Omassa 2011-mallin iMacissa on vain luukku muutamalla ruuvilla kiinni, ja sisällä neljä SO-DIMM -muistipaikkaa. Malli on siis varmaan mid 2011 tai jotain, kumminkin karvalakkimalli 21,5-tuumaisesta neliytimisellä i5-prosessorilla.
Edit: ja joo, ihan normaaleita ristikantaisia ruuveja olivat. En nyt muista mitä niistä, mutta ei torxeja kuitenkaan.
Vaihto omenaan?
Keskustelua Mac-yhteensopivista laitteista
-
Re: Vaihto omenaan?
Viesti Kirjoittaja dsg4567uhgd »
Viimeksi muokannut dsg4567uhgd, 4.1.2012 klo 12.18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Re: Vaihto omenaan.
Viesti Kirjoittaja jpq »
[quote="Diaz\"]Tämän foorumin myyntipalsta ei kyllä ole se eka paikka mistä hankkisin konetta. Tarjoa hintapyyntö, ja myyjä nostaa hintaa. Tarjoa uusi hinta, ja taas nousee hintapyyntö. Syy miksi hain omani muutaman kerran jälkeen suoraan kaupan hyllystä. Toinen syy on takuu -- Apple tarjoaa sitä vain vuoden verran ilman lisämaksua.
Itse siiryin siis omenamaailmaan viime kesänä, ja olen ollut ihan tyytyväinen. Joitain kummallisuuksia toki Windowsiin verrattuna löytyy, mutta niihin tottuu. Ja jos on tarvis, niin voipa sen Windowsin lyödä ompunkin sisään.[/quote]
Joka koneessa jotain kuvallisuuksia. Itse kestän paremmin mäkin jutut kun windows hidastuu tai asetus ihan epäloogisessa paikassa jutun en muista mikä säätö oli mitä usein pceellä tarvitsin kesti aina löytää melkein vartin kun niin oudossa paikassa vielä ainakin xp/xp pro aikaan itse siis käytin xp proota kun tavallista ei kaupasta enään saanut. ja siihen aikaan musasoftille paras windows. vain kerran ollut ikävämpi mäkkitilanne senkin ratkaisin lopulta itse. hermostuttava mutta ratkaisu oli helppo kun sen keksin.ps. Mäkkiin siirryn jo siksi täällä saa apua kun linux ja windows palstoilla sain usein vain hattuilua sama mukava yhteishenki Amigistien palstalla. Vaikka Lionin uudistukset ei oo mieleen Windowsiin tuskin vaihdan pitäs ainakin eräät jutut selvittää et kaksi mieluista työkalua on vain mäkille. toiselle korvike maksaisi aika suolaisesti enkä tiedä onnistuuko sillä kaikki tarvittu.
Itse siiryin siis omenamaailmaan viime kesänä, ja olen ollut ihan tyytyväinen. Joitain kummallisuuksia toki Windowsiin verrattuna löytyy, mutta niihin tottuu. Ja jos on tarvis, niin voipa sen Windowsin lyödä ompunkin sisään.[/quote]
Joka koneessa jotain kuvallisuuksia. Itse kestän paremmin mäkin jutut kun windows hidastuu tai asetus ihan epäloogisessa paikassa jutun en muista mikä säätö oli mitä usein pceellä tarvitsin kesti aina löytää melkein vartin kun niin oudossa paikassa vielä ainakin xp/xp pro aikaan itse siis käytin xp proota kun tavallista ei kaupasta enään saanut. ja siihen aikaan musasoftille paras windows. vain kerran ollut ikävämpi mäkkitilanne senkin ratkaisin lopulta itse. hermostuttava mutta ratkaisu oli helppo kun sen keksin.ps. Mäkkiin siirryn jo siksi täällä saa apua kun linux ja windows palstoilla sain usein vain hattuilua sama mukava yhteishenki Amigistien palstalla. Vaikka Lionin uudistukset ei oo mieleen Windowsiin tuskin vaihdan pitäs ainakin eräät jutut selvittää et kaksi mieluista työkalua on vain mäkille. toiselle korvike maksaisi aika suolaisesti enkä tiedä onnistuuko sillä kaikki tarvittu.
Viimeksi muokannut jpq, 4.1.2012 klo 13.37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja theinonen »
Minä kun luulin, että Amiga harrastajat ovat jakautuneet kahtia. AmigaOS ja MorphOS leirin kannattajat vain kinastelevat siellä "mukavassa yhteishengessä" kumpi on parempi järjestelmä. (Itse kallistuisin tuohon AmigaOS suuntaan.)jpq kirjoitti: sama mukava yhteishenki Amigistien palstalla.
-
Viesti Kirjoittaja jpq »
Suomessa ei niin kinastella mutta ulkomailla tokikin ja itsellä kyllä uusin amigamaisuus tulosyistä morphosilla mutta oikeastin kallistun molempiin suuntiin mutta mielummin amigaosin suuntaan jos pitäisi valita kun hyvä tuttukin sitä käyttää. ja sitä paitsi nuokin leirit auttaa silti itsensä kesken.
-
Viesti Kirjoittaja eskofot »
[quote="Diaz\"] Apple tarjoaa sitä vain vuoden verran ilman lisämaksua.[/quote]
Tai oikeastaan yksityishenkilöille tarjoaa kaksi vuotta.
Tai oikeastaan yksityishenkilöille tarjoaa kaksi vuotta.
Viimeksi muokannut kallekilponen, 5.1.2012 klo 23.49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: lainaus kuntoon
Syy: lainaus kuntoon
SCSI Probe & SyQuest 44
-
Viesti Kirjoittaja dsg4567uhgd »
Hehe, quotasit väärää heppua. Anyway, onko jossain mustaa valkoisella että Apple tarjoaa yksityishenkilölle kahden vuoden takuun? Takuu on eri asia kuin virhevastuut yms...
Ja nykyäänpä ei kyllä voi väittää että asetukset olisi OS X:ssä tai Windowsissa piilossa. Omaa tyhmyyttä jos ei osaa käyttiksen hakukenttään kirjoittaa hakusanaa. Sama kun vinkuisi miksei netistä löydy mitään.
Ja nykyäänpä ei kyllä voi väittää että asetukset olisi OS X:ssä tai Windowsissa piilossa. Omaa tyhmyyttä jos ei osaa käyttiksen hakukenttään kirjoittaa hakusanaa. Sama kun vinkuisi miksei netistä löydy mitään.
-
Viesti Kirjoittaja gramdel »
[quote="Diaz\"]Hehe, quotasit väärää heppua. Anyway, onko jossain mustaa valkoisella että Apple tarjoaa yksityishenkilölle kahden vuoden takuun? Takuu on eri asia kuin virhevastuut yms...
[/quote]
Vuoden takuu on, virhevastuuta tuossa edellä varmaan vihjailtiin.
[/quote]
Vuoden takuu on, virhevastuuta tuossa edellä varmaan vihjailtiin.
Isomursu kertoo, että delfiinikaksikko oli emo ja poikanen.
http://gramdel.kapsi.fi/
http://gramdel.kapsi.fi/
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka