ildu kirjoitti:
Omena Group sanoo olevansa Premium Reseller eli voi olla ihan hyvät mahikset saada rahat takaisin. Suomessahan ei ole vielä yhtään virallista Apple Storea, ruotsiinkin sellainen saatiin vasta kuukausi sitten. Kaikki jotka suomessa myyvät Applea ovat jälleenmyyjiä ja sitten joillakin, kuten esim Humac, Verkkokauppa, jne. ovat Premium Resellereitä. Kantsii kuitenkin soittaa ensimmäisenä Applen tukeen - ei siinä mitään menetäkään, paitsi yleisen puhelinmaksun.
.
Pieni sanamuotoinen korjaus. Omena Group, Humac, Varimport, Tector jne ovat Apple Premium Resellereitä. Eli yrittäjiä (suomalaisia tai ei (humac ei

), jotka pystyttävät kioskinsa Applen sanomilla ehdoilla ja myös ostavat tavaransa pääsääntöisesti suoraan applelta - eli ovat myös maahantuojia.
Verkkokauppa, Gigantti, Veikon Kone ja Stadin Stokka sisältävät Apple Shopin (ei STOREA), mutta siellä palvelee 1 tai 2 Applen OMAA työntekijää näiden kauppojen yhteydessä. Vähän niinkuin shop-in-shop.
http://www.apple.com/fi/buy/shop/
http://www.apple.com/fi/buy/apr/
Isoin ero Apple Shopissa ja APR:ssä on se, että Shopin ihmiset ovat Applen, mutta jos työntekijä ei satu olemaan paikalla niin kukaan ei todennäköisesti osaa auttaa sinua normaalista kaupan henkilökunnasta. APR:ssä kaikki ihmiset tietävät paljon kaikesta ja osaavat auttaa sinua. APR:ssä on kaikki tuotteet ja oheislaitteet myös helposti kattavammin, koska koko heidän liiketoiminta perustuu tähän. Gigantin esim luonnoillisesti ei. APR:ien yhteydessä on myös usein (aina?) huolto.