Tyhmät kysymykset
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Viesti Kirjoittaja macki »
Kun koitan asentaa ihan mitä vaan niin sen jälkeen kun oon heittäny sen valkosen kiintolevyn roskakoriin ja koitan käynnistää ohjelman se kiintolevy tulee siihe uusiksiCook kirjoitti:Ootko varmasti asentanu vlc:n oikein? Todennäköisesti saat herjan, että levy on käytössä?macki kirjoitti:@![]()
Nyt kun asensin vlc:n nii noudatin tota applefarmerin ohjetta, mutta en pysty poistaan tota valkosta kiintolevyn näköstä kuvaketta työpöydältä, miten se hoituis?
-
Viesti Kirjoittaja iCook »
Eli et nyt vaan ole asentanut oikein. Et oikeastaan ole asentanut ohjelmaa ollenkaan, mikäli oikein ymmärrän.macki kirjoitti:Kun koitan asentaa ihan mitä vaan niin sen jälkeen kun oon heittäny sen valkosen kiintolevyn roskakoriin ja koitan käynnistää ohjelman se kiintolevy tulee siihe uusiksiCook kirjoitti:Ootko varmasti asentanu vlc:n oikein? Todennäköisesti saat herjan, että levy on käytössä?macki kirjoitti:@![]()
Nyt kun asensin vlc:n nii noudatin tota applefarmerin ohjetta, mutta en pysty poistaan tota valkosta kiintolevyn näköstä kuvaketta työpöydältä, miten se hoituis?
Sinun täytyy raahata se ohjelma sieltä "valkoiselta kiintolevyltä" ohjelmat kansioon. Tämän jälkeen heität kaiken muun mäkeen ja avaat ohjelman sieltä ohjelmat-kansiosta. Voit toki heittää sieltä samasta paikasta ohjelman kuvakkeen dockiin.
Edit: Olethan nyt varmasti lukenut tämän: http://hopeinenomena.net/viewtopic.php?t=79300
Noilla ohjeilla ei voi mennä pieleen.
-
Viesti Kirjoittaja ogc »
http://hopeinenomena.net/viewtopic.php?t=79300 katsoppas tuo, siinä ohjeetmacki kirjoitti:Kun koitan asentaa ihan mitä vaan niin sen jälkeen kun oon heittäny sen valkosen kiintolevyn roskakoriin ja koitan käynnistää ohjelman se kiintolevy tulee siihe uusiksiCook kirjoitti:Ootko varmasti asentanu vlc:n oikein? Todennäköisesti saat herjan, että levy on käytössä?macki kirjoitti:@![]()
-
Viesti Kirjoittaja iCook »
Aivan. Veit jalat suustani.ogc kirjoitti:http://hopeinenomena.net/viewtopic.php?t=79300 katsoppas tuo, siinä ohjeetmacki kirjoitti:Kun koitan asentaa ihan mitä vaan niin sen jälkeen kun oon heittäny sen valkosen kiintolevyn roskakoriin ja koitan käynnistää ohjelman se kiintolevy tulee siihe uusiksiCook kirjoitti:Ootko varmasti asentanu vlc:n oikein? Todennäköisesti saat herjan, että levy on käytössä?macki kirjoitti:@![]()
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Riku7 »
Yrittää tehdä kuvavideota iMovieHD:llä niin että kuva pysyisi ruudulla 30 sekuntia kerrallaan, taustalla musiikkia. Kuvan laatu raiskautuu ärsyttävästi.
Ok, sitten on tuo "kuvaesitys" toiminto, jos laittaa vaikka iTunesin playlistille soimaan ne musiikkikappaleet. Kuvaesityksessä, saako vaihdettua kestoa kuinka kauan yksi kuva pysyy ruudulla?
Ok, sitten on tuo "kuvaesitys" toiminto, jos laittaa vaikka iTunesin playlistille soimaan ne musiikkikappaleet. Kuvaesityksessä, saako vaihdettua kestoa kuinka kauan yksi kuva pysyy ruudulla?
• MacPro5,1 2 x 2,4 GHz 6-Core Intel Xeon • iMac G4 1Ghz 17" • iBook G3 blueberry clamshell •
-
- Vuoden Homppulainen 2006
-
Viesti Kirjoittaja Fakap »
Ensinnäkin suosittelen etsimään Mac-ohjelmia näistä palveluisita:macki kirjoitti:Tänään tuli uusi 20" iMac!!!11oneeleven![]()
Tulen varmaan kysymään vielä monet kerrat tässä aiheessa.
Ekana pitäs saada kaikkia ohjelmia tähän.
Mistä voin ladata messengerin? Mozillan? Ircin? Jonkun Bsplaerin tapasen ohjelman (toistaa kaikki waretetut leffat)?
http://www.versiontracker.com/macosx/
http://www.macupdate.com/
Kannattaa hakea nk. universal binary-ohjelmia, koska ne toimivat natiivisti koneellasi. PPC-ohjelmatkin toimivat, mutta hitaammin.
Messenger-ohjelmaksi suosittelen Adiumia. Siinä tosin kusee tiedostonsiirto.
Firefoxin voi hakea normaalisti Mozillan sivuilta:
http://www.mozilla.com/firefox/
Irc-clienttinä käytän itse Macirssiä, vaikka se onkin PPC-ohjelma. Suosituin vaihtoehto tosimiesten keskuudessa lienee Irssi, joka ajetaan terminaalista. Tosin en itse osaa sitä asentaa ja se vaatii melko paljon säätämistä. Myös Colloquy on varteenotettava, joskin hieman buginen vaihtoehto niille, jotka tykkää graafisesta interfacesta. VLC toistaa kaikki leffat.
16" M1 Pro, iPhone XS, iPad Pro
-
Doc. tiedosto. ei avaudu.
Viesti Kirjoittaja madma »
Mulla ois täällä duunissa pieni probleema. Power Pc G4 ja käyttis OSX 10.2.8. Millä ohjelmalla mä saisin doc.it auki? Textuuri näyttää hervottoman koodiryppään.
Onks mitään ilmasta ohjelmaa, jonka voisin tähän hakea tai jotain? Eli jos sellasta ilmasta ohjelmaa ei oo, niin maksullinen? Kiitos kaunis!

Onks mitään ilmasta ohjelmaa, jonka voisin tähän hakea tai jotain? Eli jos sellasta ilmasta ohjelmaa ei oo, niin maksullinen? Kiitos kaunis!

-
Re: Doc. tiedosto. ei avaudu.
Viesti Kirjoittaja mercury »
NeoOffice on ilmainen vaihtoehto ja maksullinen ois tietysti Microsoft Office 2004 for Mac.madma kirjoitti:Millä ohjelmalla mä saisin doc.it auki?
-
- Vuoden Homppulainen 2006
-
Kitoksia!Juu Apple works:ia ei löydy, mutta toi Neo Office kiinnostais, en löytänyt 10.2.8. käyttikselle sopivaa. Yritin googleettaa mut en löytänyt.mercury kirjoitti:NeoOffice on ilmainen vaihtoehto ja maksullinen ois tietysti Microsoft Office 2004 for Mac.madma kirjoitti:Millä ohjelmalla mä saisin doc.it auki?
-
Viesti Kirjoittaja mercury »
Damn... 10.3 onkin tossa vaatimuksena nykyään. NeoOffice 1.1 pelas kyllä 10.2:lla ja mulla ois se edelleen tallessa. Kelpaisko? 120 megainen levykuva.madma kirjoitti:Kitoksia!Juu Apple works:ia ei löydy, mutta toi Neo Office kiinnostais, en löytänyt 10.2.8. käyttikselle sopivaa.
-
Viesti Kirjoittaja Riku7 »
GarageBand: Uuden kappaleen luodessani voin päättää kappaleen tahtilajin. 4/4 on yleisin. Mutta voiko mistään vaihtaa tahtikohtaisesti tahtilajia? Esim niin että jotkut tahdit ovat 4/4 ja jotkut 3/4?
(pfft, mulla tossa ylempänä vielä yksi toinenkin kysymys vastausta vaille, meinaa hukkua tuonne)
(pfft, mulla tossa ylempänä vielä yksi toinenkin kysymys vastausta vaille, meinaa hukkua tuonne)
• MacPro5,1 2 x 2,4 GHz 6-Core Intel Xeon • iMac G4 1Ghz 17" • iBook G3 blueberry clamshell •
-
Say what? Nyt ei neiti ymmärrä? Jos tarkoitat että voisit meila sen ohjelman mulle tai jotain niin joo käy, se ois mahtava, mut tarkotitkohan nyt sitä?mercury kirjoitti:Damn... 10.3 onkin tossa vaatimuksena nykyään. NeoOffice 1.1 pelas kyllä 10.2:lla ja mulla ois se edelleen tallessa. Kelpaisko? 120 megainen levykuva.madma kirjoitti:Kitoksia!Juu Apple works:ia ei löydy, mutta toi Neo Office kiinnostais, en löytänyt 10.2.8. käyttikselle sopivaa.
-
Uusi Macbook tuli ! YES !
Viesti Kirjoittaja parru »
Moro,
No niin, siirtyminen PC maailmasta Omppuun on tehty.
Eilen sain macbookin ja asennuksetkin tehty -> OK !
Mutta, kysymys:
Vanhassa koneessa sai näppärästi laitettua hiiren sivunamiskan siirtämään selaimen takaisin edelliselle sivuslle. Nyt Mighty Mouse valikosta ei löydy moista komentosarjaa (pelkkiä ohjelmia).
Onko mahdollista tehdä komentosarja hiiren namiskalle tai onko muuta pikanäppäintä näppäimistöllä jolla selaus taaksepäin onnistuu.
-P-
No niin, siirtyminen PC maailmasta Omppuun on tehty.
Eilen sain macbookin ja asennuksetkin tehty -> OK !
Mutta, kysymys:
Vanhassa koneessa sai näppärästi laitettua hiiren sivunamiskan siirtämään selaimen takaisin edelliselle sivuslle. Nyt Mighty Mouse valikosta ei löydy moista komentosarjaa (pelkkiä ohjelmia).
Onko mahdollista tehdä komentosarja hiiren namiskalle tai onko muuta pikanäppäintä näppäimistöllä jolla selaus taaksepäin onnistuu.
-P-
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka