The raconteur kirjoitti:Kiinnostaisi muuten tietää, että miten paljon aikaa tuohon hommaan(100gb) kului. Voi meinaan olla, että tuossa firma vetää aika kovaa tuntipalkkaa.
Luulisin, ettei tuossa muuta tehdä, kuin levypakat puretaan ja siirretään toimivaan yksikköön. Netistä löytyy ohjeita tehdä tämä kohtuu kustannuksin kotonakin (eli rakentaa riittävän hyvä alipaineistettu "puhdaslaboratorio" muovista, suodattimista ym. materiaaleista). Kokeilkoon ken uskaltaa
The raconteur kirjoitti:
Totta. Jos minulla olisi jotain todella tärkeää dataa varmuuskopioimatta kovalevyn hajotessa, niin kyllähän tuon 2000e maksaisin melkein mukisematta. Kiinnostaisi muuten tietää, että miten paljon aikaa tuohon hommaan(100gb) kului. Voi meinaan olla, että tuossa firma vetää aika kovaa tuntipalkkaa.
Katos ei se ole se tuntipalkka joka tässä maksaa. Se on kuin entinen konekorjaus: ruuvi 10 senttiä ja 99,90 euroa, että tiesi mikä ruuvi pitää vaihtaa.
Itse en ainakaan aio enää asioida tuon Data Recovery Finlandin kanssa. Roskafirma ja roskasakkia, joiden sanaan ei ole luottamista.
Helmikuussa luovutin vioittuneen kovalevyni Data Recovery Finland-firmalle, jotta he pelastaisivat tiedot ulos levyltä. Sitten firman tyyppi soitti minulle ja väitti että kovalevy on tutkittu vika löytynyt, ja väitti vielä että siinä menee arvion mukaan pari viikkoa. Kolme kuukautta kului eikä firmasta silloin ollut kuulunut mitään, eikä heihin saanut yhteyttä puhelimitse tai sähköpostitse. Olin kuluttaja-asiamiehen neuvojen mukaan lähettänyt viestin firmalle, jossa vaadin omaisuuttani takaisin kahden viikon kuluessa. Näin ei siis käynyt, mutta olin onnistunut hankkimaan tyypin yksityispuhelinnumeron. Soitin ja vaadin omaani takaisin. Ekalla kerralla tyyppi ei näköjään uskonut, ja kun soitin uudestaan, miestä ei edelleenkään näyttänyt kiinnostavan. Hän ei antanut minulle mitään takuita siitä että saisin omaisuuteni takaisin. Vasta kun uhkasin tekeväni tutkintapyynnön poliisille ellei rupea tapahtumaan, niin tyyppi suostui lähettämään kovalevyni takaisin minulle.
Toinen firma (IT-Tohtorit, paras firma koko alalla) tutki kovalevyn ja totesi että moottori oli vioittunut. Roistofirma Data Recovery Finlandin tyyppi oli väittänyt minulle että kovalevy oli tutkittu ja että siinä oli piirilevy vahingoittunut. Mitä hevonpaskaa koko firma. Kannattaa miettiä kahdesti ennenkuin luovuttaa omaisuuttaan niille, tai ei kannata luovuttaa ollenkaan.