Oma PowerBook pitää sen verran ääntä päällä ollessaan, että kyllä sen täysin hiljaisessa huoneessa kuulee. Sellaista pientä rutinaa jne. Jos virtapiuha on kiinni, HO:ssa aiemmin ilmi tullut sirinä kuuluu suht hyvin. Jos PB on latauksessa (unessa) ja se on yöllä lähellä sänkyä, sirinän kuulee selvästi. Toisaalta nukahtaminen on helppoa ja koneilla pitäisikin olla nukahtamisindeksi - miten helppoa on nukahtaa, jos kone on vieressä päällä? Dellin PIII 600MHz pöytäkone vonkuu ja huutaa niin paljon, että sen päällä pitäminen yöllä on mahdotonta. PowerBookin sirinän kuulee kyllä, mutta Delliin verrattuna se ei häiritse juuri yhtään. (Tuuletin ja optinen asema on tietty erikseen)
iBook huomioita
-
iRock
Re: iBook huomioita
Viesti Kirjoittaja iRock »
Oma PowerBook pitää sen verran ääntä päällä ollessaan, että kyllä sen täysin hiljaisessa huoneessa kuulee. Sellaista pientä rutinaa jne. Jos virtapiuha on kiinni, HO:ssa aiemmin ilmi tullut sirinä kuuluu suht hyvin. Jos PB on latauksessa (unessa) ja se on yöllä lähellä sänkyä, sirinän kuulee selvästi. Toisaalta nukahtaminen on helppoa ja koneilla pitäisikin olla nukahtamisindeksi - miten helppoa on nukahtaa, jos kone on vieressä päällä? Dellin PIII 600MHz pöytäkone vonkuu ja huutaa niin paljon, että sen päällä pitäminen yöllä on mahdotonta. PowerBookin sirinän kuulee kyllä, mutta Delliin verrattuna se ei häiritse juuri yhtään. (Tuuletin ja optinen asema on tietty erikseen)
-
NeNithelo
Viesti Kirjoittaja NeNithelo »
Jos ääntä vertaa esim tuohon LaCien kovalevyyn, niin kyllä se pitää HUOMATTAVASTI kovempaa ääntä.
-
iRock
Noinhan se on PowerBookinkin kanssa, mutta se "#€%&@£8$£§ virtapiuha pitää olla kiinni, jos haluaa pitää konetta päällä, ja silloin iBook tuntuu olevan hiljaisempi ja se käy luonnon päälle.Rehellisesti sanottuna, kun iBook on sängystä 2 metriä ja ei edes nuku, vaan näyttö on pois päältä, niin en sitä kuule.
Eikö iBookista kuulu edes kovalevyn hienoinen rutina, kun konetta käyttää?
-
NeNithelo
-
Boogieman
Viesti Kirjoittaja Boogieman »
REPS! :-D>Siis hyi helv****!
Älä muuta sa. Kuinkahan monessa kättelyssä onkaan sormiin tullut muutama pikkuvintiö tämän takia? Onnex me muistetaan pestä (tätä lienet tarkoittanut?).
On niissä IBM:n läppäreissä minun mielestäni jotain tyylikkyyttä. Aika järeen oloisia, mutta ei ne mitään niin kauheen rumia ole. Tiettyä monumentaalisuutta.
-
masa
Viesti Kirjoittaja masa »
-
iRock
-
Silencio
Viesti Kirjoittaja Silencio »
Minun geeneljäbuukki on naarmuilla, musteen ja tunnistamattomien aineiden roiskeessa. Mutta, ai että se on silti komea. Narisee vähemmän kuin NOKIAn kännykät. On ERITTÄIN hiljainen, paitsi joskus villiintyessään pitää meteliä. Se kulkee mukana koulussa, paskahuussissa, kaupungilla, ryyppyreissuilla jne. Sillä tehdään musiikkia, sillä käsitellään kuvia ja kirjoitetaan runoja.Kaiken lisäksi se toimii milloin missäkin kannettavana jukeboksina tai muuna viihdekeskuksena ja aiheuttaa Maceja aiemmin näkemättömille lapsenomaista kummastelua, "Onpa hieno", "Enpäs oo ennen tommosta nähnyt..."
Eihän tää mikään täydellinen oo. Ihmisten tekemä vekotin siinä, kuin vaikka mikroaaltouuni.
Mutta oikeastaan oon tähän ihan maanalaisen paikan tyytyväinen kaikkine vikoineen ja hitauksineen. Paljon oon saanut Maceillani aikaiseksi kaikkien alkuhankaluuksien ja oppimisvaikeuksien mentyä ohitse. Ja juuri tuo tuottavuus on minusta tärkeämpää, kuin tuulettimen huminan kuuntelu, tai sen seuraaminen, että meneeköhän ohjauslevyni nyt likaiseksi....
"Hedelmistään puut tunnetaan."
-
MacinJosh
Viesti Kirjoittaja MacinJosh »
Joshua.
-
Hydra
Viesti Kirjoittaja Hydra »
Vasen etunurkka narisee siihen nojattaessa/painettaessa.
Enter nappi naksahtelee välillä sitä painettaessa.
Kun tuuletin lähtee n. puolen tunnin täyden kuormitussession jälkeen päälle niin se pitää aivan ihmeellistä sirinää.
Meinaan tässä odottaa nyt että pari kaveria saa omat iBookkinsa jotka tilasivat heti kun tämän näkivät niin voi vertailla ja sitten alkaa valittaa takuuseen.
-
Silencio
Viesti Kirjoittaja Silencio »
Tiedän kyllä, että ohjauslevyä voi käyttää hiirinapin asemesta, mutta sen kanssa tulee sohittua aina ties minne...
-
Athlon64
Viesti Kirjoittaja Athlon64 »
-
murikka
Viesti Kirjoittaja murikka »
-
tgynther
Viesti Kirjoittaja tgynther »
Eniten mua häirittee IBM:n logo näissä läppäreissä. Se kun tuntuu olevan pysynyt muuttumattomana aina 80-luvulta lähtien. Ei jotenkin sovi moderneihin laitteisiin. Vielä kun logo on tehty värioppien vastaisesti.On niissä IBM:n läppäreissä minun mielestäni jotain tyylikkyyttä. Aika järeen oloisia, mutta ei ne mitään niin kauheen rumia ole. Tiettyä monumentaalisuutta.
-
heifetz
Viesti Kirjoittaja heifetz »
Heh, tuo logohan on hieno! Se on mielestäni myös ainut tyylikäs osa IBM;n läppäreissä.Eniten mua häirittee IBM:n logo näissä läppäreissä. Se kun tuntuu olevan pysynyt muuttumattomana aina 80-luvulta lähtien. Ei jotenkin sovi moderneihin laitteisiin. Vielä kun logo on tehty värioppien vastaisesti.
Apple Watch 8 41mm
-
manu
Viesti Kirjoittaja manu »
Missään koneissa ei ole ollut tätä ongelmaa.Näyttö likaantuu pysyvästi
Nyt on jotain pahasti pielessä, yhteydenotto huoltoon (next-business-day?) voisi olla paikallaan. Olen kaikkia koneitani käyttänyt sekä "normaalisti" että kansi kiinni ja kertaakaan ei kuvailemaasi ongelmaa ole tullut vastaan.Laitetta voi käyttää kansi suljettuna...
...mutta Windows XP kaatuu aina, kun kannen sulkee. Tulee komiat BSOD:t. Eli ei kovin käyttökelpoinen ominaisuus. Käyttiksen ja ohjelmien uudelleenasennus / muu troubleshooting ei ole tuottanut tulosta.
En ole huomannut, joten päätin painella kokeilla painella laitetta suht' voimakkaasti. Totta on että laitteen saa 'nitisemään' hieman, mutta normaalissa käytössä ei. Toisin kuin oma fujitsu-siemens amilo -läppärini, joka tuntuu natisevan kun erehtyy katsomaan koko härvelin suuntaanKotelo narisee
Samaa mieltä. Jos iBook on hiljaisempi, niin odotan yhä innokkaammin hetkeä jolloin pankkitilin saldo sallii investoinnin.Ei äänetön, mutta hiljainen
Minunkaan tarkoitukseni ei ole loukata ketään, välillä vain pistää silmään liiallista PC-ongelmien korostamista ja liioittelua. Minulla on XP toiminut työkäytössä varsin hyvin.
-
Athlon64
Viesti Kirjoittaja Athlon64 »
ONKO?!? Mun juuri iBookin ostanut siskonmies+kummisetä onkin ihmetellyt että missässe delete on. Muuten on kyl koneesta tykännyfn+ backspace= delete. Loogista eikö totta
Täytyypi ilmotella
-
NeNithelo
Tyytyväinen olen tähän iBookkiin ollut.
Jos joku kone narisi, niin mun vanha CRT iMac DV 400, se se vasta narisi kotelostaan.
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka