Päivityksen jälkeen kun koneen herättää, niin kestää todella kauan yhdistää verkkoon. Aikaisemmin meni sekuntti pari, nyt menee helposti 10s+
Ja kyseessä MBA
Juu ollaan.Mulla ei välillä saa yhdistettyä, vaan tulee se huutomerkki Wlan-kuvakkeen päälle. Johtuu siitä ettei saa muka DHCP-palvelimelta Ip-osoitetta. Staattisella IP_llä en oo vielä kokeillut.
Mulla sama ongelma päivityksen jälkeen. Ennen toimi kuin junan vessa ja yhteys oli päällä heti. Nyt kestää ja joskus ei yhdistä ellei välissä tee disable/enable Airport.
MBA Mid-2013
Tää on ihan takapuoli….Oon yrittäny hakea ratkasua…No kait tähän joskus korjaus Applen puolelta tulee… Hope so
MacPro 5.1 6 Core 2.6GHz 32Gt HP LP2475w | MacBook Air 13,3" 8Gt 256Gt SSD Mid 2012 | Iphone 6s | Ipad Air 2 4g 64Gt | Ipad 3 4g 64Gt |Mac Mini 1.83GHz | Mac Mini Mid 2010 | Ipod Classic 160Gt | Apple Tv 4th Gen
Tuli viime viikon keskiviikkona Mavericks asennettua Lionin tilalle Late 11 15" MBP:hen, mutta asennuksen jälkeen CPU:n lämpötilat alkaneet pyörimäännormaalin 50 asteen sijaan lähempänä 80 astetta ja tuulettimet hyrränneet jopa 6000 kierrosta minuutissa. Konetta olen yrittänyt käynnistellä uusiksi ja välttää raskaampien ohjelmien käyttöä sekä mahdollisuuksien mukaan sammutella turhia prosesseja, mutta ei. Tämä on jatkunut siis jo viikon, joten johtuukohan pelkästään Spotlighista? Konsolissa tosin raksuttaa tasaista tahtia seuraavaa virheilmoitusta:
25.10.2013 11.19.39,052 mdworker14694: (Warning) Import: Bad path:
Tuossa vielä kuvakaappausta iStatin näyttämistä tiedoista:
Itse olen kiinnittänyt eniten huomiota Safarin "hitauteen". Sivut tuntuvat avautuvat hieman hitaammin kuin edellisellä versiolla. Ensin ajattelin, että se johtuu siitä, että asensi Mavericksin vanhan (Mountain Lion) päälle ja teinkin puhtaan asennuksen, mutta sama hitaus jatkuu. Jos esimerkiksi on sivustolla, mistä linkkiä klikkaamalla avautuu uusi pieni ikkuna, niin on parin sekunnin viive ennen kuin mitään tapahtuu. Edellisellä versiolla ikkuna avautui välittömästi.
Muilla vastaavaa hitautta, mahdollista syytä/korjausta siihen?
Nettiyhteys pelittää ihan normisti eli 70-85 Mbps eli ei pitäis yhteydestä olla kiinni.
Räbbänä kirjoitti:Tämä on jatkunut siis jo viikon, joten johtuukohan pelkästään Spotlighista? Konsolissa tosin raksuttaa tasaista tahtia seuraavaa virheilmoitusta:
Tuo iStat nyt ei oikein kerro muuta kuin että jotain siellä tapahtuu, konsoliviesti viittaisi Spotlightiin, mutta oletko katsonut Järjestelmän valvonnasta mikä siellä käyttää prosessoriaikaa ja energiaa?
Räbbänä kirjoitti:Tämä on jatkunut siis jo viikon, joten johtuukohan pelkästään Spotlighista? Konsolissa tosin raksuttaa tasaista tahtia seuraavaa virheilmoitusta:
Tuo iStat nyt ei oikein kerro muuta kuin että jotain siellä tapahtuu, konsoliviesti viittaisi Spotlightiin, mutta oletko katsonut Järjestelmän valvonnasta mikä siellä käyttää prosessoriaikaa ja energiaa?
Muistia veloittavat eniten mds ja kernel_task, joiden lukemat pyörii siellä 1,4 Gt paikkeilla. Prosessoria näyttää taas mdworker kuormittavan aikalailla. Kuorma 99,9% ja prosessoriaika lähempänä 50,00.0. Myös md ja systemstats näyttävät kuormittavan huolestuttavan paljon. Systemstats käy hetkellisesti jopa lähempänä 200% lukemia. Mds ja mds_stores prosessoriaika 31,24.3 paikkeilla jatkuvasti. Spotlight taas syö energiaa aikalailla. Energiavaikutus hetkellisesti jopa ylittää 200, mutta muutoin pyörii 40-60 maastossa. Keskimääräinen vaikutus kuitenkin 115,42.
Viimeksi muokannut Räbbänä, 30.10.2013 klo 0.19. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Nyt vasta huomasin että Mavericksin päivityksen jälkeen Wifi kuvakkeen päällä on huutomerkki? Sanoo että ei nettiyhteyttä, mutta netti pelaa hyvin niin kuin ennenkin!
Liittyy verkkoon heti kun avaan koneen ja nopeuskin on sama kuin ennenkin? Miksikähän tuo nyt noin ilmoitaa ja mites tuon huutomerkin sais tosta pois?
Niin ja nettiä jakaa Telewell 510...
Viimeksi muokannut jepsfrost, 30.10.2013 klo 0.42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Macbook Air M1, MB Retina 15" Late2013,Macbook Air 13" Late2010, Macbook White 13" Early2008, iPhone XS, iPhone 8, iP 6 Plus, iP 5S, iP 5, iP 4, AW S6, AW S3, iPad 2019, iPad 2017, iPad 2, IPod Touch 2.gen, ATV4K, ATV 4, ATV 2 ja Airpods 2.
Minulla päivitys pilasi Logic 8:n, timeline piirsi mustaa palkkia, uusi iMovie aivan surkea edelliseen verrattuna, järkyttävä muistisyöppö, tuntuu että 8G:n MacBookilla ei tee enään mitään...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
IIIMacci kirjoitti:Meilejä kirjottaessa ilmenny ongelma eli kun kirjotettua tekstiä yrittää editoida niin kursori hyppii miten sattuu ja tekee viestin muokkaamisesta tosi hankalaa... Jopa niin hankalaa että olen nyt kopsannu teksturin kautta ja sit takas valmis teksti meili ikkunaan....
Voisko joku kokeilla ilmeneekö sama vai onko omani vaan jotenkin menny juntturaan...?
Mail toimii tuoltakin osin ihan normaalisti.
Damnnation... Eli lieneekö helpoin fixi vetää kone sileeksi, puhtaalta pöydältä Maverics ja palautus timemachinestä?
Niin mukavaa kuin se olisikin, niin eipä ole tullut viime vuosina ladattua uusia distroja ihan heti tuoreeltaan. Aikanaan meni 10.6:n asennuksen jälkeen läppäri ihan tilttiin jonkun nettimokkulan ohjelmiston takia. Mutta kun liikkuvan työn takia se nettimokkula oli tärkeämpi kuin se uutuuttaan hohtava käyttis.
Muutenkin Adobet ja muut tulee jälkijunassa puhumattakaan Elisasta, Saunalahdesta ja kiinalaisista ystävistämme hilavitkutinbisneksessä. Eli aina on joku elintärkeä vekotin, joka ei suostu toiminaan uusimman kymppisovelluksen kanssa.
Eli ei tässä enää jaksa innostua. 10.1 on sen verran epävarma aikanaan, että koneen sai vielä buutattua ysikäyttikseen ja 10.2 oli jo suunnaton edistysaskel. Eli odotellaan rauhassa 9-11 kuukautta, niin hönöt Elisallakin huomaa, että OS X kehittyy.
Toimii kuin junanvessa, asennus sisään alle tunnissa.
Hiiritoimii, Wi-Fi toimii, varmuuskopio toimii, vanhat ohjelmat toimii ei siis mitään moitittavaa ja on nopea.
Tiedoston lataus keskeytyi ensimmäisellä yrittämällä hyvin aikaisessa vaiheessa, mutta tämän jälkeen mitään ongelmia ei ole tullut vastaan. Hyvin toimii päälleasennettuna. Koneen historia siis Lion -> Mountain Lion -> Mavericks, kaikki päälleasennettuna. Voishan sitä koittaa huvikseen puhdastakin joskus.
Tuli asennettua tää uusi käyttis jo viime viikolla Snow Leopardin päälle signaturen läppäriin. Itse käyttis pelaa kyllä moitteetta, mutta sittemmin huomasin, että läppäri heräilee "unesta" itsekseen. Viime yönäkin heräsi unesta ainakin kahdesti, kun satuin ite olemaan hereillä/puoliunessa samaan aikaan (heräämisen kuulee aika selvästi näissä vanhoissa). Mitään hajua mistä voisi johtua? Ennen päivitystä ei ollu mitään ongelmia.
Esso kirjoitti:Tuli asennettua tää uusi käyttis jo viime viikolla Snow Leopardin päälle signaturen läppäriin. Itse käyttis pelaa kyllä moitteetta, mutta sittemmin huomasin, että läppäri heräilee "unesta" itsekseen. Viime yönäkin heräsi unesta ainakin kahdesti, kun satuin ite olemaan hereillä/puoliunessa samaan aikaan (heräämisen kuulee aika selvästi näissä vanhoissa). Mitään hajua mistä voisi johtua? Ennen päivitystä ei ollu mitään ongelmia.
Ainakin täällä tuntui tuo verkkoyhteydestä herääminen tulleen taas päälle päivityksen yhteydessä. TC herättää koneita verkon yli tietyin aikavälein, joten tuohon meillä kone heräsi.
Viimeksi muokannut jomppa, 30.10.2013 klo 18.33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
iPad Pro 10.5"/256GB
6xiPod +iPhone 15 Pro
AppleTV
Apple Watch S10
Jamac kirjoitti:Mites Adoben CS6 softa on pelannut? Ei tarvi ilmoittaa että CC pelaa hyvin, CS6 kiinnostaa.
Normaalisti.
Safari lopetti yllättäen toimimisen. Valikkopalkki tulee näkyviin, mutta ikkunaa ei aukea, valikoita ei saa näkyviin ja systeemi ilmoittaa, ettei ohjelma vastaa. Kaikenlaisia kikkoja olen yrittänyt, mutta ei herää henkiin. No ei siinä, vaihdoin Chromeen kunnes Apple korjaa. Tosin Chromessakin oli sellainen omituisuus että oletushakukoneena oli Yahoo! eikä sitä saanut vaihdettua. Resetti auttoi tuohon.
Esso kirjoitti:Tuli asennettua tää uusi käyttis jo viime viikolla Snow Leopardin päälle signaturen läppäriin. Itse käyttis pelaa kyllä moitteetta, mutta sittemmin huomasin, että läppäri heräilee "unesta" itsekseen. Viime yönäkin heräsi unesta ainakin kahdesti, kun satuin ite olemaan hereillä/puoliunessa samaan aikaan (heräämisen kuulee aika selvästi näissä vanhoissa). Mitään hajua mistä voisi johtua? Ennen päivitystä ei ollu mitään ongelmia.
Ainakin täällä tuntui tuo verkkoyhteydestä herääminen tulleen taas päälle päivityksen yhteydessä. TC herättää koneita verkon yli tietyin aikavälein, joten tuohon meillä kone heräsi.
Ahaa, no jospa se on tuosta kiinni. Tein nyt kokeilun vuoksi ton SMC-resetin. Katellaa ens yönä heräileekö se taas.
Ongelmat aina näkyy, ongelmattomuus ei. Kahden koneen kokemuksella sanoisin, että yllättävän kypsä ja onnistunut päivitys. Mutta nyrkkisääntönä on toki hyvä asentaa vasta .1-päivitys.
Eipä moitteen sanaa reilun viikon käytön jälkeen. Käyttö pääasiassa VMWARE (töitä), surffailua ja musiikin tekoa (Ableton Live 9). Ainut bugi johon olen törmännyt on Mailin kanssa. Clean installin jälkeen kun palautin iCloudista sähköpostiasetukset (loistava keksintö säilöä salasanat ja tilit iCloudiin by the way), jouduin poistamaan yhden tilin ja tekemään uusiksi, niin alkoi toimia. Sanoisinko, ettei näin toimivaa OSX 10.x.0 -päivitystä ole tähään päivään mennessä nähty.
Ei kyllä kauheen houkuttelevalta kuulosta päivittää vielä tähän Mavericsiin kun netin keskustelupalstat on täynnä näitä bugijuttuja.. uskalsin tuon pelikoneeni päivittää Mountain Lioniin vasta äskettäin koska siihen oli ilmeisesti tullut jo kaikki päivitykset (10.8.5), se nyt tuntuu jotenkin toimivan.
Pitää katsoa uudelleen sitten kun tähän Mavericsiin on tullut kaikki päivitykset..