Höpö höpö. Elinkautinen mitä kalliiksi tule. Se on vaan järjestelykysymys. Breivikin kohdalla oikeus ja kohtuus olisi sellainen nilkkapanta. Sellainen tukeva, mistä miehen voisi ripustaa roikkumaan pimeään komeroon. Ei veisi paljon tilaa, eikä kuluttaisi energiaa. Mikä siinä olisi kallista?theinonen kirjoitti:Breivikin tapauksessa kuolemantuomio on ainoa järkevä ratkaisu. Tosin kuoleman ei pidä olla inhimillinen vaan mahdollisimman tuskallinen ja hidas.
Elinkautinen tulee yhteiskunalle kalliiksi ...
Arvon mekin ansaitsemme?
-
Re: Arvon mekin ansaitsemme?
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
-
Viesti Kirjoittaja arisel »
No, jos kyse tosiaan olisi toisinajattelijoista, eli ihmisistä, jotka vastustavat Venäjän ja Kiinan diktatuureja, ja ovat joutuneet vankilaan siitä syystä, niin vaihto olisi kyllä asiaa.arttula kirjoitti:Ja seurauksena olisi: Noita venäläisiä ja kiinalaisia vankeja ei voitaisi enää lähettää takaisin, koska he anoisivat turvapaikkaa, ja se myönnettäisiin heille oitis.Tauvo kirjoitti:^ Tai sitten voisi järjestää "vaihto-oppilasohjelmaa" vangeille. Suomi voisi sijoittaa muutaman toisinajattelijan Venäjältä tai Kiinasta ja vastaavasti lähettäisi sinne vankiloihin omia rikoksenuusijoitaan.
Breivikin käsittelystä olen samaa mieltä theinosen kanssa - pelkkä vankilassa pitäminen on liian lievä rangaistus, ja tässä nimenomaisessa tapauksessa en ole pikaisen teloituksen, vaan mahdollisimman hitaan, kivuliaan ja tuskallisen hengiltä hivuttamisen kannalla. Sillä tavalla voisivat uhrit saada edes hitusen hyvitystä, ja sen pienempää rangaistusta Breivik ei ole ansainnut. Siitä olisi hyvä aloittaa, että tehtäisiin Breivikistä parantumattomalla tavalla rampa, niin, että se paska tietäisi, ettei ikinä tule pääsemään kuntoon minkäänlaisilla operaatioilla. Sillä tavalla, ettei toivoa paremmasta enää olisi, vain kuoleman odotus - jota ei annettaisi, ennenkuin se saasta nöyrtyy ja katuu muutaman vuoden ajan; sen jälkeen voitaisiin armahtaa kuolemalla.
-
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
Yhtä naurettavaa on vaatia sitä kuolemantuomiota. Nämä teloitustuomiota vaativat ovat tekopyhiä ketkä pitäiis laittaa siperiaan. En nyt keksi ketään hengissä olevaa ihmistä kuka on tehnyt suuren rikoksen, jos Breivikiä ei laskera mukaan. Tämä herra tulee ensimmäisenä mieleen jostain kumman syystä. Kuolleista sitten tulee mieleen Jammu Setä. Se tulee aina mieleen kun kävelee karkkihyllyn ohitse kaupassa. Se saastakin on ihminen ja kuolemantuomio on väärä ratkaisu. Sinun mielestä varmaan koulukiusatulle pitäiis määrätä kuolemantuomio, jos se sekoaa esimerkiksi 17v iässä tappamalla vaikka nyt 20 ihmistä. Moni puhuu, että koulukiusaaminen on jokin trendi johon vedotaan. Ikävä kyllä tästä kiusaamisestakaan ei puhuta tarpeeksi. Rehtorit kieltävät asian ja sulkevat silmänsä. Välituntivalvojat harvemmin välittää mitään vaikka toista hakattaisiin kirveellä siinä pihassa. Oletko muuten ollut koulukiusaaja? Mielipiteistäsi tuli mieleen tämä ja tullut aikaisemminkin. Koulukiusaamista ei saada koskaan loppumaan tai saadaan, mutta se on mahdollista vain kyläkouluissa (alle 100 oppilasta) Koulukiusaamiesta pitäisi myös puhua enemmän eikä hyssytellä. Jotenkin tuntuu, että olet aatuakin pahempi kun vaahtoa teloittamisesta.arisel kirjoitti:Vain ne, jotka tekopyhyydessään sokeutuvat aiheesta keskustellessa, eivät ymmärrä tätä - mutta armottoman rikoksen kohteeksi jouduttuaan saattavat hyvinkin olla toista mieltä. En toivo näille umpimielisille tällaista kohtaloa, mutta sen verran toivoisin, että ennekuin alatte suuna päänä meuhkata saastojen ihmisarvosta, miettikää hetki adelen ketjun alussa mainitsemaa esimerkkiä ja sen osumista omalle kohdalle. Harva teistä edes kykenee ajattelemaan sitä. On naurettavan tyhmää suojella rikollista, joka heti tilaisuuden tullen varastaa tai tuhoaa omaisuuttasi, tappaa tai raiskaa sinut, läheisesi tai kenet tahansa tielleen sattuvan, jos vain pystyy.
Silti kuolemantuomio ei sovi sivistysvaltioon ja amerikastakaan ei koskaan sivistysvaltiota tule tekemälläkään. Jotkut itki taas hirmumyrskyn tuhoja kun muutama kuoli siellä. Pah, Sanon minä. Ei kosketa pätkääkään. Tuolla maailmalla taphtuu paljon suurempia katastrofeja, mutta niistä ei puhuta mitään. Miksikö? Noh. Jokainen tietää totuuden, mutta monet kieltävät sen itseltään. Miksi se Jenkkilän pikku trombi koskettaa muka enemmän kuin joku muu köyhässä maassa tapahtunut katastrofi? Miksi Terroristien tekemä isku 11.9 järkyttää monia? Muualla tapahtuu paljon pahempia tapahtumia ja niistä ei murehdita.
Ihmettelen myös sitä, että arvostat ihmistä suoritusten perusteella. Eli tuottavempaa ihmistä arvostetaan enemmän kuin vähemmän tuottavaa. Onko ihmiset sinulle koneita? En tahtoisi koskaan sinunlaista esimiestä vaikka olisitkin parempi kuin nykyinen. Se arvostaa paikkakunnan mukaan työntekijöitä ja suosii "oman kylän poikia" Karvan verran pätevämpi ei pakolla valita, jos toinen hakija on samalta kylältä vaikka olisi huonompi. Armeijan suorittaminen on hänelle tärkeää ja elämää tärkeämpi asia. Jotkut eivät arvosta sivareita. Huvittaa kun näitä esiintyy naisissakin vaikkeivat itse sitä suorita.
Uutisissa huvittaa kun puhutaan hyvien perheiden lapsista. Mitkä sellaisia on? Tahtoo tietää.
Miksi emme käyttäisi pakkotyövoimaa. Esimerkiksi Keski-Suomessa olevat kirpputorin polttajat voisivat nyt sitten purkaa lekalla vaurioita kärsineen rakennuksen. Nelostie saataisiin nopeasti kuntoon kun vangit kuokkisivat ja kantaisivat kottikärryllä hiekkaa eteenpäin. Yhteistyö Korean Demokraattisen Tasavallan kanssa. Harmi, ettei heillä ole ystävyys seuraa joka on toiminnassa.Tauvo kirjoitti:^ Tai sitten voisi järjestää "vaihto-oppilasohjelmaa" vangeille. Suomi voisi sijoittaa muutaman toisinajattelijan Venäjältä tai Kiinasta ja vastaavasti lähettäisi sinne vankiloihin omia rikoksenuusijoitaan.
Sakkotuomiot voitaisiin lopettaa ja laittaa työtuomiot tilalle. Minä voisin olla piiskan kanssa pitämässä jöötä. Eihän vangit minnekkään karkaisi kun olisivat nilkkaketjulla toisissaan kiinni. Tuollainen rangaistus ei ole ihmisarvoa loukkaavaa. Rikoksen tekijä kuitenkin oppii tehneensä väärin ja hyvittää tekonsa työllä. Breivik pääsisi vapauteen täytettyään 62v kun olisi kuokkinut maata yms. Kuolemantuomiolla hänestä ei saatu mitään hyötyä.
Huvittaa kun ajat ihmisen ylitse punaisia päin niin saat 350€ sakon (oli lauantain lehdessä juttua) Kun vertaa sitä johonkin tekijänoikeusrikkomuksien tuomioihin. En voi käsittää tätä. Kyllä tässä on kyseessä sairaita ihmisiä kenen mielestä piratismi on muka vakavempi rike. Toivottavasti minuun ei tartu tuo sairaus mitä joissain esiintyy. Noh. Kaupunkilaisjuntit on sellaisia. Toivottavasti saa kuolemaansa asti elää maalla keskellä metsää. Pääsisipä vielä korvempaan asumaan, mutta kun nettiä ei metsään saa. Suoravelotuskin poistuu vuoden vaihteessa, että nettiä tarvitaan.
-
Tämäkin kuulostaa ehdottomasti paremmalta kuin pelkkä loikoilu televisiota katsellen.KunkkuJ kirjoitti:..miehen voisi ripustaa roikkumaan pimeään komeroon. Ei veisi paljon tilaa, eikä kuluttaisi energiaa. Mikä siinä olisi kallista?
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
En kyllä käyttäisi sanaa mies siitä paskasta...
Noin yleisesti ottaen tavallinen elinkautinen on kallis rangaistus verrattuna teloitukseen, vaikka siihen satsattaisiin enemmänkin; toisaalta teloituksen voi tehdä halvallakin, miksi turhaan järjestää näytelmää, kun asian voi hoitaa yhdellä tai kahdella laukauksella?
-
Viesti Kirjoittaja Peitsamo »
Halbaa
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja theinonen »
Kiusaamista ruokkivat juurikin ne reaktiot joita kiusaaminen aiheuttaa kiusatuissa ja kehittämällä omaa itsetuntoaan, sekä jättämällä kiusaajat huomiotta menettää kiusaaja valtansa kiusattuun eikä kiusaaminen tuota enään mielihyvää. Monesti se kiusaaminen johtuu muuten kiusaajan heikosta itsetunnosta jota yritetään pönkittää toisen ihmisen kustannuksella.
Mielestäni se, että kiusattu kostaa oman pahan olonsa syyttömille sivullisille ja aiheuttaa kärsimystä näiden omaisille on erittäin tuomittava asia ja osoittaa sen, että kyseinen ihminen ei ole oppinut omista kokemuksistaan vaan vajoaa vielä kiusaajaakin alhaisemmalle tasolle. Jokainen vastaa vain omista teoistansa eikä sitä kiusaamista voida käyttää tekosyynä oikeuttamaan pahoja tekoja.
Edit: korjattu pahoja kirjoitusvirheitä
-
Ihminen ei voi sille mitään kun päässä kilahtaa. Miten tämmöinen uhri muka osaisi hakea apua? Yleensä henkilö ei edes huomaa aina masennustaan tai ahdistustaan. Tämä vaa on kiusaajien yhteiskunta. Vähän kuin Hopeinen Omenakin on kiusajien paratiisi. Itse huomaan ainakin kuinka toisia piikitellään joskus turhankin kovaa. Minä muistan sellaiset puheet mitä jotkut on käyttänyt. Moni varmaan on antanut anteeksi vääryydellä koetut muistot ja unohtaa ne, mutta minä olen kuin norsu. En unohda.
Syy: Edeltävän viestin lainaus poistettu
-
Onko tämä ymmärrettävä niin, ettei amerikkalaisilla mielestäsi ole ihmisarvoa? Tai että se on vähäisempi kuin korealaisilla? Lajitteletko ihmiset kansallisuuden perusteella?M.P.T kirjoitti:Silti kuolemantuomio ei sovi sivistysvaltioon ja amerikastakaan ei koskaan sivistysvaltiota tule tekemälläkään. Jotkut itki taas hirmumyrskyn tuhoja kun muutama kuoli siellä. Pah, Sanon minä. Ei kosketa pätkääkään. Tuolla maailmalla taphtuu paljon suurempia katastrofeja, mutta niistä ei puhuta mitään. Miksikö? Noh. Jokainen tietää totuuden, mutta monet kieltävät sen itseltään. Miksi se Jenkkilän pikku trombi koskettaa muka enemmän kuin joku muu köyhässä maassa tapahtunut katastrofi? Miksi Terroristien tekemä isku 11.9 järkyttää monia? Muualla tapahtuu paljon pahempia tapahtumia ja niistä ei murehdita.
Työhöni kuuluu myös arvioinnin tekeminen, mutta ehkä ilmaisin asian epätarkasti - en tarkoittanut siinä kohdassa ihmisarvoa, vaan työntekoa, joka yrityksen ja työntekijöiden tulevaisuuteen vaikuttaa.M.P.T kirjoitti:Ihmettelen myös sitä, että arvostat ihmistä suoritusten perusteella. Eli tuottavempaa ihmistä arvostetaan enemmän kuin vähemmän tuottavaa. Onko ihmiset sinulle koneita? En tahtoisi koskaan sinunlaista esimiestä vaikka olisitkin parempi kuin nykyinen.
Lainaan tähän mitä kirjoitin:
Jatko kertoi omasta tilanteestani töissä, missä kohtaan eri kansallisuuksia, ja se, etten erottele heitä sen mukaan, oli asia, jota yritin tuoda esille.arisel kirjoitti:Itse arvostan ihmisiä sen perusteella, miten he itse toimivat ja kohtelevat muita ihmisiä.
Ja jo alunperinkin jo lisäsin tämän:arisel kirjoitti:Teen töitä erimaalaisten ihmisten kanssa, enkä arvota heitä kansalaisuuden mukaan, vaan sen, miten he hoitavat työnsä; ymmärrän myös virheitä, osaamattomuutta tiettyyn rajaan asti, tai vaikkapa pelkoja uuden tehtävän tai ympäristön edessä.
arisel kirjoitti:Rodut, vammaisuus, köyhyys, mielisairaus tai vähä-älyisyys sinänsä ovat tyystin eri asioita, eikä niitä tule sotkea tähän asiaan.
Tämä sopisi mulle erinomaisesti - nykyisille "rangaistuksille" rikoksenuusijat vain naureskelevat; ja voisit minun puolestani olla piiskaa heiluttamassa, itse en kaipaa sellaiseen tehtävään.M.P.T kirjoitti:Sakkotuomiot voitaisiin lopettaa ja laittaa työtuomiot tilalle. Minä voisin olla piiskan kanssa pitämässä jöötä. Eihän vangit minnekkään karkaisi kun olisivat nilkkaketjulla toisissaan kiinni. Tuollainen rangaistus ei ole ihmisarvoa loukkaavaa. Rikoksen tekijä kuitenkin oppii tehneensä väärin ja hyvittää tekonsa työllä.
62-vuotiaana vapaaksipäästettynä Breivik jatkaisi työtään, eli tappaisi lisää ihmisiä. Kuolemantuomion kiistaton hyöty on se, ettei teloitettu enää koskaan aiheuta vahinkoa kenellekään, ja yhteiskunta säästää ylläpitokustannukset.M.P.T kirjoitti:Breivik pääsisi vapauteen täytettyään 62v kun olisi kuokkinut maata yms. Kuolemantuomiolla hänestä ei saatu mitään hyötyä
Koulukiusaamiseen tulisi aina puuttua hyvin nopeasti ja päättäväisesti; itse olen työpaikallani puuttunut tapaukseen, jossa oli aihetta epäillä kiusaamista, ja käsittääkseni kaikki osapuolet olivat tyytyväisiä asian selvittämisen jälkeen. Koulussa olin varmasti ennemminkin siellä kiusatulla puolella kuin kiusaajana - missä en ole koskaan ollut.
Haluaisin, että jokainen kuolemantuomiota vastustava ajattelisi pohjamutia myöten omat tunteensa siinä tapauksessa, että hänen läheisensä raiskattaisiin ja tapettaisiin, tapahtuma kuvattaisiin ja videota myytäisiin perversseille hyvään hintaan - ja kaikki siis tehtäisiin vain rahan vuoksi?
Ajattele asiaa huolella, ja kerro vasta sen jälkeen mielipiteesi oikeudenmukaisesta rangaistuksesta.
Sen jälkeen ajattele miltä sinusta itsestästi tuntuisi olla sidottuna, kidutettuna sekä raiskattavana ja koko ajan joku kuvaa ja naureskelee tuskallesi; sinulle kerrottaisiin, että kuolet kun video on kuvattu ja tiedät varmasti, että tuskan ja nöyryytyksen jälkeen tulet kuolemaan; et voi tehdä mitään asialle, eikä kukaan saa koskaan tietää syyllisiä, jotka jatkavat samaa hommaa kiduttaen, raiskaten ja tappaen uhrin toisensa jälkeen.
Ajattele asiaa vielä toisen kerran, niin palataan sitten asiaan.
Pikainen vastaus kertoo,ettet ole kyennyt käsittelemään asiaa lainkaan; kuten useimpien kohdalla tapahtuu - kyseinen tapahtumasarja on liian rankka miellettäväksi edes läheisen kohdalle osuvaksi, saati omalle kohdalle.
-
Tämä pätee vain lievissä ja satunnaisissa tapauksissa, ei toistuvassa ja jatkuvassa kiusaamisessa, mihin puree ainoastaan riittävän voimakas puuttuminen ja kiusaamisen estäminen. Toistuvasti kiusaavat tulisi aina poikkeuksetta erottaa koulusta, ja uudessa koulussa kiusaamisen aloittamisen pitäisi johtaa koulunkäynnin nopeaan loppumiseen. Oppivelvollisuus tulisi kuitenkin suorittaa jollain muulla tavalla, esimerkiksi joko kotiopetuksena tai laitoksessa. Jos kiusaamiskäyttäytymisen aiheuttaa jokin kiusaajan omassa elämässä pielessä oleva asia, se olisi pyrittävä korjaamaan - mutta ehdottomasti ei sen alkuperäisen kiusatun kustannuksella.theinonen kirjoitti:Koulukiusaamisen saa loppumaan ainoastaan jättämällä kiusaajat omaan arvoonsa. Kiusaamista ruokkivat juurikin ne reaktiot joita kiusaaminen aiheuttaa kiusatuissa ja kehittämällä omaa itsetuntoaan, sekä jättämällä kiusaajat huomiotta menettää kiusaaja valtansa kiusattuun eikä kiusaaminen tuota enään mielihyvää. Monesti se kiusaaminen johtuu muuten kiusaajan heikosta itsetunnosta jota yritetään pönkittää toisen ihmisen kustannuksella.
Tästä olen samaa mieltä - ei kiusaamista vähennä viattomien tappaminen.theinonen kirjoitti:Mielestäni se, että kiusattu kostaa oman pahan olonsa syyttömille sivullisille ja aiheuttaa kärsimystä näiden omaisille on erittäin tuomittava asia ja osoittaa sen, että kyseinen ihminen ei ole oppinut omista kokemuksistaan vaan vajoaa vielä kiusaajaakin alhaisemmalle tasolle. Jokainen vastaa vain omista teoistansa eikä sitä kiusaamista voida käyttää tekosyynä oikeuttamaan pahoja tekoja.
Tässäkin olisi ehdottomasti parantamisen varaa - esimerkiksi juuri rikollisten uhriksi joutuvalle ei ole turvaa, vaan hänen itse puolustautuessaan turvaamisen laiminlyönyt yhteiskunta käy myös hänen kimppuunsa.M.P.T kirjoitti:Ihminen ei voi sille mitään kun päässä kilahtaa. Miten tämmöinen uhri muka osaisi hakea apua? Yleensä henkilö ei edes huomaa aina masennustaan tai ahdistustaan. Tämä vaa on kiusaajien yhteiskunta.
Hompussa on paljon keskinäistä sanailua, jota sivullinen ei ymmärrä - kun toisensa tuntevat ihmiset heittelevät herjoja toisilleen, he ymmärtävät huumorin, vaikka ulkopuolisesta se saattaa näyttää riidalta.M.P.T kirjoitti:Vähän kuin Hopeinen Omenakin on kiusajien paratiisi. Itse huomaan ainakin kuinka toisia piikitellään joskus turhankin kovaa. Minä muistan sellaiset puheet mitä jotkut on käyttänyt. Moni varmaan on antanut anteeksi vääryydellä koetut muistot ja unohtaa ne, mutta minä olen kuin norsu. En unohda.
Mielipiteistä kaiketi saa keskustella? Kannatan kuolemantuomiota ja joissain tapauksissa jopa vielä kovempia rangaistuksia, mutten lähde itse niitä toteuttamaan; kuten olen aiemmin todennut, en omista asetta, ja jos sellaista joutuisin käyttämään ihmistä vastaan harkitsisin tilanteen mukaan tarkasti miten. Siitä huolimatta olen sitä mieltä, että jos asuntoon murtautuva saa luodin nahkaansa, niin itse sen on pyytänyt, eikä valitusoikeutta ole.
Olisiko minun syytä huolestua..?M.P.T kirjoitti:Minä muistan sellaiset puheet mitä jotkut on käyttänyt. Moni varmaan on antanut anteeksi vääryydellä koetut muistot ja unohtaa ne, mutta minä olen kuin norsu. En unohda.
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
-
Se, jos kaksi metrinen neekeri tulisi ja raiskaisi minut niin kuolemantuomio ei tekisi tekoa tekemättömäksi. Myöskään se, että minä saisin painaa sähkötuolin nappulaa ei helpottaisi tilannetta. Koskemattomuuteni olisi silti loukattu. Tiedän vastaavia tapauksia. Esimerkiksi kaupassa eräs kävi äitini kimppuun. Löi oikein kunnolla turpaan, että äitini tippui. Äitee paina 48kg, että ihme kun selvisi hengissä. Isä ehti väliin ettei se pahempia ehtinyt tekemään. Silti kuolemantuomio ei tekisi sitäkään tekemättömäksi. 100.000€ sakko ulosoton uhallakaan ei olisi mikään ratkaisu. Ei myöskään tässä tapauksessa kun eräs hyökkäsi keskellä kaupunkia äitini kimppuun kun hän joutui teholle about kuukauseksi. Näin omin silmin kun verta oli kaikkialla. Olisin varmaan painanut liiaisinta, jos olisin aseen omistanut. Silti se ei olisi helpottanut äitini tuskaa tai tuonut oikeutta. Ei kannattaisi sanoa, ettei minulla ole kokemusta vastaavista tilanteista.arisel kirjoitti:Ajattele asiaa huolella, ja kerro vasta sen jälkeen mielipiteesi oikeudenmukaisesta rangaistuksesta. Ajattele asiaa vielä toisen kerran, niin palataan sitten asiaan. Pikainen vastaus kertoo,ettet ole kyennyt käsittelemään asiaa lainkaan; kuten useimpien kohdalla tapahtuu - kyseinen tapahtumasarja on liian rankka miellettäväksi edes läheisen kohdalle osuvaksi, saati omalle kohdalle.
Olen ehdottomasti pakkotyön kannalla. Hyväksyn tuomiota kärsivän pakkotyöläisen piiskaamisen yms. Pieni ruoskinta ei vie ihmisarvoa, jos työkyky pidetään yllä. Edelleen sanon, että Breivik voitaisiin pitää pakkotyöleirillä 62v asti. Hän on netin mukaan syntynyt 1979 eli ikää on nyt 33v. Hän siis tekisi 29v pakkotyötä yhteiskunnan hyväksi jokainen päivä 12h/pv. Vapautuessaan hän on sen verran vanha, ettei varmasti olisi kykenevä tappamaan ketään. Pakkotyö ja erittäin raskas fyysisen työntekeminen syö ihmistä aika pahasti. Vertaa opettajaa ja metallimiestä eläkeiässä. Kumpikohan on raihnaisempi? Tietenkin oikeusturva pitää viedä pois vapautuessaan. Eli, jos kansa sen tahtoo listiä niin antaa kansan tehdä tahtonsa.
Kuolemantuomio maksaa. Hirttoköysi on kaikkein halvin, mutta mitä se hyödyttäisi? Pakkotyöllä saataisiin jotain aikaan. Kuolemantuomio on tuomiona erittäin helppo, jos sitä ei tehdä hitaasti. Hitaasti tehtynä se taas on epäinhimillistä ja eläimellistä touhua. Verrataan nyt kuolemantuomiota hitaasti vs pakkotyötä. Pakkotyöllä saa jotain tehtyä yhteiskunnan eteen. Meidän mielipiteet eroaa toisistaan, mutta mitäs jos yhdistäisimme ne? 25-30v pakkotyötä ja sen jälkeen teloitus. Tuo on jo pahempi kuin sinun kannattama kuolemantuomio nopeasti.
-
Kiitos kun toit tämän esille! Etenkin iäkkäitä ihmisiä täällä kiusataan säälittä. Tekisi mieli nimetä niitä pahimpia kiusaajia ja aloittaa a:sta, mutta en uskalla. Joutuisin vaan entistä pahemman kiusaamisen kohteeksi.M.P.T kirjoitti: Vähän kuin Hopeinen Omenakin on kiusajien paratiisi.
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
Entä jos 178cm valkoihoinen, jolla on tippuri?M.P.T kirjoitti:Se, jos kaksi metrinen neekeri tulisi ja raiskaisi minut...
Mutsisi taitaa olla varsinainen rettelöitsijä?M.P.T kirjoitti: ...Esimerkiksi kaupassa eräs kävi äitini kimppuun. Löi oikein kunnolla turpaan, että äitini tippui...
Ei myöskään tässä tapauksessa kun eräs hyökkäsi keskellä kaupunkia äitini kimppuun
-
Just tuli mieleen, että voisi sen kiusaajien nimeämisen alkaa myös T-kirjaimesta.KunkkuJ kirjoitti: Tekisi mieli nimetä niitä pahimpia kiusaajia ja aloittaa a:sta, mutta en uskalla.
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
-
Joidenkin pitää uskaltaa aloittaa keskustelu.KunkkuJ kirjoitti:Kiitos kun toit tämän esille! Etenkin iäkkäitä ihmisiä täällä kiusataan säälittä.
Kyllä sitä voi saada selkään vaikka keskustassa. Ei kaikkien tarvitse tapahtua Varissuolla (Eikös se ole Turun pahin) tai kirkkopuistossaTauvo kirjoitti:Entä jos 178cm valkoihoinen, jolla on tippuri?
Mutsisi taitaa olla varsinainen rettelöitsijä?(Pahoittelut leikinlaskusta vakavalla/ikävällä asialla, mutta harvoin vanhat naisihmiset toistuvasti joutuvat pahoinpitelyn uhreiksi kodin ulkopuolella, paitsi ehkä huonomaineisissa lähiöissä)
Etkai ole vain 178cm pitkä

-
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
-
Viesti Kirjoittaja Anniel »
Ja jos joku kokee että Hompussa kiusataan niin ilmoittakaa siitä ylläpidolle. Mutta kannattaa myös muistaa että monet täällä tuntevat toisensa, jolloin ulkopuolisen silmään jotkin heitot voivat vaikuttaa omalaatuisilta.
-
-
Viesti Kirjoittaja kerabit »
Adelen Lada 2011
-
Viesti Kirjoittaja Jussi68 »
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Kannattaisiko sinun vähän katsoa, millaisissa kaveriporukoissa liikut?kerabit kirjoitti:... muurien sisäpuolella on rehellisempää väkeä kuin kaveripiirissä.
-
-
- Porttikiellossa
Viesti Kirjoittaja adele »
Sopeutuvampi, ei vahvempi.amanita kirjoitti:…kaiken taustalla on mielestäni kehityshistoriamme ja sen kautta havaituksi tullut tosiasia: vahvempi tulee aina voittamaan.
"Luonnonvalinnan ansiosta parhaiten ympäristöönsä sopeutuvat yksilöt populaatiossa menestyvät parhaiten ja saavat myös enemmän jälkeläisiä kuin heikommin sopeutuvat. Näin menestyneimmistä yksilöistä tulee lopulta populaation vallitseva tyyppi.[8] Koska geenit määräävät eliöiden ominaisuudet, tämä merkitsee samalla, että sopeutuvimpien yksilöiden geenit yleistyvät populaatiossa."
Ilmeisesti ihmisarvo on ollut myös paljon ennen ihmislajia, kun siihen ei mikään vaikuta? Joten ihmisarvossa on kysessä Jumalan kaltainen entiteetti, jonka olemassaolo ei tarvitse todisteita? Ja ihmisarvo on uskonnon kaltainen uskomusjärjestelmä, jonka pohjana…. on usko siihen? Ei logiikka, perusteltu tieto tai faktat.Mikael K. kirjoitti:Ihmisarvo on kuitenkin eri asia kuin mahdollisuus selvitä elävänä tällä maapallolla. Sitä ei voi poistaa keneltäkään …Ihmisarvo pysyy vaikka maailma romahtaisi tänään.
Ainoa naivius tässä on väittää, että ottaa "jokaisen ihmisen samalla tavalla vastaan". Terve aikuinen suhtautuu eri tavalla, jos vastaan tulee istuva Presidentti tai itkevä lapsi tai humalainen puukko kädessä. Väite "kaikkien kohtaamisesta samalla lailla, positiivisen neutraalisti" osoittaa, että ei toimi tietoisesti, vaan hurmoksesta.Anniel kirjoitti:Minulle ihmisarvo on sitä että otan jokaisen tapaamani ihmisen samalla lailla vastaan. Pyrin suhtautumaan kaikkiin ihmisiin ensitapaamisella positiivisen neutraalisti.
… Jos se jonkun mielestä on naiivia, typerää tai lapsellista niin omapahan on ongelmansa. En koe mitään tarvetta kohdella ketään kuin paskaa vain siksi etten tunne heitä.
Vaikka ihmisellä olisi ennakko-odotus tapaamastaan henkilöstä, se ennakko-odotus ei tarkoita että häntä kohdellaan kuin "paskaa". Päinvastoin. Ennakko-odotus yleensä parantaa kohtaamista. Tarvittaessa voi kertoa kymmeniä esimerkkejä.
Eli saadakseni arvostuksesi kritiikitön juttujesi kehuminen auttaisi.M.P.T kirjoitti: - Kunnioitan jokaista ihmisenä yhtä paljon, mutta toista arvostan enemmän sen perusteella miten minuun suhtautuu.
Periaatteessa kyllä. Aikaa voidaan lyhentää antamalla kriisialueille kaikki kehitysapu ensin aseina. Savun hälvettyä on humanitaarisen avun aika.KunkkuJ kirjoitti:Jos olen oikein teidät ymmärtänyt, niin ratkaisu olisi rakentaa Afrikan ja Aasian köyhien maiden ympärille muuri ja sulkea alueet vähintään viideksikymmeneksi vuodeksi…
Missä iässä me kaikki muutumme "kansakunnan sankareiksi"? Todellisuudessa vittumaisesta lapsesta kasvaa päivänkakkara aikuinen, joka taasen vanhetessaan muuttuu vittumaiseksi vanhukseksi, sankarius on tästä kaukana. Samoin on työnvieroksunnan, laiskuuden ja muiden asioiden kanssa.M.P.T kirjoitti:Vanhuksilla ei ole mitään arvoa kun he joutuvat palvelukoteihin ja terppakeskuksiin. Näinkö me korvaamme heidän uurastuksemme? Nämä kansakuntamme sankarit rakensivat tämän valtion ja nyt nykyiset ihmiset nauttii hedelmistä.
Saman syyn takia jokainen vanhus, jolla ei käy vierailijoita, voi vain katsoa peiliin. Minkä takia kenenkään pitäisi mennä tapaamaan luonnevikaista jäärää, jolla ei ole ollut mitään uutta sanottavaa viimeiseen 45:een vuoteen? Jokainen voi vanhuksena vain katsoa peiliin, niin makaa kuin on pedannut.
Itse juuri pääsit kirjoittamasta, että arvostat ihmisiä sen perusteella miten he suhtautuvat sinuun. Luultavasti arvostat enemmän sinulle suurempaa (arvonantoa) antavaa, kun häntä, joka pitää sinua harmittomana sivuraitelle ajautuneena heinähattunaM.P.T kirjoitti:Ihmettelen myös sitä, että arvostat ihmistä suoritusten perusteella. Eli tuottavempaa ihmistä arvostetaan enemmän kuin vähemmän tuottavaa. Onko ihmiset sinulle koneita?
Lisäksi itse syyllistyt itse samaan kun mistä syytät muita, eli arvostat ihmisiä tuottavuuden perustella. Mainitussa Breivikin tapauksessa tuottavampaa ihmistä vähemmän, vaatien Breivikille ties mitä rangaistuksia hänen tuottavuutensa takia. En näe tavassasi arvostaa ihmistä tekojen, eli suoritusten perusteella mitään eroa siihen, mistä syytät muita.
Eniten kiusaamista on väkivaltaisissa kurin ja järjestyksen yhteisöissä, kuten armeijassa. Väkivallan käyttö simputtajaesimiestä kohtaan, johtaa sinut vain sotaoikeuteen, ilman mitään takeita kiusaamisen loppumisesta.M.P.T kirjoitti:mutta kiusaaminen loppuu aina vain väkivaltaa käyttämällä.----Kurin puute lisää kiusaamista.
Tuo on vallan ja itsemääräysoikeuden luovuttamista ulkopuolisille. Olet luovuttanut mielenrauhasi "väärintekijöillesi". He (tässä tapauksessa tietämättään) hallitsevat sinua etänä, kuten sinä hallitset tietokonepelihahmoasi.M.P.T kirjoitti:.....Moni varmaan on antanut anteeksi vääryydellä koetut muistot ja unohtaa ne, mutta minä olen kuin norsu. En unohda.
Voit tietysti vempata hekumoiden loppuelämäsi peräkammarissasi omia kostomielikuviasi hautoen, mutta ei todellisuus siitä mihinkään muutu. Kärsimyksesi on ja pysyy.
Puhumattakaan, että onnistuisit tekniikallasi* saamaan naikkosen tupaasi keventämään painettasi. Joka juttujesi pohjalta lukijalle syntyneiden mielikuvien perusteella olisi ehdottoman kannatettava idea.
*(tekniikka= Suu vaahdossa, hattu korvilla ja silmät kananmunina päässä pyörien kerrot kohdallesi osuneista kärsimyksistä ja väärintekijöistä sekä alter-egosi mielikuvakostoretkistäsi lähibaarin typykälle, jossa kantavana sanoina ovat "pakkotyö", "kuolemantuomio", "piiskaaminen ja ruoskinta,", "hirttoköysi", lopettaen lauseesi tokaisuun "mennään naimisiin!")
-
Viesti Kirjoittaja Anniel »
Oletko sattumalta lukenut joitain omia viestejäsi tässä ja muissa ketjuissa?M.P.T kirjoitti:Missä täällä joku on uhannut väkivallalla? En minä ainakaan ole huomannut sellaista tässä topicissa. Jopa minun silmään joidenkin heitot tiettyjä kohtaan on aika karuja. Huumorillakin pitäisi olla joku raja.
-
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
Pysytäänpä tosiasioissa.adele kirjoitti:Ilmeisesti ihmisarvo on ollut myös paljon ennen ihmislajia, kun siihen ei mikään vaikuta? Joten ihmisarvossa on kysessä Jumalan kaltainen entiteetti, jonka olemassaolo ei tarvitse todisteita? Ja ihmisarvo on uskonnon kaltainen uskomusjärjestelmä, jonka pohjana…. on usko siihen? Ei logiikka, perusteltu tieto tai faktat.Mikael K. kirjoitti:Ihmisarvo on kuitenkin eri asia kuin mahdollisuus selvitä elävänä tällä maapallolla. Sitä ei voi poistaa keneltäkään …Ihmisarvo pysyy vaikka maailma romahtaisi tänään.
Leikkauksesi muutti jälleen kirjoittamani kappaleen sisällön. Näin ollen et voi tehdä tulkintaasi leikkauksesi perusteella. Olennaista on huomata se, että korostin ihmisarvoa saadakseni näkyville sen merkityksen. Tästä ei tule tehdä liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä kuten teet väärin perustein. Mikäli luit aiemmat aiheesta kirjoittamani viestit niin huomasit, että pidän ihmisarvoa perusarvona. Niitähän ei voi perustella luonnontieteen menetelmin vaan ne ovat luonteeltaan filosofisia väittämiä siitä mikä on olennaista ja tärkeää kaikille ihmisille.Mikael K. kirjoitti:Ihmisarvo on kuitenkin eri asia kuin mahdollisuus selvitä elävänä tällä maapallolla. Sitä ei voi poistaa keneltäkään samalla tavalla kuin dosentin sähköpostia tai epäillä hänen tutkintoaan. Ihmisarvo pysyy vaikka maailma romahtaisi tänään.
-
Tuossa olet muuten oikeassa. Moni niistä on rehellisempiä kuin kaveripiirissä olevat ihmiset mitä monella on. Ei ne kaikki ole mitään puukko hampaissa olevia murhaajia. Moni on yllättävän rehellinen ihminen, että heille jopa uskaltaisi jättää lompakon vartiointiin.kerabit kirjoitti:Jos saatte mahdollisuuden käykää vankilassa.Ehkä avaavin kokemus koskaan kakolassa ja turun lääninvankilassa käydessä. Ilman huumoria tai kettuilua on avartavaa huomata että muurien sisäpuolella on rehellisempää väkeä kuin kaveripiirissä. Yleisesti siis mitenkään puuttumatta breivikin juttuun.Tai kavereihinne se on vaan totuus.
Kunkku on hyvä jätkä. Minä en tahdo kiusata sinau. Toisaalta en tiedä kaun tahdon täällä palloilla. Minä voin vähän puhutella kiusaajiasi.KunkkuJ kirjoitti:En saa nukuttua. Minua ahistaa ja pelottaa, miten nämä tietyt hompun pojat taas kiusaa minua tänään. Modetkaan ei auta, ne nauraa vaan. Ei ole yhtään kivaa olla vanha.
1. Eiköhän jokainen veteraani ole sankari? Kaikilla ei myöskään ole lapsia tai jälkeläisiä ja toisten vanhusten lapset asuvat kaukana. Meinaatko, että omaisten pitäisi vaihtaa vaipat vanhuksille? Eikö ne siksi ole vanhainkodissa kun eivät yksin pärjää. Saan puheestasi käsitteen, että vanhukset pitäisi laittaa kissanruoka tehtaaseen. Itselläni ei enää ole kuin pappa hengissä ja häntä käyn katsomassa säännöllisesti kuten myös moni muu sukulainen. Vaikka hän on aika jäärä niin silti häntä käydään katsomassa. Olet julma ihminen, että pitäisikö minun pelättä? Onko tämä sitä kaupunkilaista luolamies kulttuuria? Ei maalla ole kukaan noin julma. Ainakin tällä kylällä pidetään naapurin papasta huolta. Jos valot palaa yömyöhään niin sitä mennään katsomaan onko kaikki kunnossa. Sama, jos pihassa on vieras auto. Tämä ei ole kyyläämistä vaan huolehtimista.adele kirjoitti: 1. Missä iässä me kaikki muutumme "kansakunnan sankareiksi"? Minkä takia kenenkään pitäisi mennä tapaamaan luonnevikaista jäärää, jolla ei ole ollut mitään uutta sanottavaa viimeiseen 45:een vuoteen? Jokainen voi vanhuksena vain katsoa peiliin, niin makaa kuin on pedannut.
2. Itse juuri pääsit kirjoittamasta, että arvostat ihmisiä sen perusteella miten he suhtautuvat sinuun. Luultavasti arvostat enemmän sinulle suurempaa (arvonantoa) antavaa, kun häntä, joka pitää sinua harmittomana sivuraitelle ajautuneena heinähattuna
3. Mainitussa Breivikin tapauksessa tuottavampaa ihmistä vähemmän, vaatien Breivikille ties mitä rangaistuksia hänen tuottavuutensa takia. Eniten kiusaamista on väkivaltaisissa kurin ja järjestyksen yhteisöissä, kuten armeijassa. Väkivallan käyttö simputtajaesimiestä kohtaan, johtaa sinut vain sotaoikeuteen, ilman mitään takeita kiusaamisen loppumisesta.
2. Etkö ole kuullut sananlaskua, että niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Jos joku huutaa minulle haista värkki niin aika varmasti vastaan takaisin samalla mitalla. Silti hän on ihminen vaikka tekee väärin. En vaadi kunnioitusta. Minulle on muutenkin ihan sama mitä mitä muut ajattelee. Ei minulla ole hävettävää, jos menen rasvaisissa haalareissa kauppaan. Jos se jotain häiritsee niin voi sulkea silmänsä. Jotkut vaan häiriintyy, jos julkisilla paikoilla liikkuu retkuissa. Autokauppa on hyvä paikka mennä katsomaan miten saat kunnioitusta. Vaatteet ratkaisee monessa liikkeessä nyt. Tuossa jokin aika sitten ei niin paljoa. Kokeilin tuota taas jokin aika sitten puvuntakilla. Sainpahan syödä ilmaiseksi ja nipun esitteitä. Arvostus oli tekopyhää.
3. Koulussa on nykyään enemmän väkivaltaa kuin armeijassa. Armeijassa kiusaamiseen puututaan nopeammin ja siitä myös rangaistaan. Koulussa opettajat on voimattomia ja eivät välitä mitään. Vangilta voi vaatia tuottavuutta, koska muuten se ei ole rangaistus.
Taidat olla entinen koulukiusaaja ja harrastat työpaikallasi sitä samaa.Anniel kirjoitti:Oletko sattumalta lukenut joitain omia viestejäsi tässä ja muissa ketjuissa?
Oletko lukenut myös muiden viestejä? Tuolla sanottiin mm breivikistä kakka ja kuolemantuomio. Eikö tappaminen ole pahempi kuin hakkaaminen? Tietenkin sinä voit antaa lipun banaanilaivaan, jos niin häiritsee. Miten minun puheet muka olisi väkivaltaisempia kuin muutaman muun? Tästä foorumista on itketty muuallakin kuinka modet käyttäytyy epätasa-arvoisesti. Voin vahvistaa tämän sinun kohdallasi tuon kommentin perusteella. Taisi olla elämän suurin virhe tulla edes tähän foorumiin missä moni käyttäjä on erittäin junttimainen ja heidän mielentervys vähän arveluttaa. Noh. Netissä on kaikenmaailman pöpejä. Ei niitä ennen ollut kun ei nettiäkään ollut. Päätä itse bannaatko vai et. Jos bannaat niin bannaa kunnolla. Minun kirjoittamista se ei estä. Tehdään vaan uusi tunnus.
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka