www-sivujen hallinta/päivitys
Xcode, Mac OS X Server sekä muuta hauskaa ja hyödyllistä
-
Re: www-sivujen hallinta/päivitys
Viesti Kirjoittaja NeliX4 »
Rapidweaverille teet jonkun sopivan teeman ja konffaat sen toimimaan asiakkaan koneessa, ni se on ainakin helppo.
-
Viesti Kirjoittaja masa »
Minäkin postaan. Just kuuntelin Macbreak Weeklyä. Sillä kehuvat kovasti http://www.squarespace.com/ alkaen 8 taalaa/kk. Juuri ylläpidettävyyttä ja päivityksen helppoutta kehutaan. Pitää itsekin tutustua paremmalla aikaa.
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.
-
Viesti Kirjoittaja Nimimerkki »
Itse olen joutunut etsimään sopivaa hallintajärjestelmää useallekin tutulle (ja vähemmän tutulle). Perinteisesti ovat halunneet joko monipuolista ja samalla helppoa, johon olen vastannut MODx:lla (suosittelen kaikille). Tai sitten mahdollisimman kevyttä, johon pätee erinomaisesti cmsimple. Näistä ensimmäistä käytän itsekin omilla sivuillani. Nämä hallintajärjestelmät saavat ainakin minulta suurta kiitosta.
Alumiininen karvalakkimallin MacBook
-
Viesti Kirjoittaja Foge »
Cmsimpe saa kiitokset multa nimenomaan sen takia, että se tallentaa flat-filuun kaiken. Yhden firman kotisivujen kanssa se tuli hyvinkin oleelliseks kun ei ollut tietokantaa tarjolla ollenkaan. Myöskin valmiiden saittien siirto ja monistaminen on copypastea lennossa. Pitää olla aika hyvät perustelut ennen ku lähtisin perussaittia rakentaa kantaa vaativan cms:n varaan. Makuasiakin pitkälti, mutta helppous on mulle aika kova kriteeri.Nimimerkki kirjoitti:Itse olen joutunut etsimään sopivaa hallintajärjestelmää useallekin tutulle (ja vähemmän tutulle). Perinteisesti ovat halunneet joko monipuolista ja samalla helppoa, johon olen vastannut MODx:lla (suosittelen kaikille). Tai sitten mahdollisimman kevyttä, johon pätee erinomaisesti cmsimple. Näistä ensimmäistä käytän itsekin omilla sivuillani. Nämä hallintajärjestelmät saavat ainakin minulta suurta kiitosta.
-
Viesti Kirjoittaja Jasca »
Kokeillaan josko joku teistä osaisi auttaa...
Kaverini firman nettisivut on tehty Joomlalla, antiikin aikaisella versiolla (2.5). Hän pyysi minua päivittämään muuttuneet yhteystiedot sivustolle. Sain käyttäjätunnuksen (Super User) ja pääsin Joomlan hallintapaneeliin. Sivupohjan hallinnan kautta pääsen muokkaamaan haluamaani tietoa, mutta en saa tallennettua muutoksia, koska index.php on lukittuna. Miten vapautan sen?
Kyllä, helpompi reitti olisi FTP ja editori, mutta kaverini ei tiedä tunnuksia palvelimelle. Siksi kamppailen tuon Joomlan & JCE Editorin kanssa.
P.S. Itselleni WordPress tutumpi ympäristö.
Kaverini firman nettisivut on tehty Joomlalla, antiikin aikaisella versiolla (2.5). Hän pyysi minua päivittämään muuttuneet yhteystiedot sivustolle. Sain käyttäjätunnuksen (Super User) ja pääsin Joomlan hallintapaneeliin. Sivupohjan hallinnan kautta pääsen muokkaamaan haluamaani tietoa, mutta en saa tallennettua muutoksia, koska index.php on lukittuna. Miten vapautan sen?
Kyllä, helpompi reitti olisi FTP ja editori, mutta kaverini ei tiedä tunnuksia palvelimelle. Siksi kamppailen tuon Joomlan & JCE Editorin kanssa.
P.S. Itselleni WordPress tutumpi ympäristö.
• iMac Retina 5K 27" 4.0 GHz i7 | 32 GB | FD | SD | macOS Big Sur
• MBP 15" 2.7 GHz i7 | 16 GB | Radeon Pro 4 GB | SSD | macOS Monterey
• iMac 27" 2.7 GHz i5 | 8 GB | HDD | SD | MacOS X El Capitan
• MBP 15" 2.7 GHz i7 | 16 GB | Radeon Pro 4 GB | SSD | macOS Monterey
• iMac 27" 2.7 GHz i5 | 8 GB | HDD | SD | MacOS X El Capitan
Palaa sivulle “Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka