TheKraken kirjoitti:Pastori Pasteur taitaa nyt unohtaa että iPodista ei niin vain
tuoda yhtään mitään. Tätä varten tarvitaan erillinen
ohjelma. Esim.
Senuti 
Itse tuonut Wintoosassa käytössä olleesta FAT32 formatoidusta iPodista musaa siten, että iskin podin MBP:hon kiinni, ilman että iTunesi on käynnissä. Sitten kun iPod ilmestyy levyksi desktopille, niin se auki ja sieltä sitten kopioimaan koneen levylle tiedostot iPodin musahakemistoista, joiden polku on:
iPod_Cotrol/Music/FXX/, jossa XX on numero välillä 00 - nn, eli hakemistoja on useita. Tiedostot noissa hakemistoissa ovat toki nimiltään sekavia kirjainsarjoja, mutta ovat normaaleita mp3 tiedostoja, jotka sisältävät normaalit ID tagit. Nuo kun importoi sitten iTunesiin, niin sehän lajittelee ne ID tagien tietojen mukaan, ja kopioine ne oikeilla nimillä iTunes libraryyn myös kovalevyllä. Tämän jälkeen hävitin nuo epämääräisillä nimillä olevat tiedostot.
Okei, toki tuo varmasti käy helpommin jollain ohjelmalla, mutta itse en sillä hetkellä tiennyt tuosta ohjelmasta, ja ihan näppärästi se noinkin kävi. En tosin osaa sanoa, että vaikuttaako se siihen onko wintoosa koneella olut määritettynä iPodille levykäyttö sallituksi.
Tämä oli skenaario iPodin kanssa, jota en ollut synkannut authorisoidun koneen iTunesin kanssa. Toinen iPod jota olen synkannut koneella, joka oli authorisoitu iTunesin tilini kanssa, niin kun iskin se nyt uuteen MBP:hon kiinni, niin valitti ainoastaan Photoista, että ne on synkattu eri koneen kanssa, ja halutaanko ne jyrätä. Musiikit se jätti sinne täysin koskemattomina, ja sinne pystyy lisäämään edelleen tältä koneelta musaa. Ja mikäli Applen dokkareihin on uskomista, niin mikäli tuolla iPodilla olisi ollut iTunesista ostettua musaa, niin olisi ollut mahdollista tuoda ne ostetut musat myös tähän toiselle koneelle, koska on myös authorisoitu iTunesissa tämäkin kone.