No tilannekatsausta tanne siita, etta miten mun&lapparin elama eteni.
Lopulta kypsyin erinnaisiin puhelimien odostusmusiikkeihin ja saatamiseen, joka Suomesta tilattaessa ois ollu ehka edessa ja marssin Lontoossa Apple Storeen. Ostin Mac Book Pron 13 tuumaisena 4GB:n muistilla, elikka sen kalliimman version. Hinta oli opiskelija-alennuksen jalkeen noin £1050 eli tuli viela reippaasti halvemmaksi, kuin vastaavan tilaaminen Suomesta. Kyselin mm. Gigantin ja Verkkokauppa.comin toimituksia tanne ja eipa se toimitus paljoa ois maksanut, mutta itse kone maksaa Suomessa jo melkein 1500e.
Alkuperianen ongelma, eli nappis ääkkösillä hoituu siten, etta mulle tilattiin uusi keyboard, jonka vaihto tapahtuu ilmaiseksi. Sama homma siis kuin aijemmin kirjoittaneen avovaimolla Southamptonissa. Tassa oli sen verran mutkaa matkassa, etta jostain syysta puhelinnumeroni katosi liikkeessa ja sielta ei ikina soitettu osan tulleen. En siis vienyt konetta sinne. Eilen, kuukausi koneenhankinnasta ja tilauksesta menin paikanpaalle ihmettelemaan asiaa ja nyt pitais olla uusi osa tilauksessa ja homma pitais olla hoidossa viimeistaan kahden viikon kuluttua siten, etta tan viikon aikana soittavat ja viikonloppuna raahan taman osanvaihtoon ja sitten haen pois.
Aika oli pienet pahoittelut, vaikka numeron olivat hukanneet. Olen naas aivan varma siita, etta sen annoin sinne tilauksen yhteydessa. Toinen asia, mika arsyttaa on se, etta puhelimitse ei voi tiedustella missa vaiheessa korjausprosessi on. Apple ei anna puhelimitse tietoa Genius Barin (osa Apple Storessa, jossa korjaukset tapahtuu) toiminnasta, elikka piti taalta ihan itse paikanpaalle raahautua. Ei silla, onhan sinne Lontooseen ihan helposti muutakin asiaa keksittavissa kuin vain nappaimistosta riehuminen, mutta noin niikun periaatteessa.
Pian on siis kone, joka vastaa pistoketta lukuunottamatta skandinaaviasta ostettua.
Miten ostaa MacBook skandinaavisilla merkeillä UK:sta?
Keskustelua kannettavista
-
Re: Miten ostaa MacBook skandinaavisilla merkeillä UK:sta?
Viesti Kirjoittaja paitsijos »
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka