Lihapipo kirjoitti:Minä suosittelen kaikille tupakasta eroon haluaville lopettamista (sic).
Tai nuuskaa
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Viesti Kirjoittaja Armada »
Lihapipo kirjoitti:Minä suosittelen kaikille tupakasta eroon haluaville lopettamista (sic).
Viesti Kirjoittaja Paapa »
Viesti Kirjoittaja vinouma »
Viesti Kirjoittaja fmatic »
Viesti Kirjoittaja amanita »
Ole varovainen tuon kanssa, epäilevät sähköimustamoista irtoavan ties vaikka mitä vaarallista räjähtämisen lisäksi.fmatic kirjoitti:Itsellä vaihtui 22-vuoden tupakointi sähkötupakkaan. Juu ei välttämättä yhtään sen parempi, mutta nyt on jo nikotiini jäänyt pois ja tulee vaan höyryteltyä eri makuja ilman niksaa
Viesti Kirjoittaja Kain »
amanita kirjoitti:Ole varovainen tuon kanssa, epäilevät sähköimustamoista irtoavan ties vaikka mitä vaarallista räjähtämisen lisäksi.fmatic kirjoitti:Itsellä vaihtui 22-vuoden tupakointi sähkötupakkaan. Juu ei välttämättä yhtään sen parempi, mutta nyt on jo nikotiini jäänyt pois ja tulee vaan höyryteltyä eri makuja ilman niksaa
Sähkötupakka räjähti miehen suussa Yhdysvalloissa
HS kirjoitti:Hakemaasi sivua ei löytynyt!
Viesti Kirjoittaja fmatic »
Toivotaan, että kaikki kalikat pysyy paikoillaan suussa, vaikka höyryttelenkin sähkösavukkeella. Tuollainen räjähtämisvaara on toki olemassa, mutta toisaalta samalla tavalla sitä voisi teoriassa räjähtää kännykkä korvalle. Sähkötupakan vaaroista on kirjoiteltu paljonkin, mutta lähinnä mutu:lla tuotettuja. Vielä ei ole näkynyt kunnollista puolueetonta tutkimusta asiasta. Koen tän vähemmän vaaralliseksi kuin tupakka. Itsellä varsinaisesti ei ole koskaan ollut mitenkään järetön nikotiinintuska kun olen aiemmin lakkoillut tai yrittänyt lopettaa. Se himo on häipynyt ihmeen nopeata. Lähinnä savuttomina aikona oon aina kaivannut henkosten tuottamaa "kurkkupotkua" ja sitä muutenkin nastaa fiilistä mikä tulee kun nykäisee henkoset.amanita kirjoitti:Ole varovainen tuon kanssa, epäilevät sähköimustamoista irtoavan ties vaikka mitä vaarallista räjähtämisen lisäksi.fmatic kirjoitti:Itsellä vaihtui 22-vuoden tupakointi sähkötupakkaan. Juu ei välttämättä yhtään sen parempi, mutta nyt on jo nikotiini jäänyt pois ja tulee vaan höyryteltyä eri makuja ilman niksaa
Viesti Kirjoittaja paulaw »
Siksipä tuo onkin vaihtoehto (korvike) juuri tupakoitsijoille. En oikein tiedä yhtään syytä, miksi ei-tupakoitsija alkaisi höyrytellä. Mutta se on sivuseikka. Niin. Mitä noista sähkötupakoista irtoaa? Ei ainakaan tupakkaa, koska tupakkaa niissä ei ole. Nesteiden perusainesosa on luonnollisesti vesi, vedessä sitten on aromiaineita. Aromiaineiden laadusta sitten tietysti riippuu niiden turvallisuus. Tietenkään minulla ei ole tietoa kaikista mahdollisista aromiaineista. Veden ja aromien lisäksi tuossa nesteessä on ja mitä elimistöön irtoaa niin se mahdollinen nikotiini, glyseroli ja propyleeniglyseroli (E1520). Taitaa tuo E-aine olla se vaarallisin ainesosa. Ja se ei ole oikeastaan kovin paljon kun vertaa oikeaan savukkeeseen. Tupakka nimittäin on vaarallista. Polttaessa tupakkaa nikotiinin lisäksi saa sisuksiinsa tervaa, häkää, arseenia, nitrosoamiineja, poloniumia, haitallisia maabakteereita yms. terveystuotetta. On jokaisen oma asia tietenkin että kiskooko tervee, häkää, poloniumia jne. sisuksiinsa vai korvaako sen ottamalla sisuksiinsa tuota propyleeniglyserolia, jota saat joka tapauksessa jo hammastahnastakin (ja siitä jäänestoaineesta, kuten lehdistö kertoo). Ja niin, se nikotiini. Nikotiini on varmasti tunnetuin noista tupakan ainesosista, siksi että juuri nikotiini on se, miksi polttaja polttaa: siihen kehittyy riippuvuus ja vieroitusoireet, jonka takia se seuraava tupakka sytytetään, johtuu juuri tuosta nikotiinista. Siksi näissä nikotiinikorvaustuotteissa on juuri sitä nikotiinia. Nikotiini siis orjuuttaa, mutta se ei tee savukkeesta vaarallista. Vaaralliseksi tai haitalliseksi sen tekee tosiaan nuo syöpää aiheuttavat ainesosat. Nikotiini ei ole karsinogeeni ja sitä käyttätään siis juuri noissa laastareissa ja purukumeissa. Ja muita aineita kuin sitä nikotiinia ei oikeastaan tarvitsekaan korvaushoitoon tai vierotukseen.amanita kirjoitti:Ole varovainen tuon kanssa, epäilevät sähköimustamoista irtoavan ties vaikka mitä vaarallista räjähtämisen lisäksi.
Viesti Kirjoittaja paulaw »
Noita on... Mutta ilmeisesti vielä aika vähän. Ainakin paljon vähemmän, kuin oikeista savukkeista (josta tutkimukset ovat aika lailla samanmielisiä, mitä vaarallisuuteen tulee). Mutta tuossa olisi yksi, jossa myös on tutkittu joitain (Yhdysvalloissa) myynnissä olevia nesteitä. Mulla höyryää pääosin yhdysvaltalaisvalmisteiset Halo Purityn ja Vermillion Riverin nesteet.fmatic kirjoitti:Toivotaan, että kaikki kalikat pysyy paikoillaan suussa, vaikka höyryttelenkin sähkösavukkeella. Tuollainen räjähtämisvaara on toki olemassa, mutta toisaalta samalla tavalla sitä voisi teoriassa räjähtää kännykkä korvalle. Sähkötupakan vaaroista on kirjoiteltu paljonkin, mutta lähinnä mutu:lla tuotettuja. Vielä ei ole näkynyt kunnollista puolueetonta tutkimusta asiasta. Koen tän vähemmän vaaralliseksi kuin tupakka. Itsellä varsinaisesti ei ole koskaan ollut mitenkään järetön nikotiinintuska kun olen aiemmin lakkoillut tai yrittänyt lopettaa. Se himo on häipynyt ihmeen nopeata. Lähinnä savuttomina aikona oon aina kaivannut henkosten tuottamaa "kurkkupotkua" ja sitä muutenkin nastaa fiilistä mikä tulee kun nykäisee henkoset.
Viesti Kirjoittaja tosikko »
Viesti Kirjoittaja tuomaril »
Kannatan. Tupakointi pitäisi kieltää kokonaan. 8)Kain kirjoitti:Kaupunki harkitsee tupakoinnin kieltämistä omalla pihamaalla.
Kaliforniassa punnitaan pitäisikö tupakointi kieltää jopa omalla pihamaalla.
Nyt jokin raja näihin kieltoihin.
Viesti Kirjoittaja Carde »
Samaten kuten lasten pääsy internettiin pitäisi kieltää kokonaan lailla.tuomaril kirjoitti:Kannatan. Tupakointi pitäisi kieltää kokonaan. 8)Kain kirjoitti:Kaupunki harkitsee tupakoinnin kieltämistä omalla pihamaalla.
Kaliforniassa punnitaan pitäisikö tupakointi kieltää jopa omalla pihamaalla.
Nyt jokin raja näihin kieltoihin.
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Juu, siis vähintään K18, mieluummin K20. Siitä hyötyisivät kaikki.Carde kirjoitti: Samaten kuten lasten pääsy internettiin pitäisi kieltää kokonaan lailla.
Älä nyt yritä siirtää vastuuta muille. Kyllä se on ihan sinun oma vikasi, että olet selkärangaton saamaton vätys, kun et kykene edes tupakointia lopettamaan.Kain kirjoitti:Kannatan tuomarilin bannaamista.
Ja tekopyhien Jeesuksien bannaamista.
Viesti Kirjoittaja mikastus »
Toisin kuin esimerkiksi minä. Minähän olen lopettanut tupakoinnin jo lukuisia kertoja ..KunkkuJ kirjoitti:Älä nyt yritä siirtää vastuuta muille. Kyllä se on ihan sinun oma vikasi, että olet selkärangaton saamaton vätys, kun et kykene edes tupakointia lopettamaan.Kain kirjoitti:Kannatan tuomarilin bannaamista.
Ja tekopyhien Jeesuksien bannaamista.
Sitähän minä olen sinulle aina sanonut! Pössyttely sumentaa ajatustoiminnan.vinouma kirjoitti: En vain osaa.
Kysyikö sinulta kukaan taas mitään -hä?KunkkuJ kirjoitti:Sitähän minä olen sinulle aina sanonut! Pössyttely sumentaa ajatustoiminnan.
Miten toi tapahtuu - siis hymiön muokkaaminen liikkumattomaksi?vinouma kirjoitti: AMA-EDIT: Hymiö liikkumattomaksi[/b]
Viesti Kirjoittaja tosikko »
Varmaan sillä kirveellänsä hutkaisi. Tai kaulimella.vinouma kirjoitti:Miten toi tapahtuu - siis hymiön muokkaaminen liikkumattomaksi?vinouma kirjoitti: AMA-EDIT: Hymiö liikkumattomaksi[/b]