Kannetaan oma korsi kekoon.
Pc puolelta löytyy yrityskäyttöön yhtä lailla laadukkaalla raudalla laitteita.
Itse käytän työkäytössä, eli windows ympäristön sekalaisessa ylläpidossa pari vuotta vanhaa HP:n kannettavaa workstationia.
Kun on kyse aidosti työnteosta, eikä estetiikasta on tämä kolho laite lyömätön.
Akkukesto on tehoakulla pidempi kuin millään ompulla, näytön resoluutio on korkeampi kuin 15" macbuukissa ja legacy portit löytyy.
Kolmen vuoden onsite takuu. Näppäimistössä on napit siellä missä pitääkin, ja mm. remote desktoppeja pyörittäessä pysyy näppäinasettelut kohdallaan
Jos teillä on jatkossakin käytössä windows ympäristöön tarkoitetut työkalut, en näe mitään lisäarvoa Mac kannettavilla joita huristellaan bootcampissa.
Hintaerosta ei mielestäni voi ammattikäytössä hirveästi puhua mac/pc välillä, sillä tehotyöasema maksaa joka tapauksessa sen pyöreät paritonnia.
Ne koodarit joiden kanssa itse olen tekemisissä käyttävät liikkuessaankin ulkoista hiirtä aina kun mahdollista, joten macbookin hieno hiiritasokin menee tässä hieman hukkaan.
Ainakin itse olen koneen kanssa niin kärsimätön, etten voi kuvitella vaihtavani käyttöjärjestelmästä toiseen eri taskeja varten. Ts. postit tuolla, surffaus tuolla jne.
Pidän kovin OSX:stä, mutta sekaympäristön pyörittely vaatii pitkää pinnaa.
Jos mahdollista anna työntekijän itse määritellä työkalunsa?
Työkaluista kun on kyse, älä valitse halvinta.