tmu kirjoitti:
Ja toisekseen, noita piraattipuhelimia ovat tullissa nykyään aika ahkerasti keränneet pois paketeista.
Ja hyvä niin. En ymmärrä miksi joku haluaisi ostaa piraattituotteen, en todellakaan ymmärrä.
Pidän koko topicia arvelluttavana, koska selkeästikin topicin aloittajan tarkoituksena on "säästää rahaa" ja hommata jotain piraattikuraa tai feikki-tuotteita, joka ainakin suomessa on laitonta!
Nyt mulla ärsyttää ku noita nokian 100e:n kännyjä ei jaksa kattoa niin ulkonäöllä siis haluaisin tollasen ja kuulemma aina ei tulliin jää kun eri merkki ne on kai patentoinu niin niitä ei voida ssyyttää piraateiksi.
No voi raukkaa. Hommaa jostain tarpeeksi rahaa iPhoneen, jos ei nokian rumilukset miellytä
M.P.T kirjoitti:
skip kirjoitti:
Pidän koko topicia arvelluttavana, koska selkeästikin topicin aloittajan tarkoituksena on "säästää rahaa"
Itse en ainakaan osta yhtään piraatti omena tuotetta. Kaikki Apple tuotteet pitää ostaa alkuperäisenä. Tuskin kukaan meistä käyttää piraatti iLifea tai Leopardia.
Itse en harrasta mitään piraattituotteita, ihan sama kuka on valmistaja. Mielestäni piraattituotteet eivät ole millään tavalla hyväksyttäviä, joten on mielestäni erinomaista, että viranomaiset (tulli ainakin) niihin puuttuu.
M.P.T kirjoitti:Eihän kaupassakaan saa myydä piraatti adidaksia (kuka muistaa sen muotivillityksen?)
Kuinkas tämä muuten on mikä tulkitaan väärennökseksi ja mikä ei? Esim. Crocs muovijalkineita muistuttavia kenkiä myyvät useat eri liikkeet, aina halpamarketeista Keskon Citymarketeihin asti. Osalla jopa oli mainoksessaan teksti "aidot Crocodiles jalkineet".
Ilmeisesti valmistus ja/tai myynti on sallittua siihen asti kunnes tavaramerkin alkuperäinen haltija vie asian oikeuteen ja siellä tuomitaan toinen osapuoli. takapuoli nuo jäljitelmät ovat. Toisaalta ymmärrän kyllä, jos vähillä varoilla elävä yksinhuoltaja sattuisi ostamaan Crocseja vinkuvalle lapselleen tuollaiset halpamallit, jotka muistuttavat oikeaa tuotetta.
Mallisuojaa, tavaramerkkiä vai tekijänoikeutta? Jos rikotaan tavaramerkkiä, mitä tässä ei ilmeisesti tehdä, on viranomaisilla velvollisuus puuttua asiaan. Arveluttavaa ja epärehellistä tuo on myydä epä-crocseja.
Tiiä häntä piraateista, on käytössä lepardi (x 2), toinen tuli mäkpuukin mukana ja toinen on retail. iLife 08 tuli kanssa mäkpuukin mukana ja 06 on retail. Just investoin huimat 9,15€ Submerge softaan, että saan nuo dokkarit näkymään kiinteillä subeilla Touchissa. Tuskin onnistuu noissa hi/sci/orphoneissa.
EDIT: niin ja kuuntelen krakun hopeista podcastia touchilla. Epäilen vahvasti noiden podcastien toimivuutta noissa kiinahirviöissä.
Hengissäpysyminen on helppoa, vain eläminen on vaikeaa...
Tietääkseni useimpien "kopioiden" ongelma on, että pienillä muutoksilla ulkonäköön tai softaan niillä on kierretty tuotesuojalakeja. Ne eivät siis ole laittomia. Lain porsaanreikien hyödyntämistä siis.
Itse kuitenki pitäydyn kaikesta vähänkin piraattimaisesta kamasta. Rahat menee niissä väärään osoitteeseen eikä tuote kuitenkaan vastaa sitä aitoa ja alkuperäistä.
Totta olet oikeassa, mutta ihmiset muistakaahan nyt että oston huumassa kaikki voi tuntua hyvältä, mutta mikä oikeasti on kuten on todettu moneen kertaan näiden kopioiden käyttöliittymän on aivan surkea verrattuna iPodiin tai se että voitte ostaa levyn iTunesista kun taas kopiolla ostatte sen prismasta tai Anttilasta ja lataatte sen aina niin kömpelön hitaasti soittimeenne johon ei edes mahdu musiikkia, koska useimmissa kopioissa on vain muutama giga muistia joka on nyky kriteereillä aika heppoinen esitys. Ajatelkaa vaikka näin olette Applen pääjohtaja Steve Jobs ja olette nähneet monien kuukausien suunnittelun softassa, ulkonäössä ja sitten kun olette laittaneet sen markkinoille tuleekin joku firma joka saa vaikka olla nyt super-wave-company, joka on kopioinut laiteenne ja ompas sitten kivaa olisiko sinusta kivaa että olisit kirjoitta kirjaa 5-vuotta ja, sitten joku julkaisisi kirjan viikkoa ennen H-hetkeä. Miten näissä laiteissa toimii Applen softa? Ei mitenkään elikkä olette ostaneet esimerkiksi iPod Touchin halvan (kopion) jonka ainoa hyvä puoli on että voit kuunnella musiikkia ja luultavasti vielä huonolla äänenlaadulla. Voit toki ihastella hienoja mp3 kuoria siihen asti kunnes kyllästyt siihen. Olen testannut iPhonen ohjelmistoa ja itse omistan iPod Touch 16GB olihan tuo kallis, mutta hintansa väärti pelaaja lehden sivuilla iPhonesta tivattiin Pspn ja Nindendo DS vastustajaa. Sitä paitsi miettikää mitä haluatte jos haluatte basic ominaisuuksilla olevan soittimen jolla voi kuunnella musiikkia, mutta ei muuta iPodin (kopio) voi sopia sinulle enkä sano että se olisi maailman surkein soitin, mutta itse en jaksaisi lähettää soitintani vähän väliä kiinaan korjattavaksi. Älkää uskoko mitä setä teille koulussa sanoi siis aivopesi teidät tutkikaa vaihto ehtoja ja faktoja oikean mp3 löytämiseksi.
Tozzka kirjoitti:Totta olet oikeassa, mutta ihmiset muistakaahan nyt että oston huumassa kaikki voi tuntua hyvältä, mutta mikä oikeasti on kuten on todettu moneen kertaan näiden kopioiden käyttöliittymän on aivan surkea verrattuna iPodiin tai se että voitte ostaa levyn iTunesista kun taas kopiolla ostatte sen prismasta tai Anttilasta ja lataatte sen aina niin kömpelön hitaasti soittimeenne johon ei edes mahdu musiikkia, koska useimmissa kopioissa on vain muutama giga muistia joka on nyky kriteereillä aika heppoinen esitys. Ajatelkaa vaikka näin olette Applen pääjohtaja Steve Jobs ja olette nähneet monien kuukausien suunnittelun softassa, ulkonäössä ja sitten kun olette laittaneet sen markkinoille tuleekin joku firma joka saa vaikka olla nyt super-wave-company, joka on kopioinut laiteenne ja ompas sitten kivaa olisiko sinusta kivaa että olisit kirjoitta kirjaa 5-vuotta ja, sitten joku julkaisisi kirjan viikkoa ennen H-hetkeä. Miten näissä laiteissa toimii Applen softa? Ei mitenkään elikkä olette ostaneet esimerkiksi iPod Touchin halvan (kopion) jonka ainoa hyvä puoli on että voit kuunnella musiikkia ja luultavasti vielä huonolla äänenlaadulla. Voit toki ihastella hienoja mp3 kuoria siihen asti kunnes kyllästyt siihen. Olen testannut iPhonen ohjelmistoa ja itse omistan iPod Touch 16GB olihan tuo kallis, mutta hintansa väärti pelaaja lehden sivuilla iPhonesta tivattiin Pspn ja Nindendo DS vastustajaa. Sitä paitsi miettikää mitä haluatte jos haluatte basic ominaisuuksilla olevan soittimen jolla voi kuunnella musiikkia, mutta ei muuta iPodin (kopio) voi sopia sinulle enkä sano että se olisi maailman surkein soitin, mutta itse en jaksaisi lähettää soitintani vähän väliä kiinaan korjattavaksi. Älkää uskoko mitä setä teille koulussa sanoi siis aivopesi teidät tutkikaa vaihto ehtoja ja faktoja oikean mp3 löytämiseksi.
Silmiin sattuu!
In a world with no walls, who needs windows? In a world with no fences, who needs gates?
Blank^ kirjoitti:Diel mp3-soittimet ovat mielestäni kyllä törkeyden huippu. Ovat edelleen tunnistettavissa Apple-kopioiksi vaikka pieniä muutoksia designiin on tehty.
Näytti "pieniä" muutoksia olevan myös käytettävyydessä, kun tuo roju käynnistyi videolla 18 sekuntia...
iPad Pro 10.5"/256GB
6xiPod +iPhone 15 Pro
AppleTV
Apple Watch S10
Blank^ kirjoitti:Diel mp3-soittimet ovat mielestäni kyllä törkeyden huippu. Ovat edelleen tunnistettavissa Apple-kopioiksi vaikka pieniä muutoksia designiin on tehty.
Näytti "pieniä" muutoksia olevan myös käytettävyydessä, kun tuo roju käynnistyi videolla 18 sekuntia...
Tässä laitteessahan on semmoinen hassu juttu, että tällä laitteella on eniten yhtäläisyyksiä tuon uusimman sukupolven iPod nanon kanssa, mutta tämä Diel on ollut ilmeisesti markkinoilla kauempaan.
Lemoncake kirjoitti:
Tässä laitteessahan on semmoinen hassu juttu, että tällä laitteella on eniten yhtäläisyyksiä tuon uusimman sukupolven iPod nanon kanssa, mutta tämä Diel on ollut ilmeisesti markkinoilla kauempaan.
Vedetääs hiukan takaisin. Tulipa hiukan hosuttua. Ilmeisesti tuo soitin onkin päivittynyt nanon 4G päivittymisen jälkeen enemmän 2G ipod nanon näköisestä suoraan 4G ipod nanon näköiseksi.
En kyllä ymmärrä kuka noita ostaa. Noistahan huokuu jo ihan ilman sen suurempaa perehtymistä niin karmea laatu. Jos ei olisi varaa ipodiin niin kyllä sitten ostaisin ennemmin vaikka creativen jonkun pilipalisoittimen. Vaikkei mukana kantamani laitteet mitään peniksenjatkeita minulle ole, mutta tuollaisia piraatteja en edes kehtaisi julkisella paikalla ottaa esiin.