Ei. Ainakaan minun mielestä. Tarvitsisit siis jonkun käsialantunnistussoftan joka tulkkaa ne harakanvarpaat tekstiksi.Sangreal kirjoitti:lähinnä tiedustelen, onko kirjoitus luettavaa jos sen kirjoittaa piirtopöydällä
Piirtopöydät - to buy or not
-
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Minulla siis ei ole asiasta ensikäden kokemusta, mutta tietääkseni Macissä on varmaan 15 vuotta ollut sisäänrakennettuna käsialantunnistus jolla on nimi Ink. Se tekee siis käsialasta tekstiä. Finderin ohjeen mukaan Ink:n asetuspaneeli tulee Järjestelmäasetuksiin kun isket Wacoomin kiinni koneeseen.TheKraken kirjoitti:Ei. Ainakaan minun mielestä. Tarvitsisit siis jonkun käsialantunnistussoftan joka tulkkaa ne harakanvarpaat tekstiksi.Sangreal kirjoitti:lähinnä tiedustelen, onko kirjoitus luettavaa jos sen kirjoittaa piirtopöydällä
-
Viesti Kirjoittaja Pikkuroope »
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Ja tuo, etä joutuu totutella kattelemaan ruutua "paperin" sijaan, niin korjaantuu sellaisella pöydällä, johon saa laitettua paperin päälle, niin että voi sitten siihen piirrellä, niitä kyllä on. Tai sellaisella piirtopöydällä, johon saa piirtojäljet näkyviin, tuollaisiakin löytyy
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
-
Viesti Kirjoittaja makkone- »
niin muuten löytyykin:Pikkuroope kirjoitti:Siis, käytättekö piirtopöytää monet ihan kokonaan hiiren korvikkeena? Siis kaiken maailman muuhunkin koneen kanssa tohinointiin kun vaan piirtelyyn ja kuvan käsittelyyn..![]()
Ja tuo, etä joutuu totutella kattelemaan ruutua "paperin" sijaan, niin korjaantuu sellaisella pöydällä, johon saa laitettua paperin päälle, niin että voi sitten siihen piirrellä, niitä kyllä on. Tai sellaisella piirtopöydällä, johon saa piirtojäljet näkyviin, tuollaisiakin löytyy

![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
http://www.skinyourscreen.com/site/Arti ... s-ink-well
-
Mukava huomata että muistin oikeinmakkone- kirjoitti:niin muuten löytyykin:Pikkuroope kirjoitti:Siis, käytättekö piirtopöytää monet ihan kokonaan hiiren korvikkeena? Siis kaiken maailman muuhunkin koneen kanssa tohinointiin kun vaan piirtelyyn ja kuvan käsittelyyn..![]()
![]()

-
Miten se hiiren liikuttelu käytänössä sit käy?TheKraken kirjoitti:Minä tunnen muutaman jotka on korvannut hiiren kokonaan.Pikkuroope kirjoitti:Siis, käytättekö piirtopöytää monet ihan kokonaan hiiren korvikkeena? Siis kaiken maailman muuhunkin koneen kanssa tohinointiin kun vaan piirtelyyn ja kuvan käsittelyyn..
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Otat kynän käteen ja liikutteletPikkuroope kirjoitti:Miten se hiiren liikuttelu käytänössä sit käy?TheKraken kirjoitti:Minä tunnen muutaman jotka on korvannut hiiren kokonaan.Pikkuroope kirjoitti:Siis, käytättekö piirtopöytää monet ihan kokonaan hiiren korvikkeena? Siis kaiken maailman muuhunkin koneen kanssa tohinointiin kun vaan piirtelyyn ja kuvan käsittelyyn..

-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Ei liikutella hiirtä vaan kynää. Kuten sanottua, kynä korvaa hiiren.Pikkuroope kirjoitti:Miten se hiiren liikuttelu käytänössä sit käy?TheKraken kirjoitti:Minä tunnen muutaman jotka on korvannut hiiren kokonaan.Pikkuroope kirjoitti:Siis, käytättekö piirtopöytää monet ihan kokonaan hiiren korvikkeena? Siis kaiken maailman muuhunkin koneen kanssa tohinointiin kun vaan piirtelyyn ja kuvan käsittelyyn..
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
-
-
Viesti Kirjoittaja frissy »
Olen tässä pyöritellyt ajatusta, että hankkisin nimeomaan pienen Bamboon tämän rinnalle. Sitten kun piirretään niin otetaan isoveli käyttöön.
Nytkin tuosta mahtihiirestä loppui patterit ja viimeiset pari viikkoa käyttänyt vain ja ainoastaan wacomia, kun olen ollut laiska noiden pattereiden suhteen

Ps. starcraftia on ihan hauska pelata piirtopöydällä 8)
http://cgronlund.posterous.com/
-
Viesti Kirjoittaja Holle »
Kirjoittaminenkin onnistuu mielestäni ihan hyvin. VoodooPadissa ja SketchBoxissa esim on mahdollisuus myös piirrellä luonnoksia ja kirjoitella käsin. Se tuosta on seurannut että ei ole tullut opeteltua näppäinoikoteitä.
Tätä A5:sta suurempaa en ole kaipaillut, enemmänkin pienempää, yhdellä ranneliikkeellä tosiaan hallitsee koko ruudun. Joillekin tuottaa vaikeuksia se että kuva/piirros on eri paikassa (näytöllä) kuin missä kynä liikkuu. Joillekin se tuntuu olevan aivan luontevaa.
Ja eipä tosiaan tarvitse kärsiä rannesärystä.
-
Viesti Kirjoittaja Sangreal »
ihan luettavaa matskua mielestäniJamac kirjoitti:Tässä ainakin "joku juttu" tuosta Applen "piilossa olevasta" Ink:stä. Tuotahan on käytetty ainakin Newtonissa, jos oikein olen ymmärtänyt.
http://www.skinyourscreen.com/site/Arti ... s-ink-well
ajaa se asian mitä tarvitsenkin
-
Viesti Kirjoittaja OPJ »
Itsekin tilasin A5 Intos Wide-mallin viime viikolla ja malttamattomana odottelen posti-pekan oven koputusta. Tarkoituksena olisi (jos vain luoja suo ja antaa mun oppia) vaihtaa hiiri kokonaan kynään. Tässä kun näiden "luovien toimistohommien" ja taloushallinnon lisäksi soitteleepi rumpuja, niin ranteet on kovilla.Holle kirjoitti:Itsellä A5 Wacom hommattu seitsemän vuotta sitten. En muista milloin olisin hiirtä viimeksi käyttänyt vaikka sellainenkin yleensä noissa mukana on. Hiiren toiminnot voi asetella itse Wacomin kynän varressa olevaan namikkaan, kynän toinen pää toimii kumina. Pöydän säädöistä voi aika monipuolisesti määritellä mille alalle ja missä suhteessa ruudulla liikutaan.
Kirjoittaminenkin onnistuu mielestäni ihan hyvin. VoodooPadissa ja SketchBoxissa esim on mahdollisuus myös piirrellä luonnoksia ja kirjoitella käsin. Se tuosta on seurannut että ei ole tullut opeteltua näppäinoikoteitä.
Tätä A5:sta suurempaa en ole kaipaillut, enemmänkin pienempää, yhdellä ranneliikkeellä tosiaan hallitsee koko ruudun. Joillekin tuottaa vaikeuksia se että kuva/piirros on eri paikassa (näytöllä) kuin missä kynä liikkuu. Joillekin se tuntuu olevan aivan luontevaa.
Ja eipä tosiaan tarvitse kärsiä rannesärystä.
-
Viesti Kirjoittaja BlueTide »
Mulla on itsellä ollut tuo setuppi käytössä (24" + A5 Wide) nyt pari vuotta, ja hyvin toimii edelleen. Käsivarsi rasittui alussa uusista liikeradoista, mutta jumppaamalla siitä selvis. Pari päivää kesti myös tottua kynään. Ranteille toi ainakin mun tapauksessa on sitten rennompi.OPJ kirjoitti:Itsekin tilasin A5 Intos Wide-mallin viime viikolla ja malttamattomana odottelen posti-pekan oven koputusta. Tarkoituksena olisi (jos vain luoja suo ja antaa mun oppia) vaihtaa hiiri kokonaan kynään. Tässä kun näiden "luovien toimistohommien" ja taloushallinnon lisäksi soitteleepi rumpuja, niin ranteet on kovilla.
Ainoa mikä mua näissä Wacomeissa on jurppinut on tuo kahden näytön tuki. Itselle tämä tosin ratkesi kun siirtyi Mac Pron pariin ja läppärin näyttö jäi näin pois.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Edit: Parin ohjelman takia joutuu käyttää hiirtä. Noi vaativat että on useampi namiska ohjassa samaan aikaan.
-
Viesti Kirjoittaja OPJ »
JEE..! Piirtopöytä tuli ja on se hiano... näin kahden tunnin treenaamisen jälkeen luulen, että siirtyminen pelkästään kynän käyttöön tulee onnistumaan hyvin.Mulla on itsellä ollut tuo setuppi käytössä (24" + A5 Wide) nyt pari vuotta, ja hyvin toimii edelleen. Käsivarsi rasittui alussa uusista liikeradoista, mutta jumppaamalla siitä selvis. Pari päivää kesti myös tottua kynään. Ranteille toi ainakin mun tapauksessa on sitten rennompi.
Ainoa mikä mua näissä Wacomeissa on jurppinut on tuo kahden näytön tuki. Itselle tämä tosin ratkesi kun siirtyi Mac Pron pariin ja läppärin näyttö jäi näin pois.
Edit: Parin ohjelman takia joutuu käyttää hiirtä. Noi vaativat että on useampi namiska ohjassa samaan aikaan.
Photarissa tosin kynän käyttäminen takkuaa pahasti. Ei käytettävyydeltään, vaan siksi, että G5 PPC-koneeni (1.6 GHz) ei ilmeisesti jaksa oikein pyörittää tuota systeemiä: prosessoritehot menevät tappiin ja jumissa ollaan.. Keskusmuisti riittäisi kyllä (4 Gb). Ehkäpä mulla on säädöissä vielä jotain, mitä en hoksaa. Nooohh.. onneksi tuossa vieressä on uudenuusi Mac Pro, joten ongelma ratkennee sillä? On kuitenkin sen verran tehokkaampi peli (Ferrari vs. Lada?).
-
Viesti Kirjoittaja omppa »
Intuos 3:sen kynä vaan kuluu arkikäytössä, se kun ei oo kovin halpa... tippiin tulee klappia ja se kuluu. En tiedä pitäiskö ostaa Bamboo tms. halpisversio vielä kolmanneksi, sitä vois käyttää arkikäytössä. Onko niistä mihinkään?
-
Piirtopöydät
Viesti Kirjoittaja JMI »
Osaatteko suositella jotakin?
Varoittaa jostakin?
Kiitos
-
Re: Piirtopöydät - to buy or not
Viesti Kirjoittaja dogmulder »
Ajurissa tai photarissa häikkää jos prossu käy kuumana, veikkaisin ma.
-
Viesti Kirjoittaja vintaque »
Kyllähän tuolla bamboo onella suttailee menemään, tosin Wacom-hiiri on hyvä höyste ja "kumin" puute toisesta päästä sapettaa jonkin verran.
50 euroa ei kuitenkaan ole mielestäni paha hinta siitä, että pääsee kokeilemaan kunnolla piirtopöytää omassa kodissa, omalla koneella ja omilla ohjelmilla. Itselleni tuli kyllä selväksi että isompi/tarkempi pitäää saada jossain vaiheessa. Kaveri, joka osti samanlaisen, ei taas oikein tykännyt ja lienee lahjoittanut omansa jo eteenpäin.
-
Viesti Kirjoittaja jmattila »
-
Viesti Kirjoittaja narg »
Noissa Wacomin pinnoissakin on eroja Intuos vs Cintiq. Tähän mennessä paras piirtopinta löytyy
21,3 Cintiqistä, jossa se on sopivan karhea. Aikaisempi 12weeäx oli hiukan liukkaampi.
MBP 17" / Wacom Cintiq 24HD Touch ja Intuos 4
Lawton Audio Denon D5000 ja Udac2
nii ja puhumiseen Iphonea
-
Viesti Kirjoittaja black »
-
Viesti Kirjoittaja vintaque »
Itsellä on Bamboon kanssa juuri toisin päin: koko piirtoala toimii vain osassa ruutuablack kirjoitti:Intuosinhan voi tuunata (ja talettaa)erilaisille säädöille kutakin ohjelmaa varten. Esim. piirrosjutuissa koko pöytä käytössä, muissa vain osa pöydästä aktiivisena jne.

Palaa sivulle “Kuva ja graafinen suunnittelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka