valkoiset tekivät, öö, rasistisen rikoksen menneinä vuosisatoina, he tekivät sen koetun paremmuutensa nimissä. Tämä on se normaali tapa. Mutta, kun joukko skinejä tekee rasistisen rikoksen tämän päivän Suomessa, he tekevät sen turhautuneena koettuun huonommuuteensa. He tekevät rikoksen tietoisina siitä, että nykyisessä ilmapiirissä heidän oletetaan sovinnolla alistuvan siihen huonommuuteen, aivan kuten kaikki muutkin suomalaiset. He eivät halua, mutta eivät tiedä, mitä tekisivät.
http://www.riemurasia.net/jylppy/displa ... ?pos=-5989
http://www.riemurasia.net/jylppy/displa ... pos=-22098
-
-
-
-
Äijjilla on identitteettikriisi ja sotahulluus, koska niiden naiset ei tykkää niistä. Miehet valtas maan, mitä intiaanit olivat oikeutettuja omistamaan. Nyt äijät vetää akkoja turpaan ja tekee mieli palata eurooppaan...
Näillä mitään muuta historiaa oo kun Teko Vietnami, Teko Atomipommi, Teko Ihmisyys...
Tämän johdosta täytyy äänestää pressa joka ehtii sotia, ja ölyä vastaan on taisteltava kulutuksen lisäämisellä.
Ei ne Bioöljyt oo mitään ratkaisuja käytösongelmiin. Ei se puun polttaminenkaan oo mikään ratkaisu käytösongelmiin. Käytösongelmiin oikea ratkaisu on mennä karhun kanssa kesäunille
- Salamijakk
-
-
-
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka