Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic
-
Re: Moottoriöljy, koskenkorva ja maitorauhas -topic
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
-
Re: Viimeisin Ostoksesi 2
Viesti Kirjoittaja Aries »
Muuten varmasti kelpo peli, mutta _mekaaniset_ levyjarrut??Cathi777 kirjoitti:Tuli tuollainen http://www.nishiki.fi/mallisto/hybrid/hybridprosld/ pyörä hankittua ( värinä kuvasta poiketen valkoinen ). Aika mukava nyt työmatkoja ajella ja ihan pyörälenkkejäkin tehdä. Mukavaa vaihtelua tuohon juoksemiseen, kun kerkeää samassa ajassa kiertää huomattavasti laajempia matkoja ja saa vähän monipuolisuutta kuntoiluun.

-
Viesti Kirjoittaja The raconteur »
Ei ole mekaanisista levyistä kokemusta, mutta ovat kuulemma parempia kuin perinteiset kumiläpyskät, etenkin märissä olosuhteissa. Hydraulisiakin kyllä saisi tuossa hintaluokassa: Kona Dew Deluxe (699€)Aries kirjoitti: Muuten varmasti kelpo peli, mutta _mekaaniset_ levyjarrut??
E: Linkki kuntoon.
-
Viesti Kirjoittaja Erño »
Joillekin se tuntuu olevan. Sitten täytyy kyllä olla tosi piän...amanita kirjoitti:Pitikiv viä kysymäni, notta onko se tommonen mopokin joillekin "miehisyyden jatke", niijja entäs moottoripyörä?
Yhen oikein hurjaleen näinkin jo, ihan samanlaiselta näytti kuin tän sivun alussa olevassa kuvassa. Musta ainakin tuntui, ettei siinä ollut mistään jatkileesta kyse. Muttemmää tiedä.

Veikkaisin, että yleensä "mopolla" ajetaan sen fiiliksen takia. Itse ainakin ajan, myös talven pakkasilla, vaikka tunto sormista meneekin.
Lisäksi itselläni on päristely geeneissä.
NZXT H1| R7 5700G | RX6800XT/Vega 8|32GB RAM
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Viesti Kirjoittaja NeliX4 »
Kyllä mä allekirjoitan tuossa hintaluokassa mek levarit. Mekaanisia voi itse kotona korjata ja niihin saa käppyrätangot vaihdettua halutessaan. Nuo ovat kyllä kehittyneet viimeisen parin vuoden aikana huimasti, että kaupunkikäytössä menee 100-0. Mukavia ajokilometrejä!Aries kirjoitti:Muuten varmasti kelpo peli, mutta _mekaaniset_ levyjarrut??Cathi777 kirjoitti:Tuli tuollainen http://www.nishiki.fi/mallisto/hybrid/hybridprosld/ pyörä hankittua ( värinä kuvasta poiketen valkoinen ). Aika mukava nyt työmatkoja ajella ja ihan pyörälenkkejäkin tehdä. Mukavaa vaihtelua tuohon juoksemiseen, kun kerkeää samassa ajassa kiertää huomattavasti laajempia matkoja ja saa vähän monipuolisuutta kuntoiluun.
-
Viesti Kirjoittaja Cathi777 »
Ihan uutena en tosiaan tuota pyörää ostanut vaan sisäänajettuna. Ja kyllähän itsekin mietin jonkin aikaa juuri tuota, että kun ei ole kuin mekaaniset levyjarrut, mutta ainakin tähän mennessä olen ollut tyytyväinen. Ja siinä on tosiaan se etu, että pystyy niitä sitten itse fiksailemaan. Kyllä nuo kuitenkin huomattavasti paremmat on kuin vannejarrut, että siihen nähden kuitenkin hyvä valinta nuokin.NeliX4 kirjoitti: Kyllä mä allekirjoitan tuossa hintaluokassa mek levarit. Mekaanisia voi itse kotona korjata ja niihin saa käppyrätangot vaihdettua halutessaan. Nuo ovat kyllä kehittyneet viimeisen parin vuoden aikana huimasti, että kaupunkikäytössä menee 100-0. Mukavia ajokilometrejä!
-
Viesti Kirjoittaja alucard »
Mekaaniset levyjarrut toimivat mielestäni kaupunkikäytössä mainiosti. Tehoa kyllä löytyy ja kys. jarrut (Hayes MX-4?) on vieläpä oman kokemuksen mukaan helpot huoltaa ja säätää, ja jarrupaloja löytyy melkein jokaisesta pyöräliikkeestä. Nestejarrut on kylläkin tehon puolesta paremmat, maastoajossa ja alamäkeen mennessä melkeimpä pakolliset. Itselläni on lenkkikelpoisessa täpärissä nestejarrut (Hayes Stroker Ryde) ja temppufillarissa v-jarru (ei kiinnityspaikkoja levarille). Kyllähän tuo v-jarrukin toimii mainiosti, sillä tärkeä osa jarrun toiminnassa on vaijerin, kuoren sekä jarrupalojen kunto.Cathi777 kirjoitti:Ihan uutena en tosiaan tuota pyörää ostanut vaan sisäänajettuna. Ja kyllähän itsekin mietin jonkin aikaa juuri tuota, että kun ei ole kuin mekaaniset levyjarrut, mutta ainakin tähän mennessä olen ollut tyytyväinen. Ja siinä on tosiaan se etu, että pystyy niitä sitten itse fiksailemaan. Kyllä nuo kuitenkin huomattavasti paremmat on kuin vannejarrut, että siihen nähden kuitenkin hyvä valinta nuokin.NeliX4 kirjoitti: Kyllä mä allekirjoitan tuossa hintaluokassa mek levarit. Mekaanisia voi itse kotona korjata ja niihin saa käppyrätangot vaihdettua halutessaan. Nuo ovat kyllä kehittyneet viimeisen parin vuoden aikana huimasti, että kaupunkikäytössä menee 100-0. Mukavia ajokilometrejä!
Pahoittelen topikista karkaamista, mutta tässä viimeisimmät ostokset:
Viimeisin (järkevä) ostos:

Ns Capital fillarin runko.
Viimeisin tietotekniikkaan liittyvä ostos:

EyeTv DTT telkkaritikku, voipi seurata ja nauhoitella ohjelmia helposti.
-
Viesti Kirjoittaja mercury »
Mitenhän sitä oikein pärjättiin vanhoina aikoina?alucard kirjoitti:Nestejarrut on kylläkin tehon puolesta paremmat, maastoajossa ja alamäkeen mennessä melkeimpä pakolliset.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Itse ajan vuosimallin 1989 Olmo Expertalla. Eturengas pitäis vaihtaa. Maalauskin on käynyt mielessä, kun kasarihenkinen musta/neonkeltainen on vähän yöks.
-
Silloin pärjättiin millä pärjättiin, nykyään vaatimukset lienevät suuremmat?mercury kirjoitti:Mitenhän sitä oikein pärjättiin vanhoina aikoina?alucard kirjoitti:Nestejarrut on kylläkin tehon puolesta paremmat, maastoajossa ja alamäkeen mennessä melkeimpä pakolliset.![]()
Itse ajan vuosimallin 1989 Olmo Expertalla. Eturengas pitäis vaihtaa. Maalauskin on käynyt mielessä, kun kasarihenkinen musta/neonkeltainen on vähän yöks.
Kyllähän hydraulisia jarruja on ollut ennekin, hyvänä esimerkkinä Maguran hydrauliset vannejarrut.
-
Viesti Kirjoittaja mmmvuori »
Mä en oo vielä keksiny yhtäkään syytä hankkia levareita mun tsygään (tämä runko, SID-keula http://www.bronesbikeshop.com/Custom%20 ... 0Klein.jpg).alucard kirjoitti:Mekaaniset levyjarrut toimivat mielestäni kaupunkikäytössä mainiosti. Tehoa kyllä löytyy ja kys. jarrut (Hayes MX-4?) on vieläpä oman kokemuksen mukaan helpot huoltaa ja säätää, ja jarrupaloja löytyy melkein jokaisesta pyöräliikkeestä. Nestejarrut on kylläkin tehon puolesta paremmat, maastoajossa ja alamäkeen mennessä melkeimpä pakolliset. Itselläni on lenkkikelpoisessa täpärissä nestejarrut (Hayes Stroker Ryde) ja temppufillarissa v-jarru (ei kiinnityspaikkoja levarille). Kyllähän tuo v-jarrukin toimii mainiosti, sillä tärkeä osa jarrun toiminnassa on vaijerin, kuoren sekä jarrupalojen kunto.Cathi777 kirjoitti:Ihan uutena en tosiaan tuota pyörää ostanut vaan sisäänajettuna. Ja kyllähän itsekin mietin jonkin aikaa juuri tuota, että kun ei ole kuin mekaaniset levyjarrut, mutta ainakin tähän mennessä olen ollut tyytyväinen. Ja siinä on tosiaan se etu, että pystyy niitä sitten itse fiksailemaan. Kyllä nuo kuitenkin huomattavasti paremmat on kuin vannejarrut, että siihen nähden kuitenkin hyvä valinta nuokin.NeliX4 kirjoitti: Kyllä mä allekirjoitan tuossa hintaluokassa mek levarit. Mekaanisia voi itse kotona korjata ja niihin saa käppyrätangot vaihdettua halutessaan. Nuo ovat kyllä kehittyneet viimeisen parin vuoden aikana huimasti, että kaupunkikäytössä menee 100-0. Mukavia ajokilometrejä!
XTR:ät pysäyttää aina kun tarvii, ja niin nopeasti kuin tarvii. Eikä paina paljo mittää.
Tosin tuohon runkoon ei levareita saakkaan...
Ja takas topikkiin, toinen A-tuoppi.
-
-
Viesti Kirjoittaja Aries »
-
Viesti Kirjoittaja Anniel »
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Maza »
Ei, vaan silloin ei harrastettu samanlaista pyöräilyä. Pieni osa pöyräilijöistä on keksinyt uusia vaatimuksia. Minulle riittää oikein hyvin musta miesten pyörä. Takuulla pysähtyy, kun polkaisen takarenkaan lukkoon.alucard kirjoitti:Silloin pärjättiin millä pärjättiin, nykyään vaatimukset lienevät suuremmat?

-
Omassa pyörässäni (Helkama 6000s) on takana vannejarru ja edessä mekaaninen levyjarru. Vannejarrun säätöjen pitää olla kohdallaan, että se on tehokas. Tosin talvella, kun on lunta ja jäätä niin se ei pidä pahimmillaan mitään, kun jää kerääntyy jarrupalojen ympärille. Etupään levyjarru on ilmastolle tunteeton ja tuntuma on hyvä. Sillä uskaltaa jarruttaa kunnolla.Aries kirjoitti:Oikein säädetty kunnollinen V-jarru (mistä ihmeestä tuo V-tulee??) pysäyttää vauhdin hyvin silloin, kun ollaan kuivalla. Sitten kun tulee vettä ja varsinkin lunta, homma menee varsinkin talvisin leikkimiseksi..
Ensimmäisen talven pyöräilin vannejarruisella pyörällä ja se oli lumessa ajettaessa vaarallista touhua, kun jarrut jäätyivät. Pysähtymiseen meni ainakin puoli korttelia. Sittemmin joku rosvosi pyörän ja vakuutusyhtiö tyrkytti saman hintaluokan pyöräksi Helkamaa. Vaihteet ovat minulle sopivilla välityssuhteilla ja hieman laadukkaammat kuin edellisessä pyörässäni. Olin vaihtanut Tunturiin jousitetun etupään, jossa oli levyjarru. Se oli huomattavasti laadukkaampi kuin Helkaman oma etupää. Sittemmin vaihdoin etupään parempaan ja ajomukavuus lisääntyi huomattavasti. Etuakseli on viisi milliä edempänä kuin aiemmin ja se vaikuttaa pyörän vakauteen huomattavasti. Samoin jousitus toimii paremmin.
Vielä linkki kuvaan.
Kirjoitrusvihre korjauksia...
-
Viesti Kirjoittaja Carde »

-
Viesti Kirjoittaja Jone »
palataans kurssille ja nää ruipulat voi mennä kotiian hinkkaamaan vintilöitään..Carde kirjoitti:Mikäs hikivintilä ketju tästä on tullu
Kaverin 14L V8 Mercedeksen toinen turbo ottaa perkéléesti ölyä itteensä ja savuttaa siksi ihan vidusti. Ei auta ku lähtee selvittelemään mikä mättää? Auto seisoi talvenn joten voi olla ihan jo siitäkin.
edit: ja voi olla että tempasen illalla kännitkin ja jos on naisia niin vastaus on kyllä kiitos

-
Juu jätetään vaan, mutta jos sieltä löytyy enempikin niitä naisia niin pistä viestiä tulemaan, tulen pelastamaan sut ylirasitukselta. 8)Jone kirjoitti:palataans kurssille ja nää ruipulat voi mennä kotiian hinkkaamaan vintilöitään..Carde kirjoitti:Mikäs hikivintilä ketju tästä on tullu![]()
Kaverin 14L V8 Mercedeksen toinen turbo ottaa perkéléesti ölyä itteensä ja savuttaa siksi ihan vidusti. Ei auta ku lähtee selvittelemään mikä mättää? Auto seisoi talvenn joten voi olla ihan jo siitäkin.
edit: ja voi olla että tempasen illalla kännitkin ja jos on naisia niin vastaus on kyllä kiitos
Se mursun turbo on voinu kuivattaa sieltä tiivisteet tai sit siellä on ne pirun kupari/pronssiprikat pettäneet. btw nostiko molemmat turbot paineita?
Tossa olis vähä nissani rojektia, kuvat on nokian kännyllä otettuja että suurin osa on laadultaan ihan silkkaa skeidaa.
-
Vintilöitä hinkatessa on tullut havaittua kauniimman sukupuolen katseetJone kirjoitti:
palataans kurssille ja nää ruipulat voi mennä kotiian hinkkaamaan vintilöitään..![]()

-
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Että teillä mutkia täällä Euroopassa?Mikael K. kirjoitti:Kunkun tiekuvasta voi päätellä miksi jenkkimarkkinoille tehtäviltä pyöriltä ei vaadita ajo-ominaisuuksia. Toisin on Euroopassa tai Japanissa. Teissä on mutkia ja niiden selvittämiseksi pyörän pitää myös kääntyä. Alppien serpentiinit ovat hyvä haaste ajo-ominaisuuksien tarkastamisessa. Epäilisin onnettomien pyörien ostamisessa olevan hieman samankaltaisia piirteitä kuin Riku Immosen HD-miehen kadonneen respektin metsästämisestä kertovassa tarinassa.

-
Ainakin siellä on katu täynnä reikiä. Ajaminen siellä vaatisi toisenlaisen pyörän kuin nuo jenkkien viritykset.KunkkuJ kirjoitti:Että teillä mutkia täällä Euroopassa?Mikael K. kirjoitti:-- Toisin on Euroopassa tai Japanissa. Teissä on mutkia -- Alppien serpentiinit --Eilen ainakin oli pelkkää suoraa. Hetkittäin.
[img]>_ihan_reikäinen_katu_<[/img]
-
Viesti Kirjoittaja Jone »
Toinen turbo ehjä, "kuiva" ja savuton. Luulen juurikin että toinen on kuivunut talven seisonnasta ja käyn toisen kerran ehtoolla ajamassa sen oikein lämpimäksi ja tsekkaan mikä on meno. Sehän kyllä osaa savuttaa pitkäänkin vaikka tulisi ihan huollosta. Tehossa en huomaa mitään heikkoutta mutta tosin tyhjä linjuri on melko voimallinen kapistus turbolla tai ilman. Pannu on tässä häkkyrässä 14.8 litrainen MB V8 2 turbolla ja pölinää siis riittämiin. Omani on isompi saman sarjan turboton V10 ja tehon tuntu on samaa luokkaa, tosin V10 vie voiton, ainakin kulutuksessa mutta toki isommalla massalla. On hieno auto ajaa kun ny pelaa tehostimet ja vaihteetkin ylös/alas robotilla pikku tikulla ja hidastimet ja muut pelit ja rensselit. Mersu on mersu..Carde kirjoitti: Se mursun turbo on voinu kuivattaa sieltä tiivisteet tai sit siellä on ne pirun kupari/pronssiprikat pettäneet. btw nostiko molemmat turbot paineita?
-
Juu ja jos vanhat merkit paikkansa pitää kojetaulussa kimaltelee millon mikäkin varotusvaloJone kirjoitti: Mersu on mersu..
-
Viesti Kirjoittaja Pasteur »
"Pesuneste lopussa - Pysäytä moottori välittömästi!" jne. Prkleen nykysähköhifistelyhärpäkkeet... toista se on Jeepillä.Carde kirjoitti:Juu ja jos vanhat merkit paikkansa pitää kojetaulussa kimaltelee millon mikäkin varotusvalo
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Macco »
Tai mun tojotalla. Ei pala varoitusvalot vaikka renkaat tippuis pois. Jos auto päättää muuttaa hiekkatien öljysoraksi, niin sitten voi vilkahtaa kaino toive öljyn lisäämisestä mittaristossa. Mutta se sammuu kun mulkasee vihasesti 8)Pasteur kirjoitti:"Pesuneste lopussa - Pysäytä moottori välittömästi!" jne. Prkleen nykysähköhifistelyhärpäkkeet... toista se on Jeepillä.Carde kirjoitti:Juu ja jos vanhat merkit paikkansa pitää kojetaulussa kimaltelee millon mikäkin varotusvalo
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka