silloin kun mut oli 1 1/2 vuotta sitten saatu tähän hurahtamaan, kerroin kokemuksista työkaverille joka oli hankkimassa kotikonetta. Ei raskinut laittaa Maccia mutta nyt kuulemma laittaisi... On kuulemma hippasen verran duunia pitää. virusjutut ja sensellaiset ajantasalla. Eikä oo ilmaista. Niin ja sain mä yhden toisen kaverin ostamaan iPod Touchin. Lasketaanko se mukaan?
Itselläni käännytyssaldo on kolmelta vuodelta yhdeksän: vaimo, appiukko, isoäiti, naapuri, vaimon siskojen perheet (2), työkaverit (3).
Hassua kyllä, käännytystä olen tehnyt lähinnä sen takia, etten joutuisi väkisin mikrotueksi. Itselläni ei kotona Mäcciä edelleenkään ole, töihin sentään hommasin Macbookin viime syyskuussa. Kotona siis Debian Linux PC sekä Nokia N810 Internet Tablet, jolla tätäkin kirjoittelen. MS-moskaan en koske.
(Niin, ja terve vaan kaikki! Olen vasta aloittanut tämän palstan seuraamisen.)
Tyttöystävä tilasi itselleen MacBookin, joten nyt on kaksi käännytystä jo ihan virallisesti plakkarissa. Markantalossa oli karvalakki-MacBook + hännällinen Mighty Mouse, tyylikäs laukku ja 2GB ylimääräinen itse asennettava muistikampa tarjoushintaan 999e. Onneksi tilasi tuon eilen, koska tänään ei tuota tarjouspakettia enää saa.
MBP 14" | Studio Display 5K | iPhone 15 Pro | iPad Air | AirPods Pro | Watch S6 | TV 4K
Hassua kyllä, käännytystä olen tehnyt lähinnä sen takia, etten joutuisi väkisin mikrotueksi.
Jep, tuossapa se yksi laiskalle sopiva motivaattori käännytystyölle tulikin. Itse en juuri ole pitänyt kirjaa käännytyksistä tahi tuloksekkaista myötavaikutuksista vuosien saatossa, enkä kyllä erityisemmin viitsi nykyään enää edes vaivautua, paitsi ehkä juuri tuosta edellämainitusta syystä. Wintoosien "vapaa-ajan" (useimmiten ilmaisen) mikrotuen olen yrittänyt aktiivisesti ajaa minimiin, työn puolesta tein sen jo aiemmin, enkä enää juuri tarjoa sitä kuin pyynnöstä parille kaverille ja tietty äiteelle. Niissäkin tapauksissa tukisessio joko alkaa tai (ja) päättyy lausahdukseen "tuokin kärvistely on edelleen ihan vapaaehtoista - hommaa mäkki niin pääset paljon helpommalla." En silti yritä painostaa tai käännyttää ketään, kukin tehköön valintansa ihan itse.
Minun ei varsinaisesti ole tarvinnut käännyttää ketään. Olen vain näyttänyt kysyttäessä miten iBook ja nyt PowerBook toimivat. Hieman myöhemmin kaverit ovat kyselleet lisää ja kenties siinä vaiheessa tyytyväisyys on näkynyt. Nyt ainakin kolmella kaverilla on oma Mac.
Mac mini M2, 16 Gt, MacOS Sonoma 14.3.1, Magic Mouse, Magic Trackpad ja 24" Eizo ColorEdge CG2420, iPhone SE 64G, iOS 17.0.2 sekä iPad A16 128G, iOS 18.5.
jumatsuikka. minä ostin mäkin. noin 3vuotta sitten, niin nyt sitten on isällä ja kaikilla kavereilla ipodit ja mäkit :S että kaipa sitä on jotain parikymmentä ihmistä houkuteltu käyttämään
Broidi osti suosituksestani MBP:n ja on ollut tyytyväinen. Parin viikon päästä näen luultavasti sen ihmeen, että pääsen valitsemaan Macbookin ("vanhanmallisen", jos niitä vielä löytyy) vanhemmilleni. Faija on kyllä harannut pitkään vastaan, mutta lopulta hekin lupasivat antaa periksi, kun tietsikka/vierashuoneessa lojuu kaksi pc:tä, eikä kumpikaan toimi. No, vanhoja koneitahan ne ovat.. Luultavasti vanhempani ovat aika tyytyväisiä ostoksensa jälkeen, kun huomaavat että Macbookista ei tarvitse kuin kansi nostaa - ja kas - lapsenlapset näkyvätkin jo Skypessä.
Macbook Pro 2,3 Ghz (early 2011), iPhone 4 S 16 Gb, iPad 1st gen.
Ostin ensimmäisen mäkkini tammikuussa 2006. Kaverini ja hänen siskonsa ostivat molemmat macbookit keväällä 2007, samana keväänä isäukko osti pikkuveljelle lakkiaislahjaksi macbookin. Pari viikkoa sitten isäukko osti myös kotiin macbookin. Ketään ei ole varsinaisesti tarvinnut käännyttää mitenkään erityisemmin, huolettomuus on puhunut puolestaan. Atk-tuki etänä on uskomattoman helppoa iChatin ja näytönjakamisen kautta...
Saksan opettajan käännytys vauhdissa. Ei varmasti ole ihmistä kenen tyyliin Apple ja MacBook voisi sopia paremmin. Kertoi vaan jokin aika sitten olevansa ostamassa läppäriä ja ottavansa ehdotuksia vastaan. Ehdotettuani MacBookia sanoi hän mäkkejä niin kalliiksi ettei tiukka 1000e budjetti taida riittää alkuunkaan "ammattilaisten laatuvehkeisiin". Korjailin siinä sitten vähän harhaluuloja ja jonkinasteinen mielenkiinto taisi hänellä herätä. Sanoi käyvänsä Gigantissa räpläämässä ja kyselemässä lisää, mutta tarjouduin itse mahdolliseksi tukihenkilöksi / kysymyksiin vastaajaksi, koska ainakin Lahdessa myyjien Mac-tietämys on hävyttömän alhaisella tasolla.
MBP 14" | Studio Display 5K | iPhone 15 Pro | iPad Air | AirPods Pro | Watch S6 | TV 4K
Samantapaista kokemusta, ostin mäcin pari vuotta sitten ja alkuun tuli sitä leikkimielistä herjaa. Kuitenkin pari vuotta vierähtänyt niin 3 näistä neljästä herjanneesta kaverista on ostanut mäcin. 8)
Saa nähdä milloin tulee aaltoliike toiseen suuntaan, ehkä Windows 7 seurauksena.
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic." - Arthur C. Clarke
omenatarhuri kirjoitti:
Saa nähdä milloin tulee aaltoliike toiseen suuntaan, ehkä Windows 7 seurauksena.
Jos tällä tavalla tapahtuisi ja kilpailutilanne muuttuisi taas siten monopolimaiseksi kuin se vuosituhannen alussa oli, voisimme olla varmoja että Windows 8 olisi jälleen oleva jokseenkin sama tuotos kuin Windows 7. Eli Windows-käyttäjät rukoilkoot, että näin ei kävisi ja että Applen asema jatkaisi vahvistumistaan.
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
Ensimmäinen käännytykseni on tapahtunut tosiasia!
Työkaveri siirtyi macciuskovaisten leiriin tänään. Ensimmäinen on aina paras...
Toinen käännytys lienee lähellä, on sellaiset merkit ilmassa...
Bluesman69 kirjoitti:Ensimmäinen käännytykseni on tapahtunut tosiasia!
Työkaveri siirtyi macciuskovaisten leiriin tänään. Ensimmäinen on aina paras...
Toinen käännytys lienee lähellä, on sellaiset merkit ilmassa...
Melkeen ehin käännytyksen tekemän, mutta en ihan – yllättävä taho ehti ensin.
Kaveri kyseli tekstiviestitse että mikähän ihmeen kone se pitäis hommata. Noh, en ehtinyt heti vastaamaan, mutta myöhemmin hälle soitettuani oli hän jo kerennyt Macbookin ostamaan.