Kenelläkään ei ole juuri minkään näköistä mielikuvaa allekirjoittaneesta. Pitäisi kait kirjoitella palstalle enemmän tai jotain
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Viesti Kirjoittaja Peitsamo »
Viesti Kirjoittaja tuomaril »
Minulla oli sinusta mielikuva tuolla edellisellä sivulla.Peitsamo kirjoitti:^^ Itse kutsun tuollaisia kavereita euroneekereiksi. En vain ikinä ole käsittänyt näitä valkonaamaisia hiphoppareita ym. vastaavia kavereita![]()
Kenelläkään ei ole juuri minkään näköistä mielikuvaa allekirjoittaneesta. Pitäisi kait kirjoitella palstalle enemmän tai jotain
Nykyään tuo ei ole mitenkään sivistynyt sana.Peitsamo kirjoitti:Tuo N-sana on vanha perisuomalainen termi. Asioista pitää pystyä puhumaan sivistyneesti niiden oikeilla nimillä
Viesti Kirjoittaja Thoth »
Ei kyse ole mistään moraalikäsityksistä vaan siitä, että ihmisten käyttämien sanojen merkitys muuttuu ajan ja käytön myötä. Eli näkemyksesi on preskriptiivinen siinä missä sen pitäisi olla deskriptiivinen.Peitsamo kirjoitti:En voi mitään ihmisten vääristyneille moraalikäsityksille
Minä taas kutsun tuollaisia kavereita teinipersuiksi.Peitsamo kirjoitti:^^ Itse kutsun tuollaisia kavereita euroneekereiksi. En vain ikinä ole käsittänyt näitä valkonaamaisia hiphoppareita ym. vastaavia kavereita![]()
Viesti Kirjoittaja Erño »
Urheilullinen, rahatilanteeseensa tyytyväinen tyyppi, jolla ollut sählinkiä naisrintamalla. Tollasen kuvan olen saanut.Peitsamo kirjoitti:...
Viesti Kirjoittaja arisel »
Vesa Keskinen? Kuvaa en uskalla nyt edes linkittää...Erño kirjoitti:Urheilullinen, rahatilanteeseensa tyytyväinen tyyppi, jolla ollut sählinkiä naisrintamalla. Tollasen kuvan olen saanut.Peitsamo kirjoitti:...
Viesti Kirjoittaja Jussi68 »
Johtuu väärinkäsityksestä.tuomaril kirjoitti:Nykyään tuo ei ole mitenkään sivistynyt sana.Peitsamo kirjoitti:Tuo N-sana on vanha perisuomalainen termi. Asioista pitää pystyä puhumaan sivistyneesti niiden oikeilla nimillä
Viesti Kirjoittaja Maza »
Kyllä neekeri on ihan varmasti käännös ruotsista tai saksasta. Ja aivan varmaa on se, että se ei ole "vanha perisuomalainen termi". Murjaani voisi olla vanha suomalainen sana. Mutta koska mustat ihmiset on kovin uusi juttu Suomessa, ei sille kielessä ole myöskään kovin vanhaa termiä.Jussi68 kirjoitti:Johtuu väärinkäsityksestä.tuomaril kirjoitti:Nykyään tuo ei ole mitenkään sivistynyt sana.Peitsamo kirjoitti:Tuo N-sana on vanha perisuomalainen termi. Asioista pitää pystyä puhumaan sivistyneesti niiden oikeilla nimillä
Suomessa käytetty neekeri-sana juontaa vierasperäisestä negro-sanasta, joka siis tarkoittaa mustaa (korjatkaa,
mikäli olen väärässä).
Kukkahattujen mielestä neekeri-sana olisi suomennos nigger-sanasta, joka on epäkorrekti ilmaisu kaikkialla.
Mutta, näillä mennään...
JL
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Viesti Kirjoittaja vinouma »
Höpsistä. Aikaisemmin sekä suomen sana neekeri että englannin sana nigger olivat neutraaleita, mutta niistä tuli ajan myötä halventavia. Kieli on muokkautuvaa.Jussi68 kirjoitti:Johtuu väärinkäsityksestä.tuomaril kirjoitti:Nykyään tuo ei ole mitenkään sivistynyt sana.Peitsamo kirjoitti:Tuo N-sana on vanha perisuomalainen termi. Asioista pitää pystyä puhumaan sivistyneesti niiden oikeilla nimillä
Suomessa käytetty neekeri-sana juontaa vierasperäisestä negro-sanasta, joka siis tarkoittaa mustaa (korjatkaa,
mikäli olen väärässä).
Kukkahattujen mielestä neekeri-sana olisi suomennos nigger-sanasta, joka on epäkorrekti ilmaisu kaikkialla.
Mutta, näillä mennään...
JL
Viesti Kirjoittaja kalanen »
Viesti Kirjoittaja iPadi »
Hihihituomaril kirjoitti:iPadi![]()
Saat tuon asian kuulostamaan jotenkin....ööh....likaiselta.iPadi kirjoitti:Hihihituomaril kirjoitti:iPadi![]()
Oon muuten nyt peiton alla sängyssä just tommosessa asennossa, ja toisella kädellä hiplaan MacBookkiani.
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
Entäs toisella?iPadi kirjoitti: Oon muuten nyt peiton alla... ja toisella kädellä hiplaan MacBookkiani.
Viesti Kirjoittaja iPadi »
Juuri niin, olen mummilta piilossa koneellatuomaril kirjoitti:Saat tuon asian kuulostamaan jotenkin....ööh....likaiselta.iPadi kirjoitti: Hihihi
Oon muuten nyt peiton alla sängyssä just tommosessa asennossa, ja toisella kädellä hiplaan MacBookkiani.Etkai vain juksaa mummiasi että olisit muka nukkumassa?
Häpeäisit! Juksaat vanhaa mummoasi! Vitsi vitsi, noin sen kuuluukin mennä.iPadi kirjoitti:Juuri niin, olen mummilta piilossa koneella
Ei tän MacBookin kanssa pysty oikeasti harrastamaan "sitä", eli älä ymmärrä tekemisiäni väärin. Ei tässä ole sopivaa reikää minne työntäisi