Nks123 kirjoitti:Moikka! Muutama tyhmä kysymys liittyen iTunesiin
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
. Kun kerran iPod Touchissa on se rajalliset 8gigaa tilaa ja musiikkikirjasto paljon suurempi, niin olen raksinut sieltä musiikeista niitä rasteja pois ruudusta, jolloin ne eivät siirry luonnollisestikaan iPodiin. Kuitenkaan nämä raksittomat biisit eivät soi peräkkäin. Eli jos olen raksinut jonkun artistin kokonaisen albumin pois ja sitten yritän iTunesissa kuunnella, niin se valittu biisi soi loppuun ja sitten hiljaisuus, se ei siirry seuraavaan kappaleeseen. Mutta jos raksit on ruudussa, niin normaalisti mennään biisi toisensa jälkeen. Mites tämä ongelma korjataan?
En osaa tuohon ratkaisua keksiä, mutta itse tykkään tehdä soittolistan/soittolistoja, jotka synkronoin iPodiin/iPhoneen. Jotenkin paljon näppärämpää kuin noiden ruksien kanssa pelaaminen.
Nks123 kirjoitti:Sitten toin vanhoja cd-levyjä iTunesiin, eikä kaikille löytynyt kansikuvaa, niin voinko netistä jotenkin etsiä kyseisen albumin kansitaiteen ja lisätä manuaalisesti tämän kuvan oikeaan albumiin?
Kyllä onnistuu! Etsit vaikkapa Googeln kuvahaulla oikean kuvan (iTunesin kuvat on 600x600 pikseliä). Valitset kaikki albumin biisit, klikkaat "Näytä tietoja" (
![Omppu [?]](./images/smilies/omppu.gif)
+ i) ja copy-pastella heität kuvan sille kuuluvaan kenttään.
Nks123 kirjoitti:Ja kuten edellä mainitsin, niin toin jotain vanhoja cd-levyjä iTunes-kirjastoon, niin oli iTunesin oma tuontiratkaisu se fiksuin? Vai olisko levyt kannattanut ripata jollain ohjelmalla koneelle (kuten windows-puolella cd-ex), ja sitten normaaleina musafiluina lisätä iTunesiin. Eli onko tulevaisuudessa jtn haittaa tästä iTunesilla tuonnista, jos vaikka kone vaihtuu tai jtn?
iTunes on erinomainen ohjelma myös levyjen rippaamiseen. Oletusasetuskin (256 AAC) on ihan jees (Itse en tosin käytä Variable Bit Ratea). Mutta jos haluat käyttää jotain kivikautisia muita soittimia, jotka ei toista AAC-formaattia, kannattaa käyttää vanhaa MP3-muotoa.