No joo, myönnetään että tulos se on muokattukin tulos. Tilanne on kuitenkin se, että mä en lähde ollenkaan mukaan mihinkään venkoiluleikkeihin, asia on siltä osin hyvin yksiselitteinen.Lakso kirjoitti:Aika pienestä, eli yhdestä henkilöstä saivat äänestyksen jäihin. Ettei vaan sittenkin tullut liikaa miinus merkkisiä ääniä neuvokselle ja homma piti lopettaa ettei mene reisille. Oishan se aika noloa, jos selviäisi, että enemmistö haluaa eri linjaa kuin ylläpitäjät
Mitä mieltä olet hintaneuvoskeskustelusta (kts.Jaman edit)
-
Re: Mitä mieltä olet hintaneuvoskeskustelusta
Viesti Kirjoittaja Jamac »
-
Viesti Kirjoittaja tómppu »
Muoks. Hyväpä tuo toisaalta että äänestys meni kiinni, olihan nuo alkuasetelmat ja vaihtoehdotkin aika huonoja ja perustelemattomia.
-
Viesti Kirjoittaja TVi »
Kannatan "valistunutta moderatuuria", jossa ylintä valtaa käyttää foorumin vastuullinen ylläpitäjä. Tulipahan keksittyä uusi web-termi . Ilman Hintaneuvosta tulisin toimeen. Toisille käyttäjille neuvontapalvelusta on kiistatta myös apua.
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
Hompun modet ihan oikeasti ja vilpittömästi haluavat foorumin parasta, teemme "kaikkemme", jotta enemmistö olisi tyytyväinen, tunnelma olisi kiva, että asiat ja höpöstelyt lomittuisivat sopivasti. Tällainen provosointi, vaikkakin toisella foorumilla, saa tämän äänestyksen tuloksen suhteen epäileväksi, mielestäni täysin ymmärrettävästi!
Kun aikoinaan mietimme päämme puhki, miten tuo umpisolmu myynnissä aukeaisi, kokoonnuimme eri puolilta Suomea tätä pohtimaan, siksi merkittävänä sitä pidimme. Hintaneuvos tuntui sopivalta kompromissilta.
Annetaan nyt hei savun laskeutua, jatketaan eteenpäin ja katotaan, onko jo tällä kaikella kohulla jokin suuntaa myynnissä muuttava vaikutus.Homppu on tärkeä meille kaikille, sehän tästä nyt ennen kaikkea käy ilmi.Me modet teemme parhaamme, enempään emme pysty.
Tuolla noi mehukkaat usein puhuvat voima-ja ryhmähalista. No nyt sitten minäkin; jotta semmonen teille kaikille ja kummallekin puolelle!
Vedetään nyt kaikin voimin yhtä köyttä Mac-porukat molemmilla foorumeilla!
T: Ama
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Mitä mieltä olet hintaneuvoskeskustelusta (kts.Jaman edit)
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Yksi vaihtoehto: Pommittakaa mua sähköpostilla. (Yksäriloota on turhan pieni tällaiseen.) Silloin näen, onko "äänestäjä" "kotoisin" ensisijaisesti täältä Hompusta vai muualta.
Tämähän onkin hyvä idea, nyt kun itse pääsen sanomaan. Viestiin siis:
1. Mielipide hintaneuvoksen toiminnasta ja homman kehittämisestä/poistamisesta.
2. Nikki täällä ja Mehussa, jos on.
2. Omien viestien määrä täällä ja Mehussa, jos en tunne tyyppiä entuudestaan. Saa olla vähänkin viestejä, kunhan on selvästi tämän foorumin käyttäjä. Huomattavasti enemmän Mehussa esiintyneet tai esiintyvät älkööt vaivautuko, vaan osoittakoot mahdollisen huolenpitonsa Mehun kauppapaikan suuntaan.
Mulle on täysin yhdentekevää, ajatellaanko minun manipuloivan noita "tuloksia" vai ei, kun käytän tietoja vain oman ratkaisuni miettimiseen.
Use this: erityisavustaja@tamperelainen.org
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Viesti Kirjoittaja iPratt »
Tämä on otsikko eikä yhtään vastausta siihen ? ?
Mielestäni hintaneuvoskeskustelu on tarpeellinen: kun kerran tuollainen hintaneuvos tehtävä on vastaanotettu, voidaan katsoa että kyseessä ei ole enä "yksityinen henkilö", jolla pitäisi olla intimiteettisujaa. Nyt siis on täysin "luvallista" arvostella hintanuvoksen toimintaa, toiminnan eettisyyttä, tarkoituksenmukaisuutta ja neuvojen oikeellisuutta.
Tarvitaanko hintaneuvosta?
Tarviiko pyydettyjä hintoja kommentoida?
Saako muutkin kommentoida pyydettyjä hintoja?
...
Minun käsitys:
- ehkä
- ei
- ehdottomasti (kunhan tekee tarjouksen jonka on valmis maksamaan)
...
-
Mielestäni G5Zen on käyttäytynyt ylläpitäjän ominaisuudessa erittäin epäsopivasti lähtiessään henkilökohtaisuuksiin tässä ja ainakin yhdessä toisessa ketjussa. Hänen mukaansa minulla ei ole mitään oikeaa sanottavaa asiasta, yritän ajaa jotain omia kaunojani ilmeisesti täällä. Hän on täysin väärässä. Turha edes yrittää selvittää asioita hänen kanssaan kun asenne on mitä on ja olen vielä hänen blokkilistallaankin. Lähetin hetki sitten yksityisviestin, mutta tuskin sekään meni perille. Hyvin outo asenne kyllä, ei voi muuta sanoa.
Ehkä tuon äänestysketjun linkittäminen Omenamehuun oli virhe, ehkä ei. Toisessa ketjussa perustelemien lähtökohtien nojalla sanoisin että ei. Asia on tärkeä ja se oli nyt hyvä lakaista maton alle tuon takia, siinä mielessä virhe minulta. Repe puolestaan osoitti minusta kunnioitettavaa asennetta saamaansa erityishuomiota kohtaan tuolla äänestysketjussa toteamalla että joko hän tekee asiat niin kuin on alunperin sopinut tai ei ollenkaan. Ruutikalloa vastaan henkilökohtaisesti minulla ei ole mitään. Ylläpito ja mahdollisesti päättämässä mukana olleet moderaattorit ovat osoittaneet paljon epäilyttävämpää käytöstä ensin nimeämällä tällaisen tahon, siis Hintaneuvoksen ylipäätään, foorumille ja sitten suhtautumalla äärimmäisen nuivasti sellaiseen joka tätä päätöstä kehtaa arvostella.
-
Re: Mitä mieltä olet hintaneuvoskeskustelusta (kts.Jaman edit)
Jos jollain on jotain huomautettavaa em. nikin kirjoittelusta, niin vinkatkaa.
-
Kyllä on kummaa käytöstä moderaattoriltakin, ylläpidosta puhumattakaanJamac kirjoitti:Mä pistän nyt kanssa tómpun ns. "vihamiehien listalle", eli nimimerkiksi jonka viestejä ei näytetä. Mä en jaksa lukea tuota jankkaamista mikä on sisällöltään täysin tyhjää. Tómppu on mielipiteensä sanonut ties kuinka monta kertaa ilman mitään lisäarvoa foorumille.
-
Viesti Kirjoittaja Jonzalez »
Vain hetki ennen äänestyksen jäädyttämistä ja jo useiden kymmenien vastaajien jälkeen (n. 55 henk.) tilanne näytti suurinpiirtein seuraavalta:
n. 60-70% vastaajista halusi joko pieniä tai isoja muutoksia nykysysteemiin, tästä joukosta noin 50%:n mielestä eli kaikista äänestäneistä n. 30-35 %:n mielestä "Hintaneuvosta" ei yksinkertaisesti tarvita.
Eli n. 30-40 %:n mielestä nykysysteemi on hyvä ja muutosta ei tarvita.
Ja se virhemarginaali on näissä tuloksissa jäädyttämisen takia aika suuri!
Valitettavasti äänestys siis jäädytettiin ja samalla vietiin mahdollisuus edes jonkinlaisiin oikeisiin johtopäätöksiin. Yhden tai edes muutaman ihmisen vaikutus tuossa on kuitenkin sen verran vähäinen, että mielestäni äänestyksen jäädyttämisellä kaadettiin vain bensaa liekkeihin asioiden ratkomisen ja tulipalon sammuttamisen sijaan?
Yksityisäänestyksen "Hintaneuvoksen" privaattipostiin toimitettavine posteineen ja palstojen viestimääriin perustuvineen painotuksineen jätän omaan arvoonsa. Käydyistä keskusteluista ja noista ennen äänestyksen katkaisua saaduista tuloksista voi jokainen tehdä johtopäätöksia, jos halua ja uskallusta rittää?
-
Olisikohan tästäkin pitänyt vaan ottaa ruutukaappauskuva.. En ihan allekirjoita yllä olevaa.Jonzalez kirjoitti:Pieni info niille, jotka eivät ehtineet äänestykseen mukaan tai nähneet tuloksia missään vaiheessa.
Vain hetki ennen äänestyksen jäädyttämistä ja jo useiden kymmenien vastaajien jälkeen (n. 55 henk.) tilanne näytti suurinpiirtein seuraavalta:
n. 60-70% vastaajista halusi joko pieniä tai isoja muutoksia nykysysteemiin, tästä joukosta noin 50%:n mielestä eli kaikista äänestäneistä n. 30-35 %:n mielestä "Hintaneuvosta" ei yksinkertaisesti tarvita.
Eli n. 30-40 %:n mielestä nykysysteemi on hyvä ja muutosta ei tarvita.
Ja se virhemarginaali on näissä tuloksissa jäädyttämisen takia aika suuri!
Valitettavasti äänestys siis jäädytettiin ja samalla vietiin mahdollisuus edes jonkinlaisiin oikeisiin johtopäätöksiin. Yhden tai edes muutaman ihmisen vaikutus tuossa on kuitenkin sen verran vähäinen, että mielestäni äänestyksen jäädyttämisellä kaadettiin vain bensaa liekkeihin asioiden ratkomisen ja tulipalon sammuttamisen sijaan?
Yksityisäänestyksen "Hintaneuvoksen" privaattipostiin toimitettavine posteineen ja palstojen viestimääriin perustuvineen painotuksineen jätän omaan arvoonsa. Käydyistä keskusteluista ja noista ennen äänestyksen katkaisua saaduista tuloksista voi jokainen tehdä johtopäätöksia, jos halua ja uskallusta rittää?
-
Viesti Kirjoittaja K4 »
-
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
-
Viesti Kirjoittaja Molto bene »
Eikös kaikilla muillakin ole samanlainen oikeus mielipiteeseen. Sitähän sinäkin jatkuvasti toitotat.tómppu kirjoitti:Kyllä on kummaa käytöstä moderaattoriltakin, ylläpidosta puhumattakaanJamac kirjoitti:Mä pistän nyt kanssa tómpun ns. "vihamiehien listalle", eli nimimerkiksi jonka viestejä ei näytetä. Mä en jaksa lukea tuota jankkaamista mikä on sisällöltään täysin tyhjää. Tómppu on mielipiteensä sanonut ties kuinka monta kertaa ilman mitään lisäarvoa foorumille.
Mitä väliä roolilla siihen on? Sinähän kirjoitat nyt vastoin omia aikaisempia mielipiteitä ja turinoita.
Onko kyse sittenkin jostain vanhasta kaunasta?
Itse pidän tuollaista tyyliä ja toimintaasi molemmilla mac-aiheisilla saiteilla täysin spedenä.
Edt: korjattu kirotusvirheet
-
Viesti Kirjoittaja Carde »
Veit jalat suustani...Mikael K. kirjoitti: Mikäli HO:n hintaneuvoksen titteli ja toiminta ei miellytä niin tunkkinsa voi myydä muualla. Minulle Repen tietotaito on tervetullutta hintojen suhteen. Tarkoitushan ei ole riistää viimeistäkin euroa jostakin koneen raadosta vaan pitää ostaja ja myyjä selvillä realistisesta hintatasosta. Tietysti hintaneuvoksen toiminnasta on hyväksi keskustella kunhan se tapahtuu kohtuullisuus ja järki päässä.
-
(Toisin sanoen haluan pysyä kärryillä vihamiesteni kirjoituksista. No heh heh. )
BTW, te jotka kirjoittelette sähköpostiini neuvostelumielipiteitä, älkää odottako vastauksia viesteihin. Ne noteerataan kyllä, vaikka ei vastatakaan. Kiitän!
-
Viesti Kirjoittaja juishi »
Eipähän tarvi odotella bannia kun modet ei oo lukemassa viestejätómppu kirjoitti:Kyllä on kummaa käytöstä moderaattoriltakin, ylläpidosta puhumattakaanJamac kirjoitti:Mä pistän nyt kanssa tómpun ns. "vihamiehien listalle", eli nimimerkiksi jonka viestejä ei näytetä. Mä en jaksa lukea tuota jankkaamista mikä on sisällöltään täysin tyhjää. Tómppu on mielipiteensä sanonut ties kuinka monta kertaa ilman mitään lisäarvoa foorumille.
-
Mikä tietysti olisi ongelma jos se banni sattuisi olemaan toivelistalla...juishi kirjoitti:Eipähän tarvi odotella bannia kun modet ei oo lukemassa viestejätómppu kirjoitti:Kyllä on kummaa käytöstä moderaattoriltakin, ylläpidosta puhumattakaanJamac kirjoitti:Mä pistän nyt kanssa tómpun ns. "vihamiehien listalle", eli nimimerkiksi jonka viestejä ei näytetä. Mä en jaksa lukea tuota jankkaamista mikä on sisällöltään täysin tyhjää. Tómppu on mielipiteensä sanonut ties kuinka monta kertaa ilman mitään lisäarvoa foorumille.
-
Mutta kun se ei ole. SimppeliäRepe Ruutikallo kirjoitti:Mikä tietysti olisi ongelma jos se banni sattuisi olemaan toivelistalla...juishi kirjoitti:Eipähän tarvi odotella bannia kun modet ei oo lukemassa viestejä
Ja benelle tiedoksi että henkilökohtaisuuksiin menemistä en ole tietääkseni täällä missään vaiheessa harrastanut, enkä aio harrastaa vastakaan. Ja se minusta on kummaa että ne joiden pitäisi valvoa viestiliikennettä pakenevat paikalta kun heidänkin toimintaansa hieman arvostellaan. Ei kovin vastuullista moderointia, mutta ehkä olen vain tottunut turhan korkeaan tasoon 8)
-
Viesti Kirjoittaja Jonzalez »
-
Viesti Kirjoittaja JAK »
-
Viesti Kirjoittaja Akseli Kartaani »
-
Palaa sivulle “Foorumin ylläpito”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka