Jos puhutaan laadusta, sisältöön puuttumatta, niin kyllähän noita näyttää tuossa koossa ja tarkkuudessa/resoluutiolla mitä ne tuossa etusivulla näytetään. Resoluutiohan tuossa on siis lähes identtinen iphonen näytön kanssa (490x367 vs. 320x480). Kun taas tarkastellaan skaalattuna näytölle tai 100% kuvaa niin en kyllä niitä kehtaisi näytellä. Tuossahan näkyy juurikin klassiset pienen kennon heikkoudet; yksityiskohtien puuttuminen, pieni dynamiikka, kohinaa tummassa päässä...delic kirjoitti:http://blogs.sonyericsson.com/products/ ... _pictures/ et kehtais noita koneelta esitellä? Mielestäni alkaa oleen jo laatu aika kohillaan, ku aatellaa kuitenki et kyse on puhelimestahartsah- kirjoitti:
Mitä kameraan tulee, niin mielestäni millään puhelimella ei saa sen tasoista kuvaa että sitä viitsisi esitellä puhelimen näyttöä isompana. Pikselien määrä on näissä täysin epäolennainen seikka, fakta on se että nykyisellä kennotekniikalla ei saada vielä mitään mullistavaa kameraa tuohon kokoon.
Kyllä mielellää tollasen ottaisin omaan iphoneen
Minkä takia juuri sinä valitsit iPhonen?
Keskustelua laitteista. Huom! Tänne vain keskustelu itse laitteista, ei ohjelmista tai iOS-käyttöjärjestelmästä
-
Re: Minkä takia juuri sinä valitsit iPhonen?
Viesti Kirjoittaja hartsah- »
-
Viesti Kirjoittaja mäkmään »
Taustaa:
Olin jo pitkään kuolannut Mäkkiä kun vanha pc alkoi sanomaan sopimustaan irti. Aluksi pelottivat tarinat siitä kuinka vaikea mäkkiä on käyttää kun se on niiiiiin erilainen kuin pc. Olen ollut siis pc:n käyttäjä 15 vuotiaasta asti. Windous on aina ottanut mua päähän jatkuvine päivityksineen ja tuunaamisineen.
Joulukuussa 2009 sattui pc sulamaan alta ja samalla sattui VeikonKoneella olemaan tarjous MacBookProsta. Kävin myyjän juttusilla ja hän sai vakuuttuneeksi siitä että helppoa on ja kiva käyttää. Ostin kyseisen koneen (sitä ennen olin lukenut varmaan 1 vuoden tätä foorumia) ja ihastuin samana iltana mäkkiin. Wlanin kytkemiseen ei tarvinnutkaan DI pikkuveljeä vaan sain sen toimimaan ihan itse!
Puhelimena olen aina suosinut Nokiaa ja viimeisin mikä oli käytössä oli N95. Vedin herneet nokkaan Nokiaa kohtaan kun veloittivat yhden ohjelman ostosta kahteen kertaan enkä koskaan saanut rahoja takaisin. Ja toinen puoli oli puhelimen hitaus.
Niinpä päädyin ostamaan iPhonen, koska olin kyllästynyt nokiaan ja halusin samaan pakettiin: mp3 soittimen, netin, sähköpostin ja puhelimen.
En ole katunut valintaani päivääkään! Eroja toki löytyy mutta en halua luokitella niitä huonoiksi asioiksi vaan asiat hoidetaan eri merkeillä eri tavalla.
Eli näin. Vilpittömästi voin suositella Apple sekä koneena että puhelimena kaikille! Olen täysin tyytyväinen!!
Olin jo pitkään kuolannut Mäkkiä kun vanha pc alkoi sanomaan sopimustaan irti. Aluksi pelottivat tarinat siitä kuinka vaikea mäkkiä on käyttää kun se on niiiiiin erilainen kuin pc. Olen ollut siis pc:n käyttäjä 15 vuotiaasta asti. Windous on aina ottanut mua päähän jatkuvine päivityksineen ja tuunaamisineen.
Joulukuussa 2009 sattui pc sulamaan alta ja samalla sattui VeikonKoneella olemaan tarjous MacBookProsta. Kävin myyjän juttusilla ja hän sai vakuuttuneeksi siitä että helppoa on ja kiva käyttää. Ostin kyseisen koneen (sitä ennen olin lukenut varmaan 1 vuoden tätä foorumia) ja ihastuin samana iltana mäkkiin. Wlanin kytkemiseen ei tarvinnutkaan DI pikkuveljeä vaan sain sen toimimaan ihan itse!
Puhelimena olen aina suosinut Nokiaa ja viimeisin mikä oli käytössä oli N95. Vedin herneet nokkaan Nokiaa kohtaan kun veloittivat yhden ohjelman ostosta kahteen kertaan enkä koskaan saanut rahoja takaisin. Ja toinen puoli oli puhelimen hitaus.
Niinpä päädyin ostamaan iPhonen, koska olin kyllästynyt nokiaan ja halusin samaan pakettiin: mp3 soittimen, netin, sähköpostin ja puhelimen.
En ole katunut valintaani päivääkään! Eroja toki löytyy mutta en halua luokitella niitä huonoiksi asioiksi vaan asiat hoidetaan eri merkeillä eri tavalla.
Eli näin. Vilpittömästi voin suositella Apple sekä koneena että puhelimena kaikille! Olen täysin tyytyväinen!!
iPhone 14Plus, AppleWatch Series 10, XboxOne, PlayStation 4 Pro, iPad, AppleTV 4k ,MacBook Pro (Early 2015), MacBook Air M2,
-
Viesti Kirjoittaja Nätti-Nikke »
En mä valinnut iPhonea. iPhone valitsi mut. Me tavattiin ensimmäisen kerran Ft. Lauderdalen Apple Storessa. Heti ensimmäisellä tapaamisella se halusi lähteä mun mukaan suomen turkuun. Sen kaksois-sisar kuuli meidän matkasuunnitelmista eksoottiseen pohjolaan ja halusi ehdottomasti lähteä reissuun. Niinpä me kolme lähdimme yhdessä kohti kaukaista skandinaviaa. Yhteiseloamme Turussa ei kulunut kuin pari päivää kun toinen sisaruksista huomasi olevansa "kolmas pyörä" ja lähti haikeiden jäähyväisten saattelemana uuteen kotiin.
Jonkin aikaa Suomessa oltuamme nousi esiin yksi pieni asia: kielimuuri. Toinen meistä osasi äidinkielenään suomea ja kohtalaisesti englantia, kun taas toinen osasi lähes täydellisesti useampaakin kieltä, tosin suomen kieli kuulosti aivan heprealta. Tovin ongelmaa mietittyämme päätimme, että kyllä sitä suomeakin oppii kunhan molempien kärsivällisyys vain riittää. Alku sujuikin odotusten mukaan, mutta projektin edetessä vasta tajusimme miten laajaan hommaan olimmekaan ryhtyneet. Tämä veisi huomattavasti odotettua kauemmin, kaiken lisäksi meillä oli ennalta arvaamattomia ongelmia päivämäärien ja sanaston kanssa. Näihin ongelmiin löytyi onneksi avuliaita henkilöitä täältä Hompusta. Muutaman kuukauden opiskelun jälkeen oli uusi kieli opittu lähes täydellisesti.
Yhteinen matkamme jatkuu edelleen, tosin nykyään meitä on jo useampi tässä taloudessa. Ensin meille muutti 3G ja viimeisimpänä 3GS. Näyttää hyvin todennäköiseltä, että ensi kesänä saamme parikin uutta jäsentä.![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Jonkin aikaa Suomessa oltuamme nousi esiin yksi pieni asia: kielimuuri. Toinen meistä osasi äidinkielenään suomea ja kohtalaisesti englantia, kun taas toinen osasi lähes täydellisesti useampaakin kieltä, tosin suomen kieli kuulosti aivan heprealta. Tovin ongelmaa mietittyämme päätimme, että kyllä sitä suomeakin oppii kunhan molempien kärsivällisyys vain riittää. Alku sujuikin odotusten mukaan, mutta projektin edetessä vasta tajusimme miten laajaan hommaan olimmekaan ryhtyneet. Tämä veisi huomattavasti odotettua kauemmin, kaiken lisäksi meillä oli ennalta arvaamattomia ongelmia päivämäärien ja sanaston kanssa. Näihin ongelmiin löytyi onneksi avuliaita henkilöitä täältä Hompusta. Muutaman kuukauden opiskelun jälkeen oli uusi kieli opittu lähes täydellisesti.
Yhteinen matkamme jatkuu edelleen, tosin nykyään meitä on jo useampi tässä taloudessa. Ensin meille muutti 3G ja viimeisimpänä 3GS. Näyttää hyvin todennäköiseltä, että ensi kesänä saamme parikin uutta jäsentä.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
AppleTV 4K - iPhone Xs 512 Gt - iPad Pro 3rd gen 512 Gt - MBP 15" 2,9 GHz, 32 Gt, Vega 20, 1 Tt
-
Viesti Kirjoittaja Joni-Pekka »
Tässä vielä yksi syy:

Kokeiltuani nimellisesti vielä nopeampaa yhteyttä Nokialla, olin varsin vakuuttunut että 3G:n seuraajaksi tulee 3G S, eikä N97 tai N900. Tuo on siis Soneran Data Teho Plussalla (3.6 Mbps nimellinen). Tuo on toki parhaimpia nopeuksia mitä olen tuolla saanut, mutta kun yleiset keskinopeudet pyörii siinä inan yli 2 Mbps, niin täytyy olla mobiiliyhteyteen ihan tyytyväinen. Läppärillä sama 3G-yhteys on vielä hieman nopeampi johtuen suuremmasta antennista.
Aiempi Soneran Data Teho Plus (siihen aikaan siis 1 Mbps) tuotti itsellä sellaista tasaista 1006-1008 kbps tulosta, joten voi sanoa että pitää minkä lupaa.

Kokeiltuani nimellisesti vielä nopeampaa yhteyttä Nokialla, olin varsin vakuuttunut että 3G:n seuraajaksi tulee 3G S, eikä N97 tai N900. Tuo on siis Soneran Data Teho Plussalla (3.6 Mbps nimellinen). Tuo on toki parhaimpia nopeuksia mitä olen tuolla saanut, mutta kun yleiset keskinopeudet pyörii siinä inan yli 2 Mbps, niin täytyy olla mobiiliyhteyteen ihan tyytyväinen. Läppärillä sama 3G-yhteys on vielä hieman nopeampi johtuen suuremmasta antennista.
Aiempi Soneran Data Teho Plus (siihen aikaan siis 1 Mbps) tuotti itsellä sellaista tasaista 1006-1008 kbps tulosta, joten voi sanoa että pitää minkä lupaa.
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka