Huonoin Apple-tuotteesi?
Perusasioita jokaiselle Applen tuotteiden käyttäjälle, muun muassa iCloud ja muut pilvipalvelut
-
Re: Huonoin Apple-tuotteesi?
Viesti Kirjoittaja UrhoGee »
Uusia Apple-tuotteita olen harvoin ostanut, yksi iMac G5 oli ja se toimi moitteettomasti viisi vuotta kunnes emolta kärähti jotain. Eli kovin pitkäikäinen ei ollut se. Raato on tuolla vielä tallessa jos joku vaikka tarvii jotain osia. Käytettyjä koneita olen ostanut useita, PowerMac G4 Gigabit Ethernet ja Digital Audio versioita, niitä sininaamaisia, ja ne kaikki toimii edelleen, Tiger käyttiksenä. Pirun hyviä koneita. Käytän niitä äänityshommiin yhä edelleen. Koneista kaksi on kuitenkin huonoudessa ollut ylitse muiden: Vähän nopeamman toiminnan kaipuussa ostin eräältä jannulta kaksi PowerMac 1,25 GHz G4 MDD- konetta, toisen piti mukamas olla ihan kunnossa ja toisesta vain virtalähde rikki. No, ajoin "ehjään" koneeseen OS X 10.4 Tigerin ja aika pian selvisi että koneessa oli jotain hämminkiä: Kone pysyi päällä vain noin tunnin kerrallaan ja sitten jumittui täysin. Siis ei pyöri rantapallo, vaan hiiren nuoli pysähtyy paikalleen eikä mitään tapahdu ennenkuin katkaisee virran väkisin. No, siirsin virtalähteen ja kiintolevyn siihen toiseen koneeseen, ja kumma kyllä se toimii ihan samoin. Pelaa aikansa ihan hyvin, tunnin tai kaksikin, mutta lopulta vääjäämättä jumittaa. Ei semmoisella koneella voi mitään tärkeää tehdä. Sama kiintolevy toimii päivätolkulla vanhassa 800 MHz Quicksilverissä, joten ei levyssäkään vika voi olla. Enkä tiedä missä on. Näiden kahden yksilön perusteella nyt ei voine kovin vakavia johtopäätelmiä vetää, mutta juuri minulle PowerMac G4 MDD on ollut huonoin Apple ikinä.
-
Viesti Kirjoittaja vesku »
no oliskos sitten siinä virtalähteessä. Niissähän on vikoja ollu.UrhoGee kirjoitti:Uusia Apple-tuotteita olen harvoin ostanut, yksi iMac G5 oli ja se toimi moitteettomasti viisi vuotta kunnes emolta kärähti jotain. Eli kovin pitkäikäinen ei ollut se. Raato on tuolla vielä tallessa jos joku vaikka tarvii jotain osia. Käytettyjä koneita olen ostanut useita, PowerMac G4 Gigabit Ethernet ja Digital Audio versioita, niitä sininaamaisia, ja ne kaikki toimii edelleen, Tiger käyttiksenä. Pirun hyviä koneita. Käytän niitä äänityshommiin yhä edelleen. Koneista kaksi on kuitenkin huonoudessa ollut ylitse muiden: Vähän nopeamman toiminnan kaipuussa ostin eräältä jannulta kaksi PowerMac 1,25 GHz G4 MDD- konetta, toisen piti mukamas olla ihan kunnossa ja toisesta vain virtalähde rikki. No, ajoin "ehjään" koneeseen OS X 10.4 Tigerin ja aika pian selvisi että koneessa oli jotain hämminkiä: Kone pysyi päällä vain noin tunnin kerrallaan ja sitten jumittui täysin. Siis ei pyöri rantapallo, vaan hiiren nuoli pysähtyy paikalleen eikä mitään tapahdu ennenkuin katkaisee virran väkisin. No, siirsin virtalähteen ja kiintolevyn siihen toiseen koneeseen, ja kumma kyllä se toimii ihan samoin. Pelaa aikansa ihan hyvin, tunnin tai kaksikin, mutta lopulta vääjäämättä jumittaa. Ei semmoisella koneella voi mitään tärkeää tehdä. Sama kiintolevy toimii päivätolkulla vanhassa 800 MHz Quicksilverissä, joten ei levyssäkään vika voi olla. Enkä tiedä missä on. Näiden kahden yksilön perusteella nyt ei voine kovin vakavia johtopäätelmiä vetää, mutta juuri minulle PowerMac G4 MDD on ollut huonoin Apple ikinä.
Mulla huono oli Macintosh Plus hajoilevine näyttöpiireineen. Tietty, kun oppi korjaamaan ne surkeat juotokset, laite oli yks parhaista ikinä.
iMac 21,5" late 2009 OSX 10.10 Macbook Pro 13,3" mid 2009 OSX 10.10 Powermac G4 450 2/120/64 OSX 10.5.8 Leopard; iPod nano 8gig (product)RED 3.gen; iPhone 5 64 Gb iPad mini 32 Gb
-
Viesti Kirjoittaja eskofot »
Mulla oli Lamppu-iMac joka toimi noin; emolevyn ylikuumeneminen.UrhoGee kirjoitti: Näiden kahden yksilön perusteella nyt ei voine kovin vakavia johtopäätelmiä vetää, mutta juuri minulle PowerMac G4 MDD on ollut huonoin Apple ikinä.
SCSI Probe & SyQuest 44
-
Viesti Kirjoittaja AlExiter »
Iphonen mukana tulevat kuulokkeethan nyt ovat ihan täyttä pelleilyä, mutta faktahan on se, että ne ovat paketissa mukana ihan vaan muodon vuoksi. Kunnolliset napit eivät ole halpoja, joten sellasia on turha odottaa saavansa puhelimen mukana. Ne ovat siis huonot, mutta ei niiden suhteen kuulu olla mitään odotuksiakaan.
Muuta huonoa mulla ei taida ollakkaan. Ei tosin ole mitään isoa kasaa laitteitakaan omistuksessa.
Muuta huonoa mulla ei taida ollakkaan. Ei tosin ole mitään isoa kasaa laitteitakaan omistuksessa.

-
Viesti Kirjoittaja peteman »
iphone 3g on ollut ehkä huonoin apple tuotteeni...ilmeisesti jokinlainen maanantai versio koska ongelmia oli alusta loppuun..imac ja pad ovat olleet kummatkin loistavia.
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka