Tiedostoasia tulikin sitten selväksi aiemmissa viesteissä. Hyvä jos kone ei itse hämmennä itseään aivan solmuun vapaa-ajallaan.
HACY: Kuten jo mainitsin olen saanut photoshopin ystävältäni. Se on kieltämättä aivan turhan monipuolinen käyttööni. Millaisia ominaisuuksia Lightroomssa ja Aperturessa on? Käytettävyys? Mitkä ovat hienoimmat ominaisuudet?
JHA: Käytössäni on RAW Shootterin ilmaisversio, joten joku kuvankäsittelyohjelma pitänee ostaa. Kenties PS Elementsissä on mahdollisuus asentaa myös Mac versio samalta levyltä, josta olen sen joskus asentanut PC:lle. Elementsin levyjä pyörii nurkissa riesaksi asti, niitä kun sai aikanaan kaupanpäällisinä.
Huomaan harkitsevani Macia nyt vakavammin. Toki se että laite toimii nykyisten lisälaitteiden kanssa voisi selittää tämän, mutta olen ollut huomaavinani, että tässä voisi olla takana myös jotain muuta. Uuden iMacit herättivät mielenkiintoani entisestään. En tiedä onko kyseessä jonkinlainen laumasieluisuus tai erilaisuuden hakemisen tarve. Outoa että nuo kaksi asiaa voi liittää samaan lauseeseen. Tarkoitan jonkinlaista pyrkimystä olla jotain muuta kuin Pentti-peruspeeceenkäyttäjä. Samalla ”liittyisi” ryhmään, joka käyttää sinnikkäästi tätä harvojen ja valittujen vaihtoehtoa. (Toivotavasti kukaan ei päädy maciin tämän syyn vuoksi.)
Puntaroin mietteitäni. Jos hankinta olisi tehtävä tällä hetkellä, antaisin todennäköisesti periksi uutuuden huumalle ja ostaisin iMacin. Kokemuksesta kuitenkin tiedän, että ostohaluja ohjaavat muutkin kuin järkisyyt. Noiden vaikutteiden ja halujen avulla ei aina synny järkeviä ratkaisuja.