Avt0mat kirjoitti:
Taisin osua vähän huonoon rakoon tilaukseni kanssa. Tilaus tehty viikkoa myöhemmin ja arvioitu toimitus näyttää aikaisintaan maaliskuun 20.
Tänään lähti kone tulemaan tännepäin (Delivers 22 Feb, 2013 - 01 Mar, 2013)
Mustapekka.fi vastasi kyselyyni, että varmaankin maaliskuussa saan koneeni.
Kyllähän minä tämän arvasinkin, Olin vain turhan optimistinen. Saas nähdä meneekö odotteluni 2,5kk saakka.
Onko näin pitkät odotusajat kohtuullisia? En muista itse ainakaan odottaneeni "jo julkaistua" tuotetta näin pitkään.
Mielestäni Mustapekka voisi 2.5 kk (tai yli) odottelusta tarjota hyvitystä asiakkaalle jo jollakin tavalla.
Adonis kirjoitti:
Mielestäni Mustapekka voisi 2.5 kk (tai yli) odottelusta tarjota hyvitystä asiakkaalle jo jollakin tavalla.
Miksi? Syy toimitusvaikeuksiin ei suinkaan johdu kyseisestä firmasta, vaan suuresta ja mahtavasta Applesta. Tuskin itse korvaisit jotain josta et ole vastuussa? Asia on eri jos sinulle on _luvattu_ iMac saapuvaksi tiettynä ajankohtana, ja homma kusee silti. Tämä on taas jo asiakkaalle valehtelua. Oli sitten tahallista tai tahatonta.
Itse myös odottelen 27" iMacia saapuvaksi Mustalta Pekalta. Toimitusaikaa sieltä kysellessäni, ovat aina antaneet minulle maahantuojan arvion, koska tuotteita pitäisi alkaa saapumaan. Painotus sanalla arvio. Mielestäni kyseinen firma ei paljoa muuta voisi tässä vaiheessa tehdäkään. Sen sijaan että ihmiset raivostuvat ja pöyristyvät tilanteesta jota ei voi muuttaa, suosittelen lämpimästi ymmärrystä ja kärsivällisyyttä. Ikävä tilanne sekä jälleenmyyjien että kuluttajien kannalta.
Viimeksi muokannut amanita, 20.2.2013 klo 9.32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy:Lainausta lyhennetty
Miksi? Syy toimitusvaikeuksiin ei suinkaan johdu kyseisestä firmasta, vaan suuresta ja mahtavasta Applesta. Tuskin itse korvaisit jotain josta et ole vastuussa? Asia on eri jos sinulle on _luvattu_ iMac saapuvaksi tiettynä ajankohtana, ja homma kusee silti. Tämä on taas jo asiakkaalle valehtelua. Oli sitten tahallista tai tahatonta.
Jotta ihmiset eivät ala peruuttamaan tilauksiaan. Ei mikään ilmeisesti juridisesti velvoita hyvityksiin, mutta se olisi bisnekselle hyväksi.
Adonis kirjoitti:
Jotta ihmiset eivät ala peruuttamaan tilauksiaan. Ei mikään ilmeisesti juridisesti velvoita hyvityksiin, mutta se olisi bisnekselle hyväksi.
Mitä hyvää se hyvittäminen tuo bisnekselle? Maksat asiakkaalle jotain tai annat ilmaiseksi jotain ja itse et yrittäjänä saa mitään, tulosta huonontavaa toimintaa tuo minusta on. Toinen asia on se, että millainen se hyvitys olisi, kuinka se määriteltäisiin ja mihin kukin tyytymättömistä asiakkaista olisi tyytyväinen.
Viimeksi muokannut amanita, 20.2.2013 klo 9.32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy:Lainausta lyhennetty
iPhone 4S 16Gb
MacBook Air 13" Mid 2013
iPad 2 64Gb (WiFi + 3G)
AppleTV 3:rd Gen
Mitä hyvää se hyvittäminen tuo bisnekselle? Maksat asiakkaalle jotain tai annat ilmaiseksi jotain ja itse et yrittäjänä saa mitään, tulosta huonontavaa toimintaa tuo minusta on. Toinen asia on se, että millainen se hyvitys olisi, kuinka se määriteltäisiin ja mihin kukin tyytymättömistä asiakkaista olisi tyytyväinen.
Jarlaita kirjoitti:Mitä hyvää se hyvittäminen tuo bisnekselle? Maksat asiakkaalle jotain tai annat ilmaiseksi jotain ja itse et yrittäjänä saa mitään, tulosta huonontavaa toimintaa tuo minusta on. Toinen asia on se, että millainen se hyvitys olisi, kuinka se määriteltäisiin ja mihin kukin tyytymättömistä asiakkaista olisi tyytyväinen.
Tuota kutsutaan (jälki)markkinoinniksi, se on melko vanha toimintamalli, olet varmaan nähnyt mainoksiakin? Hyvityksen suuruuden ja muodon määrää tietysti yrittäjä itse, onko tyytymätön asiakas tyytyväinen siihen tarjottuun malliin on taas jokaisen kohdalla mysteeri ennen kuin se hyvitys tulee nenän eteen. Tuota oikean mallin miettimistä monesti kutsutaan yhdeksi yrittäjän tehtävistä. Markkinointiin yleensä liittyy myös raha jollain tavalla, eli se todennäköisesti hetkellisesti huonontaa tulosta, mutta siinä on optio sille, että se tulos paraneekin eksponentaalisesti. Toki näin ei varmasti ole Mustan Pekan kohdalla, todella vastenmielinen firma muutenkin esim. hinnoittelultaan, myy omatekemiä muutoksiaan jotakuinkin samalla hinnalla mitä Apple myy omia ylikalliita SSD-asemiaan ja muistejaan.
Tilattu: 14.12.2012
Mistä: ALSO eli virallinen maahantuoja tukkuri yrityskäyttöön
Mikä:
- iMac 27" 680MX
- 1TB Serial ATA Drive @ 7200 rpm
Status: ?
Arvioitu toimitus: Tammikuu
Kokonaistoimitusaika: 18.2. Kuulemma Sent to Manufacturing. Muuta tietoa ei koneesta vielä ole.
Eli tää on mennyt ihan takapuoli. No ylimääränen kuukausi sinne tänne. 11 viikkoa tulee täyteen torstaina tilauksesta.
Kaveri tilasi heti ensimmäisenä päivä ja siinä meni 3.5kk. Eli jos haluaa saada ajoissa niin Apple Storen kautta ihan suosiolla tilaukset.
Tilasin ennen joulua,17.12 turun Varimportista ja eilen soittelivat että kone on tullut ja valmis noudettavana.
Eli eihän siinä mennyt kuin reilu pari kuukautta
Kyllä Apple osaa... oi niitä aikoja kun moni ei tiennyt edes applesta, silloin homma vielä pelitti.
hemu1985 kirjoitti:Tilattu: 14.12.2012
Mistä: ALSO eli virallinen maahantuoja tukkuri yrityskäyttöön
Mikä:
- iMac 27" 680MX
- 1TB Serial ATA Drive @ 7200 rpm
Status: ?
Arvioitu toimitus: Tammikuu
Kokonaistoimitusaika: 18.2. Kuulemma Sent to Manufacturing. Muuta tietoa ei koneesta vielä ole.
Eli tää on mennyt ihan takapuoli. No ylimääränen kuukausi sinne tänne. 11 viikkoa tulee täyteen torstaina tilauksesta.
Kaveri tilasi heti ensimmäisenä päivä ja siinä meni 3.5kk. Eli jos haluaa saada ajoissa niin Apple Storen kautta ihan suosiolla tilaukset.
Hah mulla kanssa iMac tilattu ALSO:lta 14.12.2012. 27" 3.2GHz i5 ja viimeksi kun sitä kyselin niin "Tilanne pitäisi helpottua maaliskuun aikana" eli ei mitään tietoa
Ai niin... Viisi päivää sitten sain tietää, että oma koneeni on siirtynyt "Preparing Shipment" -tilaan. Jos se tulisi normaalilla viikon aikataululla, niin voisin odotella konetta jo tälle torstaille taikka perjantaille. Huomenna (keskiviikkona) 9 viikkoa tilauksesta.
Jännitys alkaa palaamaan pikkuhiljaa
Niin ja sellaista vielä, että te jotka olette hankkimassa uutta iMaciä, näyttää Applen sivusto muuttaneen odotusajaksi 1-2 viikkoa.
Miten lienee CTO-koneilla? Kaikki tämä kyllä kielii siitä, että Apple alkaisi saada tuotannon solmut aukeamaan.
Milläs aikataululla tuo tilaus on yleensä siirtynyt Preparing for shipment-tilaan ja siitä sitten lähetykseen? Tajusin tuossa vilkaistuani tilausseurantaa että sehän on kaksi viikkoa enää ensimmäiseen arvioituun toimituspäivään, mutta tilaus edelleen Processing items.
Avt0mat kirjoitti:Milläs aikataululla tuo tilaus on yleensä siirtynyt Preparing for shipment-tilaan ja siitä sitten lähetykseen? Tajusin tuossa vilkaistuani tilausseurantaa että sehän on kaksi viikkoa enää ensimmäiseen arvioituun toimituspäivään, mutta tilaus edelleen Processing items.
T: malttamaton.
Tuota "Prosessing" -tilasta "Preparing for shipment" -tilaan muttumista on aika vaikea ennustaa, sillä mitä olen näitä lueskellut, vaihtelee se aika paljon.
Jälleenmyyjien mukaan, iMac on toimitettu asiakkaalle n. ~viikossa "Preparing for shipment" -tilaan siirtymisen jälkeen. Mutta tämän uuden iMacin kanssa kannattanee varautua odottamaan vähän pidempään. Ompahan ainakin mukava yllätys, jos tuleekin sitten viikossa.
Alkaa toimitukset pikkuhiljaa juu nopeutua. Oma 27" imac tilattu storesta 4.2. Eilen tuli viesti, että on laitettu toimitukseen. 15.3 pitäsi kone olla perillä..muistien hinnat hiukka pompannu. Pari viikkoa sitten olis saanu 32 gt crucialilta suoraan vielä 200€ hintaan. Eilen kun rupesin tekemään tilausta, niin hinta oli siellä pompannu jo 242:een...tilasin sitten verkkokaupalta kingstonit samaan hintaan...15. päivä nappasen sitten ne orkkiskammat pois...niille ei edelleenkään ole uutta kotia löytynyt. Jos joku välillä Mikkeli Lappeenranta on kiinnostunut niin voidaan hieroa niistä kauppaa..40 eurolla voisin luopua...jos joku postin kautta haluaa, niin sit muutama euro lisää.