Yritän siis saada katsottua ipodilla olevia videoita teeveestäni. Minulla on uusi Ipod Classic sekä juuri ostettu component av cable. Teeveeni on nykyajan uusia televisioita vanhempi, jossa on vain SCART liitäntä, ja yksi audio ja yksi video "plugi".
Olen lukenut foorumeita ja saanut sellaisen kuvan, ettei component av cable toimi vanhojen teeveiden kanssa? Vaan, että minulla pitäisi olla composite kaapeli. Olenko oikeassa?
Olen lukenut myös, että näiden kahden (component ja composite) välillä on laadullisia eroja. Saanko nykyisät kaapeliani toimimaan nykyisen teeveeni kanssa mitenkään? Erilaisten adaptereiden/transcodereiden (tjsp) avulla? Tyyliin:http://www.tvcables.co.uk/cgi-bin/tvcab ... SCART.html
Vai pitääkö mennä vaihtamaan piuha?
Kiitos jo etukäteen!
Component AV cable + Ipod Classic + Vanha TV: Toimii, ei toi
Keskustelua laitteista. Huom! Tänne vain keskustelu itse laitteista, ei ohjelmista tai iOS-käyttöjärjestelmästä
5 viestiä
• Sivu 1/1
-
Component AV cable + Ipod Classic + Vanha TV: Toimii, ei toi
Viesti Kirjoittaja mitähä »
-
Re: Component AV cable + Ipod Classic + Vanha TV: Toimii, ei
Viesti Kirjoittaja Akseli Kartaani »
Ymmyrkäisen pöllämystyneenä täytyy tulla siihen tulokseen, ettei Classic pukkaa pihalle tavallista SCARTtiin puskettavaa RGB:tä. Vaihda piuha komposiittipiuhaksi (huonoin saavutettavissa oleva kuvanlaatu).mitähä kirjoitti:Vai pitääkö mennä vaihtamaan piuha?
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
-
Viesti Kirjoittaja t1mo »
Kannattaa lukaista artikkeli
http://www.appleinsider.com/articles/07 ... eview.html
jossa käydään seikkaperäisesti läpi eri iPod-mallien erot videoulostulon suhteen.
Itse olin hieman pettynyt uuteen touchiin, koska siitä saa pihalle videosignaalin vain Applen omalla komponentti- ja komposiittikaapelilla (molemmat maksavat noin 50 eur). Vanha 5G iPodini toimi loistavasti ihan tavallisen videokaapelin kanssa, kunhan muisti laittaa kaapelin punaisen liittimen tv:n keltaiseen videosisääntuloon.
http://www.appleinsider.com/articles/07 ... eview.html
jossa käydään seikkaperäisesti läpi eri iPod-mallien erot videoulostulon suhteen.
Itse olin hieman pettynyt uuteen touchiin, koska siitä saa pihalle videosignaalin vain Applen omalla komponentti- ja komposiittikaapelilla (molemmat maksavat noin 50 eur). Vanha 5G iPodini toimi loistavasti ihan tavallisen videokaapelin kanssa, kunhan muisti laittaa kaapelin punaisen liittimen tv:n keltaiseen videosisääntuloon.
-
Re: Component AV cable + Ipod Classic + Vanha TV: Toimii, ei
Viesti Kirjoittaja t1mo »
Komponenttikaapelia varten tarvitaan siis komponenttiliityntä tv:ssä, jota tässä tapauksessa ei ole (on olemassa kuvaputkiteeveitä, joissa se on). Siis komposiittikaapeli on ainoa vaihtoehto. Voit laittaa sen suoraan kiinni telkkariin siten, että yhdistät videojohdon suoraan tv:n videosisäänmenoon (keltainen liitin) ja liität joko vasemman tai oikean äänilähdön tv:si monoaudiosisäänmenoon. Jos haluat kytkeä molemmat äänilähdöt, niin hankit vielä scart-adapterin, jossa on komposiittivideo sekä äänisisäänmenot. Tällöin voit liittää av-kaapelin scart-adapterin liittimiin ja siten sulla on scart-liityntäinen iPod. Fiksuimmat adapterit sisältävät myös s-video-liittimen sekä in/out -valinnan, jolla voi määrittää signaalin kulkusuunnan (tässä tapauksessa se on 'in').mitähä kirjoitti:Yritän siis saada katsottua ipodilla olevia videoita teeveestäni. Minulla on uusi Ipod Classic sekä juuri ostettu component av cable. Teeveeni on nykyajan uusia televisioita vanhempi, jossa on vain SCART liitäntä, ja yksi audio ja yksi video "plugi".
Olen lukenut foorumeita ja saanut sellaisen kuvan, ettei component av cable toimi vanhojen teeveiden kanssa? Vaan, että minulla pitäisi olla composite kaapeli. Olenko oikeassa?
Olen lukenut myös, että näiden kahden (component ja composite) välillä on laadullisia eroja. Saanko nykyisät kaapeliani toimimaan nykyisen teeveeni kanssa mitenkään? Erilaisten adaptereiden/transcodereiden (tjsp) avulla? Tyyliin:http://www.tvcables.co.uk/cgi-bin/tvcab ... SCART.html
Vai pitääkö mennä vaihtamaan piuha?
Kiitos jo etukäteen!
-
5 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka