Soneralta iPhonen hinnat
-
Re: Soneralta iPhonen hinnat
Viesti Kirjoittaja strong »
-
Viesti Kirjoittaja -skit »
Kävin eilen vaihtamassa liittymäni Minun Soneran -liittymään Kampin Sonera pisteessä. Myyjä ei osannut kertoa oikeastaan yhtään mitään. Hän oli menossa tänä aamuna (1.7.) iPhone koulutukseen, jonka jälkeen hän olisi luultavasti viisaampi. Ennakkovarauksia oli 40kpl tehty myymälässä ja useita satoja netin kautta koskien sitä myymälää. Lupasin töiden jälkeen käydä kyselemässä koulutuksen antia. Voin sitten illalla kirjoitella tänne.strong kirjoitti:Helsingin Sonera Pisteen myyjä kertoi eilen, että ko myyntipisteeseen tulivat ensimmäiset iPhonen myyntiä koskevat ohjeet vasta eilen. Joten aika alkutekijöissä taidetaan olla vielä jälleenmyyjäliikkeissä joiden pitäisi ottaa yhteyttä tämän viikon aikana Soneran nettisivujen välityksellä "ennakkotietopyynnön" lähettäneisiin. Kuinkahan monta laitetta on tulossa Soneralle 11.7 mennessä ja miten mallit jakaantuvat (musta/valkoinen ja 8/16G). Veikkaisin että 16 gigan mallia tuodaan maahan vähemmän, tosin kysyntäkin saattaa olla vähäisempää ja 8 vs 16 g mallien hintaerokin on toisaalta pieni.
-
Viesti Kirjoittaja Le App »
-
Viesti Kirjoittaja juippi »
Mulla on nyt jo minun sonera liittymä voinko säilyttää ne vanhat puhelu ja teksti paketit ja otttaa plussana päälle sen data kuukauden.?miikka kirjoitti:Tämän hetken käsitys on, että Minun Sonera -vaihtoehto on kuten nykyinen. Eli rakennat liittymäsi itse, Data Kuukausi on silloin se tuote, jonka haluat ostaa (jos etsit rajatonta datapakettia) ja sen hinta on 14,90 eur/kk tarjoten rajoittamattoman (kohtuullisen käytön raja 3GB/kk) datapaketin. Nopeus on 3G-alueella maksimissaan 512 kbit/s jota voi nostaa sitten erikseen kahdella eri tuotteella, Data Teho ja Data Teho Plus. Tuon lisäksi tietenkin joudut valitsemaan maksatko puhelut/SMS:t per minuutti/kpl vai otatko jonkin paketin tuohon Minun Sonera:an.IsoTT kirjoitti:En oikeen saanut tuolta Soneran sivuilta selville paljonko tuossa oma-liittymä vaihdoehdossa maksaa rajaton datapaketti? Onko sen datapaketin nopeus rajoitettu esim mokkulani maksaa 20e/kk 1Mt-nopeudella. Saanko vastaavanlaisen systeemin tuohon omaliittymään?
-
Viesti Kirjoittaja maston »
Telia Sonera revisits iPhone 3G plans in SwedenMacworld:
Telia Sonera had put forth three separate plans, dubbed the iMini, iMidi, and iMaxi. The iMini ran for the 299 kr/month (~$50) with 100 minutes, 100 SMS messages, and 100 MB of data; the iMidi for 489 kr/month (~$83) with 250 minutes, 250 SMS messages, and 250 MB of data; and the iMaxi for 859 kr/month (~$145) with 1000 minutes, 1000 SMS messages, and 1000MB of data. On top of which, if you wanted an unlimited data plan, you had to shell out an additional 199 kr/month (~$34).
The Swedish people were not too taken with that idea, and so they complained. A lot. As a result, Telia Sonera has now made their existing cell plans available to those who plan to purchase an iPhone 3G, meaning that you can choose from a variety of offerings that start as low as 99 kr/month (~$17), to which you can add that same 199 kr/month unlimited data plan.
A similar petition is underway for Norway’s NetCom, whose plans were revealed earlier this week and efforts to get Canada’s Rogers Wireless to alter their plans are still progressing.
Hallooo Sonera ?!
http://www.macworld.com/article/134290/ ... plans.html
http://www.macrumors.com/2008/07/06/cus ... pproaches/
-
Viesti Kirjoittaja Roadstar »
Täällähän on ollut Minun Sonera alusta asti vaihtoehtona, Data Kuukausi maksaa siinä 14,90e/kk ja tarjoaa käytännössä rajoittamattoman datasiirron. Ruotsissa vastaavaa ei tietääkseni ollut saatavilla ennen tätä vetoomusta, joten iPhonea ei siellä aluksi ollut saamassa järkihintaan rajoittamattomalla datalla.maston kirjoitti: Hallooo Sonera ?!
Vaan hyvä että tuo Minun Sonera on tosiaan tarjolla, nuo vakiopaketit kun ovat varsin heikkoja esityksiä tuon datasiirron osalta. Small-paketti riittäisi varsin hyvin minulle puhe- ja SMS-määrien myötä, mutta 100 megan siirtorajalla ja sikahinnoitelluilla lisämegoilla homma kaatuu heti kättelyssä. Mobileme:n lisäksi ei paranisi paljoa nettailla.
EDIT: quotet kuntoon
-
Viesti Kirjoittaja Vector »
-
Viesti Kirjoittaja Roadstar »
Jep, Hollannissa on tajuttu laitteen luonne. iPhonen potentiaali menee hukkaan jos siinä joutuu datasiirtoa varomaan.Vector kirjoitti:Tässä olisi ollut aika hyvät paketit, joista TeliaSonera olisi voinut ottaa mallia. Veikkaan, että olisi ollut ehkä jonkun verran enemmän vielä 3G luurin halajavia.
-
Viesti Kirjoittaja MLari »
Eikö iPhonen yksi pääajatus juuri ole se, että siinä on hyvät data-yhteydet. Stevekin oikeen hienosti esitteli kuinka se on "nopeampi" kuin esim. Nokia N95. (Sonearan rajoittaessa kaikki 512 kbps:ään kyllä kumoaa tämänkin mainoskikan).Roadstar kirjoitti:Jep, Hollannissa on tajuttu laitteen luonne. iPhonen potentiaali menee hukkaan jos siinä joutuu datasiirtoa varomaan.Vector kirjoitti:Tässä olisi ollut aika hyvät paketit, joista TeliaSonera olisi voinut ottaa mallia. Veikkaan, että olisi ollut ehkä jonkun verran enemmän vielä 3G luurin halajavia.
Ja itse ainakin ajattelisin asiat niin, että jos sähköpostia ja muuta netti-kommunikointia käyttää enemmän, niin puheluita ja tekstareita sitten vähemmän?? Ehkä joku mainosmies vaan on kattonu että sopii nuo numerot kivasti yhteen: 100/100/100, 250/250/250, 1000/1000/1000.

Mutta omalla kohdallani olen ainakin todennut, että Minun Sonera tulee halvimmaksi, oli datasiirtoa sitten minkäverran tahansa. Tuo 100Mt ei aivan riitä, ja 250 voi mennä vielä tiukille. Vaikoa tosin arvoida kun en 3G-palveluita juurikaan ole aikaisemmin käyttänyt. Mutta 250:n paketti menee hinnankin puolesta jo aika samalle tasolle kuin Minun Sonera liittymä. Ja mielummin maksan puhelimen osuuden kerralla heti alkuun, nyt kun se raha on tilillä.
Ja semmonen vinkki, että kannattaa tuota Minun Sonera -liittymää rakentaessa miettiä tarkasti ainakin nuo puhe-paketit, ja tarviiko niitä ylipäänsä.
- Puhe 50 - 5.90 €/kk = 11,8 snt/min
- Puhe 100 - 9.90 €/kk = 9,9 snt/min
- Puhe 200 - 15.90 €/kk = 7,95 snt/min
- Puhe 350 - 19.90 €/kk = ~5,7 snt/min

yritysnumeroihin eikä ulkomaanpuheluita tai puheluita ulkomailla." Eli hinta pitäisi olla sama kaikkien operaattoreiden liittymiin?
-
Viesti Kirjoittaja Jyre »
Lari, Lari, oletkos ottanut huomioon puheluiden aloitusmaksua? Muutenhan tuo kyllä olisi paikkansa pitävä laskelma, jonka mukaan itsekin haluaisin toimia, mutta ne aloitusmaksut... :/MLari kirjoitti:...
Ja semmonen vinkki, että kannattaa tuota Minun Sonera -liittymää rakentaessa miettiä tarkasti ainakin nuo puhe-paketit, ja tarviiko niitä ylipäänsä.
- iPhone 3g | 16 GB
-
No tietenki jos soittaa niitä minuutin puheluitaJyre kirjoitti:Lari, Lari, oletkos ottanut huomioon puheluiden aloitusmaksua? Muutenhan tuo kyllä olisi paikkansa pitävä laskelma, jonka mukaan itsekin haluaisin toimia, mutta ne aloitusmaksut... :/MLari kirjoitti:...

-
Totta. Onneksi ei itelläkään ole niitä minuuttipuheluita.. Ja odotan innolla sitä, että Skype tai muu vastaava saadaan iPhonella toimivaksiMLari kirjoitti:No tietenki jos soittaa niitä minuutin puheluitaJyre kirjoitti:Lari, Lari, oletkos ottanut huomioon puheluiden aloitusmaksua? Muutenhan tuo kyllä olisi paikkansa pitävä laskelma, jonka mukaan itsekin haluaisin toimia, mutta ne aloitusmaksut... :/MLari kirjoitti:...
mutta ainakin 50 ja 100 on vielä minuuttihinnoittelua kalliimpia jos puheluiden kesto on yli 2 minuuttia. Mun puhelut on useimmiten siellä 5 minuutin tietämillä. Pikkuasioita varten on tekstarit, ja kulkeehan ne sähköpostitkin iphonella...

- iPhone 3g | 16 GB
-
Viesti Kirjoittaja puutiainen »
Ja ottakaas vielä huomioon 1,99 kk-maksu, joka tulee lisäksi, jos ei ota mitään puhepakettia. Tällöin paketit tulevat jo halvemmaksi.MLari kirjoitti:No tietenki jos soittaa niitä minuutin puheluitaJyre kirjoitti:Lari, Lari, oletkos ottanut huomioon puheluiden aloitusmaksua? Muutenhan tuo kyllä olisi paikkansa pitävä laskelma, jonka mukaan itsekin haluaisin toimia, mutta ne aloitusmaksut... :/MLari kirjoitti:...
mutta ainakin 50 ja 100 on vielä minuuttihinnoittelua kalliimpia jos puheluiden kesto on yli 2 minuuttia. Mun puhelut on useimmiten siellä 5 minuutin tietämillä. Pikkuasioita varten on tekstarit, ja kulkeehan ne sähköpostitkin iphonella...
-
Katos kummaa.. siellä on sellainenkin. Osaavat tehdä elämän vaikeaksi. Eikö riitä, että maksamme tekstaripaketista kuukausihintaa, vaan sitten pitää alkaa vielä muitakin kuukausihintoja kiskomaanpuutiainen kirjoitti:Ja ottakaas vielä huomioon 1,99 kk-maksu, joka tulee lisäksi, jos ei ota mitään puhepakettia. Tällöin paketit tulevat jo halvemmaksi.

- iPhone 3g | 16 GB
-
Oon kyllä ymmärtäny, että kyseinen kk-maksu tulee minun sonera liittymään joka tapauksessa.puutiainen kirjoitti:
Ja ottakaas vielä huomioon 1,99 kk-maksu, joka tulee lisäksi, jos ei ota mitään puhepakettia. Tällöin paketit tulevat jo halvemmaksi.
Myös se kannattaa pitää mielessä, että puhepaketin pienentämin/poistaminen maksaa sen 9,90. Suurentamisesta sonera sentään ei veloita

-
Kokeilepa Tulosta-nappia ilman ja puhepaketin kanssa niin näet kummia...MLari kirjoitti:Oon kyllä ymmärtäny, että kyseinen kk-maksu tulee minun sonera liittymään joka tapauksessa.puutiainen kirjoitti:
Ja ottakaas vielä huomioon 1,99 kk-maksu, joka tulee lisäksi, jos ei ota mitään puhepakettia. Tällöin paketit tulevat jo halvemmaksi.
Myös se kannattaa pitää mielessä, että puhepaketin pienentämin/poistaminen maksaa sen 9,90. Suurentamisesta sonera sentään ei veloitaTekstaripakettiahan saa vaihdella mielin määrin.
- iPhone 3g | 16 GB
-
Luinkin vähän tarkemmin...Jyre kirjoitti: Kokeilepa Tulosta-nappia ilman ja puhepaketin kanssa niin näet kummia...
Liittymän kk-maksu ilman puhelinta
ja puhepakettia _______________________ 1,99

Edit: Paitsi hetkinen... "Ilman puhelinta"??
Edit2: Vai onko avainsana nyt tuo "ja"
-
Viesti Kirjoittaja migguli »
MLari kirjoitti:Oon kyllä ymmärtäny, että kyseinen kk-maksu tulee minun sonera liittymään joka tapauksessa.puutiainen kirjoitti:
Myös se kannattaa pitää mielessä, että puhepaketin pienentämin/poistaminen maksaa sen 9,90. Suurentamisesta sonera sentään ei veloitaTekstaripakettiahan saa vaihdella mielin määrin.
Mitäs mitäs.. soittelin tänään soneralle ja kyselin liittymämaksuista jos maksaisinkin vain pelkästä käytöstä (Eli suunnittelin lähteväni liikkeelle ilman minkään näköisiä paketteja). Sanoivat vaan että puhelut ja viestit maksavat 0,079 € ja puhelun aloitusmaksu 0,049 €. Eivät kertoneet minulle mitään 1.99 kk-maksusta.
-
Viesti Kirjoittaja Lionel Mandrake »
Tuossa perusvaihtoehdossa ei siis kuukausimaksulla kuoleteta puhelinta lainkaan vaan se suoritetaan erikseen kertasuorituksena. Mitään pakettia siinä ei myöskään ole. On vain Soneran perusliittymä, jossa aina on kuukausimaksuna se 1,99 euroa, on se kytky tai ei.migguli kirjoitti:Mitäs mitäs.. soittelin tänään soneralle ja kyselin liittymämaksuista jos maksaisinkin vain pelkästä käytöstä (Eli suunnittelin lähteväni liikkeelle ilman minkään näköisiä paketteja). Sanoivat vaan että puhelut ja viestit maksavat 0,079 € ja puhelun aloitusmaksu 0,049 €. Eivät kertoneet minulle mitään 1.99 kk-maksusta.
-
Viesti Kirjoittaja Paapa »
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
MacBook 2 GHz Core 2 Duo
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka