Tähän kyllä yhdyn. Olen ihan samaa ihmetellyt. Jos tosiaan annat filen kokonimen, niin spottivalo palauttaa vastaukseksi jotain aivan käsittämättömiä hakemasi tiedoston lisäksi. Ne ovat vieläpä aina samat samalla haulla, eli mikään "jätänpä tähän pari randomtiedostoa hämäykseksi"-ominaisuus ei se oleDeepDown kirjoitti:Itse olen Spotlightilla kyllä löytänyt aina tarvittavat tiedostot ja usein se tiedosto tms mitä olen etsinyt on juuri se ylimpänä oleva "paras osuma".
Ihmetyttää tosin se, että Spotlight löytää välillä ihan ihmeellisiä tiedostoja etsimäni lisäksi. Siis sellaisia joihin en mitenkään pysty liittämään kyseistä hakusanaa. Jos haen esim. tiedostoa kuva0001.jpg eli tiedän tarkan nimen niin se saattaa silti löytää jotain teksti- tai kuvatiedostoja joiden nimessä, sisällössä tai metadatassa (nyt en ole ihan varma termistä) ei moisia sanoja löydy.
Toi ei sinäänsä haittaa, mutta välillä ton logiikka tuntuu tosiaan olevan hakusessa.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Mutta olen kyllä aina löytänyt mitä etsinkin. Välillä vain ihmetyttää tosin tuo logiikka. Jos vaikka haen kansiota nimeltä "Lost" ja annan hakusanaksi "Lost", niin se saattaa antaa ekana vaihtoehtona tiedoston "Lost s02e16 hdtv". Tosin en ole ihan varma oppiiko se noista jotain, nimittäin minusta se ei ole tehnyt tuota hetkeen tai sitten olen vain tottunut siihen.