Nemesis kirjoitti:Niin ja pidetään nyt sekin mielessä, että Applelle "international" tarkoittaa "UK, kenties Kanada" kun elokuvista ja TV-sarjoista puhutaan....
TV-sarjoista ei luvattu mitään. Mutta selitä nyt sitten se, miksi iTunesin elokuvien äänen kieli ja tekstitysvalikossa on ruotsi, suomi ja portugali? Noista mikään ei ole valtakieli UK eikä Kanadassa. Listassa oleva ranska kelpais Kanadaan.
Jaa-a, voin vain katsoa mitä tapahtui aikaisemmin kun luvattiin että "nämä tulevat kansainvälisesti tarjolle myöhemmin tänä vuonna", ja lopputulos oli, että se tuli tarjolle UK:hin, ei muualle...
Lyhyesti: uskon sen "international"-väitteen sitten kun näen sen.
AppleTV:n eurohinta on vieläkin 299... Apple: tämä ei oikeasti ole enää hauskaa!
Mielenkiinnolla kyllä jään odotelemaan tuota palvelua.
Macworld 2007:ssa lupailtiin iPhoneen 3G tulevaksi, mutta eipä ole näin vuoden jälkeenkään näkynyt. Nyt esiteltiin iPhonen uusia ominaisuuksia ja 3G:stä ei sitten enää puhuttukaan mitään.
Joo, täällä myös innokas movie rentalsin odottelija. Jos hinta on tuo sama, mitä jenkeissä, niin kyllä makuuni olisi siinä vaiheessa omalta kohdaltani historiaa. Yleensähän leffanvuokraus jää siihen, että ei jaksa raahautua fyysisesti kioskille tai saati sitten seuraavan päivän palautusreissulle.
Makuuninhan tulis tarjota samanlainen palvelu, jos aikoisi tuon jälkeen pärjätä. Ja sillähän se kilpailisi, että tarjoaisi enemmän maksuvaihtoehtoja. Nykyäänhän monen nuoren iTunesin käyttö loppuu siihen, kun ei ole MasterCardia.
Mutta itse kyllä odottelen tuota. Toivotaan, että rantautuu Suomeenkin pian!
Nemesis kirjoitti:
AppleTV:n eurohinta on vieläkin 299... Apple: tämä ei oikeasti ole enää hauskaa!
Optimistisesti voisi arvailla, että tämä hinta tiputetaan siinä vaiheessa kun vuokraukset tulevat myös näille markkinoille?
P.s: Päivän ollut tuo OmppuTV käytössä ja on kyllä IMO jo nyt oikein muikea laite. Asiaan tosin vaikuttaa, että viimeisen reilun kuukauden aikana on oppinut arvostamaan kaikkea, mitä voi tehdä yhdellä kädellä vauva sylissä - ja tähän Apple TV soveltuu paljon läppäriä paremmin ;-)
En kyllä itse näe tätä millään tavalla makuunin tai filmtownin kilpailijana. Luultavasti alle 5% makuunin asiakkaista on edes kuullut tästä ja huomattavasti pienempi osa niistä 5% omistaa Apple TV:n. toki tilanne voi muuttua jos toi vuokraus jutttu saadaan joskus suomeen ja Apple alkaa sitä kunnolla täällä markkinoida.
En kyllä itse näe tätä millään tavalla makuunin tai filmtownin kilpailijana. Luultavasti alle 5% makuunin asiakkaista on edes kuullut tästä ja huomattavasti pienempi osa niistä 5% omistaa Apple TV:n. toki tilanne voi muuttua jos toi vuokraus jutttu saadaan joskus suomeen ja Apple alkaa sitä kunnolla täällä markkinoida.
flntm kirjoitti:En kyllä itse näe tätä millään tavalla makuunin tai filmtownin kilpailijana. Luultavasti alle 5% makuunin asiakkaista on edes kuullut tästä ja huomattavasti pienempi osa niistä 5% omistaa Apple TV:n. toki tilanne voi muuttua jos toi vuokraus jutttu saadaan joskus suomeen ja Apple alkaa sitä kunnolla täällä markkinoida.
Eikös niitä leffoja voi vuokrata myös vaikka kannettavalla Macilla tai Windowsilla. En ole varma, onko juuri Applen ratkaisu jatkossa se suosituin, mutta minä pidän lähes itseselvyytenä, että joku tuollainen vuokraussysteemi korvaa jatkossa Makuunit ja Filmtownit.
flntm kirjoitti:En kyllä itse näe tätä millään tavalla makuunin tai filmtownin kilpailijana. Luultavasti alle 5% makuunin asiakkaista on edes kuullut tästä ja huomattavasti pienempi osa niistä 5% omistaa Apple TV:n. toki tilanne voi muuttua jos toi vuokraus jutttu saadaan joskus suomeen ja Apple alkaa sitä kunnolla täällä markkinoida.
Eikös niitä leffoja voi vuokrata myös vaikka kannettavalla Macilla tai Windowsilla. En ole varma, onko juuri Applen ratkaisu jatkossa se suosituin, mutta minä pidän lähes itseselvyytenä, että joku tuollainen vuokraussysteemi korvaa jatkossa makuunit ja filmtownit.
Eikös niitä leffoja voi vuokrata myös vaikka kannettavalla Macilla tai Windowsilla. En ole varma, onko juuri Applen ratkaisu jatkossa se suosituin, mutta minä pidän lähes itseselvyytenä, että joku tuollainen vuokraussysteemi korvaa jatkossa Makuunit ja Filmtownit.
Jep. Leffoja voi vuokrata suoraan iTunesista. Ei ihan yhtä näppärää kuin Apple TV:llä, mutta aina se Makuunin voittaa.
lassej kirjoitti:
Optimistisesti voisi arvailla, että tämä hinta tiputetaan siinä vaiheessa kun vuokraukset tulevat myös näille markkinoille?
Kannattaisi ryhtyä pessimistiksi. Tämän mukaan hinta ei laske Euroopassa
Kyllä pistää miettimään, että miksi ihmeessä. Siis sen lisäksi, että AppleTV:n houkuttelevuutta vähentää videomateriaalin puuttuminen Euro-ITMS:stä, nyt myös itse laite on kalliimpi kuin Jenkkilässä. Olen ehkä tyhmä, mutta luulisi, että tilanne olisi juuri päinvastoin. Eli Eurot eivät voi käyttää AppleTV:tä sen potentiaalin rajoille saakka, kun videomateriaalia ei ole ITMS:ssä, mutta vastaavasti itse laite olisi täällä edullisempi.... Varsinkin kun vaihtokurssi on sitä mitä se on.
Noh, olen ollut kahden vaiheilla, että rakentaisinko oman viihdekeskuksen AppleTV:n vaiko Mac Minin ympärille, ja taidan nyt kallistua jälkimmäisen suuntaan. Mikä on Applelle varmaan vain hyvä asia.
Nemesis kirjoitti:Kyllä pistää miettimään, että miksi ihmeessä. Siis sen lisäksi, että AppleTV:n houkuttelevuutta vähentää videomateriaalin puuttuminen Euro-ITMS:stä, nyt myös itse laite on kalliimpi kuin Jenkkilässä. Olen ehkä tyhmä, mutta luulisi, että tilanne olisi juuri päinvastoin. Eli Eurot eivät voi käyttää AppleTV:tä sen potentiaalin rajoille saakka, kun videomateriaalia ei ole ITMS:ssä, mutta vastaavasti itse laite olisi täällä edullisempi.... Varsinkin kun vaihtokurssi on sitä mitä se on.
Eiköhän Steve-setä ole laskenut, että AppleTV:n 70 dollaria tippunut hinta saadaan takaisin lisääntyneinä iTunesStore -ostoksina nyt kun sillä voi helposti vuokrata ja ostaa videoita. Meiltä eurooppalaisilta ei saada lisätuloja softapäivityksen myötä, joten miksi tiputtaa hintaakaan... Ovela kaveri!
=)juha
Aktiivilelut: iPad Pro 10.5, iPhone 12 Pro, AppleTV 4K
lassej kirjoitti:
Kannattaisi ryhtyä pessimistiksi. Tämän mukaan hinta ei laske Euroopassa
Nyt en ymmärrä. Mistä tuosta linkistä löytyy tieto, ettei AppleTV:n hinta laskisi täälläkin kun leffavuokraus alkaa? Tuohan kuvaa tämänhetkistä tilannetta, joka tietysti on epämiellyttävä.
honpsu kirjoitti:Itunes Movie Rentals + AppleTV laajakaistaliittymällä, HD-paketti 200eurolla ja satoja/tuhansia leffoja valittavissa kotisohvalta. Tästä tulee hitti. 8)
Ja mitäs sieltä taustalta paljastuikaan - iTunesin "HD" on bit-rateltaan huimat 4 Mbps (vrt. Blu-ray 40 Mbps ja perus DVD:n 8 Mbps).
honpsu kirjoitti:Itunes Movie Rentals + AppleTV laajakaistaliittymällä, HD-paketti 200eurolla ja satoja/tuhansia leffoja valittavissa kotisohvalta. Tästä tulee hitti. 8)
Ja mitäs sieltä taustalta paljastuikaan - iTunesin "HD" on bit-rateltaan huimat 4 Mbps (vrt. Blu-ray 40 Mbps ja perus DVD:n 8 Mbps).
Joo, eihän tuo voi vielä mitenkään pärjät Blu-Raylle yms. oikeille HD-matskuille, mutta kyllä Apple on jälleen edellä aikaansa. Tulevaisuus on jotain muuta kuin optisia levyjä.
Nemesis kirjoitti:Jaa-a, voin vain katsoa mitä tapahtui aikaisemmin kun luvattiin että "nämä tulevat kansainvälisesti tarjolle myöhemmin tänä vuonna", ja lopputulos oli, että se tuli tarjolle UK:hin, ei muualle...
Lyhyesti: uskon sen "international"-väitteen sitten kun näen sen.
iPhone luvattiin "in selected countries" tuo taas "international". Siinä on pieni vivahde ero.
Ja AppleTV:n hintaan: Alennus koski ainoastaan yhdysvaltoja. Eivät ole näillä näkymin muiden hintoihin kajoamassa.
Kukkuu, kukkuu. Yhtä typerästi tuo sun juttu ajateltu kuin joku olisi sanonut ennen CD-levyjä "En kyllä näe tuota cd-levyä millään tavalla LP:n kilpailijana. Luultavasti alle 5% musiikin kuuntelijoista on edes kuullut tästä ja huomattavasti pienempi osa niistä 5% omistaa cd-soittimen." Tuo vuokraus on uusi formaatti vuokrauskulttuuriin.
Tämä päivän Keskisuomalaisessa oli juttua Internetin videovuokraamoista ja niiden tulevaisuudesta. Applen iTunesia ei ollut mainittu sanallakaan, mutta Suomessa toimivista systeemeistä mainitaan Sf Anytime, Film2Home ja Cdon.com (joista yksikään ei muuten toimi Macilla).
Makuunin toimitusjohtaja ei kerro, ovatko he hakeneet tukkureilta elokuvien levityslupia. Hän sanoo, että Makuuni panostaa jatkossakin myymälätoimintaan, mutta tarvittaessa verkkopalvelu olisi pystyssä muutamassa kuukaudessa. Filmtownilla ei sen sijaan ole mitään suunnitelmia verkkovuokraamosta. Tai kuten heidän toimitusjohtaja sanoo: "Suurin osa ihmisistä haluaa tulevaisuudessakin tulla perinteiseen videovuokraamoon hypistelemään elokuvien kansia. Pelkkä napin klikkaus ei tarjoa samanlaista tyydytystä".
Warner Brosin maajohtajan mukaan verkkovuokraus on alle prosentin koko Suomen videobisneksestä. Hän ei usko räjähdysmäiseen kasvuun, mutta viiden vuoden sisällä osuus voi olla hyvinkin jo kymmenen prosentin luokkaa.
"Perinteinen hypistely"? Entäs perinteinen jonotus? Tai perinteinen "ei nyt ole vartin leffaa"? Tai perinteinen "voi muna, levy on naarmuilla"? Klikkaus todellakin tuottaa suunnatonta tyydytystä ja lisäisi varmasti leffojen vuokraamista entisestään.
Maikl kirjoitti:"Perinteinen hypistely"? Entäs perinteinen jonotus? Tai perinteinen "ei nyt ole vartin leffaa"? Tai perinteinen "voi muna, levy on naarmuilla"? Klikkaus todellakin tuottaa suunnatonta tyydytystä ja lisäisi varmasti leffojen vuokraamista entisestään.
Osittain samaa mieltä kyllä. Itse vuokraisin leffat mielelläni kyllä vaan klikkaamalla, mutta vielä en usko monenkaan vähemmän teknisen ihmisen tuollaiseen siirtyvän. Entä jos nettiyhteys on poikki? Silloinhan normaalisti on hyvää aikaa esimerkiksi vuokrata leffa ja nauttia siitä. Jos kaikki asiat siirtyvät yhden yhteyden varaan voidaan ajautua isoihinkin ongelmiin.
Itsellä ei ole oikeastaan koskaan ollut omassa lähi Makuunissa jonoa, mutta aina on vituttanut leffan palautus.
Ja siis itse olen kyllä siirtämässä lähes kaiken nettiyhteyden varaan ja tilasinkin itselleni KotiTotaalin Saunalahdelta.
MacBook Pro 13"
iPhone 3GS 32GB
iPad 16GB WiFi
iPod nano 8GB (product) red 2nd Gen
Maikl kirjoitti:"Perinteinen hypistely"? Entäs perinteinen jonotus? Tai perinteinen "ei nyt ole vartin leffaa"? Tai perinteinen "voi muna, levy on naarmuilla"? Klikkaus todellakin tuottaa suunnatonta tyydytystä ja lisäisi varmasti leffojen vuokraamista entisestään.
Osittain samaa mieltä kyllä. Itse vuokraisin leffat mielelläni kyllä vaan klikkaamalla, mutta vielä en usko monenkaan vähemmän teknisen ihmisen tuollaiseen siirtyvän. Entä jos nettiyhteys on poikki? Silloinhan normaalisti on hyvää aikaa esimerkiksi vuokrata leffa ja nauttia siitä. Jos kaikki asiat siirtyvät yhden yhteyden varaan voidaan ajautua isoihinkin ongelmiin.
Itsellä ei ole oikeastaan koskaan ollut omassa lähi Makuunissa jonoa, mutta aina on vituttanut leffan palautus.
Ja siis itse olen kyllä siirtämässä lähes kaiken nettiyhteyden varaan ja tilasinkin itselleni KotiTotaalin Saunalahdelta.
Itselläni myös tuoreeltaan tilattu KotiTotaali - varsin näppärä yhdistelmä, täytyy myöntää. SaunaVisio tuntuu toimivan jopa alle 8 megan yhteydellä samaan aikaan surffaillen... Vanhemmat pakotan myös tuohon KotiTotaaliin, haluavat lopettaa lankaliittymänsä kun tulee liian kalliiksi, ja samaan aikaan laajakaista on liian kallis, ja digiboksi on huono ja uudet telkkarit kalliita. Heh, vaikeinta on saada alle keski-ikäiset ymmärtämään että 38€ kuussa sisältää laajakaistan, digiboksin, verkkotilaa, lankapuhelinliittymän 3000min ilmaisilla puheluilla yms. Viikko sujunut varsin mallikkaasti, toivottavasti jatkossa on sama homma!
ja tuo leffan palautus on nimenomaan se asia mikä on vaikeaa siinä vaiheessa kun tuo iTMS + AppleTV rantautuu Suomeen niin mullakin on sit taulutelkkarin hankinta edessä!
Halinen.org
MBPr 13" / Thunderbolt Display / ~35TB SSD+HDD+RAID / Nikon - Imagine. / Sony FS
G4 MDD FW800 / iMac G3 DV SE / iPhone 12 mini / iPad Mini 5
mutofuto kirjoitti:ja tuo leffan palautus on nimenomaan se asia mikä on vaikeaa siinä vaiheessa kun tuo iTMS + AppleTV rantautuu Suomeen niin mullakin on sit taulutelkkarin hankinta edessä!
Saunavisioonkin on lupailtu leffavuokrausta (jopa HD-tasoista) vielä tämän vuoden aikana. Innolla odottelen sitä, mutta toisaalta sitten pitäisi hankkia vihdoin se uusi tv.
MacBook Pro 13"
iPhone 3GS 32GB
iPad 16GB WiFi
iPod nano 8GB (product) red 2nd Gen