Se on oma tilanteesi. Muilla voi olla toisenlaisia tarpeita. Jos tärkein työkalu on Office tai Adoben paketti niin ei ole oikein järkeä vaihtaa alustaa vielä, vanhemman Mathematican käyttäjillä on edessään pakkopäivitys. RealBasicilla koodatut grafiikkasidonnaiset ohjelmat toimivat noin puolikkaalla nopeudella ja niin edelleen. Esimerkkejä on vaikka millä mitalla. Tuotanto nyt vaan on aivan eri asia kuin kotikäyttö. Kuten täälläkin on paljon keskusteltu niin Intel-koneiden myötä kaatumiset ovat palanneet takaisin, juuri kun niistä on päästy eroon. Pahin syyllinen on nimenomaan Rosetta. Classic-ohjelmat eivät toimi ollenkaan ja niitäkin valitettavasti on vielä tuotantoympäristöissä edelleen käytössä ja tulee olemaan varmaan vuosia. Joskus se voi olla se yksi, mutta sitäkin tärkeämpi softa joka estää päivitykset. Kiltisti odotellaan kunnes siitä on tarjolla toimiva versio ja ostetaan laitteet siinä välissä sen mukaan että tuotanto pelaa. Vaihto Inteliin voi maksaa softapäivitysten muodossa monin verroin enemmän kuin itse kone maksaa.massikka kirjoitti:Jos intel on 2-5xtehokkaampi niin rosettakin -ainakin toimii- ja antaa jonkinmoisen tehon. Itse en ole itse käyttänyt rosettaa mutta luulen sietäväni "tehon puutetta" jos sellainen tilanne vallitsisi kunnes -viimeistään puolen vuoden kuluessa - kaikki on universaalia koodia.
JK
Uuden todellinen hinta
Keskustelua tavaroiden yleisestä hintatasosta ja ajankohtaisista tarjouksista. Tälle alueelle myös ilmoitukset varastetuista tavaroista ja mahdolliset kimppatilaukset.
-
Re: Rosetta rusettaa
Viesti Kirjoittaja NOx »
-
Palaa sivulle “Kauppapaikan keskustelu ja hintavinkit”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka