Gigantista Mäkkejä...
Perusasioita jokaiselle Applen tuotteiden käyttäjälle, muun muassa iCloud ja muut pilvipalvelut
21 viestiä
• Sivu 1/1
-
Gigantista Mäkkejä...
Viesti Kirjoittaja ozone »
Jaahas,
Näyttäisi viimeisimmässä Gigantin lehdessä olevan ennakkotilauksessa paljon keskustelua herättänyt MacBook Air. Gigantti ei ole tähän asti Macceja ymmärtääkseni kaupannut lainkaan, mutta nyt ensimmäinen kone näyttäisi olevankin sitten Air.
Mitä olette mieltä, tuleekohan sutta ja sekundaa, jos perus heebo menee Gigantista ostamaan sitä perus PC läppäriänsä ja ostaakin sitten Macbook Airin sen tyylikkyyden takia, josta kuitenkin puuttuu ns. tavalliset mukavuudet, kuten DVD-asema ja Ethernet-portti. Sitten peruskäyttäjä olettaa kotonaan, että Macit on takamuksesta, kun niillä ei voikaan suoraan kattella DVD-leffoja. Oikea kone kun olisi ehdottomasti ollut tällaiselle peruskäyttäjälle ihan vain Macbook.
Mitäs mieltä, onko hyvä Airin markkinointi ilman Macbookkia? ja ottaakohan Gigantti nyt sitten myös Macbookit hyllynperälle niiden..
ps. pois se minusta, ettenkö kuolaisi Airin perään, joskin tiedostan sen heikkoudet ns. taviskäyttäjien silmin.
Näyttäisi viimeisimmässä Gigantin lehdessä olevan ennakkotilauksessa paljon keskustelua herättänyt MacBook Air. Gigantti ei ole tähän asti Macceja ymmärtääkseni kaupannut lainkaan, mutta nyt ensimmäinen kone näyttäisi olevankin sitten Air.
Mitä olette mieltä, tuleekohan sutta ja sekundaa, jos perus heebo menee Gigantista ostamaan sitä perus PC läppäriänsä ja ostaakin sitten Macbook Airin sen tyylikkyyden takia, josta kuitenkin puuttuu ns. tavalliset mukavuudet, kuten DVD-asema ja Ethernet-portti. Sitten peruskäyttäjä olettaa kotonaan, että Macit on takamuksesta, kun niillä ei voikaan suoraan kattella DVD-leffoja. Oikea kone kun olisi ehdottomasti ollut tällaiselle peruskäyttäjälle ihan vain Macbook.
Mitäs mieltä, onko hyvä Airin markkinointi ilman Macbookkia? ja ottaakohan Gigantti nyt sitten myös Macbookit hyllynperälle niiden..
ps. pois se minusta, ettenkö kuolaisi Airin perään, joskin tiedostan sen heikkoudet ns. taviskäyttäjien silmin.
Viimeksi muokannut ozone, 2.2.2008 klo 19.13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
-
Viesti Kirjoittaja hrmh »
Ainakin minä olen todistanut Gigantin myyvän mäkkejä aikasemmin, kävin kokeilemassa iMacceja ja kyselemässä myyjiltä yhteensopivuuksista tuossa noin kuukausi sitten, en tiedä olivatko juuri ilmestyneet heille valikoimaan.
Tämä siis Vantaalla.
Tämä siis Vantaalla.
Macbook pro 15,4", late 2015
Galenos, rakastettuni
Galenos, rakastettuni
-
No peijakas, rupesin juuri itse katsomaan, että lehden pikkupräntissä lukee, että firma on eri puolilla macin jälleenmyyjänä.
Hämeenlinnassa kun ei Gigantti myy kuin iPodeja vain... Konekanta on muuten pelkkkää PC-kalustoa 100%.
Vainiin, eli ei ole menossa hommat suohon vissiin...
Tulisikohan nyt myös Hämeenlinnaan Macit myyntiin hyllyille
Hellurei ![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Hämeenlinnassa kun ei Gigantti myy kuin iPodeja vain... Konekanta on muuten pelkkkää PC-kalustoa 100%.
Vainiin, eli ei ole menossa hommat suohon vissiin...
Tulisikohan nyt myös Hämeenlinnaan Macit myyntiin hyllyille
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Salmister »
Itse ostin SR macbookin gigantista. Ainoa paikka, mistä sain ennen joulua heti mukaan.
Tai muualta en ainakaan löytänyt.
Edit. Ainakin suomenojan (ESPOO) Gigantissa asiantuntemus oli pohjamudissa.
Hyllyssä oli 2.0 GHz macbookki. Kysyin "onko teillä 2.2GHz macbookia?"
Myyjä vastasi "ei, kun meillä on vain näitä yhden gigan koneita."
Vaikka olen uusi macisti ja tämä oli ensinmäinen maccini. Olin kuitenkin ottanut jotain selvää maceista, joten lopulta osasin ostaa oikean koneen.
Myyjä siis tarkoitti, että muistia on giga.
Tai muualta en ainakaan löytänyt.
Edit. Ainakin suomenojan (ESPOO) Gigantissa asiantuntemus oli pohjamudissa.
Hyllyssä oli 2.0 GHz macbookki. Kysyin "onko teillä 2.2GHz macbookia?"
Myyjä vastasi "ei, kun meillä on vain näitä yhden gigan koneita."
Vaikka olen uusi macisti ja tämä oli ensinmäinen maccini. Olin kuitenkin ottanut jotain selvää maceista, joten lopulta osasin ostaa oikean koneen.
Myyjä siis tarkoitti, että muistia on giga.
-
-
Täällä Hämeenlinnassa viereinen Markantalo on vaihtelevalla ammattitaidolla Macceja pitänyt esillä, joten liekö tässä syy miksei Gigantti täällä ole esille ottanut.
Eräs myyjä kuvaili heidän myyjäporukan tuntoja, kun olivat ensimmäisen kerran saaneet iPod Touchin hipelöitäväksi: oli kuulemma ollut melkoisesti kiinnostusta kapistusta kohtaan - toisin kuin tusinaCreativeja kohtaan![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Eräs myyjä kuvaili heidän myyjäporukan tuntoja, kun olivat ensimmäisen kerran saaneet iPod Touchin hipelöitäväksi: oli kuulemma ollut melkoisesti kiinnostusta kapistusta kohtaan - toisin kuin tusinaCreativeja kohtaan
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja ihra »
Itse ostin joulukuun alussa 24" iMacin suoraan Gigantin hyllystä - oli ainoa mistä sai laitteen heti mukaan. Tietty voi yrittää tinkiäkin (itse pummin sälää siihen päälle mutta ostin siis myös joululahjoja samalla). Lisäksi ulkoisen näytön piuhaa ei hyllystä löytynyt mutta siististi oli Tammistossa kaikki esillä (20" ja 24" + MacBookit) ja myyjätkin (2 eri) tiesivät periaatteessa kaikki mallit ja kauppasivat toki sitä erillistä takuuta ("pudota kone ja saat uuden tilalle".. niinpä niin
) joka olisi maksanut about 5%-10% hankintahinnasta.
Plussat vielä Gigantille ylimääräisestä "anonyymistä" laatikosta Applen pahvien päälle - uskalsi jättää helpommin autoon tuollaisen ruskean nimettömän laatikon...

Plussat vielä Gigantille ylimääräisestä "anonyymistä" laatikosta Applen pahvien päälle - uskalsi jättää helpommin autoon tuollaisen ruskean nimettömän laatikon...
iMac 24" / 2.4 / 1 Tt / 3
Macbook Pro 15", G5, Mac Mini, iPhone 32 Gt
Linux palvelimia, FreeBSD, FreeNAS, OpenSolaris
Macbook Pro 15", G5, Mac Mini, iPhone 32 Gt
Linux palvelimia, FreeBSD, FreeNAS, OpenSolaris
-
-
-
-
Viesti Kirjoittaja Lihapipo »
Kysyin Turun Gigantista mäkkiä joskus joulun aikoihin. Myyjä sanoi, ettei niitä ole vielä liikkeessä muualla kuin pääkaupunkiseudulla ja Tampereella, mutta nettikaupassa niitä on ollut jo jonkin aikaa. Markantalosta sain MacBookin hyllystä, ja ehkä hieman hymyilytti, kun viehkeä myyjätär tarjosi virustorjuntaohjelmistoa kylkiäiseksi. Eipä noista pesukonekaupista liiemmin kannata odottaa saavansa valaisevaa informaatiota. Jos on ihan pihalla, ja haluaa kysellä, niin "oikeaan" mäkkikauppaan kyselemään. Asiantuntemus tahtoo olla noissa tuhannen ja yhden tavaran kaupoissa mitä sattuu. Onpa eräskin asiantunteva kauppias ehdottanut, että liitettäisiin kaiuttimet suoraan DVD-soittimen linjaulostuloihin. Kun mainitsin, ettei asia mene ihan niin, oli kauppiaan suurin huolenaihe se, että kaiutinpiuhoissa ei ole RCA-liittimiä.
-
-
Viesti Kirjoittaja Macco »
Jos joku ensimmäistä Macciaan ostaa, nin silloin tulee ostettua ihan totuneisuuttaan/tietämättömyyttään se virustorjunta siihen.dogmulder kirjoitti:Ehkäpä joku sen virustorjunnan siihen mäkkiinkin ostaa jos sitä jokaiselle erikseen tarjoaa. Muistaakseni Humacissakin noita on näkynyt, tosin niitä ei ainakaan minulle ole tyrkytetty.
Saattaapa olla, että ostaja jopa sellaista siihen pyytää.
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Ja minä luulen, että tarjosivat Windowsin virustorjuntaa. Tai siis että eivät myyjät edes välttämättä tajua, että ei toimi sama.Macco kirjoitti:Jos joku ensimmäistä Macciaan ostaa, nin silloin tulee ostettua ihan totuneisuuttaan/tietämättömyyttään se virustorjunta siihen.dogmulder kirjoitti:Ehkäpä joku sen virustorjunnan siihen mäkkiinkin ostaa jos sitä jokaiselle erikseen tarjoaa. Muistaakseni Humacissakin noita on näkynyt, tosin niitä ei ainakaan minulle ole tyrkytetty.
Saattaapa olla, että ostaja jopa sellaista siihen pyytää.
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Luulen ihan samaa...TheKraken kirjoitti:Ja minä luulen, että tarjosivat Windowsin virustorjuntaa. Tai siis että eivät myyjät edes välttämättä tajua, että ei toimi sama.
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Viesti Kirjoittaja AhzaH »
Olen niin varma, että kyseessä oli juuri windowsin virussofta.
Kun kyselin konetta (macbook) Markantalosta, kehuivat että jos ostan sen saan Windows Office paketin (for windows, 2008 versio) erikois hintaan.
Oli myyjä ihmeissään kun valotin asiaa.
Voin kuvitella miten kotona kirotaan, kun virussoftan cd ei lähde automaattisesti asentamaan. Sitten luetaankin ohjeita, joissa käsketään manuaalisesti avata 'installing.exe'. Ja tapahtumasarjan päätteeksi joku onneton puhelintuessa saa puhelun.
Kun kyselin konetta (macbook) Markantalosta, kehuivat että jos ostan sen saan Windows Office paketin (for windows, 2008 versio) erikois hintaan.
Oli myyjä ihmeissään kun valotin asiaa.
Voin kuvitella miten kotona kirotaan, kun virussoftan cd ei lähde automaattisesti asentamaan. Sitten luetaankin ohjeita, joissa käsketään manuaalisesti avata 'installing.exe'. Ja tapahtumasarjan päätteeksi joku onneton puhelintuessa saa puhelun.
-
-
Viesti Kirjoittaja Luiro »
Ainakin kun itse kerran eksyin Giganttiin huvinvuoksi katselemaan Mac:jä ja siihen ulkoisia kovalevyja. Siinä alettiin myyjän kanssa rupattelemaan. Hetken päästä tulikin ilmi, että hän ei tienyt mac:stä edes kaikkia perusasioita. Hän päätti lähteä pois ja sanoi " ootappa tähän tulee tuo toinen kaveri, se tietää enemmän näistä koneista..!" No siihen tuli tämä "tietävempi kaveri" mutta ei siltäkään oikeen tullut mitään asiallista tekstiä suustaan. Tyyliin " Joo, mackit on hienoja koneita (ulkonäöstä), mutta ei niillä kyllä voi tehdä yhtään mitään.." ja muuta tuon tyylistä.
Sitten aloin kysymään että onko teillä ulkoisia kovoja maciin (Firewire 800/ 750GB/1Tera) niin eipä hän tajunnut mitään, "mikä se on?" "Mikä 800 nopeus?" Alkoivat soittamaan Applen tukipalveluun ja toinen heitti vielä tosissaan että " Voisi tehdä Hopeiseenomenaan tästä ketjun ja ilmoittaa asiasta sitten minulle"
Palvelu oli muutenkin aika heikkoa! Kauppias juoksi koko ajan eri puolille liikettä ja huusi "tuu vaan tänne!". Yhessä vaiheessa se soitte sen kaverille ja kysyi minulta, että saako hän kertoa terveisiä minulta..
Viidenminuutin reissusta tulikin kauehan pitkäveteinen ja toisaalta humoristinen.![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Sitten aloin kysymään että onko teillä ulkoisia kovoja maciin (Firewire 800/ 750GB/1Tera) niin eipä hän tajunnut mitään, "mikä se on?" "Mikä 800 nopeus?" Alkoivat soittamaan Applen tukipalveluun ja toinen heitti vielä tosissaan että " Voisi tehdä Hopeiseenomenaan tästä ketjun ja ilmoittaa asiasta sitten minulle"
Palvelu oli muutenkin aika heikkoa! Kauppias juoksi koko ajan eri puolille liikettä ja huusi "tuu vaan tänne!". Yhessä vaiheessa se soitte sen kaverille ja kysyi minulta, että saako hän kertoa terveisiä minulta..
Viidenminuutin reissusta tulikin kauehan pitkäveteinen ja toisaalta humoristinen.
-
-
21 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka