Itse olen varsinainen sekakäyttäjä (W2k, WXP, Vista, Win7, Solaris, Linux, OS X), mutta pidän edelleen eniten Applen tavasta tehdä Tuotteita. Toki Windowsilla on oma kulttuurinsa (kuten Linux-distroilla omansa), mutta noissa lähtökohta on "insinöörimäinen". Vaikka olenkin alan tohtori, on vanhemmiten tällainen "humanistisempi" lähtökohta enemmän minun mieleeni. Mitä enemmän omppulogoisia tuotteita, sen helpommalla pääsee. Tämä on tietysti myös valmistajan tarkoitus. Toisaalta, jos intressimme kohtaavat tällä tavoin niin mikä ettei. Olen (nykyään) valmis maksamaan siitä, että homma toimii - tai ainakin luvataan, että homma toimii.-wk- kirjoitti: Sitten on taas sellaisia Apple-käyttäjiä jotka eivät käytä vain Applen tuotteita ja kenties ihan syystäkin. Tällaiset käyttäjät löytävät Applen koneista toki hyviäkin puolia, tuskin he muutoin olisivat moisen koneen hankkineet, mutta he saattavat myös löytää koneista huonoja puolia siinä määrin etteivät lähde ylistämään niitä tai jopa tee käännytysyrityksiä niihin, tällaiset käyttäjät saattavat joskus jopa äänen mainita jos jokin ei Macissa toimikaan ja tehdä vertailuja noihin muihin vastaaviin käyttis / laitteistoympyröihin koskien jotain tiettyä osa-aluetta![]()
Toki vertailuja saa ja pitääkin tehdä, tietokoneitahan ja kuluttajavermeitähän nämä vain ovat. Silti, jo ammoisista (tietokone)ajoista on ollut sotia, joissa pyritään vakuuttamaan oman valinnan ylivoimaista ylivertaisuutta. Näin on ollut ja näin on aina oleva. Nämä sodat ehkäisevät tehokkaasti yllä selostetun "huonojen puolien löytämisen".