Laitehankinnoista kyselen valokuvien käsittelyyn
-
Re: Laitehankinnoista kyselen valokuvien käsittelyyn
Viesti Kirjoittaja ihanpihallataas »
-
Viesti Kirjoittaja johannesw »
Tod.näk. saa koska ainakin lahden huollossa sanovat, et tosi paljon tulee koneita juuri, kahvin ja limujen takia korjattavaks....symbol kirjoitti:ps. tuskin mikään muu valmistajakaan saa konetta korjattua jos kaatelet limuja päälle.
-
Viesti Kirjoittaja BugsBunny »
"Ne kusettaa" on aika mielenkiintoinen lähtöasenne, koska tässä ketjussa puheena ovat laitteet, joita tässä bisneksessä (valokuva ja graafinen suunnittelu) käytetään erittäin paljon. Siihen on muitakin syitä kuin kaunis ulkoasu. Brändi ja brändi – hölönpölö. Maksan koneen käyttämisestä ja tuottavuudesta. En halua käyttää kallista aikaani laitteen säätämiseen, vääntämiseen, modailuun, virusten kanssa painimiseen ja muuhun pc-sköndään. Tämän ymmärtää vasta kun joutuu asian kanssa joka päivä tekemisiin. Mun asiakasyrityksissä itketään joka helekutin päivä että tulee roskapostia (ISP:n suodattimista maksetaan ja silti sitä tulee), kone menee yhtäkkiä tilttiin, ajelee itsekseen jotain ihmeellisiä tarkistuksia tuntikaupalla, tai kukaan ei osaa asentaa uutta tulostinta. Yhtenäkin päivänä pc:n hajotti pelkkä sähkökatko. **** mitä laatua.
(Onks tää ja sanottu?) Hieno tulostin ja tietokone eivät tee sinusta parempaa kuvaajaa. (No, nyt on.) Vimpaimet ja lelut ovat toki kivoja, ja niillä voi tyydyttää jonkinlaisia sisäisiä onttouden tunteita. Lohtuhankintoja. Mutta eivät ne onkalot ikinä oikeasti täyty...
-
-
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
Parhaan tuloksen sain kun annoin Epsonin ajurin itse päättää. Silloin oli käytössä Windows ja QImage -ohjelma ja jonkun verran värienhallintaopiskelua takana.
-
IHateEpsonPisteCom 4 epsonia omistaneena...Sherukka kirjoitti:Epsonin Photo -tulostimella....
-
Viesti Kirjoittaja Crystal »
Jos kuitenkin olen ollut suht. tyytyväinen kuviini MB:llä, niin ei kai iMacin näytöllä nyt ihan suohon voi mennä? Entä sen kalibrointi?
-
Viesti Kirjoittaja BugsBunny »
Nimimerkki "2 iMacia käytössä and I do this for living". Lehtiin ja webbiin sujuvat kuvankäsittelyt ihan hyvin. En ole ikinä huomannut kiiltävästä näytöstä koituvan haittaa. IMHO.
-
Jos voi säästää niin miksei säästäisi satasia. Sil voi ostaa valokuvapaperia.
-
Viesti Kirjoittaja Ensenada »
Opettele työnkulkusi. Se voi olla esim. valon ja värin perussäätö RAW-konvertterilla, kirjaston looginen hallinta johon kuuluu hakusanoittaminen ym. perustoimenpiteet.
Lokaalit säädöt Photarissa. Vie vaikka säädetyt ensivedokset taas kirjastoon ja aja sieltä eri mitoissa ja esiasetuksilla eri julkaisumuotoihin (sähköinen portfolio, web- kuvat, valokuvatulostaminen papereille). Kun olet julkaisemassa kuviasi, hiero resoluutiot ja terävöinnit lopullisen mitan ja julkaisumuodon (web, valokuvapaperi, suurkuvatuloste) mukaisesti.
Opiskele ICC-pohjainen värihallittu työnkulku. Kalibroi, tee profiilit ja käytä niitä. Colormunki on hyvä jos säädät ja tulostat itse, saat printterisikin kalibroitua ja profiloitua. Muista myös tarkistaa ja mitata välillä, näytöt hieman lipsuvat ajan myötä.
Jatka valon tutkimista ja ymmärtämistä. Hyvin valaistulle kuvalle harvoin tarvitsee isoja photarijumppatuokioita järjestää.
e: typot
-
Okay
Tääl jotkut "gurut" elvistelee omilla rumilla kuvillaan niinku mainospaskaa. Ehkä mä erotan et mikä paska kelluu niinku pinnalla ja mikä on "real".
Fan!
Eniwei.
Kai mä nyt tiedän mitä teen. En todellakaan pyri tuohon mainostomisto skeidaan. Vähän vois tota tasoa nostaa. Silleen niinku et "artisti" on hieman eri kuin artist and so on. Minä olen tunnustettu taiteilija enkä mikään sk.( so called ) artist.
-
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
-
Viesti Kirjoittaja Ensenada »
Tärkeintä on ruutu josta näet mitä teet ja jonka näyttökyky vastaa käsittelmistäsi kuvistasi tekemiäsi tai teettämiäsi tulosteita.
Jotta tuo toimii, perehdy värinhallintaan ja ymmärrä, kuinka tuottaa laiteprofiili ja kuinka käytät sitä jotta voit luottaa näytöllä näkemääsi ja jotta saat tulostimesta sen, minkä näet näytölläsi.
-
Viesti Kirjoittaja gramdel »
Mitäpä sitä sitten täällä kyselemään.ihanpihallataas kirjoitti:Kai mä nyt tiedän mitä teen.
http://gramdel.kapsi.fi/
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
Vaikka Ihanpihallataas asuukin läntisen naapurimaan pääkaupungissa ja on tunnustettu taiteilija, katson tarpeelliseksi kehottaa hieman parantamaan asennetta täällä, jos haluaa saada jatkossakin valaisua ongelmiinsa.ihanpihallataas kirjoitti:Niin just ja joo.
Okay
Tääl jotkut "gurut" elvistelee omilla rumilla kuvillaan niinku mainospaskaa. Ehkä mä erotan et mikä paska kelluu niinku pinnalla ja mikä on "real".
Fan!
Eniwei.
Kai mä nyt tiedän mitä teen. En todellakaan pyri tuohon mainostomisto skeidaan. Vähän vois tota tasoa nostaa. Silleen niinku et "artisti" on hieman eri kuin artist and so on. Minä olen tunnustettu taiteilija enkä mikään sk.( so called ) artist.
Amanita
Moderaattori
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
Viesti Kirjoittaja symbol »
http://www.ahjopalo.com
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
Mikäli ilmestyy asiallista asiaa aiheesta, sopii jatkaa, turhat kommentoinnit siivoillaan.symbol kirjoitti:jospa tän trollin fiidaaminen lopetettais....
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
Palaa sivulle “Kuva ja graafinen suunnittelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka