![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
iPad-kaupat Euroopassa
-
Re: iPad-kaupat Euroopassa
Viesti Kirjoittaja puuhis »
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Psaikke »
Saako kysyä, että mikä kauppa, oliko sujuvaa ja kauanko odotit?puuhis kirjoitti:Nyt saapui oma iPadi hyppysiin ja täytyy sanoa että kaiken sähläyksen ja odottelun arvoinen. Ihana pikku laite.
-
www.fnac.com (se mitä kaikki tuntuu käyttäneen).Psaikke kirjoitti:Saako kysyä, että mikä kauppa, oliko sujuvaa ja kauanko odotit?puuhis kirjoitti:Nyt saapui oma iPadi hyppysiin ja täytyy sanoa että kaiken sähläyksen ja odottelun arvoinen. Ihana pikku laite.
Kauppa oli ranskankielinen mutta sen sai Chrome-selaimella käännettyä ihan ymmärrettävään muotoon. Viestintä kaupalla on aika ala-arvoista ja suurimpaan osaan kysymyksiä löytyykin vastaus helpoiten tästä thredistä.
Koko tilaukseen meni pari viikkoa, koska fnac.com tarvitsi todisteita että todellakin asun missä väitän, mutta he unohtivat pyytää niitä minulta (tai jos lukee tätä ketjua niin tuntuu unohtuneen kysyä lähes kaikilta). Sitten kun lähetin todisteet niin 24tunnin sisään paketti olikin DHL:n käsissä ja he toimittivat sen minulle ranskasta kahdessa päivässä. Puhelinnumeron he tosin olivat kirjoittaneet DHL:lle väärin joten lähetti ei meinannut saada kiinni. Joten soitto DHL:lle voi varmaan olla paikallaan sitten kun tulee paketin toimituksen aika.
-
Viesti Kirjoittaja Murre »
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Damstas »
Milläs noi todistukset lähetetään? Jos kopiot pitää ottaa nii postiin pitää turvautua?puuhis kirjoitti:http://www.fnac.com (se mitä kaikki tuntuu käyttäneen).Psaikke kirjoitti:Saako kysyä, että mikä kauppa, oliko sujuvaa ja kauanko odotit?puuhis kirjoitti:Nyt saapui oma iPadi hyppysiin ja täytyy sanoa että kaiken sähläyksen ja odottelun arvoinen. Ihana pikku laite.
Kauppa oli ranskankielinen mutta sen sai Chrome-selaimella käännettyä ihan ymmärrettävään muotoon. Viestintä kaupalla on aika ala-arvoista ja suurimpaan osaan kysymyksiä löytyykin vastaus helpoiten tästä thredistä.
Koko tilaukseen meni pari viikkoa, koska fnac.com tarvitsi todisteita että todellakin asun missä väitän, mutta he unohtivat pyytää niitä minulta (tai jos lukee tätä ketjua niin tuntuu unohtuneen kysyä lähes kaikilta). Sitten kun lähetin todisteet niin 24tunnin sisään paketti olikin DHL:n käsissä ja he toimittivat sen minulle ranskasta kahdessa päivässä. Puhelinnumeron he tosin olivat kirjoittaneet DHL:lle väärin joten lähetti ei meinannut saada kiinni. Joten soitto DHL:lle voi varmaan olla paikallaan sitten kun tulee paketin toimituksen aika.
-
Sähköposti tai faksi ovat vaihtoehdot, suurin osa varmaankin laittanut sähköpostilla, kuten myös minä.Damstas kirjoitti:Milläs noi todistukset lähetetään? Jos kopiot pitää ottaa nii postiin pitää turvautua?puuhis kirjoitti:http://www.fnac.com (se mitä kaikki tuntuu käyttäneen).Psaikke kirjoitti:Saako kysyä, että mikä kauppa, oliko sujuvaa ja kauanko odotit?puuhis kirjoitti:Nyt saapui oma iPadi hyppysiin ja täytyy sanoa että kaiken sähläyksen ja odottelun arvoinen. Ihana pikku laite.
-
Itse laitoin vaan pöydälle pari laskua joissa näkyy nimi ja osoite ja siihen päälle ajokortin ja räpsäsin kännykän kameralla kuvan. Sen lähetin sitten document@fnac.com osoitteeseen pienen englanninkielisen saatteen kanssa jossa löytyy mun tilausnumero. Eli pelkkä rakeinen kännykuvakin riittää. Kunhan siitä vaan saa luettua nimen ja osoitteen.Damstas kirjoitti:Milläs noi todistukset lähetetään? Jos kopiot pitää ottaa nii postiin pitää turvautua?
-
Ok, lähetetäänkö toi tilauksen yhteydessä vai jälkeen, jos eivät kysy sitä?puuhis kirjoitti:Itse laitoin vaan pöydälle pari laskua joissa näkyy nimi ja osoite ja siihen päälle ajokortin ja räpsäsin kännykän kameralla kuvan. Sen lähetin sitten document@fnac.com osoitteeseen pienen englanninkielisen saatteen kanssa jossa löytyy mun tilausnumero. Eli pelkkä rakeinen kännykuvakin riittää. Kunhan siitä vaan saa luettua nimen ja osoitteen.Damstas kirjoitti:Milläs noi todistukset lähetetään? Jos kopiot pitää ottaa nii postiin pitää turvautua?
-
Lähetin eilen skannatut ajokortin ja visan etupuolen, nyt näkyy tila muuttuneen "Commande a preparation" -muotoon. Aiemmin se oli "commande attente justificaire"...Damstas kirjoitti:Ok, lähetetäänkö toi tilauksen yhteydessä vai jälkeen, jos eivät kysy sitä?puuhis kirjoitti:Itse laitoin vaan pöydälle pari laskua joissa näkyy nimi ja osoite ja siihen päälle ajokortin ja räpsäsin kännykän kameralla kuvan. Sen lähetin sitten document@fnac.com osoitteeseen pienen englanninkielisen saatteen kanssa jossa löytyy mun tilausnumero. Eli pelkkä rakeinen kännykuvakin riittää. Kunhan siitä vaan saa luettua nimen ja osoitteen.Damstas kirjoitti:Milläs noi todistukset lähetetään? Jos kopiot pitää ottaa nii postiin pitää turvautua?
-
Mulla tilaus seiso siellä ranskassa viikon kun eivät lähettäneet mulle sitä pyyntöä niistä. Eli minä lähettäisin näin jälkiviisaana itse pyytämättä ne sinne niin ainakin saa nopeasti tilauksen eteenpäin.Damstas kirjoitti:Ok, lähetetäänkö toi tilauksen yhteydessä vai jälkeen, jos eivät kysy sitä?
-
Oisko mitään, mitä mun pitäs tietää ennen tilausta?
-
Viesti Kirjoittaja fobin »
Lue tämä ketju. Kaikki oleellinen tässä.Damstas kirjoitti:Oisko mitään, mitä mun pitäs tietää ennen tilausta?
Aini, ja muistakaa tarkistakaa SPAM-boxi. Siellä oli ainakin kaikki FNACilta tulleet meilit, joissa oli ylimääräiset pyynnöt. Gmailia käytän.
-
Viesti Kirjoittaja Macco »
Lue tämä ketju läpi, niin eiköhän siinä ole kaikki tarvittava tieto.Damstas kirjoitti:Fnac näyttää kaikkien mukaan turvalliselta. Jos päädyn tohon iPadiin, niin tilaan sen sitten sieltä.
Oisko mitään, mitä mun pitäs tietää ennen tilausta?
-
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
edit: Nyt se on jo Helsingissä käsitellyssä.
-
Viesti Kirjoittaja karjalankarhu »

-
-
iPadille toimituskulut ovat 28€.Mika73 kirjoitti:Mitä tuolta FNAC:sta menee posteja Suomeen?
-
Viesti Kirjoittaja Porkkis »
29e tais olla.Mika73 kirjoitti:Mitä tuolta FNAC:sta menee posteja Suomeen?
• Mac mini -mid 2009
• iPhone 3GS 16GB
• iPad 16GB Wifi
-
Näköjään, kun liikkeelle saavat, homma toimii vauhdilla. Vuorokaudessa Pariisista Helsinkiin ja nyt jo toimituksessa. Tässä ootellaan malttamattomina, että milloin auto tulee pihaan.Murre kirjoitti:Nyt näköjään viimeisin tieto iPadistani on, että se on lähtenyt Leipzigista kello 4:36. Ei, en minä sitä yhtään malttamattomana odota...
-
Viesti Kirjoittaja Porkkis »
Aika jännä kun mulla matka tuntuu kestävän, tai sitten odottavan aika on vaan pitkä. Keskiviikkona 21:45 ollut Pariisissa, päivän seisoi siellä, torstaina 22:30 lähti sieltä ja nyt aamuyöllä saapunut Frankfurtiin ja siellä otettu 7:45 käsittelyyn. Ei taida tälle viikonlopulle enää keretä perillefobin kirjoitti:Näköjään, kun liikkeelle saavat, homma toimii vauhdilla. Vuorokaudessa Pariisista Helsinkiin ja nyt jo toimituksessa. Tässä ootellaan malttamattomina, että milloin auto tulee pihaan.Murre kirjoitti:Nyt näköjään viimeisin tieto iPadistani on, että se on lähtenyt Leipzigista kello 4:36. Ei, en minä sitä yhtään malttamattomana odota...

• Mac mini -mid 2009
• iPhone 3GS 16GB
• iPad 16GB Wifi
-
Omani on edelleen Helsingissä käsittelyssä. Toivottavasti tulee kuitenkin jo tänään. Olisi jotenkin koomista, jos laite ehtii alle vuorokaudessa Ranskasta Saksan kautta Suomeen, mutta ei sitten ehdi tämän päivän aikana Helsingistä Kouvolaan, ja jäisi sen takia iPad ennen viikonloppua saamatta.fobin kirjoitti:Näköjään, kun liikkeelle saavat, homma toimii vauhdilla. Vuorokaudessa Pariisista Helsinkiin ja nyt jo toimituksessa. Tässä ootellaan malttamattomina, että milloin auto tulee pihaan.Murre kirjoitti:Nyt näköjään viimeisin tieto iPadistani on, että se on lähtenyt Leipzigista kello 4:36. Ei, en minä sitä yhtään malttamattomana odota...
-
Ilmeisesti vähän tuuriakin sitten itselläni matkassa.Porkkis kirjoitti:Aika jännä kun mulla matka tuntuu kestävän, tai sitten odottavan aika on vaan pitkä. Keskiviikkona 21:45 ollut Pariisissa, päivän seisoi siellä, torstaina 22:30 lähti sieltä ja nyt aamuyöllä saapunut Frankfurtiin ja siellä otettu 7:45 käsittelyyn. Ei taida tälle viikonlopulle enää keretä perille
perjantai, heinäkuu 30, 2010 Sijainti Aika Kollit
8 Toimitus käynnissä Helsinki - Finland 09:01
7 Saapunut DHL n toimipisteeseen Helsinki - Finland Helsinki - Finland 07:41
6 Lähtenyt DHL n toimipisteestä Leipzig - Germany Leipzig - Germany 04:36
5 Käsittelyssä DHL n toimipisteessä. Leipzig - Germany Leipzig - Germany 02:05
torstai, heinäkuu 29, 2010 Sijainti Aika Kollit
4 Saapunut DHL n toimipisteeseen Paris - France Paris - France 20:33
3 Lähtenyt DHL n toimipisteestä Orly - France Orly - France 20:11
2 Käsittelyssä DHL n toimipisteessä. Orly - France Orly - France 18:00
1 Lähetystiedot on vastaanotettu Paris - France 00:00
-
Meillä on näemmä lähestulkoon identtiset tilanteet, ainoa ero vain se, että sinun omasi on jo toimituksessa, omani on edelleen käsittelyssä.fobin kirjoitti:Ilmeisesti vähän tuuriakin sitten itselläni matkassa.Porkkis kirjoitti:Aika jännä kun mulla matka tuntuu kestävän, tai sitten odottavan aika on vaan pitkä. Keskiviikkona 21:45 ollut Pariisissa, päivän seisoi siellä, torstaina 22:30 lähti sieltä ja nyt aamuyöllä saapunut Frankfurtiin ja siellä otettu 7:45 käsittelyyn. Ei taida tälle viikonlopulle enää keretä perille
perjantai, heinäkuu 30, 2010 Sijainti Aika Kollit
8 Toimitus käynnissä Helsinki - Finland 09:01
7 Saapunut DHL n toimipisteeseen Helsinki - Finland Helsinki - Finland 07:41
6 Lähtenyt DHL n toimipisteestä Leipzig - Germany Leipzig - Germany 04:36
5 Käsittelyssä DHL n toimipisteessä. Leipzig - Germany Leipzig - Germany 02:05
torstai, heinäkuu 29, 2010 Sijainti Aika Kollit
4 Saapunut DHL n toimipisteeseen Paris - France Paris - France 20:33
3 Lähtenyt DHL n toimipisteestä Orly - France Orly - France 20:11
2 Käsittelyssä DHL n toimipisteessä. Orly - France Orly - France 18:00
1 Lähetystiedot on vastaanotettu Paris - France 00:00
edit: Ja nyt on omanikin toimituksessa.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Murre kirjoitti:Nyt näköjään viimeisin tieto iPadistani on, että se on lähtenyt Leipzigista kello 4:36. Ei, en minä sitä yhtään malttamattomana odota...
Jeees!!! Mullakin muuttui tilauksen tila "shipped"-muotoon... eli nyt sitten trackaamaan tilausta. Kuume nousee!
DHL:n sivuiltako se onnistuu?
-
Joo erillinen meili tuli ainakin mulle, jossa oli suoraan linkki DHL:n sivuille.Psaikke kirjoitti:DHL:n sivuiltako se onnistuu?
Itselläni tuli:
9 Yritetty toimittaa Helsinki - Finland 09:59
Eikä summeri ollut soinut. Pikainen soitto DHL:lle ja lupasivat 30 min. päästä tulla tuomaan.
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka