Niinkö ???vinouma kirjoitti:Helppo Artun on meuhkata, kun on syntynyt kultalusikka suussa...
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
Viesti Kirjoittaja arttula »
Niinkö ???vinouma kirjoitti:Helppo Artun on meuhkata, kun on syntynyt kultalusikka suussa...
Viesti Kirjoittaja hatey »
Sain silloin sen työkkärirahan ja 8 eur. Ne tuli liiton kautta, ei työnantajalta. Olin siellä ns "työharjoittelussa" En työsuhteessa. Minun olisi kuulemma pitänyt olla siitä iloinen. Tarjottiinhan minulle sosiaalietuutena olla harjoittelemassa työntekoa.arttula kirjoitti:Eikö sinulle maksettu muka yhtään palkkaa ? Ja eikö se yritys muka maksanut yhtään työnantajamkasuja ja veroja ?hatey kirjoitti:Ja se oikeuttaa orjamarkkinoihin?Peitsamo kirjoitti:Kuka rahoittaa ja tätä myöten mahdollistaa tämän loisijan toiminnan?
Niinpä...
Viesti Kirjoittaja Peitsamo »
Ja mistä oli peräisin tuo yhteiskunnan maksama tuki ? Yrityksetkin maksavat veroja + muita maksuja, joista maksetaan sitten noita työllistämistukia. Ja etkö muka oppinut mitään tuolla, mistä on ollut myöhemmin hyötyä työmarkkinoillasi ? Tai noh... onhan sekin tietysti mahdollista.hatey kirjoitti:Sain silloin sen työkkärirahan ja 8 eur. Ne tuli liiton kautta, ei työnantajalta. Olin siellä ns "työharjoittelussa" En työsuhteessa. Minun olisi kuulemma pitänyt olla siitä iloinen. Tarjottiinhan minulle sosiaalietuutena olla harjoittelemassa työntekoa.arttula kirjoitti:Eikö sinulle maksettu muka yhtään palkkaa ? Ja eikö se yritys muka maksanut yhtään työnantajamkasuja ja veroja ?hatey kirjoitti:Ja se oikeuttaa orjamarkkinoihin?Peitsamo kirjoitti:Kuka rahoittaa ja tätä myöten mahdollistaa tämän loisijan toiminnan?
Niinpä...
Tuettu työ on eri asia, kuin työharjoittelija. Tuetussa työssä yhteiskunta maksaa osan työntekijän palkasta, kun firma ei siihen kykene, muuten se on normaali työsuhde. Harjoittelija on laillistettu orja.
e: korjattu 9 eur 8:ksi, silloin se oli 8 eur.
Olisihan noilla teiden varsilla paljon roskia poimittavana. Miksei työttömyyskorvausta nauttivia voisi velvoitetyöllistää yhdyskuntapalveluun siksi aikaa, kunnes löytävät oman alansa töitä?Peitsamo kirjoitti:Pitäisikö työttömyyskorvaus, toimeentulotuki ym. vastaava tulla täysin ilman mitään velvoitteita?
Viesti Kirjoittaja vinouma »
Se olisi sitä orjatyövoimaa. Kyllä työstä pitää maksaa!arttula kirjoitti: Miksei työttömyyskorvausta nauttivia voisi velvoitetyöllistää yhdyskuntapalveluun siksi aikaa, kunnes löytävät oman alansa töitä?
Eh... Mistä hyvästä palkkaa maksettaisiin ? Miten se eroaisi nykyisestä systeemistä, joka mahdollistaa loisimisen muiden kustannuksella ?vinouma kirjoitti:Miten olisi kansalaispalkka?Ei tarvitsisi niin järjettömän kokoista byrokratiakoneistoa...
Työntekijän sitten pitäisi ilmaiseksi sille työnantajalle tehdä niitä töitä? Voi tsiisus mikä ajatusmaailma....Peitsamo kirjoitti:Pitäisikö työttömyyskorvaus, toimeentulotuki ym. vastaava tulla täysin ilman mitään velvoitteita?
Mutta kyllähän siitä maksettaisiinkin: Työttömyyskorvausta.vinouma kirjoitti:Se olisi sitä orjatyövoimaa. Kyllä työstä pitää maksaa!arttula kirjoitti: Miksei työttömyyskorvausta nauttivia voisi velvoitetyöllistää yhdyskuntapalveluun siksi aikaa, kunnes löytävät oman alansa töitä?
Tehdystä työstä pitää saada palkka,ja työntekijän status, eikä mitään orjamarkkinoita.arttula kirjoitti:Olisihan noilla teiden varsilla paljon roskia poimittavana. Miksei työttömyyskorvausta nauttivia voisi velvoitetyöllistää yhdyskuntapalveluun siksi aikaa, kunnes löytävät oman alansa töitä?Peitsamo kirjoitti:Pitäisikö työttömyyskorvaus, toimeentulotuki ym. vastaava tulla täysin ilman mitään velvoitteita?
Siksi, että kansalainen ei kuole nälkään ja kylmään! Yhteiskunnan tehtävä on mm. - käsittääkseni - auttaa heikko-osaisia.arttula kirjoitti: Mistä hyvästä palkkaa maksettaisiin ?
Miten olisi tuon yhdyskuntavelvoitteen suorittajan status? Orja, raidalliset vaattet ja kahleet kintuissa aseistettu vartija vieressä? Vai normaali työntekijän status? Palkkoineen, vakuutuksineen, kertyvine eläkkeineen jne.arttula kirjoitti:Mutta kyllähän siitä maksettaisiinkin: Työttömyyskorvausta.vinouma kirjoitti:Se olisi sitä orjatyövoimaa. Kyllä työstä pitää maksaa!arttula kirjoitti: Miksei työttömyyskorvausta nauttivia voisi velvoitetyöllistää yhdyskuntapalveluun siksi aikaa, kunnes löytävät oman alansa töitä?Systeemi voisi olla vaikka niin, että 2 päivää työviikosta edellytettäisiin yhdyskuntapalvelua. 3 päivää voisi käyttää sitten työnhakuun tai opiskeluun. Miksi ihmeessä yhteiskunnan pitäisi maksaa rahaa, jos se ei saa MITÄÄN vastinetta siitä ?
Enpä ole tähän mennessä nähnyt montaakaan nälkään nääntyvää Suomessavinouma kirjoitti:Siksi, että kansalainen ei kuole nälkään ja kylmään! Yhteiskunnan tehtävä on mm. - käsittääkseni - auttaa heikko-osaisia.arttula kirjoitti: Mistä hyvästä palkkaa maksettaisiin ?
Kyllähän siitä palkkaa maksettaisiin: Työttömyyskorvauksen muodossa. Ja eläke kertyisi samaan malliin, kuin työttömyyskorvausta nostettaessa. Mikä tässä nyt on niin vaikeaa ymmärtää ?hatey kirjoitti: Miten olisi tuon yhdyskuntavelvoitteen suorittajan status? Orja, raidalliset vaattet ja kahleet kintuissa aseistettu vartija vieressä? Vai normaali työntekijän status? Palkkoineen, vakuutuksineen, kertyvine eläkkeineen jne.
Niinhän ne orjamarkkinatkin ovat reiluja diilejä orjuuttajan mielestä.arttula kirjoitti:Kyllähän siitä palkkaa maksettaisiin: Työttömyyskorvauksen muodossa. Ja eläke kertyisi samaan malliin, kuin työttömyyskorvausta nostettaessa. Mikä tässä nyt on niin vaikeaa ymmärtää ?hatey kirjoitti: Miten olisi tuon yhdyskuntavelvoitteen suorittajan status? Orja, raidalliset vaattet ja kahleet kintuissa aseistettu vartija vieressä? Vai normaali työntekijän status? Palkkoineen, vakuutuksineen, kertyvine eläkkeineen jne.![]()
Ei tietenkään olisi pakko tehdä yhdyskuntapalvelua työttömyyskorvausta vastaan, mutta se tarkoittaisi sitä, ettei silloin saisi tuota työttömyyskorvausta. Reilu peli minun mielestäni.
Saivatko orjat työttömyyskorvausta ? Ilmaista rahaa tekemättä mitään ?hatey kirjoitti:Niinhän ne orjamarkkinatkin ovat reiluja diilejä orjuuttajan mielestä.arttula kirjoitti:Kyllähän siitä palkkaa maksettaisiin: Työttömyyskorvauksen muodossa. Ja eläke kertyisi samaan malliin, kuin työttömyyskorvausta nostettaessa. Mikä tässä nyt on niin vaikeaa ymmärtää ?hatey kirjoitti: Miten olisi tuon yhdyskuntavelvoitteen suorittajan status? Orja, raidalliset vaattet ja kahleet kintuissa aseistettu vartija vieressä? Vai normaali työntekijän status? Palkkoineen, vakuutuksineen, kertyvine eläkkeineen jne.![]()
Ei tietenkään olisi pakko tehdä yhdyskuntapalvelua työttömyyskorvausta vastaan, mutta se tarkoittaisi sitä, ettei silloin saisi tuota työttömyyskorvausta. Reilu peli minun mielestäni.
Et ole joutunut kahlaamaan polvia myöten paskassa kaatopaikalla, jotta saisi työmarkkinatukea. Et ole lopulta päätynyt tilanteeseen, että mistään yhteiskunnan rööristä (ansiotyöstä tai tukien kautta) ei tipu senttiään rahaa - ainoa tapa selviytyä on EU:n ruokakassit. Ja olet sinäkin saanut yhteiskunnalta pirun kalliin korkeakoulututkinnon (käsittääkseni)...arttula kirjoitti: Mitä tarkoitat, kun totesit, että olen "syntynyt kultalusikka suussa" ?
Nii justiinsa. Kun yritys maksaa veroa, voi yritys vaatia orjia. Näinkö se menee?arttula kirjoitti: Ja mistä oli peräisin tuo yhteiskunnan maksama tuki ? Yrityksetkin maksavat veroja + muita maksuja, joista maksetaan sitten noita työllistämistukia. Ja etkö muka oppinut mitään tuolla, mistä on ollut myöhemmin hyötyä työmarkkinoillasi ? Tai noh... onhan sekin tietysti mahdollista.
Se että on töissä jollekin, niin sen firman pitää tuottaa jotain, jolla se palkka maksetaan, eikä niin että yhteiskunta rahoittaa sille työnantajalle ne työntekijät. Tuollainen työnantaja on suurempi paskasäkki ja keinottelija, kuin perusrahalla eläva Kelan loinen. Vai oletko itse tuollainen työnantaja kun viimeiseen asti puolustat tätä systeemiä.arttula kirjoitti:Saivatko orjat työttömyyskorvausta ? Ilmaista rahaa tekemättä mitään ?hatey kirjoitti:Niinhän ne orjamarkkinatkin ovat reiluja diilejä orjuuttajan mielestä.arttula kirjoitti:Kyllähän siitä palkkaa maksettaisiin: Työttömyyskorvauksen muodossa. Ja eläke kertyisi samaan malliin, kuin työttömyyskorvausta nostettaessa. Mikä tässä nyt on niin vaikeaa ymmärtää ?hatey kirjoitti: Miten olisi tuon yhdyskuntavelvoitteen suorittajan status? Orja, raidalliset vaattet ja kahleet kintuissa aseistettu vartija vieressä? Vai normaali työntekijän status? Palkkoineen, vakuutuksineen, kertyvine eläkkeineen jne.![]()
Eipä se tarkoita, ettenkö olisi joutunut työskentelemään elämäni aikana. Jokaisella on käsittääkseni mahdollisuus Suomessa kouluttautua suunnilleen saman hintaan (muutamaa poikkeusalaa lukuunottamatta). Ovatko siis kaikki Suomessa syntyneet kultalusikka suussa ?vinouma kirjoitti:Et ole joutunut kahlaamaan polvia myöten paskassa kaatopaikalla, jotta saisi työmarkkinatukea. Et ole lopulta päätynyt tilanteeseen, että mistään yhteiskunnan rööristä (ansiotyöstä tai tukien kautta) ei tipu senttiään rahaa - ainoa tapa selviytyä on EU:n ruokakassit. Ja olet sinäkin saanut yhteiskunnalta pirun kalliin korkeakoulututkinnon (käsittääkseni)...arttula kirjoitti: Mitä tarkoitat, kun totesit, että olen "syntynyt kultalusikka suussa" ?
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Viesti Kirjoittaja Citruuna »
Ja missähän olen antanut ymmärtää, että ylenkatson noita töitä? Missä olen antanut ymmärtää pitäväni itseäni parempana? Entä oikeutettuna? Et tiedä millaisia töitä olen tehnyt, tai mitä teen nyt. Itse asiassa et tiedä minusta mitään muutakaan todellista. Ensinnäkin, siinä vaiheessa kun kouluttauduin ei kukaan tiennyt mitään tulevasta työttömyydestä eikä siitä minkä alan ihmisiä tarvitaan. Toiseksi: oletko kuullut koskaan soveltuvuudesta määrättyyn työhön. Olen nähnyt liikaa perushoitajia, joita ei pitäisi päästää lähellekään yhtäkään ihmistä. Hoiva- ja hoitotyö ei vaan sovellu kaikille, mutta ei siinä ole kysymys mistään työn halveksimisesta. Tuollainen asioiden vääristely on tosi raivostuttavaa.arttula kirjoitti: No miksi et sitten kouluttautunut sellaiseen ammattiin, josta löytyy töitä ? Perushoitajista on pulaa lähes kaikkialla, eikä koulutuskaan nyt mahottoman kauan kestä. Ai juu... Et halua tehdä kakkahommia.. Noh, onneksi maailmalta löytyy vielä hmisiä, joita voidaan roudata tänne Suomeen tekemään noita sinun ylenkatsomia duuneja. Olethan sentään parempi ihminen, ja oikeutettu tekemään parempien ihmisten töitä.
No nyt, kun otit tuon näkökulman puheeksi, ymmärrrän kyllä...Citruuna kirjoitti: Toiseksi: oletko kuullut koskaan soveltuvuudesta määrättyyn työhön. Olen nähnyt liikaa perushoitajia, joita ei pitäisi päästää lähellekään yhtäkään ihmistä. Hoiva- ja hoitotyö ei vaan sovellu kaikille, mutta ei siinä ole kysymys mistään työn halveksimisesta.