Koripallo on mulle mielenkiintoista itse höntsäillessä, maajoukkueen menestyessä, kansallisella tasolla lähinnä silloin kun joku tuttu pelaa; ei mielestäni jääkiekon ja jalkapallon veroinen peli itsessään, esimerkiksi en ole NBA:sta lainkaan kiinnostunut. Tällä en vähättele lajia, se vain ei ole mulle niin mielenkiintoinen - sama pätee mm. lentopalloon.carrbon kirjoitti:Ei, vaan koripalloa. Heti keskiviikkona mahdollisuus päästä seuraamaan hyvää sellaistaarisel kirjoitti:^Kotimainen "jääkiekko" kiinnostaa vuosi vuodelta vähemmän...
NHL on ollut paskaa jo muutaman vuoden.
Jalkapallosta on tullut kömpelöä teatteria.
Pitäisikö ruveta seuraamaan pesäpalloa?
E: Ilmeisesti laadukas jääkiekko olisi ollut helmiä sioille:
http://www.hs.fia1305596728971Jokerien ja IFK:n fanit suhtautuivat tyynesti tapahtumiin kaukalossa.
"Tämä on peliä", Jokerien kannattaja Make Konttinen sanoi tappeluista.
Karkasiko ottelu käsistä?
"Ei minun mielestäni. Tämä oli paikallispeli", Konttinen jatkoi.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Jokereiden 90-luvun menestyksen myötä kaikenlaisia itsensä faneiksi määritelleitä epämääräisiä paskiaisia kerääntyi jääkiekosta kiinnostuneiden fanien joukkoon ja homma meni osittain persiilleen sillä puolella. Käsittääkseni HIFKin fanijoukossa lienee aina ollut jonkin verran väkivaltaisen kiekon ihailijoita, johtuen joukkueen vuosikymmenien ajan johdonmukaisesti noudattamasta pelitavasta. Tällä en tarkoita kaikkien HIFKin kannattajien olevan samalla kannalla, vaan uskon heidän vain pitävän jääkiekosta.
Edelleen painotan selostajien ja jääkiekkotoimijoiden puheiden merkitystä huonossa kehityskessä - esimerkiksi Pentti Lindegrenin hehkuttamat "kovat, reilut taklaukset", jotka tosiasiassa olivat lähinnä kyynärpäätaklauksia, poikittaisia mailoja ja hyppyjä, veivät lajia väkivaltaisempaan suuntaan, kun yleisö ja nuoret pelaajat omaksuivat typeryyden. Olen itse kuunnellut sivusta nuorten jääkiekkofanien puheiden kehitystä - yhdessä vaiheessa alkoi kuulua tolkuttomien taklausten ja tappeluiden ihannointia; olisi toivottavaa, että nämä ihannoijat joutuisivat edes kerran näiden taklausten kohteeksi ja osalliseksi "reiluun, paljain nyrkein käytävään tappeluun", jotta voisivat muodostaa mielipiteensä todellisuuden eikä mielikuvien varaan.
Korostan, ettei minulla ole mitään ongelmaa sääntöjenmukaisten peliin kuuluvien ja aikuisten oikeasti rehellisten kovien taklausten tai niistä toisinaan syntyvien vammojen kanssa. Kova fyysinen toiminta on loukkaantumisaltista, ja urheilun ja liikunnan harrastamisen kieltäminen turvallisuuden vuoksi olisi mieletöntä - kokonaishaitat olisivat paljon suuremmat. Vakaviakin onnettomuuksia voi sattua - mutta niiden vähentämiseksi on luotu sääntöjä, mikä ei ilmeisesti kaikkia miellytä.
Eräänlainen oikeudenmukaisuus tapahtui aikanaan Eric Lindrosin kohdalla - kaveri oli taklaajana täysi pissipää, mutta sai sitten oikeudenmukaisen rangaistuksen, kun aivotärähdykset estivät pelaamasta.
Hänen viimeinen Rangers-kautensa katkesi keväällä 2004 aivotärähdykseen, joka oli hänen uransa kahdeksas