Olen erittäin samaa mieltä. Windowsista reilun vuosikymmenen käytön jälkeen Macciin siirtyessäni aluksi em. ohjelmien logiikkaa oli vähän vaikea käsittää, mutta kun sen sisäisti niin johan helpotti. Ei tulisi enää mieleenkään pitää kuvia joissain hakemistokansioissa ja plärätä niitä sitten sieltä.Crimson kirjoitti:Mutta minua ei ainakaan kiinnosta pätkääkään tietää, missä jokin tiedosto sijaitsee. Riittää, että se helposti löydettävissä ja käytettävissä. Nyt kun olen tottunut käyttämään iTunesia ja iPhotoa, en enää ikinä halua palata "hallinnoimaan" musiikkiani ja valokuvia Windows Resurssienhallinnan hakemistopuun kautta.
Finderia on kyllä ajoittain ja tietyissä tilanteissa vähän kökkö käyttää tiedostojen siirtelyyn, mutta ei tuo Windows Explorerkaan mikään malliesimerkki ole. Mikä sellainen sitten olisi niin enpä kyllä ole moiseen törmännyt. Macissä Exposé auttaa kyllä niin paljon, että loppujen lopuksi Finder on mielestäni kuitenkin käytettävämpi kuin Explorer. Eikä tuota CTRL/CMD+X:ääkään enää juuri kaipaa kuten vielä jokunen aika sitten.