Kaverille macci? Miten ympäripuhut muut?
-
Kaverille macci? Miten ympäripuhut muut?
Viesti Kirjoittaja vinouma »
/V
Re: Kaverille macci? Miten ympäripuhut muut?
Viesti Kirjoittaja Jizzy »
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
-
Viesti Kirjoittaja Fifi »
Ihmisen sisäiseen maailmaan vaikuttaminen on hidas ja hallitsematon prosessi, jossa tavoitteellisuus kääntyy helposti itseään vastaan. Yhtiin aktiivinen kauppaaminen saattaa tehota, mutta toiset voivat kääntyä kannoillaan ja etsiä toisen kaupan, jossa saavat rauhassa hypistellä ja katsella.vinouma kirjoitti:Miten ympäripuhut tuttusi ja ystäväsi vaihtamaan PuuCee-maailmasta Appleen?
Macien määrän lisääntyessä myös käyttäjien kirjo lisääntyy, jolloin yhä useammat ostajat hoksaavat ympäristöstään jonkun ihmisen, johon voivat enemmän tai vähemmän samaistua. Tällä hetkellä tyypilliseksi Mac-käyttäjäksi miellettäneen siististi pukeutuva nuorehko ja koulutettu kaupunkilainen, jonka elämäntapa on jollain muotoa kulutuskeskeinen ja ulkoiseen kiinnittynyt. Minunlaiselleni uuden roinan ja vaatteiden ostamista vihaavalle puolijuntille korpisielulle tähän joukkoon kuuluminen ei houkuttele. Kun muillakin junteilla alkaa näkyä maceja, joiden kannet ovat öljyssä tai pihkassa, niin ehkä sitten minäkin...
-
Viesti Kirjoittaja Macco »
(btw, yleisin vastaus, jonka saan kun suosittelen omppua, on suunnilleen "en minä Macciä... en tiiä miksi, mutta ei sitä...")
-
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
-
Viesti Kirjoittaja tkt »
Eipä niitä kannata houkutella. Harmia vaan tulee. Sano niille vaikka, että Macci on liian vaikea heille käytettäväksi.vinouma kirjoitti:Miten ympäripuhut tuttusi ja ystäväsi vaihtamaan PuuCee-maailmasta Appleen?
/V
--Ari
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Öh, kuitenkin toisessa ketjussa sanoit aikovasi ostaa Macin? Tosin et enää kiireiltäsi vastannut kun pyysin vahvistusta noin yllättävään kommenttiin...Fifi kirjoitti: Macien määrän lisääntyessä myös käyttäjien kirjo lisääntyy, jolloin yhä useammat ostajat hoksaavat ympäristöstään jonkun ihmisen, johon voivat enemmän tai vähemmän samaistua. Tällä hetkellä tyypilliseksi Mac-käyttäjäksi miellettäneen siististi pukeutuva nuorehko ja koulutettu kaupunkilainen, jonka elämäntapa on jollain muotoa kulutuskeskeinen ja ulkoiseen kiinnittynyt. Minunlaiselleni uuden roinan ja vaatteiden ostamista vihaavalle puolijuntille korpisielulle tähän joukkoon kuuluminen ei houkuttele. Kun muillakin junteilla alkaa näkyä maceja, joiden kannet ovat öljyssä tai pihkassa, niin ehkä sitten minäkin...

– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Viesti Kirjoittaja kamina »
Ei kiinnosta ylipuhua. Kerron kyllä rehellisen mielipiteeni, mutta tuttuni osaavat kyllä tehdä omat päätökset ostoksistaan. Poikkeuksena sitten esim. anoppi jolla taas on koneena sitä mitä sinne kannan ovesta sisään.vinouma kirjoitti:Miten ympäripuhut tuttusi ja ystäväsi vaihtamaan PuuCee-maailmasta Appleen?
/V
-
Viesti Kirjoittaja Fifi »
Toki toki, mutta eivätpä mitkään minun ostokseni ilman useiden vuosien harkintaa toteudu. Ne tosin ovat tavanneet myös kestää vuosia, toivottavasti kestää myös Mac sitten kun se pöydällä on.Repe Ruutikallo kirjoitti:Öh, kuitenkin toisessa ketjussa sanoit aikovasi ostaa Macin?
Kyllä minunkin jääräpäisyyteni ajan myötä laimenee.
-
Viesti Kirjoittaja Juh0` »
-
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Viesti Kirjoittaja JuzziK »

Jussi
-
Viesti Kirjoittaja Crash test dummy »

-
Viesti Kirjoittaja Erño »
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Ei siihen paljoa käännytystä tarvita.
NZXT H1| R7 5700G | RX6800XT/Vega 8|32GB RAM
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Viesti Kirjoittaja ManiMicci »
Nykyään kun tulevat pyytämään apuja vastaan etten tiedä, kun mun koneessa ei sellaisia ongelmia ole.
![Pirullinen [6]](./images/smilies/icon_twisted.gif)
-
Viesti Kirjoittaja mikaha »
No minä olen reippaasti ylipainoinen ja nukkavieruissa kuluneissa (aina samoissa) vaatteissa tukka pesemättä ja leikkaamatta kulkeva juntti. Hampaat on vielä omat, mutta ne on keltaiset ja olen nelikymppinen enkä juuri kouluja käynyt. Olen myös huonotuloinen, en asu keskustassa, mutta asun vuokralla ja kalusteeni hankin Ikeasta. No mulla on pari macia ja yksi iPodi.Fifi kirjoitti:Ihmisen sisäiseen maailmaan vaikuttaminen on hidas ja hallitsematon prosessi, jossa tavoitteellisuus kääntyy helposti itseään vastaan. Yhtiin aktiivinen kauppaaminen saattaa tehota, mutta toiset voivat kääntyä kannoillaan ja etsiä toisen kaupan, jossa saavat rauhassa hypistellä ja katsella.vinouma kirjoitti:Miten ympäripuhut tuttusi ja ystäväsi vaihtamaan PuuCee-maailmasta Appleen?
Macien määrän lisääntyessä myös käyttäjien kirjo lisääntyy, jolloin yhä useammat ostajat hoksaavat ympäristöstään jonkun ihmisen, johon voivat enemmän tai vähemmän samaistua. Tällä hetkellä tyypilliseksi Mac-käyttäjäksi miellettäneen siististi pukeutuva nuorehko ja koulutettu kaupunkilainen, jonka elämäntapa on jollain muotoa kulutuskeskeinen ja ulkoiseen kiinnittynyt. Minunlaiselleni uuden roinan ja vaatteiden ostamista vihaavalle puolijuntille korpisielulle tähän joukkoon kuuluminen ei houkuttele. Kun muillakin junteilla alkaa näkyä maceja, joiden kannet ovat öljyssä tai pihkassa, niin ehkä sitten minäkin...
Jos macin hankintasi tästä kiikastaa, niin lähetänkö kuvan?
-
Nyt taitaa fifistä tulla pahimman lajin Mac-fanaatikko...mikaha kirjoitti:No minä olen reippaasti ylipainoinen ja nukkavieruissa kuluneissa (aina samoissa) vaatteissa tukka pesemättä ja leikkaamatta kulkeva juntti. Hampaat on vielä omat, mutta ne on keltaiset ja olen nelikymppinen enkä juuri kouluja käynyt. Olen myös huonotuloinen, en asu keskustassa, mutta asun vuokralla ja kalusteeni hankin Ikeasta. No mulla on pari macia ja yksi iPodi.Fifi kirjoitti:Ihmisen sisäiseen maailmaan vaikuttaminen on hidas ja hallitsematon prosessi, jossa tavoitteellisuus kääntyy helposti itseään vastaan. Yhtiin aktiivinen kauppaaminen saattaa tehota, mutta toiset voivat kääntyä kannoillaan ja etsiä toisen kaupan, jossa saavat rauhassa hypistellä ja katsella.vinouma kirjoitti:Miten ympäripuhut tuttusi ja ystäväsi vaihtamaan PuuCee-maailmasta Appleen?
Jos macin hankintasi tästä kiikastaa, niin lähetänkö kuvan?
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja L_A_G »
Ainka kun ystäväsi selittää jostain ongelmasta puuceensa kanssa sanot että: Oho, ei meillä mäkikkäyttäjillä noin suuria ongelia ole, ennen kun autat ystävääsi. Pikkuhiljaa syötät mokoman täyteen mäkkpropagandaasi ja joskus näytät vielä kuinka helposti asiat tehdään mäkillä, kunnes olet saanut kaverisi kateelliseksi, ja tämän jälkeen kaveri saattaa hankkia mäkin seuraavaksi koneekseen.
Jos ystäväsuhteenne on pikkasen kettuilua kestävä toteat ongelmien kanssa seuraavasti: Ai sulla on taas joku wintoosan "feature" meneillään, annas kun autan, sillä meillä mäkkikäyttäjien ei tollasista tarvitse murehtia *naurua*. Valitettavasti vääränlaisen henkilön (windows fanipojan) kanssa tämä saattaa aiheuttaa yhstäväsuhteen raukeamisen sekä "haista v*ttu"-huudahduksen jota seuraa luuviitonen naamaan.
MacBook Pro (mid 2007) 15" - 2,2 GHz Core 2 Duo - 4 Gt - 320 Gt (7200 RPM) - GeForce 8600 GT
Nokia N9 16Gt
Nikon D3100
iPod Touch 16Gt
-
Viesti Kirjoittaja Crimson »
Tämä tuntuu toimivan. Tai ainakin "Koko Suvun Virallinen Mikrotuki" -hommat on vähentynyt. On tullut myös aika paljon "Onko se Macci oikeesti niin hyvä?" -kysymyksiä.ManiMicci kirjoitti:Heittäytymällä tyhmäksi.
Nykyään kun tulevat pyytämään apuja vastaan etten tiedä, kun mun koneessa ei sellaisia ongelmia ole.
MacBook white 2,16 GHz | 2 GB | 120 GB | Lion
iMac G3 400 MHz | 1 GB | 128 GB | Tiger
Apple TV 160 GB
iPhone 4 32 GB
Airport Extreme 802.11n | Airport Express 802.11n
-
Tämä ei ole nopeasti toimiva strategia, mutta ajan mittaan se tehoaa hyvin. Ja varma nakki on se, että oma elämä helpottuu ja palkaton uurastus vähenee. Monikaan ei myöskään ota tätä vittuiluna, sillä jokainen apua tarvitseva Windowsin käyttäjä tietää että kyse ei ole simppeleistä hommista — jos olisi, ne tekisivät ne itse.Crimson kirjoitti:Tämä tuntuu toimivan. Tai ainakin "Koko Suvun Virallinen Mikrotuki" -hommat on vähentynyt. On tullut myös aika paljon "Onko se Macci oikeesti niin hyvä?" -kysymyksiä.ManiMicci kirjoitti:Heittäytymällä tyhmäksi.
Yksi hyvä repliikki tässä markkinasegmentissä kuuluu että "Mä olen unohtanut Windowsista jo niin paljon, että se voi mennä vielä pahemmin sekaisin jos siihen kosken".
-
Viesti Kirjoittaja Glen »
Minulla ei MikroTuki-hommat vähene ollenkaan, vaikka alla on ollut joku muu kuin Windows jo useamman vuoden. Tahtoo olla, että osalle tietokone on tietokone on tietokone. Käyttöjärjestelmästä riippumatta. Tätä kautta olen Vistaankin päässyt tutustumaan. Tai joutunut. Ihan miten vaan. Mukavin asia on se, kun puhelimen kautta neuvoo, niin aika monesti Windows-käyttäjälle riittää, kun toteaa "Ompas mystistä, oliskos joku bitti mennyt poikittain. En ainakaan puhelimitse enempää osaa neuvoa."Repe Ruutikallo kirjoitti:...Crimson kirjoitti:Tämä tuntuu toimivan. Tai ainakin "Koko Suvun Virallinen Mikrotuki" -hommat on vähentynyt. On tullut myös aika paljon "Onko se Macci oikeesti niin hyvä?" -kysymyksiä.
Yksi hyvä repliikki tässä markkinasegmentissä kuuluu että "Mä olen unohtanut Windowsista jo niin paljon, että se voi mennä vielä pahemmin sekaisin jos siihen kosken".
Toisaalta, isäni, jonka työsoftat eivät pyöri ilman Windowsia, kyseli että oliskohan mahdollista noita softia pyörittää mäkillä. Mie sanoin, ettei mäkillä taida olla niin vanhoja liitäntöjä, joita se softakilleri tarttisi toimiakseen. Tulostin-porttiin kun kiinnittyy moinen.
-
Viesti Kirjoittaja jhalmu »
Oho. Runosuoli muljahti ennakkoluulojen paineessa.
Oikeesti on tapaus: Lapselle eka kannettava. Nyt kummallakin siskontytöllä on mäkki. Toisen maksaja otti ilomielin sen, kun kuuli ettei tartte ostetella virusturvaa (wintoosa kone on ollu huolloossa monesti, kun latailujen ohessa on tullut jotain räjäyttävää). Maksajan mies, insinööri, oli hyvin epäileväinen - koska ei osaa korjailla kuin wintoosaa jos se menee rikki. Onkohan se menny rikki, se mäkki, täytyy kysäistä.
Macbook Pro 16" i9
Mac Mini Pro M4
-
Viesti Kirjoittaja koppa5 »
Täytyy kyl yhtyä samaan kuoroon, vielä ennen macintoshin hankintaa "joutui" tekemään mikrotukitöitä lähes palkatta jatkuvasti, millon oli serkun tai kumminkaiman veljen kone rikki tai muuta vastaavaa.Crimson kirjoitti:Tämä tuntuu toimivan. Tai ainakin "Koko Suvun Virallinen Mikrotuki" -hommat on vähentynyt. On tullut myös aika paljon "Onko se Macci oikeesti niin hyvä?" -kysymyksiä.ManiMicci kirjoitti:Heittäytymällä tyhmäksi.
Sitten kun oli uurastanut tunti tolkulla jonkun visaisen äänikorttiongelman kanssa, niin piti tapella toinen virustorjunta ja haittaohjelmien kanssa.
Palkkana sitten "reiluhko" kaksikymppiä
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Nyt on helppo vastata kysymykseen "Mikä virustorjuntaohjelma olisi sinun mielestä paras?"
Vastauksen varmaan tiedättekin
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
-
F-Sekure?koppa5 kirjoitti: Nyt on helppo vastata kysymykseen "Mikä virustorjuntaohjelma olisi sinun mielestä paras?"
Vastauksen varmaan tiedättekin
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka