Tilauksen toimitus Borderlinxin kautta
-
Re: Tilaus Borderlinxin kautta
Viesti Kirjoittaja Topa- »
iPhone 4 16GB
-
Viesti Kirjoittaja Friday »
-
Viesti Kirjoittaja Frequency »
Se nyt on lähes satavarmaa että apple ei lähetä puhelinta mihinkään ennenkuin on saanut maksun puhelimesta (ei varma tieto mutta vahva veikkaus), mutta voisiko olla että borderlinx veloittaa oman maksunsa kunhan vastaanottaa paketin applelta ennenkuin jatkolähettää paketin suomea kohti?Friday kirjoitti:Mitenkäs muuten maksupuoli toimii? Maksetaanko puhelin Borderlinxille, Applestoreen vai muualle? Tarvitseeko maksaa mitään ennenkun puhelin on perjaatteessa kädessä tai edes postissa?
http://tekniikanarmoilla.blogspot.com
-
Viesti Kirjoittaja thompzon »
-
Viesti Kirjoittaja tuomas92 »
Näinpä. Puhelin maksetaan tilausvaiheessa Applelle kuten missä tahansa muussakin Apple Storen tilauksessa, ja siinä vaiheessa kun paketti saapuu Borderlinxille heiltä tulee ilmoitus vastaanotetusta lähetyksestä. Sen voi sitten lähettää edelleen matkaan Borderlinxin sivujen kautta.Frequency kirjoitti:Se nyt on lähes satavarmaa että apple ei lähetä puhelinta mihinkään ennenkuin on saanut maksun puhelimesta (ei varma tieto mutta vahva veikkaus), mutta voisiko olla että borderlinx veloittaa oman maksunsa kunhan vastaanottaa paketin applelta ennenkuin jatkolähettää paketin suomea kohti?Friday kirjoitti:Mitenkäs muuten maksupuoli toimii? Maksetaanko puhelin Borderlinxille, Applestoreen vai muualle? Tarvitseeko maksaa mitään ennenkun puhelin on perjaatteessa kädessä tai edes postissa?
-
Viesti Kirjoittaja moroo »
Onko kukaan oikeesti saanut luurin ostettua ilman UK:n ALVia, suomalaisella y-tunnuksella? Siis FI135... ALVihan pitää vähentää lähtömaassa, kun tehdään kauppaa EU:n sisällä. Täällä sitä UK:n ALVia ei voi enää vähentää kirjanpidossa.VAT refunds on exports
Apple are not permitted to refund any VAT charged on UK purchases due to local legislation restrictions. The Apple Store (UK) is not a part of the Retail Export Scheme, as this scheme does not apply to Internet Sales.
-
Viesti Kirjoittaja artjojy »
Ei auttanut vaikka oli VAT tunnus tilauksella, 17,5% meni veroa, kun tilasin puhelimen kesäkuussa.moroo kirjoitti:Tilasin kans iLuurin UK:n storesta. Mä luulen kyllä, että eivät vähennä ALVia, vaikka sinne ilmottaisi mitä tunnuksia..
Onko kukaan oikeesti saanut luurin ostettua ilman UK:n ALVia, suomalaisella y-tunnuksella? Siis FI135... ALVihan pitää vähentää lähtömaassa, kun tehdään kauppaa EU:n sisällä. Täällä sitä UK:n ALVia ei voi enää vähentää kirjanpidossa.VAT refunds on exports
Apple are not permitted to refund any VAT charged on UK purchases due to local legislation restrictions. The Apple Store (UK) is not a part of the Retail Export Scheme, as this scheme does not apply to Internet Sales.
iPad Air 32GB 4G
tv 160GB ja ATV 2
MacMini (Late 2009)
-
Viesti Kirjoittaja etan0l »
Yritan ostoa tehdä mutta tämmöstä errorria antaa:
A request to your bank for the funds necessary to ship this order was declined. Please contact your card's issuing bank via the phone number on the back of your card to ask about the decline. Alternatively, you may use another credit card.
eli Visa:lla maksan Billing adress on minun oma osoite ja shipping adress on Borderline lafkan.
Missä nyt mättää??
-
Viesti Kirjoittaja kauppias »
etan0l kirjoitti:Terve
Yritan ostoa tehdä mutta tämmöstä errorria antaa:
A request to your bank for the funds necessary to ship this order was declined. Please contact your card's issuing bank via the phone number on the back of your card to ask about the decline. Alternatively, you may use another credit card.
eli Visa:lla maksan Billing adress on minun oma osoite ja shipping adress on Borderline lafkan.
Missä nyt mättää??
Eli jos maksat nordean kortilla niin sun taytyy ekaksi hyvaksya internet maksut verkko pankissa ennenkuin voit kayttaa korttiasi verkkokaupoissa
-
ps. mutta se ei kyllä yhdistänyt osuuspankin verkkopalvelun ja vahvistuksessa näkyy nyt punnat, menikö nyt joku totaalisesti pieleen?
-
Viesti Kirjoittaja iMika »
Eipä onnistunut täälläkään vaan tuli posti ettei tuota mun vat tunnusta hyväksytä..... Pitää käydä uusimassa tuo korttimaksu kun summa vaihtui.moroo kirjoitti:Tilasin kans iLuurin UK:n storesta. Mä luulen kyllä, että eivät vähennä ALVia, vaikka sinne ilmottaisi mitä tunnuksia..
-
Kiitos
-
Viesti Kirjoittaja iMika »
Luonnollisesti oma.etan0l kirjoitti:Joku ystävällinen voisi selventää että mikä osoite nyt laitetaan sinne Billing address kohtaan?
Kiitos
-
Viesti Kirjoittaja Quebec »
-iPhone 4
-iPad 3rd gen
-
yhdistäks se sitten confirmation vaiheessa omaan verkkopankiin?iMika kirjoitti:Luonnollisesti oma.etan0l kirjoitti:Joku ystävällinen voisi selventää että mikä osoite nyt laitetaan sinne Billing address kohtaan?
Kiitos
-
Viesti Kirjoittaja inf »
Ihan luottokortilla maksetaan, ei millään verkkopankilla.etan0l kirjoitti:yhdistäks se sitten confirmation vaiheessa omaan verkkopankiin?iMika kirjoitti:Luonnollisesti oma.etan0l kirjoitti:Joku ystävällinen voisi selventää että mikä osoite nyt laitetaan sinne Billing address kohtaan?
Kiitos
-
Viesti Kirjoittaja teekilpi »
Toisesta EU-maasta ostettaessa jo kauppias voi vähentää VATin lähetysvaiheessa. Tässä tapauksessa esimerkiksi Applelle ilmoitetaan oman kotimaisen firman Y-tunnus kuten aiemmin on esitetty. However, tässä tapauksessa homma ei tule koskaan toimimaan, koska kauppias toisessa maassa on aina velvollinen tarkistamaan että ko. yritys on rekisteröity samaan osoitteeseen jonne lähetys on lähdössä. Borderlinx-casessa näin ei ole, koska lähetysosoite on UK:n osoite. Jos siihen voisi tempaista minkä tahansa y-tunnuksen mikä ei yhtään vastaa osoitetietoja, voisi kuka tahansa kenen tahansa y-tunnuksella kiertää veroja.
Olen itse ostanut muualta suoraan tavaraa kotisuomeen ja VAT-vähennys on kyllä onnistunut suoraan.
Saatte kyllä yritykselle ostaessanne edelleen VATin takaisin hakemalla sitä erikseen. Nykyään (2010-vuonna muuttunut) se on jopa erittäin helppoa, onnistuu oman verokarhumme kautta kätevästi netissä: http://www.vero.fi/alveu
(Oho, onkohan mulla kuumetta kun melkein kehuin verottajan toimintaa...)
-
kyllä kyllä, mutta kun olen aina verkkokauppa.com maksannut visalla niin se yhdisti osuuspankin verkkopalveluun jossa tapahtui toinen tunnistus...inf kirjoitti:Ihan luottokortilla maksetaan, ei millään verkkopankilla.etan0l kirjoitti:yhdistäks se sitten confirmation vaiheessa omaan verkkopankiin?iMika kirjoitti:Luonnollisesti oma.etan0l kirjoitti:Joku ystävällinen voisi selventää että mikä osoite nyt laitetaan sinne Billing address kohtaan?
Kiitos
-
Viesti Kirjoittaja Pupa »
No näin ei tuossa tapauksessa ole.etan0l kirjoitti: kyllä kyllä, mutta kun olen aina verkkokauppa.com maksannut visalla niin se yhdisti osuuspankin verkkopalveluun jossa tapahtui toinen tunnistus...
-
Viesti Kirjoittaja pyrjola »
Niin, tuon toiminteen nimi on "Verified by Visa" - ei sen kummempaa. Jos kyseessä ois Visa Debit, sun pankkitililtä tehtäisiin kyllä katevaraus. Visa Creditin kohdalla katevaraus tehdään sun Visan käyttörajasta. Eli ei ole verkkopankkimaksu, mutta hienoisia kytköksiä on kylläkin.etan0l kirjoitti:inf kirjoitti:kyllä kyllä, mutta kun olen aina verkkokauppa.com maksannut visalla niin se yhdisti osuuspankin verkkopalveluun jossa tapahtui toinen tunnistus...etan0l kirjoitti:
Ihan luottokortilla maksetaan, ei millään verkkopankilla.
-
Viesti Kirjoittaja mäkkimies »
teekilpi kirjoitti: Olen itse ostanut muualta suoraan tavaraa kotisuomeen ja VAT-vähennys on kyllä onnistunut suoraan.
Saatte kyllä yritykselle ostaessanne edelleen VATin takaisin hakemalla sitä erikseen.
Kyllä sen ALV/VATin voi yritys vähentää ilman hakemuksiakin. Sinne vaan ALV vähennyksiin kun kerran laillisessa laskussa VAT näkyy. Ei sitä kukaan missään näe!
Mahdollisessa (hyvin epätodennäköisessä, jos asiat kunnossa) verotarkastuksessa humaani tarkastaja ei tuohon puuttuisi.
-
Viesti Kirjoittaja moroo »
Et voi vähentää ALVia ulkomailta samalla tavalla kuin suomalaisesta laskusta, vaan se pitää joko myyjän vähentää tai sitten hakea jälkikäteen, niinkuin teekilpi tuossa esitti. Tarkista kirjanpitäjältäsi!mäkkimies kirjoitti:teekilpi kirjoitti: Olen itse ostanut muualta suoraan tavaraa kotisuomeen ja VAT-vähennys on kyllä onnistunut suoraan.
Saatte kyllä yritykselle ostaessanne edelleen VATin takaisin hakemalla sitä erikseen.
Kyllä sen ALV/VATin voi yritys vähentää ilman hakemuksiakin. Sinne vaan ALV vähennyksiin kun kerran laillisessa laskussa VAT näkyy. Ei sitä kukaan missään näe!
Mahdollisessa (hyvin epätodennäköisessä, jos asiat kunnossa) verotarkastuksessa humaani tarkastaja ei tuohon puuttuisi.
-
Viesti Kirjoittaja Dummy »
todella dummy kysyy, mistä tuolta Borderlinxiltä löytyy tilattava iphone 4 16Gt malli?
Mikä kauppa sieltä pitää siis valita
-
Viesti Kirjoittaja jarnov »
Minne menee kukin rivi tilausta tehdessä?Address:
Borderlinx/DHL 0712-2736
Unit 7 Maidstone Road
Kingston Business Park
-
Viesti Kirjoittaja legace »
Itse pistin tilaukseen näin:jarnov kirjoitti:Kun osoite näyttää tältä;Minne menee kukin rivi tilausta tehdessä?Address:
Borderlinx/DHL 0712-2736
Unit 7 Maidstone Road
Kingston Business Park
1. Unit 7 Maidstone Road
2. Borderlinx DHL xxxx xxxx
3. Kingston Business Park
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka